Ο αγώνας στην Ίμολα προβλέπεται ενδιαφέρων, με τη στρατηγική να παίζει ρόλο στην έκβασή του.
Μετά το στρατηγικό masterclass του Μπαχρέιν πριν τρεις εβδομάδες, οι προσδοκίες ήταν υψηλές για αντίστοιχη συνέχεια στην Ίμολα.
Κάτι τέτοιο, όμως, δε γίνεται να επαναληφθεί στην πίστα της Motor Valley, κυρίως για δύο λόγους: η πίστα δεν καταπονεί τα ελαστικά με τον τρόπο που το κάνει το Σακχίρ, ενώ η μικρή της χάραξη δεν επιτρέπει χαμένο χρόνο στα pits.
Ως εκ τούτου, σήμερα αναμένεται να δούμε μόλις ένα pit stop, υπό κανονικές συνθήκες.
Η Red Bull φαίνεται να έχει ένα πλεονέκτημα στα χέρια της. Σε μία άτυπη «αντιστροφή ρόλων» σε σύγκριση με την πρεμιέρα, είναι αυτή που έχει δύο μονοθέσια στην πρώτη τριάδα, με τον Lewis Hamilton να βρίσκεται μόνος του στην κορυφή, μετά τον κακό γύρο του Valtteri Bottas που τον άφησε 8ο.
Το grid του αγώνα:
1η Σειρά | 1. Lewis Hamilton 1’14.411 | |
2. Sergio Perez 1’14.446 | ||
2η Σειρά | 3. Max Verstappen 1’14.498 | |
4. Charles Leclerc 1’14.740 | ||
3η Σειρά | 5. Pierre Gasly 1’14.790 | |
6. Daniel Ricciardo 1’14.826 | ||
4η Σειρά | 7. Lando Norris 1’14.875 | |
8. Valtteri Bottas 1’14.898 | ||
5η Σειρά | 9. Esteban Ocon 1’15.210 | |
10. Lance Stroll Χωρίς χρόνο | ||
6η Σειρά | 11. Carlos Sainz Jnr 1’15.199 | |
12. George Russell 1’15.261 | ||
7η Σειρά | 13. Sebastian Vettel 1’15.394 | |
14. Nicholas Latifi 1’15.593 | ||
8η Σειρά | 15. Fernando Alonso 1’15.593 | |
16. Kimi Raikkonen 1’15.974 | ||
9η Σειρά | 17. Antonio Giovinazzi 1’16.122 | |
18. Mick Schumacher 1’16.279 | ||
10η Σειρά | 19. Nikita Mazepin 1’16.797 | |
20. Yuki Tsunoda Χωρίς χρόνο |
Κατά τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, εμφανίστηκε ένα ενδιαφέρον μοτίβο από τις προσομοιώσεις αγώνα των ομάδων.
Με δεδομένο ότι ο Verstappen έμεινε εκτός FP2 από νωρίς, τα δεδομένα από την πλευρά της Red Bull είναι ελλειπή, αφού μόνο o Sergio Perez συνέλεξε data για την ομάδα του.
Ο ρυθμός με τη μέση γόμα:
1 | AlphaTauri | 1:19.126 | 4 γύροι |
2 | Ferrari | 1:19.232 | 8 γύροι |
3 | Mercedes | 1:19.613 | 6 γύροι |
4 | Red Bull | 1:19.853 | 10 γύροι |
5 | Alfa Romeo | 1:20.332 | 8 γύροι |
6 | Alpine | 1:20.489 | 13 γύροι |
7 | Aston Martin | 1:20.510 | 12 γύροι |
8 | McLaren | 1:21.028 | 4 γύροι |
9 | Haas | 1:21.364 | 6 γύροι |
Ο ρυθμός με τη μαλακή γόμα:
1 | Ferrari | 1:19.309 | 6 γύροι |
2 | AlphaTauri | 1:20.197 | 10 γύροι |
3 | Williams | 1:20.677 | 12 γύροι |
4 | McLaren | 1:20.712 | 8 γύροι |
5 | Alpine | 1:21.014 | 12 γύροι |
6 | Alfa Romeo | 1:21.164 | 10 γύροι |
Η μαλακή γόμα θα είναι κλειδί για την έκβαση του Grand Prix. Από τους κορυφαίους, μόνο ο Perez θα εκκινήσει με αυτήν, και με δεδομένο ότι στην Ίμολα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν είναι απίθανο (κάθε άλλο), ίσως να μπορέσει να επεκτείνει και το stint του με την κόκκινη γόμα, μεγιστοποιώντας τις πιθανότητές του για νίκη.
Το σημαντικό θα είναι το timing, η στιγμή που θα επιλέξει η εκάστοτε ομάδα να φέρει τον οδηγό της για αλλαγή. Το πλεονέκτημα που μπορεί να έχει η Red Bull, λογίζεται ως τέτοιο μόνο αν το εκμεταλλευτεί σωστά – ή, ακόμα καλύτερα για εκείνη, αν ο Perez εκμεταλλευτεί την επιπλέον πρόσφυση της C4 και περάσει τον Hamilton στην εκκίνηση.
Ο επικεφαλής της Pirelli Motorsport, Mario Isola, δήλωσε σχετικά:
«Όλα τα ελαστικά που χρησιμοποιήθηκαν στις κατατακτήριες λειτούργησαν καλά. Όπως αναμενόταν, οι πρωτοπόροι επέλεξαν να εκκινήσουν με τη μεσαία γόμα. Αυτό θα τους επιτρέψει να κάνουν πιο μεγάλο πρώτο stint και να έχουν μεγαλύτερη ευελιξία στη στρατηγική τους.
«Θα έχουμε αρκετά ερωτηματικά ενόψει του αγώνα, συμπεριλαμβανομένου και του καιρού, με τη βροχή που πιθανολογείται να έρθει να αλλάζει τελείως τις στρατηγικές.
«Αν δεν βρέξει, έχουμε δει μέχρι στιγμής πως και οι τρεις διαθέσιμες γόμες θα παίξουν ρόλο στον αγώνα. Όσοι εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα δεν πρόκειται να έχουν σημαντικό μειονέκτημα, καθώς η Ίμολα δεν καταπονεί τα ελαστικά και οι θερμοκρασίες αναμένονται χαμηλές.»
Πότε περιμένουμε τις αλλαγές