top icon
Αγώνες

Formula 1: Μαθαίνοντας για (όλες) τις σημαίες

Οι πιλότοι της Formula 1 έχουν πληθώρα παραμέτρων να αναλογιστούν ενώ αγωνίζονται σε ιλιγγιώδεις ταχύτητες. Σε αυτές συμπεριλαμβάνεται και η πλήρης κατανόηση των σημαιών που υποδεικνύονται απο τους υπεύθυνους βοηθούς (marshals) σηματοδοτώντας από ατυχήματα μέχρι συντρίμμια στη πίστα.

Η παρακάτω λίστα θα βοηθήσει αρκετά να κατανοήσουμε τι υποδεικνύει η κάθε σημαία στη Formula 1, έτσι ώστε την επόμενη φορά που θα τις αντικρίσουμε να γνωρίζουμε τη χρησιμοτητά τους.

Πράσινη σημαία: Η πράσινη είναι μια από τις πιο εύκολα αναγνωρίσιμες σημαίες, καθώς υποδηλώνει πως η πίστα είναι καθαρή, είτε στην αρχή ενός γύρου προθέρμανσης, μιας δοκιμαστικής περιόδου, μιας περιόδου κατατακτήριων δοκιμών, ή και αμέσως μετά από ένα περιστατικό που έγινε χρήση μιας ή παραπάνω κίτρινης σημαίας.

Κίτρινη σημαία: Με την κίτρινη σημαία, γνωστοποιείται στους οδηγούς ένα σήμα κινδύνου, το οποίο συμβαίνει με δυο τρόπους:

Μονό κυμάτισμα: Αυτό σημαίνει πως οι πιλότοι πρέπει να μειώσουν ταχύτητα, απαγορεύονται οι προσπεράσεις, και να είναι έτοιμοι να αλλάξουν κατεύθυνση λόγω πιθανού κινδύνου δίπλα ή σε κομμάτι εντός της πίστας. Πρέπει να γίνεται ξεκάθαρο σε ποιο κομμάτι της πίστας έχουν βγεί οι κίτρινες σημαίες, για να ελαττώσουν την ταχύτητα τους οι οδηγοί.

Διπλό κυμάτισμα: Αυτό σημαίνει πως οι πιλότοι πρέπει να μειώσουν δραστικά την ταχύτητα τους, απαγορεύονται οι προσπεράσεις, και να είναι σε ετοιμότητα να αλλάξουν κατεύθυνση ή και να σταματήσουν, καθώς ένα εμπόδιο μπλοκάρει ολοκληρωτικά ή εν μέρει την πίστα, και πιθανόν οι marshals να βρίσκονται στο σημείο.

Κατά τη διάρκεια ελεύθερων δοκιμών ή κατατακτήριων, πρέπει να είναι φανερό πως ένας πιλότος δεν έχει επιχειρήσει έναν «ζωτικής σημασίας» γύρο, καθώς θα πρέπει να ματαιωθεί, χωρίς αυτό να συνοδεύεται απαραίτητα με επιστροφή στα πιτς, καθώς η πίστα μπορεί να καθαριστεί τον επόμενο αμέσως γύρο, και ο πιλότος να ξαναπροσπαθήσει.

Formula 1

Κίτρινη σημαία με κόκκινες ρίγες: Αυτή η σημαία πληροφορεί τους οδηγούς για όταν υπάρχει επιδείνωση της πρόσφυσης στη πίστα κυρίως λόγω νερού ή λαδιού.

Μπλε σημαία: Η μπλε σημαία συνήθως κυματίζεται στον οδηγό ο οποίος επρόκειτο να προσπεραστεί, με την σημασία της να αλλάζει σε σχέση με άλλες περιόδου μέσα στο τριήμερο.

Ανά πάσα στιγμή: Ενημερώνει ένα πιλότο που βγαίνει απο τα πιτ, ότι πλησιάζει κίνηση.

Κατά τις ελεύθερες δοκιμές: Ενημερώνει έναν πιλότο πως ένα γρηγορότερο μονοθέσιο πλησιάζει και πρόκειται να προσπεράσει.

Στον αγώνα: Η σημαία δείχνεται στον οδηγό ο οποίος πρόκειται να δεχτεί γύρο. Όταν συμβεί αυτό, ο εν λόγω πιλότος πρέπει να αφήσει το μονοθέσιο που ακολουθεί, να προσπεράσει στην πιο εύκαιρη στιγμή, και αν τρεις παρατηρήσεις αγνοηθούν, ο πιλότος δέχεται ποινή.

Λευκή σημαία: Κυμματίζεται για να ενδείξει πως μπροστά υπάρχει ένα πάρα πολύ αργό μονοθέσιο, και πολλές φορές τη βλέπουμε στα τέλη ελεύθερων δοκιμών, όταν πιλότοι ολοκληρώνουν τις προσπάθειές τους.

Σημαία ‘Code 60’: Σε κάποιες περιστάσεις, οι αγωνοδίκες ίσως χρειαστεί να επιβάλλουν όριο ταχύτητας σε ολόκληρη τη πίστα, ή και σε κάποιο κομμάτι αυτής.

Αν οριστεί μονό όριο ταχύτητας σε ολόκληρη τη πίστα, αυτό θα εφαρμοστεί με μια κίτρινη σημαία και έναν πίνακα με την ένδειξη ‘FCY’ (Full Course Yellow) ή μια μωβ σημαία, με έναν λευκό κύκλο στη μέση με τον αριθμό 60, που θέτει ανώτατο όριο ταχύτητας τα 60 χλμ./ώρα.

Αν τεθεί διαφορετικό όριο ταχύτητας, αυτό θα υποδειχθεί με μια κίτρινη σημαία και μια ταμπέλα που θα γράφει VSC (Virtual Safety Car) ενώ αν το ίδιο συμβεί σε μεμονωμένο σημείο της πίστας, η αρχή και το τέλος τους θα διευκρινιστεί με διπλή κίτρινη σημαία και μια ταμπέλα που θα γράφει ‘SLOW’.

Κόκκινη σημαία: Κυματίζεται στην ευθεία εκκίνησης τερματισμού και σε κάθε πόστο που βρίσκονται marshals ανά την πίστα, όταν οι αγωνοδίκες αποφασίζουν να σταματήσουν κάποια περίοδο ή ακόμα και τον αγώνα, με τους λόγους να ποικίλουν από κάποιο ατύχημα μέχρι κακές καιρικές συνθήκες.

Στις ελεύθερες δοκιμές και τις κατατακτήριες, οι οδηγοί μειώνουν ταχύτητα και επιστρέφουν στα γκαράζ τους, ενώ στους αγώνες, μειώνουν ταχύτητα, μπαίνουν στα πιτ, και παρατάσσονται στην έξοδο του pitlane και αναμένουν περαιτέρω οδηγίες.

Formula 1

Μαύρη σημαία: Η μαύρη σημαία χρησιμποιείται για να αποκλείσει κάποιον πιλότο και του ζητούν να επιστρέψει κατευθείαν στα γκαράζ της ομάδας του. Η χρήση της σημαίας αυτής επαφίεται αποκλειστικά στη κρίση των αλυταρχών (stewards).

Μαύρη σημαία με πορτοκαλί δίσκο: Χρησιμοποιείται για να ενημερώσει έναν οδηγό που το μονοθεσιό του έχει κάποιου είδους βλάβης που μπορεί να επηρεάσει τον ίδιο ή και άλλους, και πρέπει να σταματήσει στα πιτς το συντομότερο δυνατό.

Αν το πρόβλημα επιλυθεί, το μονοθέσιο μπορεί να συνεχίσει, ειδάλλως παραμένει στο γκαράζ της ομάδας.

Μαύρη και άσπρη σημαία: Σημαία – προειδοποίηση σε οδηγό ο οποίος έχει αντιαθλητική συμπεριφορά. Συνοδεύεται μαζί με τον αριθμό του εκάστοτε οδηγού, όπως και συμβαίνει και με την προαναφερθείσα σημαία.

Καρό σημαία: Η απρόμαυρη καρό σημαία κυμματίζεται πανω απο το pitwall και σηματοδοτεί το τέλος των δοκιμών, των κατατακτήριων και των αγώνων, και κυμματίζει μέχρι όλα τα μονοθέσια να τη διασχίσουν.

Formula 1

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ