Τρεις αλλαγές ονομάτων περιλαμβάνει η επίσημη λίστα συμμετοχών της FIA για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Οδηγών και Κατασκευαστών Formula 1.
«Αρχή σοφίας η των ονομάτων επίσκεψις», έλεγε ο Αντισθένης, ο ιδρυτής της σχολής των Κυνικών Φιλοσόφων, πριν 2.400 χρόνια. Θα πείτε, τι σχέση έχει αυτό με τη Formula 1; Μα οι λέξεις έχουν τη δική τους βαρύτητα, και το όνομα που διαλέγει κάποιος έχει ξεχωριστή σημασία για αυτόν.
Κοιτάζοντας λοιπόν την επίσημη λίστα συμμετοχών της FIA για τη Formula 1 του 2023, παρατηρούμε ότι ο Fernando Alonso δήλωσε επίσημα συμμετοχή για το 2023 ως Fernando Alonso Diaz.
Diaz βεβαίως είναι το επώνυμο της μητέρας του, όμως, τι μπορεί να είναι αυτό που κάνει τον Alonso, δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή Formula 1 και άπαξ Παγκόσμιο Πρωταθλητή WEC, τώρα πίσω πίσω να προσθέτει το Diaz στο ονοματεπώνυμο με το οποίο έγινε πασίγνωστος;
Υποθέτουμε ότι, με αυτό τον τρόπο δείχνει έμπρακτα τον σεβασμό του στην ηλικιωμένη πλέον μητέρα του, και αυτό αποκαλύπτει έναν ευαίσθητο άνθρωπο, διαφορετικό από τον αδίστακτο μονομάχο που βλέπουμε στις πίστες της Formula 1.
Άλλωστε, υπήρξε άλλο ένα περιστατικό που φανερώνει πόσο νοιάζεται ο Fernando Alonso την οικογένειά του. Στο Grand Prix Αυστραλίας 2016 ο Alonso είχε το τρομακτικό ατύχημα, ύστερα από σύγκρουση με 305 χλμ/ώρα με τον Esteban Gutierez, και κατέληξε στον τοίχο, όπου δέχτηκε 46 G.
Βγήκε με μιας από το αυτοκίνητο και δήλωσε, «βιαζόμουν να βγω επειδή ήξερα ότι η μητέρα μου παρακολουθούσε στην τηλεόραση ζωντανά τον αγώνα και ήθελα να δει ότι είμαι καλά».
Με κλικ στα κόκκινα γράμματα, μπορείτε να θυμηθείτε εκείνη την τρομακτική πτήση εκτός ελέγχου του Alonso και τις δηλώσεις αμέσως μετά.
Στην αρχή της καριέρας του, ο Ayrton Senna δήλωσε συμμετοχή ως Ayrton Senna da Silva, όμως σχεδόν κανείς δεν τον ανέφερε έτσι, οπότε χάριν συντομίας, δήλωνε κι αυτός πια, Ayrton Senna.
Θα μάθουμε άραγε να αναφέρουμε τον δημοφιλή Nando ως Fernando Alonso Diaz, τώρα στα 41 του; Ή θα μας βγαίνει απλώς ως Alonso; Πάντως, στα αριστερά της οθόνης των τηλεοπτικών μεταδόσεων της Formula 1, θα συνεχίσει να αναφέρεται με την συντομογραφία ALO.
Πληροφοριακά, ο Sergio Perez, από την αρχή της καριέρας του ως σήμερα δηλώνεται επίσημα ως Sergio Perez Mendoza, μα κανείς ποτέ δε θυμόμαστε να τον ανέφερε έτσι.
Παράλληλα, στην επίσημη λίστα συμμετοχών της FIA, βλέπουμε την Haas να αναφέρεται πλέον ως MoneyGram Haas, λόγω του νέου χορηγού της, χάρη στα κεφάλαια του οποίου εξασφαλίζει τη συνέχεια της συμμετοχής της στην Formula 1.
Περισσότερο ζουμί έχει βεβαίως η επίσημη αλλαγή του ονόματος των μονάδων ισχύος των Red Bull και Alpha Tauri από RBPT (Red Bull PowerTrains) σε Honda RBPT.
Η Honda λοιπόν επιστρέφει, ως το 2025, ως βασικός χορηγός των μονάδων ισχύος της Red Bull PowerTrains, που είναι στην ουσία τα δικά της μοτέρ, τα οποία «υιοθέτησε» ο όμιλος Red Bull, όταν οι Ιάπωνες ανακοίνωσαν τύποις την αποχώρησή τους από την Formula 1 στα τέλη του 2021.
Και λέμε, «τύποις», αφού επί της ουσίας η Honda δεν έφυγε ποτέ, καθώς τεχνικοί της συνέχισαν να εργάζονται με την RBPT.
Μια φορά έφυγε η Honda, στα τέλη του 2008, και το μετάνιωσε, αφού η δική της ομάδα σάρωσε το Πρωτάθλημα του 2009, με άλλο όνομα, ως Brawn GP, και στη συνέχεια αγοράστηκε από την Mercedes για να αποτελέσει την υπερομάδα που έσπασε τόσα ρεκόρ στα υβριδικά χρόνια της Formula 1.
Άλλωστε, η Honda ήδη δήλωσε επίσημα ενδιαφέρον για τους νέους κανονισμούς του 2026. Αν θα συμμετάσχει άραγε με δική της ομάδα ή ως κατασκευαστής μοτέρ για κάποια άλλη ομάδα, είναι κάτι που απομένει να δούμε.
Η Red Bull πάντως, επίσημα δηλώνει, προς το παρόν τουλάχιστον, ότι σκοπεύει να φτιάχνει τα δικά της μοτέρ στην PowerTrains από το 2026, απολαμβάνοντας την ανεξαρτησία της.
Άλλωστε, το «προξενιό» με την Porsche χάλασε επειδή οι Γερμανοί ήθελαν να έχουν αυξημένη επιρροή και έλεγχο στις αποφάσεις της ομάδας, πράγμα που οι άνθρωποι της Red Bull θεώρησαν ότι θα τους έκανε αργοκίνητους, κι αυτό θα ήταν ό,τι χειρότερο σε ένα τόσο ανταγωνιστικό άθλημα, όπως η Formula 1.
Ή μήπως ο λόγος που η Red Bull αποκρούει προτάσεις συνεργασίας είναι ότι ενδεχομένως βρίσκεται ήδη σε συζητήσεις με την Ford για το 2026;
Σε κάθε περίπτωση, η ειδησεογραφία της Formula 1 καταφέρνει φέτος να είναι πυκνή ακόμη και μέσα στις διακοπές. Ακολουθεί η επίσημη λίστα συμμετοχών του 2023.