Μπορεί η Μόντσα να χαρακτηρίζεται το σπίτι της Ferrari, όμως η πίστα της Ίμολα είναι εκείνη που φέρει το όνομά του ιδρυτή της Scuderia, κι εκεί χτυπά ξανά, μετά από 14 χρόνια, η καρδιά της.
Ο ιταλικός βοράς αποτελεί ένα από τα προπύργια της παραδοσιακής αυτοκίνησης στην Ευρώπη. Ferrari, Lamborghini, Maserati, Fiat, και στην F1 η πάλαι ποτέ Minardi, όλες εδράζονται εκεί, όλες ξεκίνησαν από εκεί.
Η Formula 1, όχι τυχαία, επισκέπτεται κάθε χρόνο τη χώρα, στη Μόντσα, αλλά φέτος το έκανε εις τριπλούν: πρώτο στο ναό της ταχύτητας, μετά στην Τοσκάνη στο Μουτζέλο, κι αισίως στην Ίμολα, στο Autodromo Enzo e Dino Ferrari.
Ομολογουμένως, η πίστα στην περιοχή της Εμίλια Ρομάνια (που χτυπήθηκε εντόνως από την πανδημία του κορωνοϊού την περασμένη άνοιξη), έχει γνωρίσει μεγάλες δόξες τα παλαιότερα χρόνια, όντας ο τόπος διεξαγωγή του GP Σαν Μαρίνο 25 φορές και του Ιταλικού μόλις μία φορά, το 1980.
Η ιστορία που φέρει το συγκεκριμένο GP είναι τεράστια. Αν και στην Ίμολα το πρώτο επίσημο αγωνιστικό τριήμερο της F1 έλαβε χώρα το ’80, μονοθέσια της F1 πάτησαν στην πίστα το 1963 για πρώτη φορά, με τον Jim Clark να κερδίζει τότε, ενώ έναν χρόνο πριν μπει στο καλεντάρι, το 1979, ο Niki Lauda κέρδισε με την Brabham σε έναν μη-πρωταθληματικό αγώνα.
Μέσα στην 25χρονη πορεία του, το GP του Σαν Μαρίνο, που μόνο κατ’ όνομα ήταν τέτοιο αφού το κρατίδιο δεν διαθέτει πίστα, μόνο βρίσκεται κοντά σε αυτήν, έχει δει πολλές από τις σημαντικότερες σελίδες του αθλήματος να γράφονται σε αυτό.
Το 1982, η μάχη ανάμεσα σε Villeneuve και Pironi πήρε άλλες διαστάσεις, με τον δεύτερο να μην τηρεί την οδηγία της ομάδας για νίκη του Καναδού. Τον ίδιο χρόνο, η FOCA (η ένωση κατασκευαστών της F1) μποϊκόταρε τον αγώνα, με αποτέλεσμα μόλις 14 μονοθέσια να πάρουν εκκίνηση.
Το 1989, η πίστα μετονομάστηκε από Autodromo Dino Ferrari σε Autodromo Enzo e Dino Ferrari, προς τιμήν του εκλιπόντος ιδρυτή της Scuderia και του γιου, που έχασε τη ζωή του σε ηλικία 24 ετών το 1966.
Φυσικά, όλοι γνωρίζουν για το καταραμένο διήμερο το 1994, όταν το Σάββατο 30 Απριλίου έχασε τη ζωή του ο Roland Ratzenberger, ενώ την Πρωτομαγιά πέθανε κι ο Ayrton Senna, το ίνδαλμα των καιρών του.
Μετά από αυτά τα δύο τραγικά συμβάντα, η διοίκηση της πίστας πήρε την απόφαση να προχωρήσει σε αλλαγές στις στροφές Tamburello κι Villeneuve, δημιουργώντας σικέιν για να μειώσει τις ταχύτητες των μονοθέσιων καθώς περνάνε από τα συγκεκριμένα σημεία.
Τον Αύγουστο του 2006, λίγους μήνες μετά τον αγώνα που είδε τον Michael Schumacher να κερδίζει τον Fernando Alonso σε μία από τις αρκετές μάχες τους εκείνη τη σεζόν, έγινε γνωστό πως η Ίμολα δεν θα επέστρεφε στο καλεντάρι το 2007, και δεν θα επέστρεφε μέχρι το 2020.
Ως πίστα, χαρακτηρίζεται από το μικρό μήκος της (4,9 χιλιόμετρα), και το πόσο στενή και κλειστή είναι σε όλη τη διάρκειά της. Μοιράζεται χαρακτηριστικά με το Hungaroring και το Zandvoort, με τις υψομετρικές διαφορές και τις μικρές ευθείες, που δεν ευνοούν ιδιαίτερα το προσπέρασμα.
Προσθέστε σε αυτά και την ιδιαιτερότητα του προσεχούς Grand Prix, που για πρώτη φορά είναι διήμερο, σε μία προσπάθεια της Formula 1 να «πειραματιστεί» με το format των αγώνων.
Προσεχώς στις οθόνες μας…
Το πρόγραμμα του διημέρου
Σάββατο 31 Οκτωβρίου
FP: 11:00-12:30
Κατατακτήριες: 15:00-16:00
Κυριακή 1 Νοεμβρίου
Αγώνας: 14:10
Όλο το Σ/Κ θα μεταδοθεί live σε COSMOTE SPORTS 5HD και ΕRT SPORTS HD.
Ένας γύρος στην πίστα:
Από τη σκοπιά των ελαστικών
Στην επιστροφή της F1 στην Ίμολα, η Pirelli επέλεξε τις C2, C3 και C4 γόμες, και μάλιστα 10 κι όχι 13 σετ, καθώς το GP είναι διήμερο, με μόλις μία διαδικασία ελεύθερων δοκιμών.
Ο Mario Isola, επικεφαλής της Pirelli Motorsport για την F1, δήλωσε:
«Τα τεστ που κάναμε την περασμένη εβδομάδα στο Portimao για τα χαρακτηριστικά των ελαστικών του 2021 πήγαν καλά. Τώρα αναλύουμε τα δεδομένα που συλλέξαμε, γιατί την 1η Νοεμβρίου θα πρέπει να δώσουμε τα τελικά χαρακτηριστικά για τις γόμες της επόμενης σεζόν.
«Αυτό το Σ/Κ στην Ίμολα, θα πρέπει να συνηθίσουμε σε νέες συνθήκες πολύ γρήγορα. Επιστρέφοντας από την Πορτογαλία, οι ομάδες θα πρέπει να συνηθίσουν το νέο format του Σ/Κ, με το μειωμένο χρόνο δοκιμών, σε μία νέα πίστα για τους περισσότερους οδηγούς – αν και, άθελά τους, βρέθηκαν σε παρόμοια θέση στο Nurburgring.
«Όπως θα περίμενε κανείς από μία πίστα με τόση ιστορία, η Ίμολα έχει μία old-school αίσθηση όπως και το Μουτζέλο, και πιστεύουμε ότι οι οδηγοί θα τη λατρέψουν.
«Το σετάπ θα είναι το κλειδί της επιτυχίας, καθώς η τεχνική φύση της πίστας σημαίνει πως πρέπει να γίνουν μία σειρά από συμβιβασμούς από τη μεριά τους, οπότε είναι πάντα δύσκολο να βρει κανείς την ισορροπία.
«Το προσπέρασμα είναι δύσκολο και ο καιρός αυτήν την εποχή του χρόνου απρόβλεπτος, οπότε η στρατηγική θα είναι υψίστης σημασίας –αλλά η στρατηγική θα πρέπει να είναι αρκετά ευέλικτη για να προσαρμόζεται στις εναλλασσόμενες συνθήκες.»