X
Αγώνες

GP Αυστρίας (Παρασκευή): Ο Rosberg επικεφαλής

Ο Nico Rosberg σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο σε αμφότερες τις περιόδους ελεύθερων δοκιμών Παρασκευής στην Αυστρία, καταρρίπτοντας το απόλυτο ρεκόρ του Red Bull Ring, το οποίο κατείχε από το 2003 ο Michael Schumacher (1:07.908).

Οι Mercedes δείχνουν να έχουν το πάνω χέρι και στην Αυστρία, σύμφωνα με τα δείγματα γραφής της Παρασκευής. O Rosberg κατάφερε να επικρατήσει του team mate του σε αμφότερες τις περιόδους, κατεβάζοντας το απόλυτο ρεκόρ πίστας κατά μισό δλ. Το πρωί με διαφορά 0,35 δλ. και το απόγευμα με μόλις 19 χλστ. του δλ. διαφορά. Ο Γερμανός δεν κατάφερε να βελτιώσει στο FP2 την επίδοση που είχε σημειώσει πριν την εμφάνιση της καταρρακτώδους βροχής στα αρχικά λεπτά. Αντιθέτως, ο Hamilton βελτίωσε αισθητά στα τελευταία 20 λεπτά που στέγνωσε η αγωνιστική γραμμή στην πίστα. Ο Hamilton ενδέχεται να είχε καταφέρει να κινηθεί ταχύτερα, αν στην πρώτη του προσπάθεια με την ultrasoft γόμα στο FP2 δεν είχε συναντήσει τη Haas του Gutierrez μπροστά του, ο οποίος ακολουθώντας τις οδηγίες από το pit wall του επιβράδυνε, εμποδίζοντας την Mercedes. Το ιστορικό του Βρετανού δεν είναι ιδιαίτερα καλό στο Red Bull Ring και ένας συμπατριώτης του δημοσιογράφος υποστηρίζει ότι ο Hamilton δυσκολεύεται στις αργές στροφές της πίστας, δεδομένου ότι είναι από τους οδηγούς που φρενάρουν πιο αργά στην προσέγγισή τους.

Ωστόσο, αυτή δεν είναι η σημαντικότερη ανησυχία του Hamilton. Αμφότεροι οι οδηγοί της γερμανικής ομάδας χρησιμοποιούν φρέσκια μονάδα ισχύος αυτό το σαββατοκύριακο. Για τον Βρετανό, αυτό σημαίνει ότι στο μονοθέσιό του βρίσκεται το 5ο τούρμπο και η 5η MGU-H της φετινής χρονιάς, από τις πέντε που επιτρέπονται συνολικά χωρίς ποινή, χωρίς να έχουμε φτάσει καν στο μέσο της σεζόν. Είναι δεδομένο ότι ο Hamilton θα αρχίσει να λαμβάνει ποινές στο δεύτερο μισό της σεζόν. Αμφότεροι οι οδηγοί της Mercedes είχαν εξόδους από την πίστα σήμερα. Ο Hamilton μπλόκαρε τα φρένα του στη στροφή 3 στο FP1 και διαγράφοντας τετ-α-κέ 360 μοιρών ανάγκασε τον Grosjean να τον αποφύγει. Στην ίδια στροφή είχε έξοδο και ο Rosberg μισή ώρα αργότερα, χωρίς περαιτέρω συνέπειες.

Η Ferrari μοιάζει να είναι η δεύτερη ταχύτερη ομάδα στο Red Bull Ring, χωρίς να δείχνει όμως ότι έχει τη δυνατότητα να απειλήσει την Mercedes. H Scuderia σκόπευε να δοκιμάσει τη δεύτερη έκδοση της προστατευτικής στεφάνης γύρω από το cockpit στο μονοθέσιο του Sebastian Vettel στο FP1, ωστόσο, ένα πρόβλημα ηλεκτρονικών στο ξεκίνημα της διαδικασίας ακύρωσε τα σχέδιά της. Ο Γερμανός θα χρησιμοποιήσει καινούργιο κιβώτιο ταχυτήτων σε αυτό τον αγώνα, αφότου βρέθηκαν ρινίσματα μετάλλου στα λάδια της μονάδας της Ferrari έπειτα από το Ευρωπαϊκό GP. Η αντικατάσταση δεν έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ακόμη, αλλά θεωρείται δεδομένη. Με ένα τετ-α-κέ υψηλής ταχύτητας στη 2η στροφή ολοκλήρωσε την ημέρα του ο Vettel λόγω ενός προβλήματος στην κατανομή πέδησης της SF16-Η, αλλά όπως επεσήμανε ο ίδιος, αυτό δεν είχε αρνητικές επιπτώσεις στην προετοιμασία του, αφού συνέβη μόλις δύο λεπτά πριν τη λήξη του FP2.

Θεαματική έξοδο από την πίστα είχε και ο Kimi Raikkonen στα αρχικά λεπτά του FP2, καταφέρνοντας με μαγικό τρόπο να αποφύγει τις μπαριέρες όταν η βροχή έκανε την εμφάνισή της. Αξίζει να αναφερθεί ότι η Ferrari ξόδεψε 1 token εξέλιξης αυτό το σαββατοκύριακο για να πραγματοποιήσει βελτιώσεις στην MGU-K και χρησιμοποιεί αναβαθμισμένη έκδοση των καυσίμων της Shell.

Δύσκολο πρωινό είχε στην έδρα της η Red Bull. O Max Verstappen κατέστρεψε δύο εμπρός αεροτομές και την εμπρός δεξιά ανάρτηση της RB12 στο FP1, περνώντας επάνω από τα υπερυψωμένα κίτρινα kerb που έχουν τοποθετηθεί φέτος σε αρκετές στροφές της πίστας. Ο Ολλανδός επέκρινε τη χρήση τους ως επικίνδυνη, αν και φυσικά, η ιδανική αγωνιστική γραμμή δεν περνάει καν από κοντά τους. Ο Verstappen εξερευνούσε επιθετικά τα όρια από την πρώτη στιγμή που κατέβηκε στην πίστα. O Daniel Ricciardo παραλίγο να συγκρουστεί με τη Sauber του Ericsson στo FP1, όταν ο Σουηδός έχασε το πίσω μέρος του μονοθεσίου του καθώς εισερχόταν στα pits και η Red Bull βρισκόταν ακριβώς δίπλα του, προσπερνώντας. Ο Ricciardo (που γιορτάζει τα 27α γενέθλιά του σήμερα) αντέδρασε άμεσα, βγαίνοντας εκτός πίστας, για να αποφύγει τη σύγκρουση. Ο Αυστραλός είχε ακόμη μια έξοδο προς το τέλος του FP1 και σημείωσε τον χρόνο που του χάρισε την 5η θέση με την supersoft γόμα και όχι με την ultrasoft, όπως οι προπορευόμενοί του.

Καθοριστικό παράγοντα θα διαδραματίσει στον αγώνα η ικανότητα των ομάδων να περιορίσουν, μέσω του στησίματος των μονοθεσίων τους, το εκτεταμένο graining που παρουσιάζεται στο Red Bull Ring λόγω της πρόσφατης ασφαλτόστρωσης της πίστας σε συνδυασμό με τις υψηλές πιέσεις ελαστικών (4 psi υψηλότερες από πέρυσι). Επίσης, η βροχή ενδέχεται να παίξει ρόλο στις κατατακτήριες δοκιμές ή και στον αγώνα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η McLaren παρουσίασε πίσω αεροτομή με πρωτοποριακό σχεδιασμό στα πλευρικά της τοιχώματα. Παράλληλα, Renault και Toro Rosso ακολούθησαν το παράδειγμα της Mercedes, υιοθετώντας καλύμματα για την προθέρμανση των πλημνών των τροχών πριν την τοποθέτηση των ελαστικών στα μονοθέσιά τους, ώστε να προκαλούν τεχνητή πτώση των πιέσεων τους -και κατά συνέπεια αύξηση της πρόσφυσης στην πίστα. Στην προσπάθειά της να καταπολεμήσει τέτοια κόλπα από την πλευρά των ομάδων, η FIA εξέδωσε τεχνική ντιρεκτίβα, ενημερώνοντας τις ομάδες ότι οι πιέσεις των ελαστικών θα ελέγχονται πριν την τοποθέτησή τους στο μονοθέσιο στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Επίσης, οι ομάδες δε θα επιτρέπεται να αφαιρούν αέρα για να ρυθμίσουν κατά το επιθυμητό τiς πιέσεις των ελαστικών αφότου θα έχει διεξαχθεί ο προαναφερθέντας έλεγχος από τη FIA._Φ.Λ.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!