X
Αγώνες

F1: Williams-Αυτονόητη η χρήση του f-duct στη Monza

O τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael αναρωτιέται γιατί οι υπόλοιπες ομάδες αμφιταλαντεύονται αν θα χρησιμοποιήσουν τo σύστημα stalling πίσω αεροτομής στο Ιταλικό GP.

O τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael αναρωτιέται γιατί οι υπόλοιπες ομάδες αμφιταλαντεύονται αν θα χρησιμοποιήσουν τo σύστημα stalling πίσω αεροτομής στο Ιταλικό GP. O Αυστραλός τεχνικός θεωρεί αυτονόητη τη χρήση του συστήματος στις μεγάλες ευθείες της Monza.
Πολλές ομάδες αξιολογούν τις τελευταίες εβδομάδες αν θα χρησιμοποιήσουν ή όχι το σύστημα stalling πίσω αεροτομής στη Monza. Η McLaren αρχικά σκόπευε να το αφαιρέσει από το μονοθέσιό της για πρώτη φορά φέτος, ωστόσο, αποφάσισε στη συνέχεια να διεξάγει συγκριτικά τεστ με και χωρίς αυτό, στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής του Ιταλικού GP, κρίνοντας ότι τα δεδομένα που θα συλλέξει θα της υποδείξουν το δρόμο που πρέπει να ακολουθήσει.
Οι υπόλοιπες ισχυρές ομάδες, όπως η Ferrari, η Red Bull και η Renault, αφήνουν τις επιλογές τους ανοιχτές. Παρά το γεγονός ότι οι μεγάλες ευθείες της Monza αποτελούν, θεωρητικά τουλάχιστο, ιδανικό έδαφος για τη χρήση του συστήματος, τα ειδικά αεροδυναμικά πακέτα που χρησιμοποιούν οι ομάδες αποκλειστικά για αυτό τον αγώνα περιπλέκουν την κατάσταση.
Η Monza διαθέτει πολύ λίγες στροφές, για αυτό και οι ομάδες προετοιμάζουν αεροδυναμικά πακέτα «μιας χρήσεως» που παράγουν χαμηλές τιμές αρνητικής άντωσης και περιλαμβάνουν πολύ μικρά πτερύγια στην πίσω αεροτομή. Πέραν του γεγονότος ότι είναι πιο δύσκολο να προσαρμοστεί το σύστημα σε τόσο μικρά πτερύγια, η χρήση του ενδέχεται να κάνει τα μονοθέσια να αναπτύσσουν υψηλότερες τιμές αεροδυναμικής αντίστασης στις ευθείες, ακριβώς το αντίθετο δηλαδή από αυτό που απαιτείται στην Monza. Eπίσης, υπάρχει πολύ λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση να «ξεφορτωθεί» το σύστημα stalling πίσω αεροτομής, κάτι που ενδέχεται να κάνει τη χρήση του περιττή.
Ωστόσο, ο Sam Michael διαφωνεί με τα παραπάνω επιχειρήματα, καθώς υποστηρίζει ότι με τη χρήση του συστήματος στην αεροτομή που έχει προετοιμάσει η Williams για τη Monza, εξακολουθεί να υπάρχει μεγάλη διαφορά στις τιμές αεροδυναμικής αντίστασης που αναπτύσσονται. Ο Αυστραλός παραδέχεται ότι η αντίσταση που «ξεφορτώνεται» το σύστημα είναι λιγότερη απ’ ότι στις υπόλοιπες πίστες. Ωστόσο, υποστηρίζει ότι εφόσον προκαλείται stalling στο πτερύγιο, τότε είναι αυτονόητο ότι αυτό θα παράγει λιγότερη αεροδυναμική αντίσταση απ’ όση θα παρουσίαζε χωρίς το εν λόγω σύστημα.
Για αυτό το λόγο, ο Michael πιστεύει ότι η χρήση του συστήματος stalling πίσω αεροτομής στη Monza είναι αυτονόητη και προβλέπει ότι όλες οι ομάδες θα το διατηρήσουν στα μονοθέσιά τους για τον αγώνα.
Η Toro Rosso είναι η τελευταία ομάδα που βρίσκεται κοντά στην παρουσίαση του συστήματος στο δικό της μονοθέσιο και θα το αξιολογήσει σε αεροδυναμικές δοκιμές σε ευθεία γραμμή στο Vairano της Ιταλίας σήμερα.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!