X
Αγώνες

GP Bραζιλίας: Mάχη μέχρι τέλους

Ένα εκπληκτικό Grand Prix πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Interlagos, στη Βραζιλία, όπου οι δυο Mercedes έδωσαν μάχη για τη νίκη μέχρι την τελευταία στροφή!

Ένα εκπληκτικό Grand Prix πραγματοποιήθηκε στην πίστα του Interlagos, στη Βραζιλία, όπου οι δυο Mercedes έδωσαν μάχη για τη νίκη μέχρι την τελευταία στροφή! Ο Nico Rosberg κατάφερε να επιβληθεί, έχοντας επικρατήσει τις προηγούμενες δυο ημέρες σε όλες τις περιόδους δοκιμών. Το μόνο που κατάφερε να αποσπάσει ο Hamilton ήταν ο ταχύτερος του αγώνα και την ηθική ικανοποίηση ότι ήταν ταχύτερος, όπως δήλωσε μετά τον τερματισμό. H Mercedes κατέκτησε την 15η φετινή της νίκη και οι οδηγοί της σημείωσαν το 1-2 για 11η φορά φέτος.

Όταν ο Rosberg μπήκε στα pits, ο Hamilton κατάφερε να κάνει ένα ταχύτατο γύρο. Το γεγονός αυτό έπεισε την Mercedes να αφήσει τον Βρετανό στην πίστα για έναν. Ωστόσο, τα εξαιρετικά εύθραυστα στη Βραζιλία ελαστικά δεν άντεξαν την επιπλέον απόσταση. Ο Hamilton έχασε τον έλεγχο της Mercedes στα φρένα για την 4η στροφή και 7 δευτερόλεπτα.

Στο τρίτο stint, ο Hamilton κατάφερε εκμηδενίσει τη διαφορά που δημιουργήθηκε από την έξοδο που είχε. Ωστόσο, δεν είχε τη δυνατότητα να προσπεράσει τον Rosberg, που υπερασπίστηκε άψογα την πρωτοπορία, όντας αλάνθαστος. Ο Γερμανός δήλωσε ότι στο Austin, το λάθος που είχε κάνει ήταν ότι είχε επιτρέψει στον Hamilton να πλησιάσει πάρα πολύ. Στη Βραζιλία δεν το επανέλαβε.

Στη μάχη για τον τίτλο, o Hamilton εξακολουθεί να προηγείται με 17 βαθμούς διαφορά έναντι του team mate του. Με τους διπλούς βαθμούς στο Άμπου Ντάμπι, αν ο Βρετανός τερματίσει 2ος, θα εξασφαλίσει το πρωτάθλημα, ακόμα και αν νικήσει ο Rosberg. Με νίκη του Γερμανού όμως και τον Hamilton να τερματίζει από την 3η θέση και κάτω, ο Rosberg στέφεται πρωταθλητής.

Προς ευχαρίστηση των Βραζιλιάνων, έμοιαζε σαν τίποτα να μη μπορούσε να στερήσει από τον Massa το βάθρο! Στο πρώτο του pit stop, ο Βραζιλιάνος πάτησε δυο φορές το κουμπί του περιοριστή ταχύτητας και παρέβη το όριο του pit lane. Κατάφερε όμως να αναπτύξει αρκετά μεγάλη διαφορά από τον team mate του στο δεύτερο stint για να παραμείνει στη θέση του, ακόμα και αφότου εξέτισε την ποινή του. Στο τελευταίο του pit stop, o Massa μπήκε κατά λάθος στο box της McLaren. Τα pits της Williams είχαν μεταφερθεί στο μέσο του grid για αυτό το GP (αντί να βρίσκονται στο πίσω μέρος ως συνήθως) και ο Βραζιλιάνος μπερδεύτηκε από τις λευκές πυρίμαχες φόρμες των ανθρώπων της McLaren. Παρόλα αυτά, ο Massa διατηρήθηκε στην 3η θέση.

Αντιθέτως, οι ατυχίες του Bottas είχαν πολύ μεγαλύτερο κόστος, καθώς ο Φινλανδός τερμάτισε 10ος, έχοντας εκκινήσει 4ος. Οι μηχανικοί της Williams αναγκάστηκαν να του δέσουν τις ζώνες στο 2ο pit stop ενώ στην 3η επίσκεψή του στα pits έχασε κι άλλο χρόνο, όταν ένας μηχανικός καθυστέρησε στην απομάκρυνση είτε ταινίας από τους αεραγωγούς φρένων, είτε θραυσμάτων από την εμπρός αεροτομή. Η τηλεοπτική λήψη δε βοήθησε στην εξακρίβωση αυτού και ο Bottas δήλωσε ότι δεν είχε άδεια να σχολιάσει τα δυο συμβάντα…

Παρά το γεγονός ότι ο κινητήρας της Mercedes ευνόησε τις McLaren, ο Jenson Button που φαίνεται να διανύει τα τελευταία στάδια της καριέρας του στην F1, δεν είχε τη δυνατότητα να απειλήσει τον Massa.

O Button, που διαχειρίστηκε άψογα τα ελαστικά του, είχε μια πολύ θεαματική μάχη με τον Raikkonen (που επιχείρησε στρατηγική 2 pit stop) στα τελικά στάδια του αγώνα. Ο Φινλανδός είχε χάσει χρόνο στο τελευταίο του pit stop όταν δυσλειτούργησε ο εμπρός γρύλος της Ferrari ακριβώς όπως είχε συμβεί και στον Alonso στη Ρωσία. Ακόμη πιο θεαματική ήταν η μάχη μεταξύ των δυο οδηγών της Ferrari, χωρίς εντολές από το pit lane. Ωστόσο, ο Raikkonen πάλευε με ελαστικά που ήταν 17 γύρους γηραιότερα από αυτά του Alonso. Κατά συνέπεια, ο Ισπανός κατάφερε να προσπεράσει τον team mate του 3 γύρους πριν την καρό σημαία και φάνηκε ιδιαίτερα ευχαριστημένος από αυτό, καθώς οι σχέσεις του με τη Ferrari έχουν φτάσει κοντά στο… απόλυτο μηδέν.

Ο Vettel έκανε αγώνα ανάκαμψης τερματίζοντας στην 6η θέση και όντας ο πρώτος εκ των οδηγών χωρίς κινητήρα Mercedes στην πλάτη τους. Ο Γερμανός ανέκτησε ουσιαστικά τις δυο θέσεις που έχασε στον πρώτο γύρο, επειδή ήταν πολύ συντηρητικός στην 4η στροφή με τον Magnussen, καθώς ακόμα θυμάται το ατύχημα με τον Bruno Senna εκεί που παραλίγο να του κοστίσει τον τίτλο του 2012. Ο άλλος οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo, αναγκάστηκε να εγκαταλείψει με αστοχία στην εμπρός αριστερή ανάρτηση.

Στο παρασκήνιο διεξάγονται συνεχώς συνομιλίες, οι οποίες όμως δε φαίνεται να οδηγούν πουθενά. Τα καυτά ζητήματα στην ατζέντα είναι η οικονομική ενίσχυση των μικρότερων ομάδων και οι διαπραγματεύσεις για να επιτραπούν μερικές περαιτέρω εξελίξεις στους κινητήρες μέχρι τον Ιούλιο του 2015. Κάτι που φυσικά θα ανεβάσει το κόστος των κινητήρων… Παράλληλα, η Caterham στράφηκε προς υπηρεσία συλλογικής χρηματοδότησης για να συγκεντρώσει 2,35 εκατομμύρια βρετανικές λίρες μέσα σε μια εβδομάδα, σε μια ύστατη προσπάθεια να βρεθούν στο GP του Άμπου Ντάμπι και ενδεχομένως να πείσει μερικούς ενδιαφερόμενους επενδυτές. Τη στιγμή που γράφονταν αυτές οι γραμμές είχε εξασφαλίσει το 45% αυτού του ποσού, έχοντας ήδη ξεπεράσει το 1 εκατομμύριο. Ταυτόχρονα, διεξάγονται συζητήσεις για την επιστράτευση 3 μονοθεσίων από ομάδες σαν την Ferrari (που ήταν ανέκαθεν υπέρ αυτής της πρακτικής) και την Red Bull. Τα συμβόλαια αυτών των ομάδων με τον κάτοχο των εμπορικών δικαιωμάτων της F1 (την CVC) ορίζουν ότι αν το grid πέσει κάτω από 16 μονοθέσια, θα είναι έτοιμες να παρατάξουν τρίτο μονοθέσιο._Φ.Λ.

 

GP BΡΑΖΙΛΙΑΣ

ΟΙ 10 ΠΡΩΤΟΙ

1 Rosberg Mercedes

2 Hamilton Mercedes

3 Massa Williams

4 Button McLaren

5 Vettel Red Bull

6 Alonso Ferrari

7 Räikkönen Ferrari

8 Hülkenberg Force India

9 Magnussen McLaren

10 Bottas Williams

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ

ΟΙ 6 ΠΡΩΤΟΙ

Hamilton 334

Rosberg 317

Ricciardo 214

Vettel 159

Alonso 157

Bottas 156

 

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΜΑΔΩΝ

Mercedes 651

Red Bull 373

Williams 254

Ferrari 210

McLaren 161

Force India 127

Toro Rosso 30

Lotus 10

Marussia 2

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!