top icon
Αγώνες

GP Αυστραλίας: Τα ψέματα τελείωσαν

Στις πρώτες κατατακτήριες δοκιμές της σεζόν, στη Μελβούρνη, η Mercedes έδειξε ότι δεν αστειεύεται. Ο Massa, ο ταχύτερος των υπόλοιπων, αλλά 1,4 δλ. πίσω από το χρόνο της pole position, δήλωσε ότι το προβάδισμα της Mercedes έχει αυξηθεί.

Στις πρώτες κατατακτήριες δοκιμές της σεζόν, στη Μελβούρνη της Αυστραλίας, η Mercedes έδειξε ότι δεν αστειεύεται. Ο Felipe Massa, ο ταχύτερος των υπόλοιπων, αλλά 1,4 δλ. πίσω από το χρόνο της pole position, δήλωσε ότι το προβάδισμα της Mercedes έχει αυξηθεί, προσθέτοντας ότι τα γερμανικά μονοθέσια βρίσκονται σε διαφορετική κατηγορία. Το ίδιο ίσως μπορεί να ειπωθεί και για τον Lewis Hamilton στην εσωτερική μονομαχία της κυρίαρχης ομάδας του grid. Αμφότεροι οι γύροι του Βρετανού θα του απέφεραν την pole position και η διαφορά του από τον team mate του στο τέλος ήταν 0,6 δλ, την πλειονότητα των οποίων κέρδισε στο 1ο τμήμα της πίστας. Ενδέχεται ο Rosberg να μην έχει επιλέξει σωστή κατεύθυνση στο στήσιμο του μονοθεσίου. Ίσως ο Hamilton κατάφερε να προθερμάνει τα ελαστικά του καλύτερα και να τα έχει έτοιμα για το ξεκίνημα του γύρου.

Αντιθέτως, ελάχιστη είναι η διαφορά μεταξύ των καλύτερων χρόνων των ταχύτερων οδηγών των δυο ομάδων που παλεύουν για τη δεύτερη θέση. Ο Massa κατάφερε με τη Williams να αρπάξει την 3η θέση από τον Sebastian Vettel (Ferrari) την τελευταία στιγμή, για μόλις 0,039 δλ. Την Κυριακή, η Ferrari θα κληθεί να επιβεβαιώσει τις φήμες που την θέλουν να έχει καλύτερο ρυθμό αγώνα από ό,τι απόδοση σε ένα γρήγορο γύρο.

Η διαφορά μεταξύ των δυο οδηγών της Ferrari, που καταλαμβάνουν την 4η και 5η θέση της σειράς εκκίνησης, ήταν μόλις 0,033 δλ. Ο Valtteri Bottas, με την άλλη Williams, δεν κατάφερε να κάνει έναν καθαρό γύρο (έκανε παράπονα για τη συμπεριφορά των φρένων του) και μάλιστα τραυμάτισε ελαφρά τη μέση του στη μικρή έξοδο από την πίστα που είχε στην τελευταία στροφή.

Η Red Bull αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα στην Αυστραλία. Η ομάδα αναγκάστηκε την Παρασκευή να αντικαταστήσει τον κινητήρα του Ricciardo αφότου ο Αυστραλός είχε διανύσει μόλις 50 χλμ. με αυτόν… Το βασικότερο πρόβλημα του κινητήρα της Renault είναι η απότομη απόδοση ισχύος ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες. Οι οδηγοί δεν έχουν τρόπο να την ελέγξουν και στην πορεία επιβαρύνουν τα ελαστικά τους. Τουλάχιστον, η Renault έχει αποφασίσει να αφήσει το μεγαλύτερο περιθώριο εξέλιξης από όλους τους κατασκευαστές κινητήρων για το υπόλοιπο της σεζόν. Ο Ricciardo πάντως ήταν ευχαριστημένος από την 7η θέση. Ο Kvyat δεν κατάφερε να εισέλθει στο Q3.

Η Red Bull είδε τους οδηγούς της να μάχονται με αυτούς της Toro Rosso! O Carlos Sainz, στο ντεμπούτο του, κατάφερε να εξασφαλίσει την 8η θέση για τη σειρά εκκίνησης, όντας ταχύτερος από τον 17χρονο team mate του, Max Verstappen σε όλες τις περιόδους δοκιμών (ελεύθερων και κατατακτήριων). Ο Ολλανδός έκανε ένα λάθος στην 5η στροφή και δεν κατάφερε να προαχθεί στο Q3. Πιθανότατα ο ρυθμός αγώνα της Toro Rosso δε θα είναι τόσο εντυπωσιακός, έχουμε ξαναδεί από την ομάδα στο πρόσφατο παρελθόν εντυπωσιακές επιδόσεις Σαββάτου που… ξεφούσκωσαν στον αγώνα.

Οι δυο Lotus θα παραταχθούν αύριο πίσω από τον Sainz, ξεκινώντας τη σεζόν σε πολύ καλύτερη κατάσταση από πέρυσι. Εντυπωσιακό ήταν το γεγονός ότι ο Felipe Nasr, στο ντεμπούτο του στην F1, παραλίγο να καταφέρει να εισέλθει στο Q3 με τη Sauber. H ελβετική ομάδα αντιμετώπισε ένα δύσκολο σαββατοκύριακο, υπερασπιζόμενη τον εαυτό της στο δικαστήριο εναντίον του πρώην οδηγού της Giedo van der Garde. O Ολλανδός είχε συμβόλαιο για φέτος προτού οι δυο οδηγοί της Sauber υπογράψουν τα δικά τους και ζητούσε να αγωνιστεί. Εντέλει, η αγωνιστική άδεια του van der Garde δεν ήταν δυνατό να εκδοθεί εγκαίρως για να του επιτραπεί να εισέλθει στο μονοθέσιο όπως διέταξε ο δικαστής, και η Sauber ήρθε σε συμβιβασμό με τον πρώην δοκιμαστή της εκτός δικαστηρίου.

Απογοητευτική ήταν η επίδοση της McLarenHonda, της οποίας τα μονοθέσια ήταν τα πιο αργά στην πίστα. Ο ιαπωνικός κινητήρας, στα αρχικά ακόμα στάδια εξέλιξης, δε λειτουργεί όπως θα έπρεπε, τουλάχιστον όμως, τα πράγματα δείχνουν να έχουν βελτιωθεί από τις χειμερινές δοκιμές εξέλιξης. Ακόμα χειρότερα ήταν τα πράγματα για την ομάδα της Manor, η οποία κατάφερε την τελευταία στιγμή να παρευρεθεί στη Μελβούρνη με αναβαθμισμένα (για να πληρούν τους φετινούς κανονισμούς) περυσινά μονοθέσια, τα οποία μηχανικά ήταν έτοιμα. Ωστόσο, η ομάδα δεν έχει ακόμα το κατάλληλο λογισμικό για να λειτουργήσει το μονοθέσιο, καθώς τα αρχεία και οι υπολογιστές της είχαν κατασχεθεί για δημοπρασία._Φ.Λ.

GP AYΣΤΡΑΛΙΑΣ

ΧΡΟΝΟΙ & ΣΕΙΡΑ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ

1 Hamilton Mercedes 1:26.327

2 Rosberg Mercedes 1:26.921

3 Massa Williams 1:27.718

4 Vettel Ferrari 1:27.757

5 Räikkönen Ferrari 1:27.790

6 Bottas Williams 1:28.087

7 Ricciardo Red Bull 1:28.329

8 Sainz Toro Rosso 1:28.510

9 Grosjean Lotus 1:28.560

10 Maldonado Lotus 1:29.480

11 Nasr Sauber 1:28.800

12 Verstappen Toro Rosso 1:28.868

13 Kvyat Red Bull 1:29.070

14 Hülkenberg Force India 1:29.208

15 Perez Force India 1:29.209

16 Ericsson Sauber 1:31.376

17 Button McLaren 1:31.422

18 Magnussen McLaren 1:32.037

19 Stevens Manor

20 Merhi Manor

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ