X
Αγώνες

F1: Βαρκελώνη-Σκυτάλη στον Vettel

H Red Bull παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και τη δεύτερη ημέρα του τελευταίου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που διεξάγεται στη Βαρκελώνη, με τον Sebastian Vettel να παίρνει τη σκυτάλη σήμερα, από τον Webber.

H Red Bull παρέμεινε στην κορυφή των χρόνων και τη δεύτερη ημέρα του τελευταίου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης που διεξάγεται στη Βαρκελώνη, με τον Sebastian Vettel να παίρνει τη σκυτάλη σήμερα από τον Mark Webber, που ήταν ταχύτερος εχθές.
Ο Γερμανός πρωταθλητής έγινε ο πρώτος, και μέχρι στιγμής ο μοναδικός οδηγός, που έχει κατέβει κάτω από το 1:22 στην πίστα της Καταλονίας φέτος. Η καλύτερη επίδοσή του ήρθε στο ξεκίνημα ενός stint 5 γύρων, ενώ κατάφερε να κατέβει κάτω από το 1:22 αρκετές φορές, σε άλλες εξορμήσεις λίγων γύρων. Το απόγευμα, ο Vettel επικεντρώθηκε σε μεγαλύτερα stint, πραγματοποιώντας δυο εξορμήσεις διάρκειας 16 γύρων, στις οποίες ο μέσος όρος των χρόνων του κυμαινόταν στο 1:28, πριν πέσει ο ρυθμός του, λόγω της καταπόνησης των ελαστικών.
Όπως αναφέραμε και εχθές, η Red Bull παρουσίασε αναβαθμίσεις στην RB7, μια εκ των οποίων ήταν και τα ανώτερα ψαλίδια της πίσω ανάρτησης, τα οποία κοντά στις πλήμνες των τροχών, παρουσιάζουν αρκετά μεγάλου εμβαδού οριζόντια επιφάνεια, λειτουργώντας σαν πτερύγιο.
Στη δεύτερη θέση κατετάγη η άλλη ομάδα της Red Bull, η Toro Rosso, η οποία συνεχίζει να εντυπωσιάζει στις χειμερινές δοκιμές. Ο χρόνος του Sebastien Buemi, 0,5 δλ. πιο αργός από αυτόν του Vettel, σημειώθηκε το απόγευμα, σε stint με λίγα καύσιμα, έπειτα από μια πολύ καλή πρωινή προσομοίωση αγώνα. Ο Ελβετός συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους σήμερα (120), παρά το γεγονός ότι προκάλεσε μια από τις πέντε κόκκινες σημαίες στο μέσο του απογεύματος.

Τρίτος βρέθηκε ο Vitaly Petrov με τη Renault, o οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του αρκετά νωρίς, στην αρχή ενός stint 4 γύρων, πριν περάσει σε εξορμήσεις μεγαλύτερης διάρκειας. Ήταν μια από τις καλύτερες ημέρες δοκιμών της ομάδας, η οποία κατάφερε να καλύψει απόσταση αγώνα σήμερα, παρά το γεγονός ότι ο Petrov προκάλεσε την τελική κόκκινη σημαία της ημέρας.
Επρόκειτο για πολύ κακή ημέρα για την McLaren, η οποία εγκατέλειψε την προγραμματισμένη για σήμερα προσομοίωση αγώνα. Λόγω μιας διαρροής υδραυλικών και αστοχίας στις εξατμίσεις (παρά το γεγονός ότι η MP4-26 έφερε τον πιο παραδοσιακό σχεδιασμό απολήξεων), ο Lewis Hamilton πρόλαβε να συμπληρώσει μονάχα 57 γύρους, τους μισούς περίπου από αυτούς που είχε προγραμματίσει η ομάδα για σήμερα. Ο Βρετανός ανέβηκε το απόγευμα στην 4η θέση, με ένα γύρο όπου έφερε ελάχιστα καύσιμα.
Ο Hamilton ήταν χαρακτηριστικός στις δηλώσεις του: «Αν πιστεύω ότι έχω ένα μονοθέσιο για να κατακτήσω το Παγκόσμιο πρωτάθλημα αυτή τη στιγμή; Δεν το πιστεύω. Όχι. Αλλά αυτό δε σημαίνει ότι δε θα γίνει ένα μονοθέσιο ικανό να κατακτήσει το πρωτάθλημα. Ευελπιστούμε ότι οι εξελίξεις που θα έρθουν έπειτα από αρκετούς αγώνες, θα μας επιτρέψουν να μειώσουμε τη διαφορά και να διεκδικήσουμε νίκες. Εφόσον μαζέψουμε αρκετούς βαθμούς στους πρώτους αγώνες, τότε δε θα είμαστε μίλια πίσω. Σίγουρα δεν ξεγράφω τη χρονιά. Τα πάντα παίζονται».

Η McLaren δεν θα συμμετάσχει αύριο στις δοκιμές, περιμένοντας καινούργια εξαρτήματα για την MP4-26 από το εργοστάσιό της στην Αγγλία, τα οποία θα δοκιμάσει την Παρασκευή και το Σάββατο. Παράλληλα, η McLaren ανακοίνωσε ότι ο μέχρι πρότινος οδηγός εξέλιξης της Pirelli, Pedro de la Rosa, επέστρεψε στο στρατόπεδό της βρετανικής ομάδας, στη θέση του δοκιμαστή. Ο 40χρονος Ισπανός ήταν δοκιμαστής της McLaren από το 2003 έως το 2009.
Στην 5η θέση κατετάγη o Felipe Massa με τη Ferrari, η οποία έφερε πλειάδα αναβαθμίσεων, με διαφορετικό σχεδιασμό ψυγείων (που παρουσιάζουν μικρότερες εισαγωγές αέρα), εξατμίσεις που εκτείνονται έως τα ακριανά κανάλια του καινούργιου διαχύτη (όπως της Red Bull), καινούργια πίσω αεροτομή με βελτιωμένο μηχανισμό κίνησης του flap και πολύ πιο πλατιά υποστηρίγματα εμπρός αεροτομής. Ο Βραζιλιάνος δεν έκανε stint ενός γύρου σήμερα και η ταχύτερη επίδοσή του προήλθε από μια εξόρμηση στην πίστα διάρκειας πέντε γύρων. Ο Massa επικεντρώθηκε το απόγευμα σε stint μεγαλύτερης διάρκειας (περίπου 14 γύρων) και συχνά, ο ρυθμός του ήταν εφάμιλλος με αυτόν του Vettel.


Πίσω από τη Ferrari βρέθηκε ο Paul Di Resta με την Force India, που πραγματοποίησε προσομοίωση σαββατοκύριακου (ελεύθερες δοκιμές Σαββάτου, κατατακτήριες δοκιμές, αγώνας). Ο Σκοτσέζος προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας το πρωί, λόγω προβλήματος πίεσης καυσίμου στην VJM04.
Τον 7ο χρόνο κατέγραψε ο Kamui Kobayashi με τη Sauber, η οποία διαθέτει ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο στη Βαρκελώνη. Πέραν των καμινάδων στο εμπρός μέρος των ψυγείων (στα pod wings), η C30 διαθέτει μια καινούργια εμπρός αεροτομή, και ένα μικρό αεροδυναμικό βοήθημα στο κάτω μέρος της πίσω αεροτομής.
Στην 8η θέση βρέθηκε ο Nico Rosberg με την Mercedes, η οποία έφερε μερικές από τις αναβαθμίσεις που θα παρουσιάσει σε αυτό το τεστ, ξεκινώντας από τις καινούργιες απολήξεις εξατμίσεων, οι οποίες είναι χαμηλά τοποθετημένες και προωθημένες. Ένας εξωτερικός «φράχτης» καθοδηγεί τα καυσαέρια προς το διαχύτη και είναι πολύ πιθανό να δούμε και άλλες εξελίξεις σε αυτό τον τομέα μέχρι το τέλος του τεστ. Επίσης, η MGP W02 έφερε καινούργια pod wings και μικρότερα barge boards. Ο Rosberg έκανε μερικά stint 10 γύρων, στα οποία οι χρόνοι του κυμαίνονταν στο 1:27 και έδειχναν αρκετά ανταγωνιστικοί σε σύγκριση με τα υπόλοιπα μονοθέσια στην πίστα. Η ημέρα δεν κύλησε χωρίς προβλήματα όμως, καθώς η πίσω αεροτομή της Mercedes υποχώρησε, ενώ αργότερα, κομμάτια του αμαξώματος αποκολλήθηκαν από το πίσω μέρος της ΜGP W02.

Η Mercedes έχει αντιμετωπίσει προβλήματα στην εξέλιξη των αναβαθμίσεών της, με τον καινούργιο σχεδιασμό εξατμίσεων να δυσκολεύεται να περάσει τα υποχρεωτικά crash test της FIA. H καθυστέρηση της έναρξης της σεζόν αποτέλεσε μάννα εξ ουρανού για τη γερμανική ομάδα (όπως και για την McLaren), καθώς ο διευθυντής της, Ross Brawn, δήλωνε την προηγούμενη εβδομάδα ότι το μονοθέσιο υπολείπεται ένα ολόκληρο δευτερόλεπτο από τα κορυφαία. Ο Brawn έχει υποστηρίξει ότι η αρχική έκδοση της MGP W02 αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα απαγωγής θερμότητας που επηρέαζαν το ρυθμό της. Ωστόσο, υπάρχουν και άλλα προβλήματα που πρέπει να επιλύσει η ομάδα, όπως αυτό της σταθερότητας στην είσοδο των στροφών. Ο Rosberg αποδίδει την υποστροφή στις γρήγορες καμπές στη συμπεριφορά των ελαστικών της Pirelli, αλλά συμβάλει και το πλαίσιο της Mercedes σε αυτό. Επιπλέον, η MGP W02 δείχνει να φθείρει τα ελαστικά της ταχύτερα από τα υπόλοιπα μονοθέσια των κορυφαίων ομάδων. Μεταξύ των αναβαθμίσεων που αναμένεται να δούμε στην MGP W02 αυτή την εβδομάδα, πιθανότατα θα συμπεριλαμβάνεται μια καινούργια εμπρός αεροτομή καθώς και ανασχεδιασμένα ψυγεία.
Ήταν καλή ημέρα για την Lotus, με τον Jarno Trulli να γράφει πολλά χιλιόμετρα χωρίς να αντιμετωπίζει προβλήματα, για να σημειώσει τον 9ο χρόνο της ημέρας.
Αντιθέτως, πολύ κακή ημέρα είχε η Williams, με τον Pastor Maldonado να αντιμετωπίζει προβλήματα με το KERS της FW33. Οι μηχανικοί της ομάδας αναγκάστηκαν να αφαιρέσουν το σύστημα από το μονοθέσιο, διαδικασία που κόστισε πάρα πολύ ώρα, και ο Βενεζουελανός δεν πρόλαβε να συμπληρώσει ούτε 30 γύρους…
Στην τελευταία θέση κατετάγη ο Jerome D’Ambrosio, στο τιμόνι της Virgin, η οποία το πρωί αντιμετώπισε ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά, που προκάλεσε ζημιά στα εσωτερικά εξαρτήματα του κιβωτίου, η οποία χρειάστηκε αρκετό χρόνο για να επισκευαστεί από τους μηχανικούς της ομάδας.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 09/03/2011. Πίστα: Καταλονίας (4.655 μ.)
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μονοθ.
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB7
1:21.865
204.703
112
2
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:22.396
0.531
203.384
120
3
Vitaly Petrov
Renault
R31
1:22.670
0.805
202.710
116
4
Lewis Hamilton
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:22.888
1.023
202.176
57
5
Felipe Massa
Ferrari
150° Italia
1:23.324
1.459
201.119
101
6
Paul di Resta
Force India-Mercedes
VJM04
1:24.334
2.469
198.710
118
7
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
C30
1:24.436
2.571
198.470
107
8
Nico Rosberg
Mercedes
MGP W02
1:25.807
3.942
195.299
100
9
Jarno Trulli
Lotus-Renault
T128
1:26.090
4.225
194.657
98
10
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
FW33
1:26.989
5.124
192.645
29
11
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:28.982
7.117
188.330
64

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!