Ο Sergio Perez κατάφερε να εκμεταλλευτεί την εξαιρετική στρατηγική της Red Bull, κερδίζοντας στο επεισοδιακό Grand Prix του Μονακό. Το βάθρο στο Πριγκιπάτο συμπλήρωσαν οι Carlos Sainz και Max Verstappen.
Το Grand Prix του Μονακό για ακόμη μία φορά δικαιολόγησε τη μοναδικότητα του χαρακτήρα του, καθώς ήταν και φέτος επεισοδιακό. Οι διακοπές και οι καθυστερήσεις που σημειώθηκαν στον αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα το GP να ολοκληρωθεί λόγω λήξης χρόνου χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί οι απαιτούμενοι γύροι.
Νικητής στο Πριγκιπάτο ήταν ο Sergio Perez, ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την εξαιρετική στρατηγική της Red Bull. Στη δεύτερη θέση βρέθηκε ο Carlos Sainz, με τον πρωταθλητή Max Verstappen να συμπληρώνει το βάθρο. Στην τέταρτη θέση τερμάτισε ο Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να αδικείται από την λάθος στρατηγική της Ferrari.
Καθυστερημένη εκκίνηση…
Με τον καιρό στο Πριγκιπάτο του Μονακό να παίζει τα δικά του παιχνίδια λίγο πριν την εκκίνηση, είδαμε την έντονη βροχόπτωση που ξεκίνησε λίγο πριν σβήσουν τα κόκκινα φώτα να δημιουργεί προβλήματα σε οδηγούς και ομάδες. Αρχικά τα μονοθέσια έκαναν δύο γύρους σχηματισμού πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ωστόσο στη συνέχεια επέστρεψαν στο pit lane καθώς υπήρχε αρκετό νερό σε όλη τη διαδρομή.
Οι πιλότοι αναγκάστηκαν να παραμείνουν μία ώρα στο pitlane, μέχρι να δοθεί το πράσινο φως ώστε να ξεκινήσει το Grand Prix του Μονακό. Τα μονοθέσια βγήκαν στην πίστα πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο οριοθέτησε τον ρυθμό των πιλότων.
Με το αυτοκίνητο ασφαλείας να μπαίνει μέσα στα pits o Charles Leclerc κατάφερε να στρίψει πρώτος στη Sainte Devote, έχοντας πίσω του τον teammate του Carlos Sainz. Όλοι οι πιλότοι στον πρώτο “ελεύθερο” γύρο προσπαθούσαν να προσαρμοστούν στις βρόχινες συνθήκες της διαδρομής, χωρίς να έχουμε κάποιο επικίνδυνο συμβάν ελέω και των ιδιαίτερων συνθηκών.
Ιδιαίτερες συνθήκες
Ο Charles Leclerc είχε καθαρό δρόμο μπροστά του και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργήσει μια διαφορά πέντε δευτερολέπτων από τον teammate του Carlos Sainz. Ο Ισπανός προσπαθούσε να κρατηθεί κοντά στον Μονεγάσκο αλλά να κρατήσει ταυτόχρονα και τις δύο Red Bull πίσω του. Όσον αφορά τους πιλότους της Αυστριακής ομάδας ο Sergio Perez ήταν αυτός που ήταν στην τρίτη θέση μπροστά από τον teammate του Max Verstappen.
Στις πιο πίσω θέσεις υπήρχε έντονη μάχη μεταξύ των George Russell, Fernando Alonso και Lewis Hamilton στο βρεγμένο Μονακό.
Ενδιάμεσα ελαστικά και αλλαγή πρωτοπορίας
Με τη διαδρομή να στεγνώνει οι ομάδες αποφάσισαν να τοποθετήσουν στα μονοθέσια τους, ενδιάμεσα ελαστικά. Από τους πρωτοπόρους ο Sergio Perez ήταν αυτός που μπήκε πρώτος για αλλαγή ελαστικών. Η Red Bull έκανε όπως φάνηκε την καλύτερη επιλογή καθώς η Ferrari η οποία κάλεσε δύο γύρους αργότερα τον Charles Leclerc για pitstop έχασε όχι μόνο σημαντικό χρόνο αλλά και την πρωτοπορία. Ο Μεξικανός οδηγός της αυστριακής ομάδας κατάφερε να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο την αλλαγή ελαστικών οδηγώντας πλέον την κούρσα στο Μονακό, αλλά αυτή τη φορά θα είχε την Ferrari του Carlos Sainz να τον καταδιώκει.
Όλα ή τίποτα
H Ferrari προσπαθώντας να κερδίσει και πάλι την πρωτοπορία κάλεσε και τα δύο της μονοθέσια για αλλαγή ελαστικών. Πρώτος μπήκε στα pits ο Carlos Sainz με τον Ισπανό να βάζει σλικ ελαστικά. Ακριβώς από πίσω από τον Ισπανό ήρθε για τη δική του αλλαγή ο Charles Leclerc, με τον Μονεγάσκο να βάζει και αυτός σλικ. Η απόγνωση του Leclerc ήταν τέτοια που φώναζε στην ομάδα του πώς η επιλογή αυτή κατέστρεψε των αγώνα του. Με την Ferrari να κάνει και πάλι όπως φάνηκε “γκάφα” στη στρατηγική ο Sergio Perez άνοιγε τη διαφορά από τους διώκτες του.
Τρομακτικό ατύχημα για την Haas
Με τους γύρους να περνούν ο Sergio Perez είχε καταφέρει να αποκτήσει μια διαφορά περίπου δύο δευτερολέπτων από τον Carlos Sainz, ωστόσο ένα τρομακτικό ατύχημα του Mick Schumacher θα έφερνε ακόμη μια διακοπή στον αγώνα. Αρχικά άπαντες φοβήθηκαν για την σωματική ακεραιότητα του Γερμανού καθώς η Haas κόπηκε κυριολεκτικά στη μέση. Ο πιλότος της Haas κατάφερε να βγει αλώβητος παρά το σφοδρό ατύχημα.
Λογικό ήταν στη συνέχεια να έχουμε την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας ώστε να καθαριστεί η πίστα από τα συντρίμμια. Η ζημιά στις μπαριέρες ήταν τόσο μεγάλη που οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να διακόψουν τον αγώνα με κόκκινη σημαία. Τα μονοθέσια θα επέστρεφαν για ακόμη μία φορά στο pit lane.
Εκ νέου εκκίνηση
Τα μονοθέσια βρέθηκαν για τρίτη φορά πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να λάβουν εκκίνηση εν κινήσει (rolling start). Αξιοσημείωτο ήταν το γεγονός πως Red Bull και Ferrari επέλεξαν διαφορετική στρατηγική για τους οδηγούς τους. Η Αυστριακή ομάδα έβαλε τη μέση γόμα ενώ η Ιταλική τη σκληρή.
Οι πιλότοι κατάφεραν να διατηρήσουν τις θέσεις τους μετά και την επανεκκίνηση του αγώνα. Με τη διαδρομή να έχει στεγνώσει όλοι περίμεναν να δουν αν ο Sergio Perez θα καταφέρει να κερδίσει στο Μονακό ή αν ο Carlos Sainz θα πανηγυρίσει με την Ferrari.
Νίκη χρυσάφι
Ο αγώνας στο Μονακό λόγω των διακοπών και των καθυστερήσεων δεν θα τελείωνε στους 77 γύρους αλλά όταν θα συμπληρωνόταν ο διαθέσιμος χρόνος που προβλέπουν οι κανονισμοί, δηλαδή δύο ώρες μετά την εκκίνηση, που δόθηκε επίσημα μετά την πρώτη διακοπή.
Στους τελευταίους γύρους o Carlos Sainz πίεζε τον Sergio Perez, ο οποίος είχε πρόβλημα με τα ελαστικά του. Ο Μεξικανός παρόλαυτα άντεξε στην πίεση κερδίζοντας στο Μονακό. Ελάχιστα πίσω του στη δεύτερη θέση τερμάτισε ο Carlos Sainz. Ο πρωταθλητής Max Verstappen συμπλήρωσε το βάθρο στο Μονακό.
Ο απογοητευμένος Charles Leclerc ολοκλήρωσε τον εντός έδρας αγώνα στην τέταρτη θέση, με τον George Russell να είναι για ακόμη μια φορά η ταχύτερη Mercedes στην πέμπτη θέση.
Στην έκτη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο μαχητικός Lando Norris με την McLaren. Στην έβδομη θέση τερμάτισε ο Fernando Alonso, με τον Ισπανό να χαρίζει πολύτιμους βαθμούς στην ομάδα της Alpine.
O Lewis Hamilton για ακόμη έναν αγώνα έμεινε αρκετά πίσω στην κατάταξη. Η όγδοη θέση ήταν το καλύτερο που μπόρεσε να πετύχει ο Βρετανός. Στην ένατη θέση ολοκλήρωσε τον αγώνα ο Valtteri Bottas με την Alfa Romeo, με τον Sebastian Vettel να συμπληρώνει την δεκάδα με την Aston Martin.
Επόμενος γύρος για τη Formula 1 είναι το GP του Αζερμπαϊτζάν το οποίο διεξάγεται στις 10-12 Ιουνίου._ Γ. Τ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FORMULA 1, FERRARI, MERCEDES, RED BULL,