Ο Max Verstappen πήρε τη νίκη στο φινάλε της φετινής σεζόν της Formula 1, με τις δύο Mercedes να τον πλαισιώνουν στο βάθρο.
Στην εκκίνηση, ο Verstappen διατηρήθηκε στην πρωτοπορία, με τους Bottas, Hamilton να ακολουθούν.
Πίσω, ο Leclerc προσπάθησε να περάσει τον Ricciardo, όμως δεν τα κατάφερε κι έχασε μία θέση από τον Vettel, ενώ ο Ocon κέρδισε μία θέση έναντι του Gasly, ανεβαίνοντας 9ος. Έναν γύρο μετά, ο Γάλλος της AlphaTauri πέρασε ξανά.
Ο Verstappen είχε ανοίξει διαφορά 2 δευτερολέπτων από τον Bottas μέχρι τον 3ο γύρο, ενώ ο Hamilton ήταν ακόμα πιο πίσω, μην έχοντας τη δυναμική να μείνει κοντά στον teammate του.
Με τις διαφορές να ανοίγουν γενικότερα σε όλο το μήκος του grid, οι μόνοι οδηγοί που ήταν κοντά ήταν οι Norris-Albon, με τον Ταϊλανδό να περνά 4ος στον 6ο γύρο σε μία ωραία, καθαρή μάχη ανάμεσά τους.
Στον 8ο γύρο, ο Bottas πήρε οδηγία από το pitwall να πιέσει για να κλείσει τη διαφορά από τον Verstappen, την ώρα που ο Stroll πέρασε τον Kvyat και στόχευε στις McLaren στις θέσεις 5-6.
Στον 10ο γύρο έμεινε στην πίστα ο Perez, δυσχεραίνοντας εξαιρετικά την θέση της Racing Point, της ομάδας που αποχωρίζεται με το τέλος της σεζόν, στη μάχη της για την 3η θέση στη βαθμολογία.
Το Εικονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας τέθηκε σε ισχύ, κι έτσι οι Verstappen, Bottas και Hamilton, καθώς κι οι περισσότερο εντός δεκάδας, έβαλαν τη σκληρή γόμα μέχρι το τέλος. Ο Hamilton, μάλιστα, αμφισβήτησε εντόνως αυτήν την επιλογή της ομάδας του.
Λίγο μετά βγήκε και το κανονικό Αυτοκίνητο Ασφαλείας στην πίστα, μέχρι να απομακρυνθεί η RP20.
Ο αγώνας επέστρεψε σε κανονικούς ρυθμούς στον 13ο γύρο, χωρίς αλλαγές στην κατάταξη, με τον Ricciardo και τις δύο Ferrari να έχουν κερδίσει θέσεις επειδή δεν μπήκαν να αλλάξουν ελαστικά.
Ο Sainz πέρασε, πάντως, τον Leclerc με φρέσκο σετ σκληρής και ανέβηκε 8ος. Στον 17ο γύρο, πέρασε και την έτερη Ferrari του Vettel, ενισχύοντας την θέση της McLaren. O Ισπανός, όμως, βρισκόταν υπό εξέταση γιατί οι αγωνοδίκες έκριναν ότι κινείτο αχρείαστα αργά στο pitlane. Το συμβάν θα εξεταζόταν μετά τον αγώνα, παρατείνοντας την αγωνία.
Ο Stroll ανέβηκε 9ος στον 20ο γύρο, παλεύοντας μόνος του πλέον για την 3η θέση της Racing Point.
Μπροστά, ο Verstappen έλεγχε τον αγώνα, με διαφορά 7 δλ. από τον Bottas, αν και τόνισε ότι δύσκολα θα έβγαζαν τον αγώνα με το σετ που έβαλαν με την ευκαιρία του VSC.
Στο μεσοδιάστημα, o Gasly πέρασε τον Stroll και τον άφησε στη 10η θέση. Έναν γύρο μετά, το αυτό έπραξε και με τον Vettel.
Ο Γερμανός, στον τελευταίο του αγώνα με τη Scuderia, κράταγε πίσω του τον Stroll, δημιουργώντας ένα «τρενάκι», μέχρι τον 36ο γύρο όταν και μπήκε να βάλει τη μέση γόμα.
Αυτή η κίνηση προβίβασε τον Stroll στην 9η θέση και τους 2 βαθμούς της.
Στον 40ο γύρο μπήκε κι ο Ricciardo στα pits, ανεβάζοντας στο 5-6 τις McLaren. Εκείνος επέστρεψε στην πίστα με τη μέση γόμα στην 7η θέση.
Ως το τέλος δεν υπήρξε καμία αλλαγή, κι έτσι ο Max Verstappen πανηγύρισε τη 10η νίκη της καριέρας του, και η McLaren την 3η θέση στη βαθμολογία των κατασκευαστών!
Η F1 θα μείνει στο Yas Island για το τεστ με τα ελαστικά του 2021 την Τρίτη 15/12, και μετά όλοι θα γυρίσουν στα σπίτια τους για το χειμερινό διάλειμμα, μέχρι τον Μάρτιο και την επιστροφή για τις δοκιμές και το πρώτο GP στις 21 του μηνός, στην Αυστραλία.
Η βαθμολογία των οδηγών:
1 | Lewis Hamilton | 347 |
2 | Valtteri Bottas | 223 |
3 | Max Verstappen | 214 |
4 | Sergio Perez | 125 |
5 | Daniel Ricciardo | 119 |
6 | Carlos Sainz Jr. | 105 |
7 | Alexander Albon | 105 |
8 | Charles Leclerc | 98 |
9 | Lando Norris | 97 |
10 | Pierre Gasly | 75 |
11 | Lance Stroll | 75 |
12 | Esteban Ocon | 62 |
13 | Sebastian Vettel | 33 |
14 | Daniil Kvyat | 32 |
15 | Nico Hulkenberg | 10 |
16 | Kimi Raikkonen | 4 |
17 | Antonio Giovinazzi | 4 |
18 | George Russell | 3 |
19 | Romain Grosjean | 2 |
20 | Kevin Magnussen | 1 |
21 | Nicholas Latifi | 0 |
22 | Jack Aitken | 0 |
23 | Pietro Fittipaldi | 0 |
Η βαθμολογία των κατασκευαστών:
1 | Mercedes | 574 |
2 | Red Bull/Honda | 319 |
3 | McLaren/Renault | 202 |
4 | Racing Point/Mercedes | 195 |
5 | Renault | 181 |
6 | Ferrari | 131 |
7 | AlphaTauri/Honda | 107 |
8 | Alfa Romeo/Ferrari | 8 |
9 | Haas/Ferrari | 3 |
10 | Williams/Mercedes | 0 |