Καθώς ο Zhou Guanyu ανανέωσε στην Alfa Romeo, πολύφερνος νύφη της Formula 1 φαντάζει η θέση που χήρεψε στην Williams, με την αποδέσμευση του Nicholas Latifi.
Ο συμπαθέστατος 23χρονος Κινέζος Zhou Guanyu ανανέωσε το συμβόλαιό του για το 2023 με την Alfa Romeo, με τις δύο πλευρές να δείχνουν ιδαίτερα ικανοποιημένες.
Οι λόγοι είναι οι συχνά εξαιρετικές του εμφανίσεις, με βαθμούς στο Bahrain, το Montreal και τη Monza (μόλις ο 66ος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 που βαθμολογήθηκε στο ντεμπούτο του), η ταχύτητα με την οποία φαίνεται να μαθαίνει, το ομαδικό πνεύμα που επιδεικνύει και η άριστη συνεργασία του με τον Valtteri Bottas.
Στα υπέρ του η ομάδα προσθέτει την ψυχραιμία με την οποία ξεπέρασε το τρομακτικό του ατύχημα στο Silverstone.
Η ανανέωση του συμβολαίου μεταξύ Alfa Romeo και Guanyu σημαίνει ότι ο ταλαντούχος Γάλλος Theo Pourchaire, προστατευόμενος της ομάδας και 2ος αυτή τη στιγμή στη βαθμολογία της Formula 2, χωρίς όμως ελπίδες για τίτλο Πρωταθλητή, ο οποίος έχει ήδη κριθεί υπέρ του Felipe Drugovich, θα χρειαστεί να περιμένει για τη δική του ευκαιρία.
Ταυτόχρονα όμως, αυτό σημαίνει ότι κλείνει άλλη μια ελεύθερη θέση στη Formula 1. Έτσι η θέση στη Williams που χήρεψε με την ανακοίνωση του τερματισμού της συνεργασίας μεταξύ Williams και ο Nicholas Latifi, γίνεται πλέον πολύφερνος νύφη.
Γιος του Ιρανοκαναδού κροίσου (ή έστω εξαιρετικά εύπορου) Michael Mehrad Latifi, o Nicholas Latifi αποκόμισε λίγες όμορφες στιγμές στη Formula 1, αρκετά δυσάρεστα ατυχήματα και πολύ μάλλον άδικο σαρκασμό.
Επιπλέον, καθώς το ατύχημά του στους τελευταίους γύρους του Abu Dhabi πέρσι ήταν αυτό που προκάλεσε το μοιραίο αυτοκίνητο ασφαλείας που έκρινε το Πρωτάθλημα, εισέπραξε απειλές για τη ζωή του, που τον υποχρέωσαν να κυκλοφορεί με σωματοφύλακα.
Ο Latifi δεν είναι κακός οδηγός. Υπήρξε Δευτεραθλητής Formula 2 2019, πίσω μόνο από τον Nyck De Vries. Στο ντεμπούτο του στην Αυστρία το 2020 τερμάτισε 11ος, και στην Ουγγαρία το 2021 8ος, φέρνοντας στη Williams τους πρώτους της βαθμούς από το 2019. Επιπλέον είναι ευγενικός χαρακτήρας και συνεργάσιμος με την ομάδα.
Κάτω από άλλες συνθήκες θα μπορούσε να στεριώσει στη Formula 1. Είχε όμως την ατυχία να πέσει στις πιο δύσκολες σεζόν της Williams και επιπλέον να είναι ομόσταυλος των εξαιρετικών George Russell και Alexander Albon, με τον καταιγιστικό De Vries να δίνει την χαριστική βολή στη Monza.
Τι μέλλει γενέσθαι για τον Nicholas Latifi; Σε αντίθεση με άλλους paydrivers, ο Latifi είναι αγνός φίλος του αθλήματος , οπότε είναι πολύ πιθανό να συνεχίσει σε άλλες μορφές των αγώνων ταχύτητας, και αυτό προκύπτει και από την διατύπωση της λήξης συνεργασίας του με την Williams: «Θα περάσω στο επόμενο στάδιο της καριέρας μου», αναφέρει στην προτελευταία του φράση.
Άραγε θα τρέξει στη Formula E, το WEC ή κάπου αλλού; Θεωρούμε πιθανότερο να επιστρέψει στον Καναδά για τις οικογενειακές επιχειρήσεις, και να τρέχει στον ελεύθερο χρόνο του στο εξαιρετικό Βορειοαμερικανικό Πρωτάθλημα IMSA -το WEC των Αμερικανών. Θα δείξει.
Στο μεταξύ, με τον Alexander Albon να έχει ήδη ανανεώσει το συμβόλαιό του από τις αρχές Αυγούστου, σπρώχνονται οι μνηστήρες για τη θέση του Latifi, με τους Nyck De Vries και Logan Sargeant να δείχνουν ως πιθανότεροι.
Ο Nyck De Vries, είναι ήδη Πρωταθλητής Formula 2 2019 και Formula E 2021, μα προπαντός προέρχεται από εξαιρετικά εντυπωσιακό ντεμπούτο στη Monza. Ίσως μάλιστα οδηγήσει και στη Σιγκαπούρη, αν ο Alexander Albon δεν έχει αναρρώσει.
Η Williams θέλει τον De Vries, τον οποίο όμως επίσης πολιορκούν η Alpine και η Αlpha Tauri.
Ο Logan Sargeant ανήκει στην Ακαδημία της Williams, είναι Αμερικανός, 21 ετών, και επί του παρόντος 3ος στη βαθμολογία της φετινής Formula 2. Ο Jost Capito πιστεύει ότι ο Sargeant είναι ήδη έτοιμος για τη Formula 1. Την ερχόμενη Παρασκευή, άλλωστε, θα οδηγήσει για τη Williams στο FP1 της Σιγκαπούρης.
Antonio Giovinazzi, Mick Schumacher και Daniel Ricciardo είναι άλλα τρία ονόματα που έχουν ακουστεί για τη θέση.
Ο Antonio Giovinazzi ασφαλώς, ως προστατευόμενος της Ferrari, έχει συνδεθεί με πιθανή επιστροφή στην Haas. Σε περίπτωση όμως που αυτό δε συμβεί, θα σημάνει ενδεχόμενα αποδέσμευση από την οικογένεια της Ferrari, και η Williams ίσως ενδιαφερθεί για την ενδιαφέρουσα εμπειρία που ο 28χρονος αυτός Ιταλός φέρνει μαζί του.
Ο Mick Schumacher είναι Πρωταθλητής Formula 3 2018 και Formula 2 2020 και μετρά δύο χρόνια στη Formula 1 με την Haas, όπου έδειξε κάποια δυναμικά στοιχεία, στις περιπτώσεις που πιέστηκε αρκετά ώστε να οδηγήσει σύμφωνα με το ταλέντο του, πρόσφατα όμως αποδεσμεύτηκε από την Ακαδημία της Ferrari και είναι ελεύθερος στην αγορά.
Τέλος ο Daniel Ricciardo είναι νικητής 8 Grand Prix Formula 1 και είναι επίσης ελεύθερος, ο ίδιος όμως, προς το παρόν, φαίνεται να προτιμά να μείνει εκτός αγώνων το 2023, με κίνδυνο η προσωρινή αποχώρησή του να γίνει μόνιμη, παρά να υπογράψει σε ομάδα με μέτριο αυτοκίνητο.