top icon
Αγώνες

Formula 1: H σεζόν ξεκινά!

H καινούργια σεζόν της F1 ξεκινάει αυτό το σαββατοκύριακο από τη Μελβούρνη και το GP Αυστραλίας. Η Mercedes αποτελεί και πάλι το αδιαφιλονίκητο φαβορί

H καινούργια σεζόν της F1 ξεκινάει αυτό το σαββατοκύριακο από τη Μελβούρνη και το Grand Prix Αυστραλίας.

Η Mercedes αποτελεί και πάλι το αδιαφιλονίκητο φαβορί και η διεκδίκηση του τίτλου αναμένεται να αποτελέσει μονομαχία μεταξύ των Lewis Hamilton και Nico Rosberg, καθώς η ομάδα θα ακολουθήσει την ίδια τακτική με πέρυσι, αφήνοντας τους οδηγούς της να μονομαχήσουν.

Για τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, φαίνεται ότι θα παλέψει ένα γκρουπ τριών ομάδων: Red Bull, Williams και Ferrari. Η ιταλική ομάδα αποτελεί ενδεχομένως την πιο βελτιωμένη ομάδα σε σύγκριση με πέρυσι, παρά τις αναρίθμητες αλλαγές που υπέστη στις ανώτερες θέσεις της ιεραρχίας της. Οι αναβαθμίσεις στην κινητήρια μονάδα φαίνεται ότι απέδωσαν καρπούς και η προσθήκη του Sebastian Vettel έφερε κλίμα ανανέωσης εντός της Scuderia.

Η Williams θα πρέπει φέτος να βελτιώσει τη στρατηγική της αν θέλει να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα, ενώ η Red Bull έχει και πάλι παράπονα από την κινητήρια μονάδα της Renault. Η γαλλική εταιρεία έχει βελτιώσει την κινητήρια μονάδα της αλλά υπάρχουν ακόμα προβλήματα απόδοσης της ισχύος ισόποσα και ομαλά στο φάσμα των ωφέλιμων στροφών.

Η Red Bull έκανε μεγάλα βήματα πέρυσι μεταξύ των χειμερινών δοκιμών και της έναρξης της σεζόν. Μπορεί να επαναλάβει κάτι παρόμοιο φέτος; Μέχρι στιγμής, το καινούργιο, μικρότερου μήκους ρύγχος επάνω στο οποίο βασίζονται οι αεροδυναμικές αναβαθμίσεις της RB11, δεν έχει περάσει τα υποχρεωτικά crash test της FIA, αυτό όμως δε σημαίνει απαραίτητα ότι δε θα προλάβει να το κάνει πριν το αγωνιστικό σαββατοκύριακο της Μελβούρνης.

Δυστυχώς, από το πρώτο GP της σεζόν θα απουσιάζει ο Φερνάντο Αλόνσο έπειτα από το ατύχημα που είχε στο δεύτερο χειμερινό τεστ δοκιμών εξέλιξης. Οι φήμες γύρω από τις συνθήκες του ατυχήματος του Ισπανού δεν έχουν κατευναστεί από τις επίσημες εξηγήσεις που έχει παραθέσει η McLaren. Ο Αλόνσο πάντως προετοιμάζεται για το 2ο GP της σεζόν, στη Μαλαισία. Η ομάδα του, η McLarenHonda, αντιμετωπίζει δύσκολο ξεκίνημα στη σεζόν και θα θεωρηθεί επιτυχία αν καταφέρει να τερματίσει τον αγώνα στη Μελβούρνη.


Σημαντικότερες αλλαγές κανονισμών για το 2015 1
1
Τα κιβώτια θα πρέπει να διαρκούν 6 αγωνιστικά σαββατοκύριακα (αντί για 5, όπως πέρυσι). Δεν υπάρχει η δυνατότητα αλλαγής των 8 σχέσεων μετά την έναρξη της σεζόν.

2
Τέσσερις κινητήριες μονάδες ανά σεζόν αντιστοιχούν σε κάθε οδηγό (αντί για 5, όπως πέρυσι) πριν παρουσιαστούν ποινές. Οι ποινές που θα προκύπτουν από τη χρήση των κινητήριων μονάδων, αν δεν υπάρχει η δυνατότητα να εκτιθούν ολόκληρες στη σειρά εκκίνησης του συγκεκριμένου αγώνα, δε θα μεταφέρονται στον επόμενο (όπως πέρυσι), αλλά θα προστίθεται μια χρονική ποινή στον οδηγό στα αρχικά στάδια του GP.

3
Οι κατασκευαστές κινητήρων επιτρέπεται να εξελίξουν 48% των μονάδων τους και μπορούν να χρησιμοποιήσουν όπως επιθυμούν το ποσοστό αυτό πριν και κατά τη διάρκεια της σεζόν. Στην πρωτοεμφανιζόμενη Honda, θα αποδοθεί ο μέσος όρος ποσοστού εξέλιξης που απομένει εντός της σεζόν στους άλλους τρεις κατασκευαστές.

4
Επιτρέπεται φέτος η χρήση αυλών εισαγωγής μεταβλητού μήκους στους V6, που βελτιστοποιούν την αναλογία του μίγματος καύσης σε όλο το εύρος στροφών.

5
Ευτυχώς, καταργήθηκε ο κανονισμός απονομής διπλών βαθμών στον τελευταίο αγώνα της σεζόν.

6
Τα ρύγχη έχουν διαφορετική όψη φέτος, για λόγους ασφάλειας και αισθητικής. Επίσης, έγιναν πιο αυστηρά τα crash test τους.

7
Ως αποτέλεσμα του ατυχήματος του Ζουλ Μπιάνκι στη Σουζούκα, παρουσιάστηκε φέτος κανονισμός περί εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Μπορεί να αντικαταστήσει κυματιζόμενες κίτρινες σημαίες και υπό το καθεστώς του οι οδηγοί θα πρέπει να κινούνται πιο αργά από έναν προκαθορισμένο χρόνο στο τμήμα της πίστας όπου υπάρχει η συγκεκριμένη ένδειξη. Η διεύθυνση αγώνα έχει τη δικαιοδοσία να διακόψει το GP εφόσον τίθεται ζήτημα ασφαλείας οδηγών ή προσωπικού πίστας.

8
Προστέθηκε ποινή 10 δλ. στο ρεπερτόριο των αγωνοδικών, που όπως και αυτή των 5 δλ., μπορεί να εκτιθεί κατά τη διάρκεια pit stop.

9
Παραμένουν οι περιορισμοί που θεσπίστηκαν κατά τη διάρκεια της περυσινής σεζόν σχετικά με τα μηνύματα του pit wall προς τους οδηγούς μέσω ασυρμάτου. Υπάρχει το ενδεχόμενο να γίνουν πιο αυστηροί οποιαδήποτε στιγμή.

10
Το ελάχιστο βάρος των μονοθεσίων (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού και υγρών απαραίτητων για τη λειτουργία του) αυξήθηκε από τα 691 στα 702 κιλά. Σκοπός είναι να μην επιβαρύνονται οι οδηγοί που είναι βαρύτεροι.

11
Απαγορεύονται τα υδραυλικά συστήματα διασυνδεόμενων αναρτήσεων (FRIC).

12
Το κεντρικό τμήμα του πατώματος των μονοθεσίων είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο για λόγους ασφάλειας, παράγοντας παράλληλα εντυπωσιακές σπίθες.

13
Οι οδηγοί δεν επιτρέπεται να αλλάξουν το σχεδιασμό του κράνους τους κατά τη διάρκεια της σεζόν…


Grand Prix Aυστραλίας

Ημερομηνίες: 13-15 Μαρτίου

Albert Park, Μελβούρνη

Μήκος πίστας 5.303 μ.

Γύροι 58

Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές) 16 (10/6)

Μέγιστη τελική ταχύτητα 303 χλμ./ώρα

Μέγιστη ωριαία ταχύτητα 225 χλμ./ώρα

 

Ρεκόρ συνολικής απόστασης

1:30΄.03.225 Κίμι Ράικονεν (Lotus, 2013)

Ρεκόρ pole position

1΄23.529 Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull, 2011)

Ρεκόρ ταχύτερου γύρου

1΄24.125 Μίκαελ Σουμάχερ (Ferrari, 2004)

 

Βάθρο 2014

1 Νίκο ΡόσμπεργκMercedes

2 Κέβιν Μάγκνουσεν – McLaren

3 Τζένσον Μπάτον McLaren

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά

ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΑΝΤΩΣΗ 8/10

ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΚΙΝΗΤΗΡΑ 6/10

ΚΑΤΑΠΟΝΗΣΗ ΦΡΕΝΩΝ 8/10

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ ΚΑΥΣΙΜΟΥ 8/10

Αλλαγές σχέσεων 66

Τέρμα γκάζι στο γύρο 66%

Pit lane Απώλεια χρόνου 17,9 δλ.

 

Μετεωρολογική πρόβλεψη

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ Συννεφιά

ΣΑΒΒΑΤΟ Συννεφιά

ΚΥΡΙΑΚΗ Συννεφιά


[[PAGEBREAK]]


Αυτά και πολλά περισσότερα σχολιάζονται στο πρώτο podcast του 2015, με την προεπισκόπηση της καινούργιας σεζόν, πάντοτε με χαλαρούς τόνους και αρκετή δόση χιούμορ!


ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ