Η επιστροφή της Michelin στη Formula 1 το 2011 είναι αρκετά πιθανή, ωστόσο η γαλλική εταιρία θέτει μερικούς σκληρούς όρους, οι οποίοι ενδέχεται να αλλάξουν το πρόσωπο του σπορ. Ταυτόχρονα, οι ομάδες συζητάνε την επαναφορά των συστημάτων ανάκτησης κινητικής ενέργειας (ΚERS) το 2011.
Η επιστροφή της Michelin στη Formula 1 το 2011 είναι αρκετά πιθανή, ωστόσο η γαλλική εταιρία θέτει μερικούς σκληρούς όρους, οι οποίοι ενδέχεται να αλλάξουν το πρόσωπο του σπορ. Ταυτόχρονα, οι ομάδες συζητάνε την επαναφορά των συστημάτων ανάκτησης κινητικής ενέργειας (ΚERS) το 2011, σε μια προσπάθεια δημιουργίας πράσινων διαπιστευτηρίων για το σπορ, καθώς και περισσότερες ευκαιρίες προσπεράσματος στους αγώνες.
Η Michelin εξετάζει το ενδεχόμενο να επιστρέψει στη Formula 1 -γεγονός που ενδέχεται να συνδυαστεί με καθεστώς ανοιχτού ανταγωνισμού στον τομέα των ελαστικών για πρώτη φορά από το 2006-, μονάχα όμως υπό συγκεκριμένους όρους. Ένας εξ αυτών είναι και η αύξηση των διαστάσεων, τουλάχιστον των ελαστικών του πίσω άξονα, έτσι ώστε να χρησιμοποιούν ζάντες 18 ιντσών και το προφίλ τους να είναι πολύ μικρότερο. Ο λόγος είναι απλός: η γαλλική εταιρία διαθέτει ήδη τον κατάλληλο εξοπλισμό για να κατασκευάσει ελαστικά τέτοιων προδιαγραφών, από την ενεργή συμμετοχή της στους αγώνες τύπου Le Mans και με αυτό τον τρόπο θα μειώσει τα έξοδά της.
Η αλλαγή από τις ζάντες 13″ που χρησιμοποιούνται φέτος είναι σημαντική και θα έχει επιπτώσεις σε πολλούς τομείς του σχεδιασμού του μονοθεσίου, αναγκάζοντας τις ομάδες σε περισσότερα έξοδα, ωστόσο η FIA εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει στην αλλαγή αυτή.
Όπως σχολιάζει ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, η μετάβαση σε ελαστικά με ζάντες 18″ θα έχει τεράστιες συνέπειες στην αεροδυναμική διαμόρφωση του μονοθεσίου. Μπορεί η διαχείριση των πιέσεων των ελαστικών θα γίνει πιο εύκολη, λόγω της μικρότερης ποσότητας αέρα που θα εμπεριέχουν, ωστόσο, θα υπάρχουν λιγότερες μεταβλητές, λόγω των μειωμένων διαστάσεων του προφίλ. Θα υπάρχει όμως περισσότερος χώρος στην περιοχή των ψαλιδιών. Είναι δεδομένο ότι θα χρειαστεί πλήρης ανασχεδιασμός των αναρτήσεων, αν και υπάρχουν κάποιοι που προτείνουν να μην επιτραπεί στις ομάδες να αλλάξουν οτιδήποτε στις αναρτήσεις των μονοθεσίων τους και απλά να τοποθετηθούν σε αυτές ελαστικά με ζάντες 18″.
Όπως εξηγεί ο διευθυντής εξέλιξης ελαστικών για μηχανοκίνητο αθλητισμό της Bridgestone, Hirohide Hamashima, εάν επιχειρούνταν κάτι τέτοιο, τα μονοθέσια θα παρουσίαζαν έντονες υπερστροφικές τάσεις και θα έχαναν πρόσφυση πολύ γρήγορα. Οι ομάδες θα πρέπει να ανασχεδιάσουν την πίσω ανάρτηση, την αεροδυναμική και τα δισκόφρενα.
Ο Gascoyne τόνισε επίσης ότι ένας πόλεμος ελαστικών, χωρίς δοκιμές εξέλιξης θα είναι δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Αυτό, σε συνδυασμό με τις πολυάριθμες αλλαγές που ενδέχεται να απαιτήσει η μετάβαση σε ζάντες 18″, κάνουν τον Βρετανό να προειδοποιεί ότι η Formula 1 θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτική για να μην επιτρέψει την επιστροφή σε αλόγιστα έξοδα, επιβάλλοντάς τη ουσιαστικά μέσω αλλαγών στους κανονισμούς.
Ωστόσο αυτοί δεν είναι οι μόνοι όροι της Michelin. H γαλλική εταιρία θα πουλάει τα ελαστικά της στις ομάδες και δε θα τα προμηθεύει δωρεάν όπως συμβαίνει αυτή τη στιγμή με την Bridgestone. Το ετήσιο κόστος για τα ελαστικά που θα αντιστοιχεί σε κάθε ομάδα κυμαίνεται μεταξύ 2 και 5 εκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, η Michelin ζητάει από τον Bernie Ecclestone δωρεάν διαφήμιση στις πίστες όπου θα διεξάγονται τα Grand Prix.
Σε συνάντηση των διευθυντών των ομάδων που θα πραγματοποιηθεί στη Μαλαισία (στα πλαίσια του συνδέσμου της FOTA), ιδιαίτερα υψηλή θέση στη θεματολογία της συζήτησης θα έχει το ενδεχόμενο επαναφοράς του KERS στη Formula 1. Παρά το γεγονός ότι η χρήση του συστήματος ανάκτησης κινητικής ενέργειας προβλέπεται από τους κανονισμούς, οι ομάδες έχουν συμφωνήσει μεταξύ τους να μη χρησιμοποιήσουν την τεχνολογία αυτή φέτος, αφότου ξόδεψαν πάρα πολλά χρήματα στην εξέλιξή της πέρυσι, χωρίς ουσιαστικά αποτελέσματα στην πίστα.
Εντός της FOTA, υπάρχει η άποψη ότι η χρήση του KERS μπορεί να βοηθήσει την αύξηση των προσπερασμάτων και τη βελτίωση του θεάματος, άλλο ένα σημαντικό θέμα συζήτησης ενόψει της επόμενης χρονιάς. Ήδη προς αυτή την κατεύθυνση έχει συμφωνηθεί η απαγόρευση των διαχυτών δυο επιπέδων, που θεωρητικά θα μειώσει τις αρνητικές επιδράσεις στην αεροδυναμική απόδοση ενός μονοθεσίου που ακολουθεί από κοντά ένα προπορευόμενο. Επίσης, εάν χρησιμοποιηθούν ελαστικά με ζάντες 18″ στον πίσω άξονα, θα αυξήσουν τη μηχανική πρόσφυση σε σχέση με τη μειωμένη αεροδυναμική απόδοση από τους διαχύτες, βελτιώνοντας, θεωρητικά, περαιτέρω τις πιθανότητες προσπεράσματος σε περιπτώσεις μονομαχίας.
Επιπλέον, η επαναφορά του KERS θα βοηθήσει στη διαμόρφωση μιας πιο φιλικής προς το περιβάλλον εικόνας για το σπορ.
Ωστόσο, εάν επιτραπεί ξανά η χρήση του KERS, θα γίνει με συγκεκριμένο τρόπο: με έναν επιλεγμένο εξωτερικό προμηθευτή, ενιαίο για όλες τις ομάδες, ο οποίος όμως θα έχει απόλυτη ελευθερία εξέλιξης στο συγκεκριμένο τομέα. Επίσης θα πρέπει να καθοριστεί προσεκτικότερα πόση ισχύ θα πρέπει να έχει το σύστημα για να είναι χρήσιμο στη βελτίωση του θεάματος.