Κάποτε το 13 θεωρούνταν γρουσούζικος αριθμός στη Formula 1. Ο George Russell καταρρίπτει τη γραφική αυτή προκατάληψη.
Μια σειρά από συμπτώσεις των μεγάλων στιγμών στη φετινή πορεία του George Russell με τον αριθμό 13, καταρρίπτουν ως άτοπη την παλαιότερη πεποίθηση του κόσμου της Formula 1 ότι υπάρχουν τυχεροί και άτυχοι αριθμοί.
Τον περασμένο Ιούλιο, στις κατατακτήριες του Ουγγρικού Grand Prix, στο άρθρο μας O George Russell και το τυχερό 13, σημειώναμε το γούρι που φαίνεται να έφερε ο αριθμός 13 στον George Russell, που πέτυχε την 1η pole της καριέρας του στη Formula 1 στον 13ο αγώνα της χρονιάς οδηγώντας την Mercedes W13, στον 13ο του αγώνα ως τακτικός οδηγός της Mercedes.
Φαίνεται όμως ότι η τύχη που φέρνει το 13 στον George Russell συνεχίστηκε στο πρόσφατο Grand Prix της Βραζιλίας, όπου ο οδηγός της Mercedes, πάντα στο τιμόνι της W13, πήρε την 1η νίκη της καριέρας του στις 13 του μήνα, και μάλιστα έγινε ο 113ος νικητής αγώνα στην ιστορία της Formula 1.
Ασφαλώς, το να θεωρείται άτυχος ο αριθμός 13 αποτελεί μια γραφικότητα περασμένων εποχών του αθλήματος. Όπως θυμούνται οι παλαιότεροι φίλοι της Formula 1, ως το 2013 που η αρίθμηση δίνονταν συνεχόμενα, με τον Παγκόσμιο Πρωταθλητή να φέρει τον αριθμό 1, οι αριθμοί φτάναν ως το 12 και ύστερα συνέχιζαν από το 14 και πάνω, παραλείποντας το 13.
Από το 2014 και ύστερα κάθε οδηγός επιλέγει έναν αριθμό τον οποίο φέρει για όλη την καριέρα του στη Formula 1.
Εξαιρείται ο αριθμός 1 τον οποίο οι κανονισμοί φύλαξαν ως προνόμιο του Παγκόσμιου Πρωταθλητή. Ο Max Verstappen κάνει χρήση του προνομίου ενώ ο Lewis Hamilton είχε επιλέξει να κρατήσει το 44.
Εξαιρείται επίσης ο αριθμός 17, τον οποίο έφερε ο Jules Bianchi, που έχασε τη ζωή του σε εκείνο το τρομακτικό ατύχημα στη Suzuka το 2014, τον οποίο η Formula 1 απέσυρε, τιμώντας τη μνήμη του.
Από όσο αντιλαμβανόμαστε, δεν υπάρχει επίσημος, γραπτός περιορισμός στη χρήση του αριθμού 13, αν κάποιος οδηγός τον επιλέξει, παρά μόνο η παράδοση της Formula 1, που ευτυχώς σε τέτοια ζητήματα πλέον ατονεί.
Πάντως, ο George Russell έχει επιλέξει τον αριθμό 63, τόσο επειδή είναι ο αριθμός με τον οποίο έτρεχε στο karting ο μεγάλος του αδερφός όσο και επειδή το 63, με λίγη φαντασία, μπορεί να διαβαστεί ως GR, που αποτελούν τα αρχικά του ονόματός του.
Αν αναρωτιέστε τι γίνεται με τα νούμερα των οδηγών που «συνταξιοδοτούνται», η απάντηση είναι ότι η Formula 1 τους τα φυλάει για 2 χρόνια, στην περίπτωση που επιστρέψουν στους αγώνες.
Το νούμερο 7, για παράδειγμα, η Formula 1 το φυλά για τον Kimi Raikonnen ως τα τέλη του 2023. Ύστερα, κάποιος άλλος οδηγός μπορεί να το επιλέξει και να το κρατήσει όσα χρόνια αγωνίζεται, οπότε αν ο Raikonnen επέστρεφε, θα έπρεπε να διαλέξει έναν άλλο αριθμό.
Επιστρέφοντας στον αριθμό 13, είναι ένας πρώτος αριθμός, ένας αριθμός δηλαδή που διαιρείται μόνο με τον εαυτό του και με το 1. Ακριβώς για αυτή τους την ιδιότητα, οι πρώτοι αριθμοί ασκούν μια ιδιαίτερη γοητεία στους φίλους των μαθηματικών, όπως τόνιζε ο αείμνηστος Γιώργος Κλείτσας, μαθηματικός, συγγραφέας βιβλίων πιθανοτήτων και κάποτε πρόεδρος της Mensa. Μήπως είναι καιρός λοιπόν να αγαπήσει και η Formula 1 τον αριθμό 13;