top icon
Αγώνες

Formula 1: Παραλειπόμενα της Αυστρίας

Ενώ ο Carlos Sainz φαίνεται αντιμέτωπος με ποινή στο Le Castellet, δηλώσεις του Helmut Marko αποτελούν ένδειξη ότι έχει ήδη ξεκαθαρίσει ο ρόλος του Νο1 οδηγού στη Red Bull

Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις ενός αθλητικού γεγονότος ασφαλώς υπολείπονται της αίσθησης που αυτό αφήνει από κοντά. Στις πιο παραδοσιακές φυσικές πίστες της Formula 1, όπως το Spa ή το A1 Ring, αυτή η διαφορά γίνεται ακόμα πιο φανερή, καθώς οι τηλεοπτικές μεταδόσεις δε μεταφέρουν σχεδόν τίποτα από το εκπληκτικής ομορφιάς τοπίο.

formula 1 austria 9

Όταν η Liberty Media ανέλαβε την Formula 1, το 2016, τέθηκε ως βασική προτεραιότητα η προσέλκυση του πιο νεανικού κοινού, διότι το άθλημα υστερούσε σημαντικά στη δημοφιλία του σε αυτό το κοινό. Τα γραφικά, τα κοντινά πλάνα, τα πλάνα από τα αυτοκίνητα και κυρίως από τις μικροκάμερες στα κράνη των οδηγών, όλα επελέγησαν ώστε να παραπέμπουν σε βιοντεοπαιχνίδι, ακριβώς για να είναι οικεία στη νέα γενιά των τηλεθεατών.

Μη λησμονούμε, όμως, ότι η Formula 1 έγινε τόσο σπουδαία χάρη στην αγάπη με την οποία την περιέβαλαν οι σημερινοί 30άρηδες, 40άρηδες, 50άρηδες, 60άρηδες κι ακόμα πιο μεγάλοι, και αυτές οι γενιές έχουν συνδέσει το άθλημα με ιστορικές πίστες, οπότε, κατά τη γνώμη μας, καλό θα ήταν οι τηλεοπτικές μεταδόσεις να περιλαμβάνουν περισσότερα ανοιχτά πλάνα, τα οποία θυμίζουν αγαπημένες τοποθεσίες, όπου κάποτε έγραψαν ιστορία θρύλοι όπως ο Lauda, ο Senna ή ο Schumacher.

formula 1 austr2

Binotto, ο ευαίσθητος:  Ένας πάντως συγκεκριμένος 50άρης αποκάλυψε ότι δεν μπορούσε να δει τους τελευταίους γύρους του Grand Prix της Αυστρίας. Πρόκειται για τον Mattia Binotto, επικεφαλής της Ferrari: «Οφείλω να ομολογήσω ότι ήμουν πολύ απογοητευμένος για αυτό που συνέβη με τον Carlos (Sainz  –εγκατάλειψη από κινητήρα ενώ διεκδικούσε τη 2η θέση), αλλά τόσο νευρικός (για το κολλημένο γκάζι του Charles Leclerc) που σταμάτησα να παρακολουθώ τον αγώνα τους τελευταίους γύρους!»

Ασφαλώς τα λόγια αυτά κάνουν τον Binotto ανθρώπινο και συμπαθή, πλην όμως ο καπετάνιος στη φουρτούνα χρειάζεται στη γέφυρα, τιμονιέρης, να δίνει λύσεις, γιατί στη μπουνάτσα το πλοίο πάει και μόνο του. Στη συγκεκριμένη πάντως περίπτωση δε θα άλλαζε κάτι, καθώς δε μπορούσαν πλέον να προσφέρουν στον Leclerc, αν το πρόβλημα χειροτέρευε. Η νίκη του Leclerc ήταν λυτρωτική για τον ίδιο, την ομάδα και τους tifosi.

formula 1 austria 3

Στην αισιόδοξη πλευρά, ο Binotto πρόσθεσε: «Νομίζω ότι είχαμε μόνο δύο αστοχίες κινητήρα από την αρχή της χρονιάς, οι λοιπές εγκαταλείψεις είχαν μάλλον να κάνουν με άλλα εξαρτήματα της κινητήριας μονάδας παρά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Οι άνθρωποι στο Maranello εργάζονται σκληρά ώστε να λύσουν τα προβλήματα».

Αντιμέτωπος με ποινή ο Carlos Sainz: Ύστερα από την φαντασμαγορική έκρηξη του κινητήρα του στην Αυστρία, ο Carlos Sainz αισθάνεται δικαίως απογοητευμένος, καθώς η εγκατάλειψη συνέβη ακριβώς τη στιγμή που ετοιμαζόταν να ενεργοποιήσει το DRS του για να διεκδικήσει τη 2η θέση. Όπως μάλιστα εξελίχθηκε ο αγώνας, με το κολλημένο γκάζι του Leclerc, θα μπορούσε ακόμα και να νικήσει.

Τώρα ο Sainz θα χρειαστεί νέα εξαρτήματα , αντιμετωπίζοντας ποινή στην εκκίνηση του Γαλλικού Grand Prix. Το ευτύχημα είναι ότι η πίστα του Le Castellet προσφέρεται για προσπεράσεις.

Στην περίπτωση που ο Charles Leclerc δεν αντιμετωπίσει κάποιο πρόβλημα, αναμένεται να τερματίσει ψηλότερα από τον ομόσταυλό του, ο οποίος μοιραία θα εκκινεί αρκετές θέσεις πιο πίσω. Αν μάλιστα ο Leclerc νικήσει ξανά τον Max Verstappen, τότε θα ψαλιδίσει για 3ο συνεχόμενο αγώνα τη διαφορά του από την κορυφή, και η επιλογή του ως Νο1 οδηγού θα είναι μονόδρομος για την Ferrari, εφ’ όσον επιθυμούν να διεκδικήσουν το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα –και κατά γενική ομολογία, έχουν ήδη αργήσει.

formula 1 austria 4

Νο2 πλέον ο Perez; Αν στη Ferrari ακόμη δεν έχουν ξεκαθαρίσει τους ρόλους, φαίνεται πως στο αντίπαλο στρατόπεδο της Red Bull δε χάνουν χρόνο. Ο σύμβουλος της ομάδας, Dr. Helmut Marko, που δε στρογγυλεύει τα λόγια του, δήλωσε ότι είχαν συμβουλέψει τον Sergio Perez να μην επιχειρήσει προσπέραση από την εξωτερική της στροφής 4 του Α1 Ring, όμως ο οδηγός αγνόησε τις συμβουλές.

Τέτοια δημόσια ομολογία εκτιμούμε ότι δε θα γινόταν, αν δεν είχαν ήδη περιορίσει τον  Perez σε ρόλο 2ου οδηγού. Θυμίζουμε ότι ο αγώνας του Perez στην ουσία έληξε με το συμβάν αυτής της στροφής (έπεσε τελευταίος με την έξοδό του στα χαλίκια, πληγώνοντας ταυτόχρονα το σασί της Red Bull, οπότε επέλεξαν να τον αποσύρουν για να κάνουν οικονομία στα μηχανικά μέρη).

Η Red Bull έχει άσχημες αναμνήσεις από τη συγκεκριμένη στροφή, αφού εδώ το 2020 ο Alex Albon, τότε οδηγός της ομάδας, βρέθηκε στα χαλίκια κατά την διεκδίκηση της 2ης θέσης, όταν δεν του άφησε τον προβλεπόμενο χώρο ο Lewis Hamilton (του οποίου Hamilton, στο φετινό Grand Prix της Αυστρίας, η Mercedes επισκευάστηκε στο χρόνο ρεκόρ των 3,5 ωρών, το πρωί του Σαββάτου, ύστερα από το ατύχημά του στο Q3 της Παρασκευής).

formula 1 austria 5

Παραμένει ο Vettel στην Aston Martin; Αισιόδοξος εμφανίστηκε ο Mike Krack, επικεφαλής της Aston Martin, ότι ο 4κις Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Sebastian Vettel, θα ανανεώσει με την ομάδα πέραν του 2022, που λήγει το συμβόλαιό του. Η σεζόν τους ως εδώ είναι κατώτερη των προσδοκιών, με λιγότερους από τους μισούς βαθμούς σε σχέση με πέρσι το καλοκαίρι, όμως ο Krack άφησε υπόνοιες ότι θα επικεντρωθούν πλέον στην εξέλιξη του αυτοκινήτου του 2023, έχοντας λάβει πολύτιμα μαθήματα από τη φετινή χρονιά.

Ο Sebastian Vettel είναι σήμερα 35 ετών, ο τρίτος μεγαλύτερος σε ηλικία εν ενεργεία οδηγός Formula 1, μετά τον Fernando Alonso (σύντομα 41) και τον Lewis Hamilton (37 ετών) και διατηρεί το ρεκόρ του νεότερου Παγκόσμιου Πρωταθλητή στην ιστορία του αθλήματος (23 ετών το 2010).

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ