Ο Lewis Hamilton πήρε την 93η νίκη του, και μαζί με τον Valtteri Bottas εξασφάλισαν τον 7ο συνεχόμενο τίτλο κατασκευαστών για τη Mercedes. Στο βάθρο για δεύτερη φορά φέτος ο Daniel Ricciardo.
Στην εκκίνηση, ο Bottas κρατήθηκε στην κορυφή κι ο Verstappen πέρασε τον Hamilton για τη 2η θέση. Ο Leclerc πέρασε τον Albon, ενώ πίσω, στην Tosa, ο Magnussen είχε τετακέ μετά από επαφή με τον Vettel κι έπεσε τελευταίος.
Ο Ricciardo πέρασε τον Gasly για την 4η θέση, όταν ο Γάλλος έχασε χρόνο πίσω από τον Hamilton.
Μετά τους πρώτους γύρους, ο Hamilton άρχισε να πιέζει τον Verstappen για τη 2η θέση, ενώ ο Bottas δεν απομακρυνόταν, όντας στα 1,5 δλ. από τους διώκτες του.
Πίσω τους, ο Ricciardo με τον Gasly ηγούνταν ενός «διαφορετικού» αγώνα, την ώρα που Leclerc, Albon και Kvyat είχαν μάχη. Από κοντά ακολουθούσαν οι McLaren.
Εκείνη την ώρα, όμως, ο Γάλλος κλήθηκε από την ομάδα του να εγκαταλείψει με σοβαρό πρόβλημα στο μονοθέσιο. Πριν τον αγώνα, οι μηχανικοί του περιεργάζονταν τον κινητήρα τη Honda στην πλάτη του, και τελικά φαίνεται πως το πρόβλημα που εντόπισαν με την πίεση του νερού δεν λύθηκε, οπότε εγκατέλειψαν προληπτικά.
Στον 12ο γύρο άρχισαν τα παράπονα του Hamilton για το εμπρός δεξί ελαστικό, ακολουθώντας από κοντά τον Verstappen, στον βρώμικο αέρα του Ολλανδού.
Ο Leclerc ήταν ο πρώτος που μπήκε στα pits στον 14ο γύρο, ενώ λίγο μετά τον ακολούθησαν οι Norris και Ocon. Όλοι εκκίνησαν με τη μαλακή, με τον Μονεγάσκο να βάζει τη σκληρή σε μία προσπάθεια undercut απέναντι στον Ricciardo.
Όταν ο Αυστραλός επισκέφθηκε τα pits στον επόμενο γύρο, ο ίδιος έβαλε τη σκληρή κι οριακά βρέθηκε μπροστά από τον αντίπαλό του.
Από τους πρωτοπόρους, ο Verstappen έβγαλε τη μέση γόμα πρώτος, στον 19ο γύρο, για να βάλει τη σκληρή γόμα ως το τέλος του αγώνα.
Ο Bottas ακολούθησε στον 20ο γύρο, αντιδρώντας στον Ολλανδό, επιλέγοντας κι αυτός με τη σειρά του τη σκληρή γόμα.
Ο Hamilton, από την άλλη, ζήτησε από την ομάδα να μείνει εκτός λέγοντας πως «θα ανεβάσω ρυθμό», κάτι που έκανε, γράφοντας άμεσα τον ταχύτερο γύρο. Ήθελε να κάνει το κάτι διαφορετικό και να επιτύχει τον σκοπό του με το overcut.
Εκείνη τη στιγμή, ο Bottas ενημερώθηκε απ’ την ομάδα για ζημιά στο πάτωμα της W11 του, ενώ δεχόταν πίεση από τον Verstappen για την θέση του.
Έπειτα, ζητήθηκε από τον Hamilton να φτάσει με το ίδιο ελαστικό μέχρι τον 36ο γύρο, πιθανώς για να πάει μετά στη μαλακή γόμα. Μένοντας, όμως, έξω έπρεπε να «καθαρίσει» την κίνηση των backmarkers μπροστά του.
Στο midfield, ο Perez έμεινε αρκετούς γύρους εκτός και όταν βγήκε, πέρασε τον Ricciardo, πάνω από αυτούς που είχε μπροστά του κι ακολουθούσε καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα.
Στον 29ο γύρο εγκατέλειψε ο Ocon, παρκάροντας την R.S.20 μετά την Variante Alta.
Ως απόρροια αυτής της εξέλιξης ήρθε το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας που έδωσε την ευκαιρία στον Hamilton να μπει στα pits. Ο Βρετανός βγήκε με τη σκληρή γόμα στην πρώτη θέση.
Με τον Bottas να έχει ακόμα το πρόβλημα στο πάτωμα, ο Verstappen τον είχε «κλειδώσει» και τον κυνηγούσε για να τον περάσει.
Στον 40ο γύρο, η Ferrari κάλεσε τον Vettel στα pits, όμως έκαναν λάθος και η στάση του κράτησε 13.1 δλ. Κάπως έτσι, έπεσε 14ος επιστρέφοντας στον αγώνα.
Στον 43ο γύρο, ο Bottas έκανε λάθος κι έτσι ο Verstappen βρήκε την ευκαιρία του και πέρασε μετά από πολλούς γύρους τον Φινλανδό.
Κι ενώ ο αγώνας είχε πέσει σε μονοτονία, ο Verstappen εγκατάλειψε με κλατάρισμα. Αυτό οδήγησε στην έξοδο του Αυτοκινήτου Ασφαλείας στην πίστα στον 51ο γύρο.
Ο Bottas μπήκε στα pits, στον επόμενο γύρο μπήκε κι ο Hamilton και πήρε ξανά την πρωτοπορία.
Ο Perez, ενώ είχε ανέβει 3ος, επέλεξε να μπει στα pits και να παραχωρήσει την τελευταία θέση του βάθρου στον Ricciardo.
Ο Russell έμοιαζε σίγουρα στη δεκάδα, όταν πίσω από το SC έκανε λάθος και εγκατάλειψε, χτυπώντας στις μπαριέρες και καταστρέφοντας τις αναρτήσεις της Williams.
Έτσι, η δεκάδα είχε ως εξής: Hamilton, Bottas, Ricciardo, Leclerc, Albon, Perez, Kvyat, Sainz, Norris και Raikkonen.
Στον 57ο γύρο επανεκκίνησε ο αγώνας, κι ο Hamilton έμεινε μπροστά, ενώ ο Kvyat πέρασε τον Perez και γρήγορα πέρασε και τον Leclerc. Ο Albon έκανε λάθος και έπεσε τελευταίος.
Ο Ρώσος της AlphaTauri κυνηγούσε τον Ricciardo για την 3η θέση και το πρώτο του βάθρο για φέτος. Το πάλεψε, αλλά δεν τα κατάφερε, κι ο Ricciardo πήρε το δεύτερο βάθρο του με τη Renault φέτος.
Μπροστά, ο Hamilton πήρε την 93η νίκη του και μαζί με τον Bottas κλείδωσαν τον τίτλο των κατασκευαστών τον 7ο συνεχόμενο για τη Mercedes.
Η συνέχεια της σεζόν θα δοθεί στην Τουρκία το τριήμερο 13-15 Νοεμβρίου.
Αναλυτικά οι βαθμολογίες οδηγών:
1 | Lewis Hamilton | 282 |
2 | Valtteri Bottas | 197 |
3 | Max Verstappen | 162 |
4 | Daniel Ricciardo | 95 |
5 | Charles Leclerc | 85 |
6 | Sergio Perez | 82 |
7 | Lando Norris | 69 |
8 | Carlos Sainz Jnr | 65 |
9 | Alexander Albon | 64 |
10 | Pierre Gasly | 63 |
11 | Lance Stroll | 57 |
12 | Esteban Ocon | 40 |
13 | Daniil Kvyat | 26 |
14 | Sebastian Vettel | 18 |
15 | Nico Hulkenberg | 10 |
16 | Kimi Raikkonen | 4 |
16 | Antonio Giovinazzi | 4 |
18 | Romain Grosjean | 2 |
19 | Kevin Magnussen | 1 |
20 | Nicholas Latifi | 0 |
20 | George Russell | 0 |
Και κατασκευαστών:
1 | Mercedes | 479 |
2 | Red Bull | 226 |
3 | Renault | 135 |
4 | McLaren | 134 |
4 | Racing Point | 134 |
6 | Ferrari | 103 |
7 | AlphaTauri | 89 |
8 | Alfa Romeo | 8 |
9 | Haas | 3 |
10 | Williams | 0 |