X
Αγώνες

Formula 1: Αυτό είναι το νέο μονοθέσιο της Ferrari για το 2023

Στην ιδιωτική της πίστα του Fiorano, εμπρός στους Tifosi, παρουσίασε η Ferrari την SF-23, με μόνο στόχο το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1 του 2023.

Υπάρχουν μόνo 39 σιρκουί σε όλο τον κόσμο που η FIA βαθμολογεί με άσσο – Grade One – οπότε έχουν προδιαγραφές και άδεια να διοργανώσουν αγώνα Formula 1.

Από αυτά μόνο δύο έχουν σχήμα 8, οπότε κάθε γύρος εκεί συνδυάζει τις απαιτήσεις μιας αριστερόστροφης και μιας δεξιόστροφης πίστας.

Το ένα από τα δύο σιρκουί Grade One σχήματος 8 είναι βεβαίως η περίφημη Suzuka της Ιαπωνίας, ιδιοκτησίας Honda.

Το άλλο είναι εξίσου γνωστό, μολονότι δεν έχει φιλοξενήσει ποτέ αγώνα Formula 1. Πρόκειται για το σιρκουί του Fiorano, την ιδιωτική πίστα της Ferrari, πλάι στο εργοστάσιο της Modena.

Η Scuderia Ferrari λοιπόν γέμισε σήμερα την εξέδρα του Fiorano με Tifosi, και εκεί παρουσίασε την SF-23,  το φετινό της αυτοκίνητο για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1, στέλνοντας έτσι ξεκάθαρο μήνυμα ότι ανυπομονεί για δράση.

Όσον δε αφορά τον χρόνο παρουσίασης, επελέγη η γιορτή του Βαλεντίνου, υποδηλώνοντας ότι η Ferrari είναι συναίσθημα, έρωτας, για τους Tifosi, και αυτό την ξεχωρίζει από κάθε άλλη ομάδα της Formula 1.

Θυμίζουμε ότι οι Tifosi πέρσι ήπιαν πολλά απανωτά πικρά ποτήρια, αφού η Ferrari πήρε μεν 12 pole, κυρίως χάρη στο ταλέντο του Charles Leclerc, μα μόνο 4 νίκες, κυρίως λόγω καταστροφικής στρατηγικής και περιορισμένης αξιοπιστίας. Ήταν πολλές οι περσινές Κυριακές που αισθάνονταν σαν τον μυθολογικό Τάνταλο, ο οποίος κάθε φορά που έσκυβε να πιει νερό, έβλεπε την πηγή να στερεύει ξαφνικά ή να απομακρύνεται.

Αυτές οι χαμένες νίκες, άλλωστε, ήταν η αιτία που ο Mattia Binotto αντικαταστάθηκε στην ηγεσία της ομάδας από τον Fred Vasseur.

Με σπουδαίο επιχειρηματικό και διευθυντικό έργο στους αγώνες, ο Fred Vasseur θα γίνει άραγε ο άνθρωπος που θα ενώσει τα κομμάτια του απαιτητικού παζλ της Scuderia Ferrari, με τις δαιδαλώδεις ισορροπίες, ώστε να ξεδιπλώσει η ομάδα το αληθινά κορυφαίο δυναμικό της;

«Η λέξη “περήφανος” δεν αρκεί να περιγράψει πώς αισθάνομαι ως επικεφαλής αυτής της ομάδας», δήλωσε σήμερα ο Vasseur.

Μια όμως φράση του έκανε εμάς και, είμαστε βέβαιοι, πολλούς άλλους να αναρωτηθούμε αν τα περσινά παθήματα έγιναν μαθήματα: «Δε με νοιάζει ποιος οδηγός μας θα νικήσει πρώτος, φτάνει να είναι πρώτη μια Ferrari».

Μα αντίπαλο για το πολυπόθητο Πρωτάθλημα της Formula 1 θα έχουν τη Red Bull, η οποία έχει ήδη ξεκαθαρίσει αυτούς τους ρόλους στο εσωτερικό της, συν πιθανότατα τη Mercedes.

Ας περιμένουμε λοιπόν να δούμε τις νέες δομές και ισορροπίες της ομάδας πώς θα λειτουργήσουν στη Formula 1 του 2023. Πρόσθεσε λοιπόν ο Vasseur : «Είναι μεγάλη τιμή, όμως στο τέλος της μέρας πρέπει να φέρεις αποτελέσματα. Έχω μια ευθύνη και οι προκλήσεις βρίσκονται μπροστά μας».

Η νέα Ferrari SF-23 λοιπόν διαθέτει βασικό κορμό που αποτελεί σπρώξιμο στα άκρα του περσινού κόνσεπτ. H εντελώς νέα ανάρτηση, κυρίως η εμπρός, δίνει περισσότερες δυνατότητες ρύθμισης και καλύτερη αεροδυναμική ροή, ενώ εντελώς νέα είναι και η εμπρός πτέρυγα.

Περισσότερα μπορείτε να διαβάσετε στην τεχνική ανάλυση του βραβευμένου Mark Hughes, από το επίσημο δίκτυο της Formula 1.

Υπό τις επευφημίες των Tifosi, ο Charles Leclerc έκανε πρώτος δύο γύρους στην πίστα και ακολούθησαν άλλοι τρεις από τον Carlos Sainz.

Ο Leclerc έδειξε συγκρατημένη αισιοδοξία: «Το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται όπως το περίμενα βάσει των γύρων που έκανα στον προσομοιωτή, και αυτό είναι θετικό».

Καθώς οι δημοσιογράφοι επέμεναν για λεπτομέρειες της συμπεριφοράς, δεδομένου ότι ο Leclerc δεν είναι ακόμη σε θέση να απαντήσει, αφού έκανε δύο μόνο γύρους και αυτούς όχι στο όριο, απάντησε με το δικό του χαρακτηριστικό χιούμορ, «στρίβει δεξιά όταν το στρίβεις δεξιά κι αριστερά όταν το στρίβεις αριστερά».

Πάντως όλοι στη Scuderia Ferrari, οδηγοί, τεχνικοί και επιτελικοί, συμφωνούν ότι φέτος μπορεί να υπάρχει μόνο ένας στόχος, και αυτός είναι η επιστροφή στον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή Formula 1, χωρίς μεν και αλλά.

Θα γίνει άραγε η SF-23 το εργαλείο που θα λήξει τη δεύτερη μακρύτερη περίοδο της Scuderia Ferrari χωρίς Πρωτάθλημα; Ήταν 2008 την τελευταία φορά που πήραν το Κατασκευαστών και 2007 όταν πήραν το Οδηγών.

Τα πρώτα δείγματα θα τα έχουμε στο Bahrain, στις χειμερινές δοκιμές της Formula 1, στα τέλη του μήνα.

Κάνοντας κλικ στα κόκκινα γράμματα, μπορείτε να δείτε αναλυτικά ολόκληρη την παρουσίαση της Scuderia Ferrari για την Formula 1 του 2023.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!