O Max Verstappen κατέκτησε την τρίτη συνεχόμενη pole position του, ωστόσο οι πραγματικοί πρωταγωνιστές της ημέρας ήταν οι Lando Norris (2ος) και George Russell (8ος).
H Red Bull ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο σήμερα και οι οδηγοί της κατάφεραν να καταλάβουν τις θέσεις 1 και 3 στη σειρά εκκίνησης του GP Αυστρίας. Ο Verstappen κατάφερε να παρει την pole position με την πρώτη του γρήγορη προσπάθεια στο Q3, παρ’ ότι είχε ένα μπλοκάρισμα φρένων στη στροφή 3.
To Q3 για τον Ολλανδό, κατά τη δική του ομολογία, δεν ήταν ιδανικό. Παρά τα λεγόμενά του, και με τους δύο γύρους που σημείωσε στο Q3 θα είχε πάρει την pole position. Αν μετρούσε μόνο η δεύτερη προσπάθεια, η pole θα είχε αποφασιστεί για μόλις 2 χλστ. του δλ.
Ο Verstappen ήταν εκνευρισμένος με τον αρχιμηχανικό του, Giampiero Lambiase, διότι η Red Bull τον έστειλε πρώτο στην πίστα για τη δεύτερη προσπάθεια στο Q3 και κατά συνέπεια δεν είχε κάποιο μονοθέσιο μπροστά του να του δίνει slipstream. O Verstappen πιστεύει ότι αυτός ήταν ο λόγος που δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του στην τελική του προσπάθεια, ακόμη και με κανονικό πέρασμα (χωρίς μπλοκάρισμα φρένων) από τη στροφή 3.
Εκπληκτικός Norris
Την καλύτερη θέση εκκίνησης στην καριέρα του στη Formula 1 πέτυχε ο Lando Norris με το γύρο που έκανε στο τέλος του Q3. O Βρετανός επωφελήθηκε ελαφρώς από το slipstream του Verstappen, o οποίος βρισκόταν 4 δλ. μπροστά του στην πίστα κατάφερε να γυρίσει μόλις μισό δέκατο του δλ. πιο αργά από τον poleman.
Στη σύγκριση των γύρων τους, ο Norris είχε το προβάδισμα επί του Verstappen μέχρι την τελευταία στροφή, όπου είχε λίγη υποστροφή και αναγκάστηκε να στρίψει το τιμόνι δύο φορές, χάνοντας λίγο χρόνο… Ο Βρετανός δήλωσε ότι η συγκεκριμένη στροφή ήταν το αδύναμο σημείο της McLaren όλο το σαββατοκύριακο.
Ο Norris χαρακτήρισε το γύρο του ως έναν από τους καλύτερους που έχει κάνει στη Formula 1. Αυτή είναι η πρώτη φορά που θα παραταχθεί μία McLaren στην πρώτη σειρά εκκίνησης από το GP Βραζιλίας του 2012! Βέβαια, ο Norris παραμένει ρεαλιστής, καθώς βρίσκεται μεταξύ μονοθεσίων που είναι πολύ ταχύτερα από την McLaren του, παρά το γεγονός ότι και αυτός θα εκκινήσει με τη μέση γόμα, όπως και οι οδηγοί της Red Bull και της Mercedes, καθώς και τον George Russell.
O Sergio Perez κατέλαβε την 3η θέση και αυτή είναι η πρώτη φορά φέτος που αμφότερες οι Red Bull θα εκκινήσουν εμπρός από τις Mercedes. Ο Μεξικανός δεν ήταν ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου του στις ελεύθερες δοκιμές, αλλά εντέλει πιστεύει ότι κατάφερε να σημειώσει έναν καλό χρόνο. Η θέση του Perez σίγουρα θα βοηθήσει τη στρατηγική της Red Bull και ο Μεξικανός πιστεύει ότι έχει πιο δυνατό ρυθμό αγώνα σε σχέση με την απόδοση στις κατατακτήριες δοκιμές.
Τελικά η Mercedes δεν είχε απάντηση στις επιδόσεις της Red Bull στο Spielberg. Αμφότεροι οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας δεν κατάφεραν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους στη 2η προσπάθεια στο Q3. Ο Hamilton δήλωσε ότι δεν τρέφει ελπίδες να διεκδικήσει τη νίκη αύριο στο GP Αυστρίας, δεδομένης της θέσης εκκίνησης που έχει (4ος). Ο Βρετανός βρέθηκε 0,3 δλ. πίσω από τον Verstappen και δήλωσε ότι η Mercedes βρίσκεται πιο πίσω απ’ ότι το προηγούμενο σαββατοκύριακο.
Το περιστατικό του Q2
Τα πράγματα ενδέχεται να γίνουν ακόμη πιο δύσκολα για την Mercedes, καθώς ο Valtteri Bottas (5ος) έχει κληθεί να παρουσιαστεί ενώπιον των αγωνοδικών με την κατηγορία ότι οδηγούσε πολύ αργά στη στροφή 9 στο Q2 και επηρέασε το περιστατικό όπου ο Sebastian Vettel μπλόκαρε τον Fernando Alonso. O διευθυντής αγώνων της FIA, Michael Masi, είχε προειδοποιήσει από εχθές το βράδυ ότι απαγορεύεται οι οδηγοί να επιβραδύνουν υπερβολικά στις στροφές 9 και 10 για να αφήσουν απόσταση από το προπορευόμενο μονοθέσιο.
Ενώπιον των αγωνοδικών κλήθηκε να παρουσιαστεί για το ίδιο περιστατικό πέραν των Bottas και Vettel, και ο Carlos Sainz. Ο Vettel δήλωσε ότι ήταν ευθύνη των οδηγών που τον προσπέρασαν στην ευθεία μεταξύ των στροφών 8 και 9, αντιβαίνοντας τη συμφωνία κυρίων που υφίσταται μεταξύ των οδηγών, για να επιβραδύνουν στη συνέχεια μεταξύ των στροφών 9 και 10, δηλαδή στο σημείο που η FIA το είχε απαγορεύσει…
To συμβάν ξεκίνησε από την επιβράδυνση του Verstappen στην προετοιμασία για το γύρο του. Ο Sainz που τον ακολουθούσε αναγκάστηκε και αυτός να επιβραδύνει. Πιο πίσω, Vettel και Perez επιβράδυναν, αλλά Hamilton, Russell και Bottas τους προσπέρασαν και τους δύο.
Το αποτέλεσμα ήταν ο Vettel να βρίσκεται με πολύ χαμηλή ταχύτητα στη στροφή 9 την ώρα που ο Alonso ερχόταν στο όριο. Ο Γερμανός είδε την τελευταία στιγμή την Alpine στους καθρέπτες του (είναι τυφλό το συγκεκριμένο σημείο) και προσπάθησε να κάνει στην άκρη, εγκαταλείποντας και το δικό του γύρο. Ωστόσο ο Alonso έχασε πολύ χρόνο και κατέληξε στην 14η θέση… Ο Ισπανός δήλωσε ότι το σαββατοκύριακό του έχει τελειώσει, δεδομένου του αποτελέσματος του Σαββάτου και πόσο πίσω εκκινεί. Προσέθεσε επίσης ότι η Alpine του έδωσε την καλύτερη αίσθηση που είχε φέτος. Πάντως, ο Ισπανός δεν επέρριψε την ευθύνη στον Vettel, αναγνωρίζοντας ότι υπήρχαν μονοθέσια εμπρός από το Γερμανό που επιβράδυναν.
Όπως και το προηγούμενο σαββατοκύριακο, ο Pierre Gasly σημείωσε την 6η ταχύτερη επίδοση των κατατακτήριων δοκιμών, αντλώντας το μέγιστο από την AlphaTauri. Ο Γάλλος είναι ο πρώτος εξ αυτών που θα εκκινήσουν με τη μαλακή γόμα αύριο και ήταν πολύ χαρούμενος από το αποτέλεσμα αυτό, καθώς δεν ήταν ευχαριστημένος με τη συμπεριφορά του μονοθεσίου στις ελεύθερες δοκιμές. Αυτή τη φορά, ακριβώς πίσω του θα βρεθεί ο team mate του, Yuki Tsunoda, χωρίς μάλιστα να επωφεληθεί από slipstream. Με αυτό τον τρόπο, ο Ιάπωνας ισοφάρισε την καλύτερη επίδοσή του σε κατατακτήριες δοκιμές στη Formula 1, την 7η θέση στο Αζερμπαϊτζάν.
Εντέλει, ο Vettel κατετάγη 8ος, ενώ ο Lance Stroll συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα του Q3. Φαίνεται ότι το εκτεταμένο πακέτο αναβαθμίσεων που παρουσίασε η βρετανική ομάδα αυτό το σαββατοκύριακο λειτούργησε καλά.
Απίστευτος Russell
Το κατόρθωμα του George Russell ήταν αδιανόητο, καθώς με ένα μονοθέσιο που σε δυναμική είναι το προτελευταίο του grid, ο Βρετανός όχι μόνο κατάφερε να προαχθεί στο Q3 (για μόλις 6 χλστ. του δλ. από τον Sainz), αλλά το έκανε με τη μέση γόμα. Σήμερα δικαίωσε και με το παραπάνω το προσωνύμιο κος Σάββατο. Είναι η πρώτη φορά από το GP Ιταλίας του 2018 (και τον Stroll) που η Williams βλέπει έναν από τους οδηγούς της στο Q3. Ο ίδιος o Russell δήλωσε ότι νιώθει τη σημερινή του επίδοση σαν pole position, δεδομένων των δυνατοτήτων της ομάδας του.
Αμφότερες οι Ferrari προσπάθησαν να κάνουν αυτό που πέτυχε ο Russell, δηλαδή να προκριθούν στο Q3 με τη μέση γόμα, αλλά δεν τα κατάφεραν. Παρά την αποτυχία αυτή, αμφότεροι οι οδηγοί της Scuderia υποστήριξαν την τακτική της ομάδας, παρ’ ότι αναγνώρισαν ότι με τη μαλακή γόμα θα μπορούσαν να εισέλθουν στο Q3. Ωστόσο, ήταν πιο σημαντικό για τη Ferrari να αποφύγει να εκκινήσει με τη μαλακή γόμα παρά να πετύχει υψηλότερες θέσεις εκκίνησης για αύριο.
Για μια ακόμη φορά, ο Daniel Ricciardo δεν είχε εξηγήσεις για τη μεγάλη διαφορά απόδοσης σε σύγκριση με τον team mate του. Για δεύτερο συνεχόμενο αγώνα ο Esteban Ocon αποκλείστηκε στο Q1, όπως και ο Kimi Raikkonen για τρίτη συνεχόμενη φορά._Φ.Λ.