Ο Felipe Massa προχώρησε με τα σχέδια του με στόχο να ερευνήσει αν υπάρχουν εν τέλει νομικά αποδεικτικά στοιχεία με τα οποία να μπορεί να αμφισβητήσει το αποτέλεσμα του πρωταθλήματος για τη χρονιά του 2008.
Το Motorsport.com στις αρχές του μήνα αποκάλυψε ότι ο Felipe Massa κινητοποιήθηκε μετά τα σχόλια του Bernie Ecclestone που έκανε λόγο για γνώση του αμφιλεγόμενου «crashgate» στο Grand Prix της Σιγκαπούρης το 2008, η οποία ήρθε αρκετά νωρίς για να λυθεί εκείνη τη σεζόν η όποια διαφωνία.
Στον αντίλογο, όταν συνέβη το εσκεμμένο τρακάρισμα του Nelson Piquet, που βοήθησε τον Fernando Alonso να κερδίσει εκείνο τον αγώνα, και ερευνήθηκε επισήμως, ήταν πια αργά για να αναθεωρηθεί το αποτέλεσμα, μιας και αυτή η έρευνα ήρθε έναν χρόνο μετά.
Μιλώντας στο F1 insider ο Ecclestone είπε πως: «Την χρονική στιγμή της εξέτασης του συμβάντος είχαμε αρκετές πληροφορίες για να το ερευνήσουμε. Σύμφωνα με τα καταστατικά, έπρεπε ο αγώνας στη Σιγκαπούρη να είχε ακυρωθεί βάσει των συνθηκών. Αυτό δεν θα γινόταν ποτέ για τη κατάταξη του πρωταθλήματος».
Με τους βαθμούς που έχασε ο Felippe Massa σε εκείνον τον αγώνα, έχασε το πρωτάθλημα από τον Lewis Hamilton, μιας και οι πόντοι από εκείνον τον αγώνα αποδείχτηκαν κρίσιμοι στην έκβαση του πρωταθλήματος. Ο Βραζιλιάνος γνώριζε πως αν ο εν λόγω αγώνας είχε ακυρωθεί, θα κατακτούσε το πρωτάθλημα. Ο ίδιος μίλησε για την αποκάλυψη του Ecclestone που έλεγε πως γνώριζε αρκετά νωρίς για το τι έπρεπε να είχε συμβεί, με τον πρώην πιλότο της Ferrari να αρχίσει να συλλογίζεται για πιθανούς τρόπους για νομικήεπισκόπηση.
Μιλώντας στο Motorsport.com, είπε: «Υπάρχουν κανόνες αλλά και πολλά πράγματα, που ανάλογα τη χώρα, δεν μπορείς να πας 15 χρόνια πίσω και να λύσεις. Αλλά σκοπεύω να μελετήσω το περιστατικό. Να μάθω τι λένε για αυτό οι νόμοι και οι κανονισμοί. Πρέπει να έχουμε μια ιδέα για το τι μπορεί να συμβεί».
Ο Felipe Massa έχει συγκεντρώσει μια ομάδα δικηγόρων για να ερευνήσουν την υπόθεση και να δουν αν υπάρχει κάτι που να στέκει νομικά για να προχωρήσουν βαθύτερα στην υπόθεση. Μια από τις πρώτες τους δράσεις ήταν να σιγουρέψουν πως η υπόθεση θα εξελισσόταν ησύχως και πίσω από κλειστές πόρτες, κάτι που σημαίνει πως ο Massa δεν θα προέβαινε σε δημόσιες δηλώσεις για τα επόμενα βήματα του. Ενώ ο Βραζιλιάνος πιέζει για να αξιολογήσει τη κατάσταση, δεν φαίνεται να υπάρχουν ρεαλιστικές επιλογές για επανεξέταση του πρωταθλήματος.
Ο διεθνής κώδικας των σπορ της FIA (International Sporting Code) δεν επιτρέπει διαμαρτυρίες μετά από έναν αγώνα, όπως και δικαίωμα για αίτηση επανεξέτασης αν έχουν περάσει 14 μέρες μετά την ολοκλήρωση του συμβάντος, και 4 μέρες πριν από την ημερομηνία της ετήσιας τελετής της FIA.
Επιπροσθέτως, το δικαστικό σύστημα της FIA κάνει ξεκάθαρο πως η πιο υψηλόβαθμη αρχή που μπορεί να πάρει μια απόφαση είναι το ανεξάρτητο δικαστήριο εφέσεων, και οποιοδήποτε εμπλακεί σε κάποιο πρωτάθλημα της FIA πρέπει να έχει συμφωνήσει με αυτόν τον κανονισμό. Αυτό σημαίνει πως ο Massa δεν έχει κάποιο άλλο είδος δικαστηρίου που να μπορεί να στραφεί.
Θεωρητικά, ο Βραζιλιάνος θα μπορούσε να στραφεί στο δικαστήριο διαιτησίας των αθλημάτων (CAS, Court Of Arbitration for Sports) όμως δεν έχει κάποια δικαιοδοσία πάνω στην FIA όσον αφορά τέτοιου είδους θέματα.