X
Αγώνες

F1: Williams FW33-Ντεμπούτο

Η ομάδα της Williams έκανε το ντεμπούτο της στην πίστα με το καινούργιο της μονοθέσιο, την FW33, βαμμένη με προσωρινά (χειμερινά) χρώματα, εν αναμονή της ολοκλήρωσης του... ρόστερ των χορηγών της.

Η ομάδα της Williams έκανε το ντεμπούτο της στην πίστα με το καινούργιο της μονοθέσιο, την FW33, βαμμένη με προσωρινά (χειμερινά) χρώματα, εν αναμονή της ολοκλήρωσης του… ρόστερ των χορηγών της. Η Williams διαθέτει τον πιο έμπειρο οδηγό του grid, τον Rubens Barrichello στο ένα cockpit της, ενώ στο άλλο θα βρίσκεται ο 25χρονος πρωταθλητής του GP2, Pastor Maldonado. Στόχος της πάλαι ποτέ κυρίαρχης ομάδας είναι να βρεθεί πιο κοντά στην κορυφή.
Προς επίτευξη αυτού του σκοπού, η Williams έχει βελτιώσει τον τρόπο λειτουργίας της, σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της, Sam Michael, αυξάνοντας την επικοινωνία μεταξύ του μηχανικού και του αεροδυναμικού τμήματος. Αυτό, έκανε καλύτερη τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, επιτρέποντας στην ομάδα να διαθέσει περισσότερο χρόνο βελτιστοποίησης σε κάθε εξάρτημα του μονοθεσίου.
Η καινούργια Williams ακολουθεί τις… τάσεις της μόδας, φέροντας ανάρτηση γεωμετρίας pullrod (σχολής Red Bull) στον πίσω άξονα και εξαιρετικά ανυψωμένο ρύγχος. Επιθετικός είναι ο σχεδιασμός των ψυγείων της FW33, τα καλύμματα των οποίων έχουν πολύ μικρό ύψος στο πίσω μέρος τους, ενώ, έντονη είναι η κοιλότητα κάτω από τον αεραγωγό του κινητήρα (όπως και στη Sauber), για καλύτερη διαχείριση του αέρα που κατευθύνεται προς την πίσω αεροτομή.


Oι τηλεοπτικές κάμερες που έχουν τοποθετηθεί στο ρύγχος βελτιστοποιούν τη ροή του αέρα προς την πίσω αεροτομή.
Το πραγματικό μυστικό όμως της καινούργιας Williams βρίσκεται στην περιοχή της πίσω ανάρτησης. Το κιβώτιο είναι ό,τι πιο χαμηλό έχουμε δει ποτέ στη Formula 1, αφήνοντας στην ουσία ένα… κενό πίσω από τον κινητήρα, σαν κάτι να λείπει! Μάλιστα, οι σύνδεσμοι στήριξης των ψαλιδιών της πίσω ανάρτησης βρίσκονται επάνω στο υποστήριγμα της πίσω αεροτομής. Οι τεχνικοί της Williams έκριναν ότι η παντελής σχεδόν έλλειψη όγκων πίσω από τον κινητήρα προσφέρει σημαντικά αεροδυναμικά οφέλη, αφού θα κάνει την πίσω αεροτομή να λειτουργεί με ανεμπόδιστο αέρα, παράγοντας υψηλότερες τιμές αρνητικής άντωσης.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

  

Η πίσω ανάρτηση της Williams είναι επαναστατική, καθώς παρουσιάζει το χαμηλότερο κιβώτιο που έχουμε δει ποτέ σε μονοθέσιο της F1. Το επάνω ψαλίδι της πίσω ανάρτησης στηρίζεται στο -ενισχυμένο, προφανώς- κάθετο υποτήριγμα της πίσω αεροτομής (1). Παράξενος είναι και ο τρόπος στήριξης του εμπρός ψαλιδιού της ανάρτησης, το οποίο καταλήγει σε ένα εξόγκωμα (2) στο πίσω μέρος των ψυγείων. Ακριβώς κάτω από αυτό το σύνδεσμο, βρίσκονται οι απολήξεις των εξατμίσεων (4), οι οποίες διοχετεύουν καυσαέρια στο διαχύτη μέσω ενός καμπυλωτού καναλιού. Η ράβδος που ενεργοποιεί την ανάρτηση στη δεξιά πλευρά (3) προδίδει το γεγονός ότι πρόκειται για pullrod ανάρτηση.
 

Από άλλη οπτική γωνία, μοιάζει σαν κάτι να… λείπει από το πίσω μέρος της Williams!
 

 

Έντονη η κλίση των ημιαξονίων, που λαμβάνουν κίνηση από το πολύ χαμηλό κιβώτιο την οποία μεταδίδουν στο κέντρο της πλήμνης των τροχών, που βρίσκεται πολύ πιο ψηλά.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!