X
Αγώνες

GP Bahrain: Προϋποθέσεις για έναν συναρπαστικό αγώνα

Τέταρτη συνεχόμενη pole-position για τον παγκόσμιο πρωταθλητή του 2014, χωρίς όμως το γνωστό ένα-δύο αυτή τη φορά, αφού ανάμεσα στις Mercedes-Benz παρεμβάλλονται τα μονοθέσια της Ferrari.

O Lewis Hamilton βρέθηκε ξανά στην pole position για το GP του Μπαχρέιν, ωστόσο η είδηση είναι ότι ο Sebastian Vettel θα εκκινήσει αύριο μεταξύ των δύο Mercedes. O Hamilton συνεχίζει να μην αφήνει κανέναν άλλο οδηγό να εκκινήσει 1ος φέτος, σημειώνοντας την 4η συνεχόμενη pole position του, σερί που επιτυγχάνει για πρώτη φορά στην καριέρα του στην F1. Με τον Vettel πίσω του και το ρυθμό αγώνα που επέδειξε την Παρασκευή η Ferrari, το GP του Μπαχρέιν προμηνύεται συναρπαστικό.

H απογοήτευση στο πρόσωπο του Nico Rosberg ήταν εμφανής μετά το τέλος των κατατακτήριων δοκιμών. Πέραν του γεγονότος ότι ο Γερμανός δεν έχει απάντηση στην ταχύτητα του Hamilton, η Ferrari έχει τη δυνατότητα πλέον, με τον Vettel στο τιμόνι, να του κλέψει ακόμα και τη δεύτερη θέση. Στη συνέντευξη Τύπου, ο Rosberg είχε ήδη έτοιμη την εξήγηση για το λόγο για τον οποίο βρέθηκε 3ος. Ισχυρίστηκε ότι σκεπτόμενος τον αγώνα, προσπαθούσε να διατηρήσει σε καλή κατάσταση τα ελαστικά του στο Q2 (καθώς με αυτά θα εκκινήσει τον αγώνα), και δεν πίεσε στο όριο. Συνεπώς, δεν είχε μπει στο ρυθμό που χρειαζόταν για τη μοναδική προσπάθεια που είχε στη διάθεσή του με φρέσκα ελαστικά στο Q3 και δεν είχε προβλέψει ότι ο Vettel θα είναι τόσο γρήγορος…

Ο Hamilton έδωσε μια διαφορετική εξήγηση, δηλώνοντας ότι το φετινό μονοθέσιο της Mercedes του επιτρέπει να επιτεθεί στις στροφές περισσότερο από ό,τι το περυσινό. Ίσως αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους βλέπουμε εμφανώς μεγαλύτερη διαφορά φέτος (σε σχέση με πέρυσι) μεταξύ των δυο team mates της Mercedes. Η καλύτερη αυτοπεποίθηση του πρωταθλητή, το γεγονός ότι ο Hamilton είναι πιο συγκεντρωμένος φέτος και πιθανώς η απαγόρευση των οδηγιών από το pit wall προς τους οδηγούς που παρουσιάστηκε το περυσινό φθινόπωρο συμπληρώνουν ίσως το παζλ των λόγων που κρύβονται πίσω από τη φετινή εικόνα μεταξύ των οδηγών της Mercedes.

Στις κατατακτήριες δοκιμές του Μπαχρέιν, η διαφορά μεταξύ τους ήταν 558 χλστ. του δλ. Αυτό επέτρεψε στον Vettel να τοποθετήσει τη Ferrari του μεταξύ των ασημί βελών. Ο Γερμανός ανέφερε ότι δεν είχε βρει το ρυθμό του στο ξεκίνημα της διαδικασίας, αλλά σιγά-σιγά κατάφερε να αντλήσει το μέγιστο από το μονοθέσιό του έως το Q3. Η 2η θέση του Vettel στη σειρά εκκίνησης του Μπαχρέιν, καθώς και το γεγονός ότι βρίσκεται στη 2η θέση του πρωταθλήματος οδηγών, κάνουν αρκετούς να διερωτούνται αν θα είναι ο Γερμανός της Scuderia ο μεγαλύτερος αντίπαλος του Hamilton στη μάχη για τον τίτλο φέτος και όχι ο Rosberg. Αυτό φυσικά θα εξαρτηθεί και από το ρυθμό εξέλιξης της Ferrari. Ωστόσο στο οδηγικό κομμάτι, ο Vettel δείχνει ότι μπορεί να νικήσει τουλάχιστον έναν από τους δυο οδηγούς της Mercedes. Στις προσομοιώσεις αγώνα της Παρασκευής, η Ferrari είχε τη δυνατότητα να κάνει τα ελαστικά να λειτουργήσουν καλύτερα από την Mercedes και οι χρόνοι των οδηγών της Scuderia ήταν καλύτεροι από αυτούς του Rosberg. H Mercedes δεν κατάφερε να κάνει τα ελαστικά της να λειτουργήσουν σωστά στις χαμηλές θερμοκρασίες της χθεσινής βραδιάς στο Μπαχρέιν, αλλά εργάστηκε στο στήσιμο της W06 Hybrid σήμερα για να βελτιωθεί σε αυτό τον τομέα. Το αν απέδωσαν καρπούς οι προσπάθειές τους θα το μάθουμε αύριο.

Ο Hamilton δήλωσε ότι δεν έχει συγκεκριμένο σχέδιο για τον αγώνα. Ο Βρετανός ανέφερε ότι στη Μαλαισία, όπου η Mercedes δεν περίμενε να απειληθεί, νίκησε η Ferrari. Στην Κίνα, όπου η Mercedes πίστευε ότι θα έχει πίεση από τη Ferrari, δεν απειλήθηκε. Παρότι οι προβλέψεις για τον αγώνα του Μπαχρέιν συνιστούν ότι η Ferrari θα έχει τη δυνατότητα να πιέσει την Mercedes, ο Hamilton δεν ξέρει τί ακριβώς να περιμένει και θα αντιδράσει ανάλογα με τις περιστάσεις που θα του παρουσιαστούν την Κυριακή. Πάντως, δύσκολα θα δούμε αύριο κάποια ομάδα να επιχειρεί κάποια άλλη στρατηγική πέραν των δύο pit stop.

O Kimi Raikkonen έχει ένα καθαρό Σάββατο για πρώτη φορά φέτος και κατέληξε στην 4η θέση, ωστόσο δεν ήταν απόλυτα ευχαριστημένος από το γύρο του στο Q3, δηλώνοντας υπήρχε περισσότερη πρόσφυση στην πίστα από όση είχε προβλέψει ο ίδιος ότι θα ήταν διαθέσιμη. Στη μάχη των οδηγών της Williams, ο Valtteri Bottas επικράτησε του Felipe Massa για πρώτη φορά φέτος. Ο Φινλανδός δήλωσε ότι κατάφερε ήταν η πρώτη φορά που είχε έναν καλό γύρο στο Q3, ενώ δήλωσε ικανοποιημένος από τη βελτίωση που έχει τη δυνατότητα να αντλήσει από την πιο μαλακή γόμα η Williams. Αμφότεροι οι οδηγοί της Williams έχουν διατηρήσει ένα σετ μαλακής γόμας ελαστικών άθικτο για τον αγώνα, σε αντίθεση με την Daniel Ricciardo, ο οποίος χρησιμοποίησε και τα δύο διαθέσιμα σετ στο Q3 για να καταλάβει την 7η θέση.

Ο κινητήρας της Renault έχει μερικά προσωρινά… μπαλώματα έπειτα από τις αστοχίες που παρουσιάστηκαν σε Kvyat και Verstappen στην Κίνα. O Ricciardo χρησιμοποιεί πίσω αεροτομή που παράγει χαμηλότερη αεροδυναμική αντίσταση (με συνέπεια απώλεια πρόσφυσης στις στροφές), αλλά και πάλι, η τελική του ταχύτητα στην ευθεία είναι πιο χαμηλή από αυτήν του Fernando Alonso με την McLarenHonda! H Red Bull ευελπιστεί ότι έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα, αλλά το Μπαχρέιν επιβαρύνει ιδιαίτερα τόσο τα φρένα, όσο και τα πίσω ελαστικά, τομείς στους οποίους υστερεί φέτος η RB11. Εντελώς απογοητευτική η εικόνα του Kvyat. O Ρώσος έχασε τις σημερινές ελεύθερες δοκιμές όταν κόλλησε από λάθος του σε μια από τις ελάχιστες -ειδικά για μια πίστα στη μέση της ερήμου- αμμοπαγίδες. Στη συνέχεια, αποκλείστηκε στο πρώτο σκέλος της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών…

Tα χαρακτηριστικά της πίστας του Μπαχρέιν φαίνεται ότι παραδοσιακά ευνοούν τα μονοθέσια της Force India. Πέρυσι, ο Sergio Perez είχε ανέβει στο βάθρο. Ακόμα και η ίδια η ομάδα όμως έμεινε έκπληκτη από την 8η θέση του Hulkenberg και την 11η του Perez, με ένα μονοθέσιο που δεν έχει δεχθεί αναβαθμίσεις από την παρουσίασή του.

Πολύ καλή επίδοση σημείωσε ο Carlos Sainz (9oς) επισκιάζοντας τον αστέρα του GP Κίνας, Max Verstappen που αποκλείστηκε από τη διαδικασία στο Q1 και είχε παράπονα για τη συμπεριφορά της Toro Rosso ολόκληρο το σαββατοκύριακο. Η Lotus περίμενε κάτι καλύτερο. Ο Romain Grosjean κατάφερε να εισέλθει στο Q3, αλλά θα εκκινήσει 10ος, ενώ λόγω ενός προβλήματος με τον κινητήρα του, ο Pastor Maldonado αποκλείστηκε από το Q1.

Βελτιωμένη εικόνα επέδειξε η McLaren, που ξεκόλλησε από την προτελευταία σειρά εκκίνησης, καθώς ο Fernando Alonso θα εκκινήσει 14ος. Εντούτοις, ο Jenson Button αναγκάστηκε να παρκάρει το μονοθέσιό του στο Q1 έπειτα από μερικές μονάχα στροφές, για τρίτη φορά σε τέσσερις περιόδους δοκιμών αυτό το σαββατοκύριακο. Όπως είπε και ο ίδιος, τουλάχιστον θα έχει πολλά σετ φρέσκων ελαστικών αύριο._Φ.Λ.

 

GP BAHRAIN

ΧΡΟΝΟΙ ΚΑΙ ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

1 Lewis Hamilton Mercedes 1:32.571

2 Sebastian Vettel Ferrari 1:32.982

3 Nico Rosberg Mercedes 1:33.129

4 Kimi Raikkonen Ferrari 1:33.227

5 Valtteri Bottas Williams 1:33.381

6 Felipe Massa Williams 1:33.744

7 Daniel Ricciardo Red Bull 1:33.832

8 Nico Hulkenberg Force India 1:34.450

9 Carlos Sainz Toro Rosso 1:34.462

10 Romain Grosjean Lotus 1:34.484

11 Sergio Perez Force India 1:34.704

12 Felipe Nasr Sauber 1:34.737

13 Marcus Ericsson Sauber 1:35.034

14 Fernando Alonso McLaren 1:35.039

15 Max Verstappen Toro Rosso 1:35.103

16 Pastor Maldonado Lotus 1:35.677

17 Daniil Kvyat Red Bull 1:35.800

18 Will Stevens Marussia 1:38.713

19 Roberto Merhi Marussia 1:39.722

20 Jenson Button McLaren

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!