Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος οδηγός στην τελευταία διαδικασία ελεύθερων δοκιμών, πριν από τις κατατακτήριες, με τον Max Verstappen στη δεύτερη θέση, 0,2 δλ. πίσω από τον Βρετανό.
Οι δύο κορυφαίες ομάδες ακολούθησαν διαφορετικά προγράμματα, καθώς η Mercedes επικεντρώθηκε στο ρυθμό της στον ένα γρήγορο γύρο, με αμφότερους τους οδηγούς της να χρησιμοποιούν δύο σετ μαλακής γόμας.
Η Red Bull ξεκίνησε την ημέρα με τη μέση γόμα και για τους δύο οδηγούς της και μάλιστα ο Verstappen έκανε μερικούς γύρους με βαρύ φορτίο καυσίμου.
Περίπου στο μέσο της μονόωρης διαδικασίας, προέκυψαν μερικά προβλήματα με το σύστημα ενεργοποίησης του DRS στο μονοθέσιο του Ολλανδού, τα οποία ήταν πρωτόγνωρα για την ομάδα και σύμφωνα με τις δηλώσεις του Christian Horner, δε συσχετίζονται με τα προβλήματα που έχουμε δει στην πίσω αεροτομή της Red Bull στους τελευταίους αγώνες.
Όπως και εχθές, η Red Bull υιοθέτησε διαφορετικές αεροδυναμικές ρυθμίσεις στα μονοθέσιά της, με τον Sergio Perez να χρησιμοποιεί μια πίσω αεροτομή παραγωγής υψηλότερων τιμών αρνητικής άντωσης από τον Verstappen, σε αντίθεση με ό,τι είχε συμβεί την Παρασκευή.
Ο Hamilton σημείωσε πολύ καλούς χρόνους με το πρώτο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που χρησιμοποίησε, αλλά δεν ήταν το ίδιο ευχαριστημένος με το δεύτερο σετ, με το οποίο είχε και ένα μπλοκάρισμα φρένων.
Επίσης, ο Hamilton βρέθηκε προς το τέλος του FP3 να παρεμποδίζει -πάλι- τον Nikita Mazepin, εξερχόμενος από τα pits. H έξοδος του pit lane της Yas Marina ωθεί τους οδηγούς στην αγωνιστική γραμμή και παρόλο που η Mercedes είχε προειδοποιήσει τον Βρετανό για την έλευση των δύο οδηγών της Haas, ο Hamilton δε βγήκε από τη μέση.
Αναφέρουμε το περιστατικό διότι με τις επιπλήξεις που έχει δεχθεί στις ελεύθερες δοκιμές των GP Μεξικού και Σαουδικής Αραβίας, o Hamilton διακινδυνεύει ποινή 10 θέσεων αν δεχθεί τρίτη επίπληξη. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες πάντως, δεν πρόκειται να γίνει έρευνα για το συγκεκριμένο περιστατικό.
H Red Bull το εξέτασε και έκρινε ότι είναι στο όριο του παραπτώματος, οπότε δεν το ανέφερε στην FIA.
Πίσω από τους δύο διεκδικητές του τίτλου, στην 3η θεση, κατετάγη ο Valtteri Bottas, ο οποίος, όπως και ο ομόσταυλός του, δεν κατάφερε να βελτιώσει το χρόνο του με το δεύτερο σετ ελαστικών μαλακής γόμας. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο Hamilton ανέφερε στον ασύρματο προβλήματα υπερθέρμανσης των πίσω ελαστικών, τα οποία όμως αναμένεται να υποχωρήσουν όταν η θερμοκρασία του ασφαλτοτάπητα πέσει ενόψει των κατατακτήριων δοκιμών.
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Sergio Perez, εμπρός από τον Lando Norris, ο οποίος έκανε έναν πολύ καλό γύρο προς το τέλος της διαδικασίας με τη μαλακή γόμα, για να βρεθεί μόλις 59 χλστ. του δλ. πίσω από τον Μεξικανό οδηγό της Red Bull. Ενώ οι McLaren δεν είχαν καταφέρει να εισέλθουν στην πρώτη δεκάδα σε καμία από τις διαδικασίες της Παρασκευής, o Daniel Ricciardo βρέθηκε στην 9η θέση στο FP3.
Την 6η και 7η θέση κατέλαβαν οι δύο AlphaTauri, με τον Yuki Tsunoda και πάλι εμπρός από τον Pierre Gasly, ο οποίος αντιμετώπισε ένα περίεργο περιστατικό στα pits, όταν το αυτόματο lollipop του συστήματος pit stop έπεσε μπροστά του ενώ του είχε δοθεί πράσινο φως να ξεκινήσει.
Carlos Sainz και Charles Leclerc κατέλαβαν την 8η και 10η θέση αντίστοιχα, με τον Μονεγάσκο να αναγκάζεται να εγκαταλείψει τη γρήγορη προσπάθειά του με τη μαλακή γόμα, όταν συνάντησε τον Verstappen σε ένα δύσκολο σημείο, τα φρένα για τη στροφή 12.
Αμφότερες οι Alpine βρέθηκαν εκτός δεκάδας, με τη γαλλική ομάδα να μην επικεντρώνεται, τουλάχιστον στο πρώτο μισό της διαδικασίας στην απόδοση στον ένα γρήγορο γύρο. Ο Esteban Ocon έχασε αρκετό χρόνο στα pits, λόγω ενός προβλήματος._Φ.Λ.