top icon
Αγώνες

GP Ευρώπης: Δραματική pole για τον Rosberg

O Nico Rosberg εξασφάλισε την pole position στο… τσακ -χρονικά- καθώς ο Lewis Hamilton χτύπησε σε τοίχο στο Q3, και κατέληξε10ος. Ο Sergio Perez εξέπληξε σημειώνοντας το 2ο χρόνο, αλλά έχει λάβει ποινή και θα εκκινήσει 7ος. Συνεπώς, o Daniel Ricciardo και οι δύο Ferrari θα ξεκινήσουν τον αυριανό αγώνα πίσω από την Mercedes του Γερμανού. 

Οι σημερινές κατατακτήριες δοκιμές ήταν ίσως μονάχα ο πρόλογος ενός επεισοδιακού αγώνα. Ο Rosberg «πρόλαβε» να ολοκληρώσει το γύρο που του χάρισε την pole position μερικά δευτερόλεπτα πριν την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας στο Q3. Η αιτία ήταν το ατύχημα του Hamilton, με την άλλη Mercedes, στο πιο στενό τμήμα της πίστας… Παρ’ ότι ο Βρετανός ταχύτερος σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, όσον αφορά τις κατατακτήριες, δήλωσε ότι αν και το μονοθέσιο ήταν εντάξει, ο ίδιος ποτέ δε βρήκε το ρυθμό του. Ο Hamilton δήλωσε ότι σήμερα δε «χτυπούσε» τα apex των στροφών, δε φρέναρε στα σωστά σημεία και εντέλει, κατέληξε στην τελική του προσπάθεια να χτυπήσει με το δεξιό εμπρός τροχό τον τοίχο της 10ης στροφής και να καταλήξει στη 10η θέση εκκίνησης.

Πιο νωρίς, είχε βγει εκτός πίστας στη στροφή 8 στη δεύτερη προσπάθειά του στο Q1. Λίγο αργότερα, στην πρώτη του προσπάθεια στο Q2, βρήκε μπροστά του κίτρινες σημαίες, λόγω του τετ-α-κέ του Nico Hulkenberg στη 16η στροφή. Ο Βρετανός εισήλθε στα pits για ένα καινούργιο σετ supersoft ελαστικών, αλλά στην πρώτη του προσπάθεια με αυτό μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 7, δημιουργώντας εμφανή σημάδια στο πέλμα τους. Ο Hamilton κινδύνευε να αποκλειστεί από τη διαδικασία, αλλά κατάφερε στο τέλος να γράψει χρόνο που τον προήγαγε στο Q3. Ωστόσο, το σετ ελαστικών με το οποίο προβλέπεται να εκκινήσει τον αγώνα έχει καταπονηθεί αρκετά και υπάρχει περίπτωση η Mercedes να ζητήσει από τη FIA να το αντικαταστήσει πριν τον αγώνα με ένα που βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση. Ο Hamilton έκανε λάθος και στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, μπλοκάροντας τα φρένα του ξανά στη στροφή 8… Στην τελική του προσπάθεια, ο Βρετανός διέπραξε το πιο σοβαρό λάθος του και κατέστρεψε την εμπρός δεξιά ανάρτηση του μονοθεσίου του. Ο μοναδικός γύρος του Hamilton που δεν είχε λάθος ήταν ο πρώτος στο Q1… Ο Βρετανός χαρακτήρισε τη σημερινή του εμφάνιση ως τη χειρότερη της καριέρας του σε κατατακτήριες δοκιμές.

Από την πλευρά του, ο Rosberg βρέθηκε σε μειονεκτική θέση όταν βρήκε κίτρινες σημαίες μπροστά του στην πρώτη του προσπάθεια στο Q3, έπειτα από την έξοδο του Hamilton. Στο γύρο που του χάρισε την pole position, ο Rosberg έξυσε ελαφρώς τον τοίχο στην 15η στροφή, χωρίς περαιτέρω συνέπειες για τον ίδιο. Έχοντας ολοκληρώσει τις προσπάθειές του, ο Γερμανός παρακολούθησε από τις οθόνες τα δύο τελευταία λεπτά της διαδικασίας, στα οποία κανείς δεν κατάφερε να τον απειλήσει.

Το ατύχημα του Perez στο FP3.

Η στροφή 15 όμως δεν είχε συγχωρήσει τον Sergio Perez στις τελευταίες στιγμές της τελευταίας περιόδου ελεύθερων δοκιμών σήμερα. Ο Μεξικανός βρισκόταν σε έναν πολύ καλό γύρο όταν χτύπησε τις μπαριέρες της εν λόγω στροφή, καταστρέφοντας το πίσω μέρος της Force India. Η ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κιβώτιο, κατά συνέπεια επιβλήθηκε στον Perez ποινή πέντε θέσεων στη σειρά εκκίνησης του αγώνα… Η Force India έδειχνε από εχθές ιδιαίτερα ανταγωνιστική στους δρόμους του Baku, ειδικά στα χέρια του Perez, αλλά το σημερινό αποτέλεσμα ήταν μάλλον απογοητευτικό. Ο Μεξικανός μάλιστα βρισκόταν στην pole position μέχρι τη στιγμή που ο Rosberg έγραψε τον καλό του χρόνο στο Q3, περίπου δυόμιση λεπτά πριν τη λήξη της διαδικασίας. Έχοντας σημειώσει το 2ο χρόνο σήμερα, ο Perez θα εκκινήσει αύριο από την 7η θέση. Ο team mate του, Nico Hulkenberg, έμεινε εκτός Q3, λόγω λαθών και ασυνεννοησίας με τον αρχιμηχανικό του. Ο Γερμανός μπορούσε να κάνει άλλον ένα γύρο στο τέλος του Q2, αλλά δεν κατάλαβε σωστά το μήνυμα του αρχιμηχανικού του και έχασε την ευκαιρία.

Με μόλις δύο λεπτά να απομένουν στο Q3 έπειτα από την κόκκινη σημαία που προκάλεσε ο Hamilton, ο Ricciardo ήταν ο πρώτος οδηγός που βγήκε στο pit lane για να περιμένει το πράσινο φως. Αυτό χάρισε στον Αυστραλό ελεύθερη πίστα μπροστά του για έναν καλό γύρο, έπειτα από μια κακή πρώτη προσπάθεια στο Q3. Στο τέλος του γύρου μάλιστα, ο Ricciardo, για να «κόψει δρόμο» αλλά και το slipstream του Vettel που τον ακολουθούσε, πήγε τέρμα αριστερά, στην είσοδο του pit lane, ανασηκώνοντας πολλή σκόνη. Το αποτέλεσμα ήταν ότι Ricciardo και Vettel σημείωσαν τον ίδιο ακριβώς χρόνο, αλλά η 3η θέση (που αύριο θα γίνει 2η) πήγε στον Αυστραλό της Red Bull, διότι πέρασε τη γραμμή πρώτος.

Ο Vettel δε μπορούσε να πιστέψει στα αυτιά του όταν άκουσε τι είχε συμβεί. Ωστόσο ο Γερμανός θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από το γεγονός ότι η Ferrari κατάφερε εντέλει να εξασφαλίσει τη δεύτερη σειρά εκκίνησης, καθώς τα κόκκινα μονοθέσια δεν έδειχναν ιδιαίτερα ανταγωνιστικά σήμερα, έχοντας δυσκολία να φέρουν στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τα ελαστικά τους για ένα γρήγορο γύρο. Επιπλέον, η Ferrari επισκεύαζε μέχρι τελευταίας στιγμής την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (ECU) και ο Vettel βγήκε στην πίστα με μόλις 5 λεπτά να απομένουν για το τέλος του Q1.

Προβλήματα αντιμετώπισε στο FP3 και ο Kimi Raikkonen με την πίεση καυσίμου της Ferrari. O Φινλανδός είχε μόνο ένα καινούργιο σετ ελαστικών για το Q3. Συνεπώς, πραγματοποίησε την πρώτη  του προσπάθεια στο τρίτο σκέλος με ένα χρησιμοποιημένο σετ ελαστικών και εντέλει αυτή ήταν που του εξασφάλισε την 4η θέση εκκίνησης, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την τελική του προσπάθεια, όντας αρκετά πίσω στο τρενάκι μονοθεσίων που δημιουργήθηκε στα τελευταία λεπτά του Q3 με την κόκκινη σημαία.

Κακή ημέρα είχε και η Williams, παρ΄ ότι ο Felipe Massa θα παραταχθεί 5ος στην εκκίνηση. Ο Βραζιλιάνος δεν έδειχνε εχθές (ή σήμερα) το ίδιο ανταγωνιστικό με τον team mate του. Ωστόσο, ο Valtteri Bottas ήταν άτυχος στο FP3, καθώς έπειτα από τον αναγνωριστικό του γύρο επέστρεψε στα pits, και το παρέσυρε ένα σιδερένιο κάλυμμα υπόγειου περάσματος καλωδίων, το οποίο προκάλεσε εκτεταμένες ζημιές στο μονοθέσιό του. Ο Φινλανδός δεν ξαναβγήκε στην πίστα στο FP3, καθώς η Williams αναγκάστηκε να αντικαταστήσει πάτωμα, barge boards, ψυγείο και το κάλυμμά του στη δεξιά πλευρά.

Στο Q3, ο Φινλανδός έδειχνε να κολλάει σαν… μαγνήτης στη Red Bull του Max Verstappen. Στο ξεκίνημα της πρώτης προσπάθειάς του, ο Bottas βρέθηκε πολύ κοντά στον Ολλανδό, τον οποίο προσπάθησε να προσπεράσει στην πρώτη στροφή. Ο Verstappen από την πλευρά του οποίος έχασε τα φρένα για την πρώτη στροφή και καθώς επέστρεφε στην πίστα, παραλίγο να συγκρουστεί με την Williams. Μετά την κόκκινη σημαία, η βρετανική ομάδα απελευθέρωσε τον Bottas στο διάβα του Vettel, προσπαθώντας να εξασφαλίσει καλύτερη θέση στο τέλος του pit lane. Ο Φινλανδός φαίνεται ότι παρέδωσε τη θέση πίσω στον Vettel κατά το γύρο προετοιμασίας για την τελική προσπάθεια, αλλά τον προσπέρασε και ο Verstappen. Αποτέλεσμα ήταν να επαναληφθεί στην πρώτη στροφή το ίδιο συμβάν, με τον Bottas να προσπαθεί να προσπεράσει τον Ολλανδό, o οποίος λίγα μέτρα πιο κάτω αργότερα έκλεισε ευθαρσώς την πόρτα στη Williams και ανάγκασε τον Φινλανδό να εγκαταλείψει την προσπάθειά του. Αποτέλεσμα ήταν ο Bottas να καταλήξει 8ος και ο Verstappen 9ος, αμφότεροι πίσω από τον Daniil Kvyat, που πραγματοποίησε πολύ καλή εμφάνιση σήμερα με την Toro Rosso (ο team mate του, Carlos Sainz δεν προάχθηκε στο Q3) και θα εκκινήσει αύριο 6ος, έπειτα από την ποινή του Perez.

Ο αυριανός αγώνας αναμένεται απρόβλεπτος και όλοι περιμένουν κάποια παρέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τα προσπεράσματα φαίνεται ότι θα είναι αρκετά εύκολα, δεδομένου του μήκους των ευθειών. Η μεγάλη ευθεία μεταξύ των στροφών 2 και 3 αναμένεται να προσφέρει πολλές ευκαιρίες για slipstreaming, προσπεράσματα -και συμβάντα- ιδίως στον πρώτο γύρο._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ