Ο Max Verstappen σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών του GP Αυστρίας, με τις δύο Ferrari να ακολουθούν τον Ολλανδό στον πίνακα των χρόνων.
Στο πρώτο μισό της διαδικασίας είχαμε για πολύ ώρα τα μονοθέσια της Red Bull και της AlphaTauri, τα οποία χρησιμοποιούν μονάδα ισχύος Honda να βρίσκονται στις 4 πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Η εικόνα που παρουσίασε η Ferrari ήταν ακριβώς αντίθετη με αυτήν που επέδειξε πριν από μια εβδομάδα στις ελεύθερες δοκιμές του GP Στυρίας. Ενδεχομένως η ιταλική ομάδα να επικεντρώνεται στην απόδοση στον ένα γύρο, καθώς αυτό ήταν το αδύναμο σημείο της το προηγούμενο σαββατοκύριακο.
Οι οδηγοί της Ferrari, καθώς και αυτοί της Mercedes δυσκολεύονταν αρκετά στην προσέγγιση της 1ης στροφής, μπλοκάροντας πολύ συχνά τα φρένα τους, πιθανότατα διότι τα ελαστικά δεν είχαν φτάσει ακόμα την ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας τους στο ξεκίνημα του γύρου.
O Valtteri Bottas βρέθηκε στην 4η θέση με την πρώτη Mercedes, ενώ ο Lewis Hamilton κατετάγη 7ος, αφότου αναγκάστηκε να εγκαταλείψει δύο γρήγορες προσπάθειες στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, την πρώτη επειδή τον εμπόδισε ο Nikita Mazepin με την Haas στην 3η στροφή και τον δεύτερο επειδή μπλόκαρε τα φρένα του στο ίδιο σημείο της πίστας.
Ο Yuki Tsunoda ήταν ο ταχύτερος εκ των δύο οδηγών της AlphaTauri, καταλαμβάνοντας την 5η θέση, παρά το τετ-α-κέ του στην έξοδο της στροφής 6, όταν πάτησε στην αμμοπαγίδα. Ο έτερος οδηγός της ιταλικής ομάδας, Pierre Gasly (9ος) είδε 5 χρόνους του να διαγράφονται λόγω παράβασης ορίων πίστας, από τους 18 συνολικά που διαγράφηκαν από τους αγωνοδίκες.
Tsunoda finding the gravel at Turn 4 early on in FP1 ?
The Japanese driver recovered well ending the session in P5 ?#AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/Fx7dr7MXMk
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021
Με πολύ καλή επίδοση ξεκίνησε το τριήμερό του ο Kimi Raikkonen, ο οποίος παρ’ ότι είδε έναν από τους γρήγορους χρόνους του να διαγράφεται, κατέληξε στην 6η θέση της διαδικασίας. Η 8η επίδοση από τον Sergio Perez με τη Red Bull δε θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ικανοποιητική. Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Lando Norris, με την McLaren να παρουσιάζει μερικές αναβαθμίσεις στο δάπεδο της MCL35M.
Καινούργιες γεννήτριες στροβίλων (vortex generators) στο δάπεδο της McLaren για το GP Αυστρίας, οι οποίες βοηθάνε στην απομάκρυνση από το δάπεδο και το διαχύτη των ακάθαρτων στροβιλισμών που δημιουργεί η περιστροφή των πίσω ελαστικών. https://t.co/JXojaUSeWM
— Fabrizio Lazakis (@FabrizioLazakis) July 2, 2021
Κακό ξεκίνημα έκανε η Aston Martin, με τον Lance Stroll να κάνει δύο τετ-α-κέ, στη στροφή 6 και στη στροφή 10 με κρύα ελαστικά, ενώ ο ταχύτερος χρόνος του Vettel διαγράφηκε λόγω παράβασης ορίων πίστας.
Stroll has gone off again
Lance is back on track after sliding at Turn 10 #AustrianGP ?? #F1 pic.twitter.com/a7zY2JHEC1
— Formula 1 (@F1) July 2, 2021
Αρκετοί οδηγοί δοκίμασαν την καινούργια κατασκευή σκελετού της Pirelli η οποία ενδεχομένως να χρησιμοποιηθεί για το επόμενο Grand Prix, στο Silverstone. Οι οδηγοί έχουν δύο επιπλέον σετ των πειραματικών ελαστικών για να χρησιμοποιήσουν μέχρι και το FP3 του GP Αυστρίας αύριο το πρωί, γόμας C4, της μέσης δηλαδή για αυτό το σαββατοκύριακο._Φ.Λ.
Σύγκριση τηλεμετρίας των γύρων των Verstappen και Leclerc στο FP1. To 1ο γράφημα, που επαναλαμβάνεται σε όλες τις εικόνες, είναι η ταχύτητα κατά τη διάρκεια του γύρου. Στη 2η φωτό η σχέση στο κιβώτιο (κάτω), στην 3η οι στροφές του κινητήρα & 4η η χρήση στο γκάζι. #F1 #F1gr https://t.co/GayEanrIen
— Fabrizio Lazakis (@FabrizioLazakis) July 2, 2021