O Nico Rosberg δεν είχε αντίπαλο στην πορεία του για τη νίκη σε έναν αγώνα που δεν αποδείχθηκε όσο επεισοδιακός προβλεπόταν. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι Sebastian Vettel και Sergio Perez, ενώ ο Lewis Hamilton τερμάτισε 5ος, αντιμετωπίζοντας προβλήματα με τις χαρτογραφήσεις κινητήρα της Mercedes, για τα οποία η ομάδα δε μπορούσε να τον συμβουλέψει λόγω των περιορισμών στις συνομιλίες μέσω ασυρμάτου.
Σίγουρα οι 24 Ώρες του Mans έκλεψαν την παράσταση σήμερα όσον αφορά το θέαμα και τις δραματικές καταστάσεις που δημιούργησαν. To πρώτο GP στο Baku είχε όλα τα συστατικά να εξελιχθεί σε έναν πολύ επεισοδιακό αγώνα, αλλά αυτό απλά δε συνέβη. Αντιθέτως, ο Rosberg δεν αντιμετώπισε ιδιαίτερη δυσκολία να κατακτήσει το δεύτερο grand slam της καριέρας του, με pole position, νίκη, πρωτοπορία καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και ταχύτερο γύρο, τον οποίο φρόντισε να εξασφαλίσει στο προτελευταίο πέρασμα του αγώνα. Η υπεροχή της Mercedes ήταν υπερβολική για να απειληθεί ο Γερμανός. Με αυτή τη νίκη, ο Rosberg επέκτεινε την πρωτοπορία του από τον Lewis Hamilton στους 24 βαθμούς.
Το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισε ο Rosberg κατά τη διάρκεια του αγώνα, το οποίο ήταν κοινό και στα δύο μονοθέσια της ομάδας και αφορούσε ρυθμίσεις στους διακόπτες του τιμονιού, που επηρέαζαν τη λειτουργία του ERS. O Rosberg ήταν πιο τυχερός από τον team mate του, καθώς είχε κάνει τις αλλαγές στο τιμόνι δύο γύρους πριν εμφανιστεί το πρόβλημα στο μονοθέσιό του. Συνεπώς, ο Γερμανός επέστρεψε στις προηγούμενες ρυθμίσεις και έλυσε το πρόβλημα. Η κατάσταση ήταν πιο δύσκολη στην περίπτωση του Hamilton, διότι ο Βρετανός είχε εκκινήσει με αυτές τις ρυθμίσεις και δεν είχε τρόπο να γνωρίζει ποιος συνδυασμός προκαλούσε το πρόβλημα απόδοσης του ERS.
Στους πρώτους γύρους, ο Daniel Ricciardo είχε τη δυνατότητα να ακολουθήσει τον Rosberg από κοντά. Σύντομα όμως φανερώθηκαν τα προβλήματα καταπόνησης των ελαστικών του πίσω άξονα που αντιμετώπισε η Red Bull. Οι θερμοκρασίες των πίσω ελαστικών των RB12 ξεπερνούσαν το ιδανικό πλαίσιο, τόσο με τα supersoft όσο και με τη μαλακή γόμα. Συνεπώς, η ομάδα αναγκάστηκε να μεταβεί σε στρατηγική δύο pit stop και να χρησιμοποιήσει τη μέση γόμα στο τελικό stint, την οποία δεν επέλεξε κανένας οδηγός άλλης ομάδας. Η Red Bull θα πρέπει να ερευνήσει τα αίτια των προβλημάτων της, στα οποία πιθανότατα συνέβαλλαν πολλοί παράγοντες. Λίγες στροφές που φορτίζουν επαρκώς τα ελαστικά, ολισθηρή άσφαλτος και επίσης, το γεγονός ότι η Red Bull ρύθμισε τις αεροτομές της να παράγουν μικρότερες τιμές αρνητικής άντωσης, που κάνουν το μονοθέσιο να γλιστράει περισσότερο, καταπονώντας τα ελαστικά του. Ο Ricciardo ανέφερε χαρακτηριστικά ότι το μονοθέσιο παρουσίαζε σπινάρισμα ακόμη και σε αλλαγή σε 4η σχέση.
Με τον Ricciardo να εισέρχεται στα pits στον 7ο μόλις γύρο, η Ferrari κάλεσε τον Vettel στα pits. Ο Γερμανός είχε προσπεράσει τον Ricciardo για τη 2η θέση και η ομάδα δεν ήθελε να προσφέρει τη δυνατότητα του undercut στη Red Bull. O Vettel είχε δει ότι ο Ricciardo αντιμετώπιζε προβλήματα με τα ελαστικά του. Αντιθέτως, ένιωθε ότι τα ελαστικά της Ferrari ήταν σε αρκετά καλή κατάσταση και έπειτα από τις φετινές επιλογές στρατηγικής της Scuderia, ενδέχεται να ήταν πιο επιφυλακτικός. Συνεπώς, ο Γερμανός αποφάσισε να παραμείνει στην πίστα. Τα ελαστικά του πέρασαν μια φάση graining στην οποία έχανε πάνω από 1 δλ. από τον Rosberg, αλλά την ξεπέρασαν. Ο Vettel δήλωσε ότι η επιλογή του να πάει για ένα pit stop δεν έκανε μεγάλη διαφορά εντέλει, αν και οι άνθρωποι της Ferrari πιστεύουν ότι αν δεν την είχε ακολουθήσει, δε θα είχε καταφέρει να τερματίσει 2ος, δεδομένης της ανταγωνιστικότητας του Perez με την Force India.
Αντιθέτως, ο Kimi Raikkonen εισήλθε στα pits στον 9ο γύρο, με τον Sergio Perez να τον πιέζει μέχρι εκείνο το σημείο. Ωστόσο, όταν ο Φινλανδός κυνηγούσε τον Ricciardo, ακολούθησε τη Red Bull προς το pit lane για να πάρει το slipstreaming και πάτησε τη γραμμή εισόδου, κάτι που απαγορεύεται. Συνεπώς, οι αγωνοδίκες του επέβαλλαν ποινή 5 δευτερολέπτων, την οποία ο ίδιος θεώρησε βλακώδη… Δεδομένης της διαφορετικής στρατηγικής μεταξύ των δυο Ferrari, ο Vettel βρέθηκε στο μέσο του αγώνα πίσω από τον team mate του με πιο φρέσκα ελαστικά. Η ομάδα ζήτησε από τον Raikkonen να αφήσει την άλλη Ferrari να περάσει μπροστά. Ο Φινλανδός το έκανε, αλλά ανέφερε στις δηλώσεις του μετέπειτα ότι έχασε 2,5 δλ. από αυτή την κίνηση. Υπονόησε ότι έχασε το βάθρο από το συμβάν αυτό, ισχυριζόμενος ότι θα μπορούσε να έχει μεγαλύτερη διαφορά από τον Sergio Perez, ο οποίος τελικά τον προσπέρασε στον τελευταίο γύρο.
Πέντε γύρους πριν τον τερματισμό, ο Raikkonen ανέφερε ότι αντιμετωπίζει κάποιο πρόβλημα, ρωτώντας την ομάδα αν επρόκειτο για το ίδιο που είχε στον Καναδά, αλλά ο αρχιμηχανικός του δεν είχε τη δυνατότητα να του απαντήσει, κάτι που εκνεύρισε κάπως τον Φινλανδό. Εντέλει δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα, απλά ο Raikkonen ήταν αναγκασμένος να εξοικονομήσει αρκετά καύσιμα για να φτάσει μέχρι την καρό σημαία, επιτρέποντας στον Perez να περάσει και στην πίστα 3ος. Ο Raikkonen κατάφερε να κάνει τη μαλακή γόμα να αντέξει 42 γύρους.
Το ατύχημα του Perez στις ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου τον ανάγκασε να εκκινήσει 7ος, αλλά κατάφερε και πάλι να ανέβει στο βάθρο. Θα μπορούσε να έχει τερματίσει 2ος αν είχε εκκινήσει από εκεί; Κανείς δε γνωρίζει. Σήμερα, ο Μεξικανός έκανε καλή δουλειά στον πρώτο γύρο για να ανακτήσει δύο θέσεις πριν την 3η στροφή και έμεινε κολλημένος πίσω από τον Raikkonen μέχρι η Ferrari να καλέσει τον Φινλανδό στα pits. H Force India στόχευε εξ αρχής σε στρατηγική ενός pit stop, γνωρίζοντας ότι μπορεί να την κάνει να λειτουργήσει. Έπειτα από το pit stop του, ο Perez κλήθηκε να αμυνθεί απέναντι στην καταδίωξη που είχε εξαπολύσει εναντίον του ο Hamilton. O Μεξικανός δεν άφησε ποτέ τον Πρωταθλητή να πλησιάσει σε απόσταση βολής και μερικούς γύρους αργότερα εμφανίστηκαν τα προβλήματα στην Mercedes. O Perez απομακρύνθηκε από τον Hamilton και πλησίασε τον Raikkonen σε απόσταση μικρότερη των πέντε δευτερολέπτων, εξασφαλίζοντας την 3η θέση. Ωστόσο, ο Μεξικανός επιτέθηκε στην προπορευόμενη Ferrari και την προσπέρασε στον τελευταίο γύρο. Αυτό ήταν το δεύτερο βάθρο του Perez στους τελευταίους τρεις αγώνες.
Έχοντας ρίξει τον εαυτό του στη 10η θέση εκκίνησης με τα χθεσινά του λάθη, ο Hamilton αντιμετώπιζε σήμερα αγώνα ανάκαμψης και περιορισμού των ζημιών. To ευτυχές για τον Βρετανό ήταν ότι η FIA επέτρεψε στην Mercedes να αντικεταστήσει το εμπρός αριστερό ελαστικό του σετ με το οποίο θα εκκινούσε τον αγώνα (με άλλο που είχε συμπληρώσει περίπου ίδιο αριθμό γύρων, κάτι που επιτρέπεται από τους κανονισμούς σε τέτοιες περιπτώσεις), καθώς είχε τραυματιστεί από ένα μπλοκάρισμα φρένων στο Q2. Τα πράγματα πήγαιναν αρκετά καλά για τον Βρετανό μέχρι το μέσο του αγώνα, που εμφανίστηκε το πρόβλημα με τις ρυθμίσεις στο τιμόνι της Mercedes. Ο Hamilton πάλευε για 12 γύρους με ένα μονοθέσιο του οποίου το ERS δεν απέδιδε σωστά, χάνοντας 10 δλ. από τον Perez. Εντέλει, το πρόβλημα επιλύθηκε από μόνο του, σύμφωνα με τον Hamilton, ωστόσο δεν του απέμενε χρόνος να απειλήσει τους προπορευόμενους. Συνεπώς, συμβιβάστηκε με την 5η θέση, διαφυλάσσοντας την κινητήρια μονάδα του, καθώς ήδη έχει χρησιμοποιήσει περισσότερα στοιχεία της φέτος από τους υπόλοιπους κορυφαίους συνδυασμούς. Ο Hamilton, όπως και οι Raikkonen, Vettel και Alonso επέκριναν δριμύτατα τους περιοριστικούς κανονισμούς όσον αφορά την επικοινωνία μέσω ασυρμάτου.
O Valtteri Bottas τερμάτισε στην 6η θέση, η οποία ήταν απογοητευτική έπειτα από τα καλά δείγματα που είχε δείξει την Παρασκευή. Σήμερα, η Williams απλά δεν είχε αρκετή πρόσφυση στις στροφές, όπως ανέφερε ο Φινλανδός. Ο Bottas κατάφερε να κάνει τη στρατηγική ενός pit stop να λειτουργήσει, καθώς επέμεινε με το πρώτο σετ ελαστικών του όταν αυτά παρουσίασαν graining και λίγο αργότερα το φαινόμενο υποχώρησε. Αντιθέτως, ο team mate του, Felipe Massa, εισήλθε στα pits αρκετά νωρίς, έχοντας καταπονήσει περισσότερο τα πίσω ελαστικά του και η στρατηγική 2 pit stop δεν λειτούργησε για τον Βραζιλιάνο, ο οποίος έπεσε στην 10η θέση μέχρι την καρό σημαία.
Πίσω από τον Massa τερμάτισαν οι δύο Red Bull έπειτα από έναν απογοητευτικό αγώνα δεδομένων των προβλημάτων που αντιμετώπισαν με τα ελαστικά τους. Οι δύο Red Bull πάντως προσπέρασαν στους τελευταίους γύρους τον Nico Hulkenberg, ο οποίος ανέφερε ότι η επιλογή να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα ήταν λανθασμένη, καθώς στο τέλος τον άφησε εκτεθειμένο, με την supersoft γόμα να έχει καταπονηθεί υπερβολικά._Φ.Λ.