top icon
Αγώνες

F1: Βαρκελώνη: Ο Vettel συνεχίζει πρώτος

Ο Sebastian Vettel παρέμεινε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα στο τεστ της πίστας της Καταλονίας. Η ημέρα ήταν παραγωγική για την Red Bull.

Ο Sebastian Vettel παρέμεινε στην κορυφή του πίνακα των χρόνων για δεύτερη συνεχόμενη ημέρα στο τεστ της πίστας της Καταλονίας. Η ημέρα ήταν πολύ πιο παραγωγική για την Red Bull από τη χθεσινή, αφού η ομάδα πραγματοποίησε πλήρη προσομοίωση αγώνα.
 
Ο περυσινός Παγκόσμιος πρωταθλητής πραγματοποίησε προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών τις τελευταίες πρωινές ώρες, με stint ενός και δυο γρήγορων γύρων και λίγα καύσιμα (αλλά όχι τελείως άδεια ρεζερβουάρ, αφού o Jaime Alguersuari με την Toro Rosso ήταν μόλις 2/10 του δλ. πιο αργός στο τέλος της διαδικασίας), για να ανέβει άμεσα στην κορυφή των χρόνων και να βελτιώσει αρκετές φορές την επίδοσή του μέχρι να καταλήξει στο 1:23.315 που παρέμεινε μέχρι το τέλος ο κορυφαίος χρόνος.
 
Το απόγευμα, ο Vettel ξεκίνησε την προσομοίωση αγώνα με ένα stint 14 γύρων, στο οποίο οι χρόνοι του ξεκίνησαν από το 1:29 και κατέληξαν στο 1:32, λόγω της φθοράς των ελαστικών. Μόλις 7 γύρους από το πρώτο pit stop του Vettel, η διαδικασία διακόπηκε λόγω της εξόδου από την πίστα του Paul Di Resta, υποχρεώνοντας τη Red Bull να καθίσει στα pits. Ωστόσο, όταν βγήκε η πράσινη σημαία και πάλι, ο Vettel επέστρεψε στο γκαράζ έπειτα από μονάχα ένα γύρο -και 28 πριν το τέλος του εικονικού αγώνα. Η ομάδα εργάστηκε επάνω στην RB7 για μισή ώρα πριν ο Vettel επιστρέψει στην πίστα και την προσομοίωση αγώνα, καθώς ανιχνεύτηκε μια ρωγμή σε μια από τις εξατμίσεις.
 
Μέχρι τότε, οι χρόνοι που έγραψε ήταν οι εξής:
29.8, 29.2, 29.2, 29.4, 29.9, 30.2, 29.9, 30.1, 30.4, 30.4, 30.7, 31.0, 31.4, 32.1, pitstop.
28.4, 28.4, 28.7, 28.6, 29.1, 30.0, 29.2, κόκκινη σημαία.
29.8,
pits.
 
 
Στην τρίτη θέση της κατάταξης (0,6 δλ. πίσω από τον Vettel), βρέθηκε ο Fernando Alonso με τη Ferrari, η οποία έπειτα από ένα σερί άριστης αξιοπιστίας, παρουσίασε δυο προβλήματα. Ένα ζήτημα στα ηλεκτρικά της F150th Italia , έκανε τον Alonso να σταματήσει στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αναγνωριστικού γύρου το πρωί. H Ferrari επισκεύασε γρήγορα τη βλάβη, ωστόσο το μεσημέρι, περαιτέρω τεχνικά προβλήματα διατήρησαν τον Ισπανό κλεισμένο για 2,5 ώρες στο γκαράζ της ιταλικής ομάδας. Ο Alonso σχολίασε ότι τα προβλήματα που αντιμετώπισε σήμερα δεν ήταν πολύ ανησυχητικά.
 
Στην 4η θέση βρέθηκε ο Rubens Barrichello, γράφοντας την καλύτερη επίδοσή του στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας, στην καλύτερη ημέρα αυτό το χειμώνα για την ομάδα της Williams, η οποία δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας. Ο Barrichello σχολίασε ότι ήταν η πρώτη φορά που κατάφερε να έχει ενεργοποιημένο το KERS για το 75% της διάρκειας της διαδικασίας. Η FW33 είναι ένα πρωτοποριακό μονοθέσιο, δεδομένου του μικροσκοπικού κιβωτίου της. Ωστόσο, ο Michael Schumacher, έχοντας ακολουθήσει την Williams στην πίστα, δήλωσε έκπληκτος από την πλευρική κίνηση της πίσω αεροτομής, επάνω στο κεντρικό υποστήριγμα της οποίας στηρίζονται και τα ανώτερα ψαλίδια της ανάρτησης. Ενδέχεται όλο το σύνολο αεροτομής/ανάρτησης να στρεβλώνει στις στροφές, επειδή δεν έχει επαρκή στρεπτική ακαμψία, κάτι που σίγουρα δεν κάνει καλό στη σταθερότητα του μονοθεσίου. Ωστόσο, είναι μονάχα οι πρώτες ημέρες δοκιμών στην πίστα ενός επαναστατικού σχεδιασμού κιβωτίου/πίσω ανάρτησης, οπότε η ομάδα μαθαίνει πολλά πράγματα τα οποία θα χρησιμοποιήσει στη βελτίωση του σχεδιασμού. Κάποιοι παρατήρησαν ότι η FW33 είναι πολύ υποστροφική και κυκλοφορούν σχόλια που λένε ότι η Williams έχει βρει πολλή πρόσφυση στο πίσω μέρος, αλλά δεν έχει ακόμα ένα εξίσου καλό εμπρός μέρος. 
 
 
Η Renault μοίρασε τις διαθέσιμες ώρες μεταξύ των δυο οδηγών της, Vitaly Petrov και Nick Heideld, λόγω του χρόνου που έχασε εχθές ο Ρώσος από τα προβλήματα που αντιμετώπισε η ομάδα με το KERS. O Petrov (11ος) οδήγησε το μονοθέσιο το πρωί, με τον Heidfeld να αναλαμβάνει το απόγευμα, για να σημειώσει τον 5ο χρόνο στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας. Η Renault διέθετε καινούργια εξαρτήματα στο ψυγείο νερού, που έλυσαν τα προβλήματα τα οποία αντιμετώπισε στη Jerez. O Petrov μίλησε για δυσκολία στην επίτευξη της ιδανικής θερμοκρασίας στα ελαστικά, λόγω του κρύου που επικρατούσε στο Μοντμελό, ενώ ο Heidfeld δήλωσε ότι το ζύγισμα της R31 δεν ήταν όσο καλό υπήρξε στη Jerez. Αξίζει να αναφερθεί ότι ο πρωτοποριακός σχεδιασμός εξατμίσεων της Renault (με τις απολήξεις να βρίσκονται στο εμπρός μέρος των ψυγείων), δημιουργεί έντονους κραδασμούς στην όταν ο οδηγός προσομοιώνει εκκινήσεις, και είναι σίγουρο ότι αυτοί διαπερνάνε ολόκληρο το μονοθέσιο. Μέχρι στιγμής, η Renault δεν έχει καταφέρει να κάνει πλήρες πρόγραμμα με μεγάλα stint, παρά το ότι προσπαθεί, ήδη από το πρώτο τεστ στη Βαλένθια. Ο Petrov δήλωσε επίσης ότι αντιμετωπίζει τα ίδια προβλήματα με πέρυσι όσον αφορά το σύστημα πέδησης της Renault, με τον πίσω άξονα να μπλοκάρει, μόλις ο Ρώσος ακουμπήσει το πεντάλ του φρένου. Το γεγονός αυτό στερεί απόδοση στα πίσω ελαστικά επειδή τα υπερθερμαίνει.
 
 
Ο Kamui Kobayashi, που επικεντρώθηκε σήμερα στη βελτίωση της μηχανικής πρόσφυσης της Sauber C30, δεν αντιμετώπισε κανένα πρόβλημα αξιοπιστίας, και κατετάγη 6ος, έχοντας ξεκινήσει την ημέρα του με μεγάλα stint και ολοκληρώνοντας τη διαδικασία το απόγευμα με μικρά stint 5 γύρων, σε ένα από τα οποία σημείωσε και την ταχύτερη επίδοσή του.
 
Πίσω από τον Ιάπωνα βρέθηκε ο Nico Rosberg με την Mercedes. O Γερμανός συμπλήρωσε τους περισσότερους γύρους σήμερα (131), πραγματοποιώντας και προσομοίωση αγώνα. Ο καλύτερος χρόνος του Rosberg σημειώθηκε στην προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών που προηγήθηκε του εικονικού «αγώνα». Οι χρόνοι της προσομοίωσης του Rosberg ήταν οι ακόλουθοι:
32.4, 32.3, 31.9, 32.4, 32.2, 32.2, 32.1, 32.2, 34.2, 32.7, 33.8, pit stop.
30.1, 30.4, 30.8, 30.9, κόκκινη σημαία.
31.7, 31.3, 31.6, 32.0, 32.3, 32.6, 32.4, 32.6, 33.5, 33.5, pit stop.
30.9, 30.9, 31.2, 31.2, 30.8, 30.9, 31.1, 31.3, 33.7, 31.5, 31.6, 32.6, 32.2, 32.1, 32.8, 32.8, 33.5, 35.0, pits.
O Rosberg επέδειξε τις ικανότητές του στη διατήρηση των ελαστικών σε καλή κατάσταση σε αυτή την προσομοίωση, και στις δηλώσεις του, τόνισε τη σημασία του οδηγού του τρόπου οδήγησης σε αυτό τον τομέα: «Πρέπει να περιποιείσαι τα ελαστικά σου στην αρχή και πρέπει να το κρίνεις τέλεια για να μπορείς να τα κάνεις να διαρκέσουν ακριβώς τον αριθμό γύρων που πρέπει να συμπληρώσεις και να διατηρήσεις τα ελαστικά σου μέχρι και τον τελευταίο γύρο, οπότε είναι πολύ ενδιαφέρον. Μαθαίνω πολλά, γιατί, ειδικά με τα ελαστικά, είναι εντελώς καινούργια κατάσταση, πρώτα απ’ όλα όσον αφορά το στιλ οδήγηση,ς για να αντλήσεις το μέγιστο σε ένα γύρο, γιατί είναι δύσκολο. Για παράδειγμα, στα εμπρός ελαστικά, μόλις στρίψεις το τιμόνι πάρα πολύ, χάνουν πολλή πρόσφυση και απλά καταστρέφονται, οπότε πρέπει να είσαι πολύ προσεκτικός σε ό,τι κάνεις με το τιμόνι και πόσο το στρίβεις». Μήπως αυτό είναι κακή είδηση για τον έτερο οδηγό της ομάδας, τον Michael Schumacher; Αυτό θα διαπιστωθεί αργότερα… Το σημαντικό σήμερα, ήταν ότι οι χρόνοι του Rosberg ήταν, στην καλύτερη περίπτωση, τουλάχιστον 1 δλ. πιο αργοί από τους αντίστοιχους του Vettel με τη Red Bull… Ο Rosberg παραδέχθηκε ότι η απόδοση της Mercedes δε βρίσκεται ακόμα στο ζενίθ, αλλά στις δηλώσεις του, το αποδίδει αυτό στο γεγονός ότι η ομάδα προτίμησε να παρουσιάσει τη βασική πλατφόρμα του μονοθεσίου για να εξασφαλίσει την αξιοπιστία του (χωρίς να έχει στεφθεί με επιτυχία αυτή η προσπάθεια), πριν παρουσιάσει ένα σημαντικό πακέτο αναβαθμίσεων λίγο πριν τον πρώτο αγώνα. 
 
 
Ένα πρόβλημα στα υδραυλικά της McLaren, κόστισε στον Jenson Button τη μισή ημέρα... Ο Βρετανός δήλωσε ότι η McLaren δεν γράφει αρκετά χιλιόμετρα σε σύγκριση με τους αντιπάλους της (λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει) και αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο η ομάδα πρέπει να επιλύσει άμεσα. Ο Button δήλωσε επίσης ότι οι χρόνοι της Ferrari είναι πιο σταθεροί από αυτούς της Red Bull…
 
Ο Paul Di Resta, με την Force India κατετάγη 9ος σήμερα και είχε να αντιμετωπίσει μια δυσάρεστη κατάσταση, όταν αστόχησε ένας αισθητήρα στο γκάζι του μονοθεσίου. Ο Σκοτσέζος αναγκάστηκε να καταφύγει στην αμμοπαγίδα για να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο.
 
Την πρώτη δεκάδα συμπλήρωσε ο Heikki Kovalainen, ο οποίος επίσης αντιμετώπισε μερικά τεχνικά προβλήματα με την Lotus T128. Το μονοθέσιο παρουσίασε μια μικρή διαρροή νερού (όπως συνηθίζει…) το πρωί, ενώ μερικές ώρες αργότερα, αντιμετώπισε προβλήματα με την πίεση του καυσίμου. Ο Mike Gascoyne, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Lotus, δήλωσε ότι η μέση γόμα ελαστικών είναι η πιο αργή που διαθέτει η Pirelli.
 
H Lotus έδωσε την ευκαιρία στον 28χρονο Ricardo Teixeira να κάνει περίπου 30 γύρους με το μονοθέσιό της, καθώς αξιολογούσαν τον χρηματοδοτούμενο οδηγό για δοκιμαστή. Ο γεννημένος στην Πορτογαλία Αγκολέζος είχε οδηγήσει την Τ128 και στην ημέρα κινηματογράφησης που πραγματοποίησε η Lotus στη Βαλένθια, στις αρχές του Φεβρουαρίου. 
 
 
Ο Vitantonio Liuzzi οδήγησε για πρώτη φορά σήμερα για λογαριασμό της HRT, η οποία χρησιμοποιεί ακόμα το περυσινό της μονοθέσιο. O Ιταλός είναι ο ισχυρότερος υποψήφιος για την τελευταία κενή θέση στο grid που διαθέτει η ισπανική ομάδα. Αυτή ήταν η πρώτη ευκαιρία για τον Ιταλό να δοκιμάσει τα ελαστικά της Pirelli και να μάθει την ομάδα.  Την HRT θα οδηγήσει αύριο ο 28χρονος Ελβετός Giorgio Mondini, o οποίος διαθέτει γενναιόδωρους προσωπικούς σπόνσορες. Ο Mondini δοκίμασε για πρώτη φορά μονοθέσιο της F1 το 2006, ως έπαθλο για την κατάκτηση του πρωταθλήματος Formula Renault V6. Εκείνη τη χρονιά, ο Mondini ήταν ένας εκ των πολυάριθμων δοκιμαστών της Midland. Διευθυντής της Midland τότε, όπως και της HRT τώρα, είναι ο Colin Kolles, με του οποίου την ομάδα αγωνίστηκε ο Mondini στο Le Mans Series το 2009.
Φ.Λ.
 
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 19/02/2011. Πίστα Καταλονίας (4.655 μ.)
Α/Α
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μονοθέσιο
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
Sebastian Vettel
Red Bull-Renault
RB7
1:23.315
201.140
104
2
Jaime Alguersuari
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:23.519
0.204
200.649
97
3
Fernando Alonso
Ferrari
F150th Italia
1:23.978
0.663
199.552
90
4
Rubens Barrichello
Williams-Cosworth
FW33
1:24.008
0.693
199.481
118
5
Nick Heidfeld
Renault
R31
1:24.242
0.927
198.927
41
6
Kamui Kobayashi
Sauber-Ferrari
C30
1:24.243
0.928
198.925
125
7
Nico Rosberg
Mercedes
W02
1:24.730
1.415
197.781
131
8
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:24.923
1.608
197.332
54
9
Paul di Resta
Force India-Mercedes
VJM04
1:25.194
1.879
196.704
80
10
Heikki Kovalainen
Lotus-Renault
T128
1:26.421
3.106
193.911
58
11
Vitaly Petrov
Renault
R31
1:26.884
3.569
192.878
61
12
Vitantonio Liuzzi
HRT-Cosworth
F110 *
1:27.044
3.729
192.523
70
13
Timo Glock
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:27.242
3.927
192.086
66
14
Ricardo Teixeira
Lotus-Renault
T128
1:31.584
8.269
182.980
26
* Μονοθέσιο του 2010.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ