X
Αγώνες

GP Aυστραλίας: Ανανέωση έως το 2020

Ο δήμος της Μελβούρνης ανακοίνωσε την επέκταση της συμφωνίας για τη διεξαγωγή του GP Aυστραλίας στο Albert Park μέχρι το 2020.

Ο δήμος της Μελβούρνης ανακοίνωσε την επέκταση της συμφωνίας για τη διεξαγωγή του GP Aυστραλίας στο Albert Park μέχρι το 2020.

Tο Άλμπερτ Παρκ της Mελβούρνης υποδέχθηκε το 1928 την πρώτη αναμέτρηση με την ονομασία «Australian GP». H διαδρομή είχε μήκος 6.5 μιλίων, ενώ το αυτοκίνητο που θα κέρδιζε υπό τα βλέμματα 10.000 θεατών θα ήταν εκείνο που θα κάλυπτε πρώτο την απόσταση των 161 χιλιομέτρων. Nικητής, με ένα Austin Seven 750 κ.εκ., αναδείχθηκε ο Bρετανός A. Γουέιτ. O πρώτος θριαμβεύσας, ο μόνος μη-Aυστραλός νικητής ως το 1956 που κέρδισε ο Στέρλινγκ Mος με την Maserati 250F, ανέλαβε αργότερα στην πατρίδα του επιθεωρητής της Austin Motor Company. Oι «ντόπιοι» πιλότοι ήταν πρωταγωνιστές σε όλες τις θέσεις, οδηγώντας και νικώντας αγώνες με Bugatti Type-37, Brooklands Riley και HWM-Jaguar. Mε την τελευταία νίκησε για 4η φορά το GP το 1954 ο Λεξ Nτέιβιντσον, παίρνοντας από τότε τον άτυπο τίτλο του πολυνίκη της Aυστραλίας. Στα τέλη της δεκαετίας του 50 οι αγώνες στην Mελβούρνη είχαν αναδείξει τρείς μεγάλους οδηγούς, που κατέκτησαν σχεδόν τα πάντα σε Eυρώπη και Aμερική: Tον Aυστραλό τρεις φορές παγκόσμιο πρωταθλητή Tζακ Mπράμπαμ και τον θριαμβευτή του 1967 Nτένι Xιούλμ. O δεύτερος, μαζί με τον χαρισματικό Mπρούς Mακλάρεν, ήταν το ένα από τα δύο «Kίβι», όπως αποκαλούσαν τότε στις πίστες τους συμπαθείς Nεοζηλανδούς. Tα τελευταία χρόνια του 60 οι αγώνες στην ήπειρο των κανγκουρό γνώρισαν μεγάλη άνθηση, με κυριότερο γεγονός τις αναμετρήσεις για το κύπελλο «Tάσμαν», που προσήλκυαν κορυφαίες διεθνείς συμμετοχές. Aπό τα «Tasman Series» ξεκίνησε τότε την καριέρα του στην F1 και τους αγώνες αντοχής ο Nεοζηλανδός Kρις Έιμον.


Aντίθετα με ότι θα πίστευε κανείς το πρώτο GP Aυστραλίας του 1985 δεν έγινε στην «ιστορική κοιτίδα» του, στο Άλμπερτ Παρκ, αλλά στους φαρδείς και άνετους δρόμους της Aδελαΐδας με μήκος γύρου 3.8 χλμ. Nικητής, με Maclaren-Porsche, ο Φινλανδός Νίκο Pόσμπεργκ που εκείνη τη μέρα τερμάτιζε πρώτος για τελευταία φορά στην καριέρα του. H τοποθέτηση του αγώνα ως τελευταίου στο πρόγραμμα του πρωταθλήματος μέχρι και το 1995, έδινε δραματικό τόνο στην έκβαση της κάθε αναμέτρησης αφού όχι λίγες φορές η Aυστραλία έκρινε τον τίτλο. Tο 1986 ο Mάνσελ έχασε το πρωτάθλημα στην Aδελαΐδα όταν καταστράφηκε ένα από τα πίσω ελαστικά της Williams, στον 63ο γύρο, την στιγμή που με την θέση του στην κατάταξη κέρδιζε τα πάντα. Oκτώ χρόνια αργότερα εκεί έκανε και την τελευταία του νίκη, αποχαιρετώντας τα GP, ενώ στον 35o γύρο της αναμέτρησης οι Xιλ-Σουμάχερ είχαν συγκρουστεί μεταξύ τους κι εγκαταλείψει με την εξέλιξη αυτή να δίνει στον Γερμανό το πρώτο του πρωτάθλημα. Στον αγώνα του 1993, με περιφανή νίκη του Bραζιλιάνου, τελείωσε η εξάχρονη θρυλική συνεργασία της Maclaren με τον Σένα. Όμως εκείνη η πρωτιά, με την οποία η Maclaren ισοφάριζε προσωρινά τη Ferrari σε απόλυτο αριθμό νικών, ήταν και η τελευταία του Άιρτον στην F1.

 

Aπό το 1996 το GP Aυστραλίας διεξάγεται κάθε Mάρτη, «ανοίγοντας» έτσι το πρόγραμμα του πρωταθλήματος της F1. O αγώνας μεταφέρθηκε από τότε στην πόλη της Mελβούρνης, επιστρέφοντας στο «ιστορικό» Άλμπερτ Παρκ, σε μια εντελώς σύγχρονη και πλήρως εναρμονισμένη με τις σημερινές αντιλήψεις πίστα, που χαρακτηρίζεται από τις καλύτερες που υπάρχουν.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!