top icon
Formula 1

GP Αζερμπαϊτζάν: 2η συνεχόμενη pole του Leclerc

O Charles Leclerc κατέκτησε τη δεύτερη συνεχόμενη φετινή pole position του στις επεισοδιακές κατατακτήριες δοκιμές του GP Αζερμπαϊτζάν, η οποία διακόπηκε πολλαπλές φορές, λόγω πολυάριθμων ατυχημάτων.

Ο Μονεγάσκος οδηγός της Ferrari δήλωσε ότι ο γύρος του δεν ήταν ιδιαίτερα καλός, αλλά στάθηκε τυχερός με την κόκκινη σημαία που προκλήθηκε στα τελευταία λεπτά του Q3 από την πρόσκρουση του Yuki Tsunoda στις μπαριέρες της στροφής 3. Με αυτό τον τρόπο συνεχίζεται ένα σερί τεσσάρων αγώνων όπου η σειρά εκκίνησης κρίθηκε από την πρώτη και όχι τη δεύτερη προσπάθεια στο Q3.

Δώρο εξ ουρανού ήταν και για τον Lewis Hamilton το ατύχημα του Ιάπωνα οδηγού της AlphaTauri. H Mercedes ενορχήστρωσε την επίδοση που απέφερε στον Βρετανό τη δεύτερη θέση εκκίνησης, καθώς ο Hamilton επωφελήθηκε από το slipstream του team mate του για να κερδίσει αρκετό χρόνο στη μεγάλη ευθεία του Μπακού, σε μια ημέρα που η Mercedes δεν έδειχνε ιδιαίτερα ανταγωνιστική, καθώς δε μπορούσε να αναπτύξει επαρκή θερμοκρασία στα ελαστικά της.

Ο Hamilton δήλωσε ότι την κατάσταση βελτίωσαν κάποιες αλλαγές που έκανε στο στήσιμο της W12 στο FP3, αφότου η ομάδα δοκίμασε δύο τύπους πίσω αεροτομών και αποφάσισε να πάει για τη λύση που προσδίδει υψηλότερες τελικές ταχύτητες στην ευθεία. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα πρώτα δύο σκέλη της διαδικασίας οι οδηγοί της Mercedes έκαναν δύο γύρους προετοιμασίας για να καταφέρουν να φέρουν τα Pirelli στις ιδανικές θερμοκρασίες λειτουργίας. Ωστόσο, όπως ανέφερε και ο Hamilton, η Mercedes επέδειξε ανταγωνιστικό ρυθμό αγώνα στις προσομοιώσεις της Παρασκευής.

Απογοητευμένος ήταν ο Max Verstappen, ο οποίος εντέλει θα παραταχθεί στην 3η θέση εκκίνησης για τον αυριανό αγώνα, καθώς ένιωθε ότι διέθετε το καλύτερο μονοθέσιο. Στην τελευταία του προσπάθεια, πριν την τελική κόκκινη σημαία της διαδικασίας, ο Ολλανδός ήταν είχε το ταχύτερο πέρασμα στα δύο πρώτα τμήματα της πίστας.

Εξαιρετική είναι η 4η θέση εκκίνησης για τον Pierre Gasly, ο οποίος όπως και ο Hamilton επωφελήθηκε από το slipstream του team mate του, για να γράψει έναν πολύ καλό χρόνο. Γενικά οι AlphaTauri έδειξαν να είναι ανταγωνιστικές στον ένα χρονομετρημένο γύρο. Το ερώτημα είναι αν θα έχουν τη δυνατότητα να κάνουν τα ελαστικά τους να αντέξουν στον αγώνα, ένα ερώτημα το οποίο ισχύει και για τη Ferrari. Ο Gasly πάντως ανέφερε ότι διαφύλαξε δύο σετ σκληρών ελαστικών.

O Carlos Sainz με τη δεύτερη Ferrari θα παραταχθεί αύριο 5ος στην εκκίνηση. Ο Ισπανός ήταν άτυχος, διότι ήταν ο οδηγός ο οποίος βρισκόταν πίσω από τον Tsunoda όταν ο Ιάπωνας είχε το ατύχημά του στο Q3.

O Sainz είδε καπνό από το μπλοκάρισμα φρένων του Tsunoda, δεν ήξερε αν ο Ιάπωνας είχε καταφέρει να πάρει τη στροφή, μπλόκαρε βίαια τα φρένα του και όταν είδε την ακινητοποιημένη AlphaTauri, προσπάθησε να την αποφύγει, ρίχνοντας το μονοθέσιο προς το χώρο διαφυγής με τα τέσσερα, καταστρέφοντας το ρύγχος και την εμπρός αεροτομή του μονοθεσίου του.

Ο Ισπανός ανέφερε ότι «για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ένα αυτοκίνητο ακριβώς μπροστά μου είχε ατύχημα. Αυτή τη φορά ίσως να έπρεπε να έχω αναζητήσει κάποιο slipstream, όπως αυτό που έδωσε στον Charles τα επιπλέον δυο δέκατα του δλ. στην μεγάλη ευθεία, για να παλέψω για την pole».

Στο ξεκίνημα της πρώτης προσπάθειας του Q3 όλοι οι οδηγοί μάχονταν για να μη βρίσκονται επικεφαλής στο τρενάκι από μονοθέσια και τελικά ο Leclerc ήταν αυτός που πήρε την απόφαση να πάει πρώτος, προσφέροντας slipstream στον Valtteri Bottas, ο οποίος όμως δεν πρόλαβε να το εκμεταλλευτεί. Εντέλει, ο Φινλανδος οδηγός της Mercedes κατέληξε στην 10η θέση.

Την 6η επίδοση σημείωσε ο Lando Norris, τις ενέργειες του οποίου όμως θα ερευνήσουν οι αγωνοδίκες, καθώς σε κόκκινη σημαία του Q1, ο Βρετανός βρισκόταν στην είσοδο του pit lane, ρώτησε τον αρχιμηχανικό του αν θα πρέπει να εισέλθει στα pits, έλαβε θετική απάντηση, αλλά μέχρι να γίνει η επικοινωνία μεταξύ τους, ο Βρετανός είχε περάσει το σημείο από το οποίο θα μπορούσε να μπει με ασφάλεια στα pits. Συνεπώς, έκανε ένα επιπλέον γύρο το οποίο αποτελεί παράβαση της διαδικασίας κόκκινης σημαίας.

Απογοητευτική ήταν για τον Sergio Perez η 7η θέση, καθώς ο Μεξικανός ήταν ανταγωνιστικός σε όλες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών και ήλπιζε να διεκδικήσει μία από τις κορυφαίες θέσεις, έχοντας ανακαλύψει τον τρόπο να αντλήσει το μέγιστο από τη φετινή Red Bull.

Παρά το ατύχημά του, ο Tsunoda σημείωσε το καλύτερο αποτέλεσμα της σύντομης καριέρας του στην F1 σε κατατακτήριες δοκιμές, εισερχόμενος στο Q3 για να καταλάβει την 8η θέση, εμπρός από τον Fernando Alonso. O Ισπανός ήταν εκνευρισμένος με όσα συνέβησαν και αναρωτήθηκε στις δηλώσεις του μετά τη διαδικασία γιατί οι κανονισμοί επιτρέπουν σε αυτούς που προκάλεσαν τις κόκκινες σημαίες να επισκευάσουν τα μονοθέσιά τους και να επωφεληθούν από την κατάσταση.

Ο Sebastian Vettel ήταν απογοητευμένος που έχασε την προαγωγή στο Q3 για μόλις 29 χλστ. του δλ. και έμεινε 11ος, αλλά θα είναι ο πρώτος εκ των οδηγών που έχουν ελεύθερη επιλογή ελαστικών για την εκκίνηση. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στο Q2, λόγω της κόκκινης σημαίας που προκάλεσε με το δικό του ατύχημα ο Daniel Ricciardo. O Αυστραλός οδηγός της McLaren καθυστέρησε υπερβολικά το φρενάρισμά του για τη στροφή 3, ακριβώς όπως συνέβη αργότερα και με τον Tsunoda.

Οι άλλοι δύο οδηγοί που προσέκρουσαν στον τοίχο και μάλιστα στην ίδια στροφή (15), ήταν οι Lance Stroll και Antonio Giovinazzi, διακόπτοντας με κόκκινη σημαία δύο φορές το Q1. Οι κατακτήριες δοκιμές ήταν ένας θαυμάσιος πρόλογος για ένα συναρπαστικό GP Αζερμπαϊτζάν_Φ.Λ.
GP Azerbaijan qualifying results 2021

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ