Η φετινή σεζόν της Formula 1 φτάνει στο τέλος της με το Grand Prix του Άμπου Ντάμπι, στην εντυπωσιακή Yas Marina Circuit.
Από το 2007 υπήρχε η αρχική πρόθεση να κατασκευαστεί μία πίστα που θα φιλοξενούσε αγώνα F1 στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, και δη στο Άμπου Ντάμπι. Η σκέψη αφορούσε έναν νυχτερινό αγώνα, όμως τελικά το format θέλει το GP να ξεκινά σούρουπο για να τερματίζει το βράδυ, με τη βοήθεια των προβολέων. Τη σχεδίαση ανέλαβε (όπως και σε πολλές ακόμα πίστες της σύγχρονης F1) o Hermann Tilke, και το πρώτο Grand Prix διεξήχθη την 1η Νοεμβρίου 2009 κι ήταν ο τελευταίος αγώνας της σεζόν. Έκτοτε, το Άμπου Ντάμπι είναι στο κλείσιμο της σεζόν, πριν ή μετά τη Βραζιλία.
Στα εννέα χρόνια του αγώνα δεν έχουν λείψει οι στιγμές που θα μείνουν στην ιστορία του σπορ, όπως η -θρυλική πλέον- φράση του Kimi Raikkonen καθ’ οδόν προς την πρώτη του νίκη μετά την επιστροφή του 2012, όταν είπε στο teamradio “Leave me alone, I know what I’m doing” ή και το γεγονός ότι εκεί έχουν κριθεί δύο τίτλοι. Ο ένας ήταν το 2014, όταν ο Lewis Hamilton κατέκτησε το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα της καριέρας του, και ο άλλος το 2016, όταν ο Nico Rosberg στέφθηκε πρωταθλητής, πριν αποχωρήσει οριστικά από το σπορ. Μάλιστα, το 2014 ήταν και η πρώτη και η μοναδική χρονιά που ο τελευταίος αγώνας της σεζόν είχε διπλούς βαθμούς. Ο κανονισμός αποσύρθηκε για το 2015.
Αγωνιστικά, η πίστα, μήκους 5,5 χλμ., αποτελείται από 21 στροφές και μπορεί να πει κανείς ότι χωρίζεται σε δύο μέρη: τα πρώτα δύο sector μαζί και το τρίτο. Και τούτο, διότι το πρώτο και το δεύτερο χαρακτηρίζονται από γρήγορες καμπές και μία ευθεία μήκους 1 χλμ., ενώ το τρίτο είναι σαφώς πιο τεχνικό και με αρκετές αλλαγές κατεύθυνσης. Μάλιστα, είναι από τις τρεις πίστες στο καλεντάρι που έχει φορά αντίθετη του ρολογιού (μαζί με το Austin και το Interlagos).
Η φετινή ιδιαίτερη σεζόν κλείνει στα φώτα της πολυτελούς μαρίνας, με το 2021 να απέχει μόλις μερικούς μήνες. Η αυλαία πέφτει.
Από τη σκοπιά των ελαστικών
Η Pirelli φέρνει για το φινάλε τις πιο μαλακές γόμες της (C3, C4 και C5), με τον επικεφαλής αγωνιστικών δραστηριοτήτων της εταιρείας, Mario Isola, να αναφέρεται σε δηλώσεις του και στο τεστ με τα ελαστικά του 2021:
«Οι ομάδες γνωρίζουν την πίστα της Yas Marina, κάτι που θα τους επιτρέψει να πάρουν το μέγιστο από τα ελαστικά από την πρώτη στιγμή, στοχεύοντας να πάρουν τους τελευταίους βαθμούς της σεζόν.
«Ο ταχύτερος γύρος σε αυτήν την πίστα γράφτηκε πέρυσι στις κατατακτήριες, επομένως θα είναι ενδιαφέρον να δούμε αν αυτό το ρεκόρ θα σπάσει το προσεχές Σαββατοκύριακο.
«Επιπροσθέτως, θα δοθεί έμφαση στις δοκιμές των ελαστικών του 2021 κατά το FP2, που οι ομάδες δοκίμασαν και στο Μπαχρέιν πριν δύο εβδομάδες, ενώ τα ίδια ελαστικά θα δοκιμάσουν και στο τεστ την Τρίτη μετά το Grand Prix.
«Το εν λόγω τεστ θα δώσει πολύτιμα δεδομένα, ενώ θα επιτρέψει και στους οδηγούς να εγκλιματιστούν με το μονοθέσιο ενόψει ενός πιο κανονικού 2021.»
Το πρόγραμμα του τριημέρου
Παρασκευή 11 Δεκεμβρίου
FP1: 11:00 – 12:30
FP2: 15:00 – 17:30
Σάββατο 12 Δεκεμβρίου
FP3: 12:00 – 13:00
Κατατακτήριες: 15:00 – 16:00
Κυριακή 13 Δεκεμβρίου
Αγώνας: 15:10
Πληροφορίες για το Grand Prix
Πρώτος αγώνας: 2009
Μήκος πίστας: 5.554 μέτρα
Γύροι: 55
Περισσότερες νίκες (οδηγοί): Lewis Hamilton (5)
Περισσότερες νίκες (κατασκευαστές): Mercedes (4)