X
Formula 1

GP Αζερμπαϊτζάν-FP2: Στην κορυφή ο Perez

O Sergio Perez βρέθηκε στην κορυφή των χρόνων στην απογευματινή διαδικασία ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής για το GP του Αζερμπαϊτζάν.

Ακριβώς πίσω του κατετάγη ο Max Verstappen, κάνοντας το 1-2 για τη Red Bull, η οποία ήταν κυρίαρχη και στους χρόνους προσομοίωσης αγώνα, έχοντας επιλέξει τη μαλακή γόμα για να κάνει τα μεγάλα stint της, σε αντίθεση με την Mercedes που αρκέστηκε σε ελαστικά μέσης γόμας.

Πίσω από τις δύο Red Bull βρέθηκαν οι δύο Ferrari, με τον Carlow Sainz εμπρός από τον team-mate του, συνεχίζοντας την καλή εικόνα που επέδειξαν το πρωί, παρά τις δηλώσεις των οδηγών της ότι ο Μπακού δεν είναι μια πίστα που αρμόζει στα κόκκινα μονοθέσια.

Ο Charles Leclerc είχε μια επαφή με τις μπαριέρες στη 15η στροφή, αλλά η μοναδική απώλεια ήταν μια κατεστραμμένη εμπρός αεροτομή, καθώς ο Μονεγάσκος κατάφερε να επιστρέψει στα pits και οι μηχανικοί της Scuderia αντικατέστησαν το ρύγχος της SF21. Στην προσομοίωση αγώνα, ο Leclerc έκανε λόγο για εκτεταμένο graining στα ελαστικά του πίσω άξονα και ζήτησε να εισέλθει στα pits για να αποφύγει (άλλη) μια ενδεχόμενη επαφή με τον τοίχο.

Τις πολύ καλές εμφανίσεις συνέχισε και ο Pierre Gasly, καταλαμβάνοντας την 5η θέση, εμπρός από τον επίσης εντυπωσιακό στο Μπακού σήμερα Fernando Alonso με την Alpine, η οποία φέρει αναβαθμίσεις τόσο στην εμπρός όσο και στην πίσω αεροτομή της Α521, για μείωση της παραγωγής αεροδυναμικής αντίστασης.

Πολύ καλή ήταν και η εμφάνιση του Antonio Giovinazzi, ο οποίος τοποθέτησε την Alfa Romeo στην 7η θέση της κατάταξης της διαδικασίας, εμπρός από την McLaren του Lando Norris. Η McLaren έχει φέρει στο Μπακού ένα καινούργιο, πιο στενό κάλυμμα κινητήρα. Αμφότερες οι Alpine και AlphaTauri βρέθηκαν στην πρώτη δεκάδα με τους Esteban Ocon και Yuki Tsunoda να την ολοκληρώνουν.

Daniel Ricciardo και Kimi Raikkonen ακολούθησαν στους χρόνους, εμπρός από την Mercedes του Lewis Hamilton. Το απόγευμα της γερμανικής ομάδας ήταν ακόμη χειρότερο από την πρωινή της εμφάνισης με τον Valtteri Bottas να κατατάσσεται μόλις 16ος. Ο Φινλανδός επίσης έκανε λόγο για εκτεταμένο graining στα ελαστικά του πίσω άξονα.

Δεδομένου ότι το graining παρουσιάζεται συνήθως σε περιπτώσεις όπου τα ελαστικά λειτουργούν κάτω από το ιδανικό πλαίσιο θερμοκρασίας λειτουργίας, η Mercedes ίσως αντιμετωπίζει πρόβλημα ανάπτυξης θερμοκρασίας στα ελαστικά της.

Ο λείος ασφαλτοτάπητας, η έλλειψη γρήγορων παρατεταμένων στροφών, καθώς και η παρουσία μιας “ευθείας” μήκους 2,2 χλμ. δυσχεραίνουν το έργο των οδηγών όσον αφορά την ανάπτυξη επαρκούς θερμοκρασίας στα ελαστικά τους. Άλλωστε, παραδοσιακά η Mercedes αντιμετωπίζει δυσκολίες με την πιο μαλακή γκάμα ελαστικών της Pirelli.

Άτυχος ήταν ο Nicholas Latifi, στην πρώτη του επίσκεψη στο Αζερμπαϊτζάν με μονοθέσιο της F1. Στα αρχικά στάδια της διαδικασίας, ο Καναδός είδε τον κινητήρα του να σβήνει και αναγκάστηκε να εγκαταλείψει το μονοθέσιο στη μέση της πίστας, προκαλώντας κόκκινη σημαία._Φ.Λ.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!