Το Halo επιβεβαίωσε τη χρησιμότητα του και στο Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας, προστατεύοντας τον Zhou Guanyu από τα χειρότερα.
To Grand Prix Μεγάλης Βρετανίας ήταν ένας αγώνας διαφήμιση για τη Formula 1 (διαβάστε περισσότερα για τον αγώνα εδώ), ωστόσο στον πρώτο γύρο του αγώνα το σοβαρό ατύχημα μεταξύ των George Russell, Zhou Guanyu και Pierre Gasly, σόκαρε τους πάντες.
Το αναποδογυρισμένο μονοθέσιο της Alfa Romeo “ταξίδευε” ακυβέρνητο μέχρι που σταμάτησε με δύναμη στα συρματοπλέγματα αφού πρώτα είχε περάσει πάνω από τις προστατευτικές μπαριέρες. Ο Κινέζος οδηγός Zhou Guanyu ήταν απλά επιβάτης σε αυτό το εφιαλτικό ταξίδι των ελάχιστων δευτερολέπτων. Η εικόνα της διαλυμένης Alfa Romeo συγκλονίζει, ενώ βλέποντας ξανά και ξανά το βίντεο δεν μπορείς να πιστέψεις πως ο Κινέζος οδηγός έφυγε από το Silverstone χωρίς γρατσουνιά.
Και όμως ο Zhou Guanyu βγήκε από το μονοθέσιο του χωρίς να έχει το παραμικρό, ενώ ευχαρίστησε μέσα από τα κοινωνικά δίκτυα του, όλους όσους ενδιαφέρθηκαν για να δουν σε τι κατάσταση βρίσκεται. Φυσικά ο λόγος που ο Κινέζος πιλότος βγήκε σώος και αβλαβής από την C42 είναι το Halo.
Τι είναι το Halo;
Το Halo εισήχθη στα μονοθέσια τόσο της F1, όσο και της F2, ως μέσο προστασίας της κεφαλής του οδηγού σε περίπτωση ατυχήματος το 2018. Κατασκευασμένο από ειδικό κράμα τιτανίου, το Halo μπορεί να αντέξει το βάρος ενός διώροφου λεωφορείου ή 12.000 κιλά. Το βάρος της συγκεκριμένης κατασκευής αγγίζει τα 7 κιλά ενώ ο στόχος του αρχικά ήταν να απωθεί μεγάλα αντικείμενα όπως ελαστικά.
Ο κάθετος πυλώνας βρίσκεται μπροστά από το κράνος του πιλότου, με τον συγκεκριμένο πυλώνα να χωρίζεται σε δύο διόδους που καλύπτουν το κεφάλι του πιλότου. Βλέποντας το υπάρχει η αίσθηση ότι περιορίζει την όραση του οδηγού κάτι που εν τέλει δεν ισχύει.
Οι πρώτες αντιδράσεις
Αρχικά οι αντιδράσεις τόσο των ομάδων όσο και των πιλότων ήταν αρνητικές, χαρακτηριστικό ήταν το γεγονός πως αρκετοί είχαν πει πως το Halo έμοιαζε με σαγιονάρα. Παρά τα αρνητικά σχόλια η FIA έδειξε πως για ακόμη μια φορά ενδιαφέρεται για την ασφάλεια των αθλητών και όχι για την αισθητική των μονοθεσίων.
Το ατύχημα που τα άλλαξε όλα
Το ατύχημα του Romain Grosjean στο GP Μπαχρέιν το 2020 λίγα δευτερόλεπτα μετά την εκκίνηση ήταν η απόδειξη γιατί το Halo είναι ο «φύλακας άγγελος» των πιλότων της Formula 1.
Στο συγκεκριμένο ατύχημα η Haas τυλίχθηκε στις φλόγες με τον Romain Grosjen να έχει ευτυχώς τις αισθήσεις του, με τον Γάλλο να σώζεται στην κυριολεξία από το Halo καθώς το κόκπιτ τον προστάτεψε από τις σιδερένιες μπαριέρες.
Μετά το τρομακτικό ατύχημα του Γάλλου πιλότου, άπαντες είχαν δηλώσει πως το Halo είναι μια κατασκευή που προστατεύει τους πιλότους από μια πληθώρα ατυχημάτων, ενώ έδωσαν τα εύσημα στην FIA για την δουλειά που γίνεται στον τομέα της ασφάλειας στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Μετά το χθεσινό ατύχημα του Zhou Guanyu το Halo απέδειξε για ακόμη μία φορά πως είναι μια κατασκευή που “υπηρετεί” την ανθρώπινη ζωή._ Γ. Τ.
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: FORMULA1, ZHOU GUANYU