Στην προτελευταία ημέρα των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, στη Βαρκελώνη, η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνισή της, ωστόσο η πίστα ήταν στεγνή για αρκετές ώρες.
Στην προτελευταία ημέρα των φετινών χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, στη Βαρκελώνη, η βροχή έκανε και πάλι την εμφάνισή της, ωστόσο η πίστα ήταν στεγνή για αρκετές ώρες. Ο Nico Rosberg με τη Mercedes κατέγραψε τον ταχύτερο χρόνο της ημέρας το πρωί, πριν βρέξει, ακολουθούμενος από τον Sebastien Buemi με την Toro Rosso. O Jenson Button με τη McLaren, η οποία παρουσίαζε πολλές αεροδυναμικές αναβαθμίσεις, κατάφερε να γράψει τον τρίτο χρόνο στα τελευταία λεπτά, ενώ ο Felipe Massa σημείωσε με τη Ferrari την 5η επίδοση της ημέρας. Ο Sebastian Vettel συμπλήρωσε μονάχα 51 γύρους σήμερα, λόγω τεχνικών προβλημάτων με τη Red Bull RB6 αλλά και της βροχής.
H ημέρα ξεκίνησε με στεγνή πίστα, ωστόσο μιάμιση ώρα μετά, άρχισε να βρέχει και δε σταμάτησε για δυο περίπου ώρες. Μετά το μεσημεριανό διάλειμμα, μερικές ομάδες επέλεξαν τα σλικ ελαστικά και άλλες τα ενδιάμεσα, σύντομα όμως η πίστα είχε στεγνώσει αρκετά για να μην υπάρχουν τέτοιες διαφοροποιήσεις, καθώς οι χρόνοι άρχισαν να κατεβαίνουν ξανά. Μια μικρή ψιχάλα στις 15:00 δεν προκάλεσε προβλήματα και προς τα τελευταία λεπτά υπήρξε μια μάχη τύπου κατατακτήριων δοκιμών, η οποία όμως δεν ολοκληρώθηκε ποτέ, λόγω κόκκινης σημαίας.
Ο Nico Rosberg ολοκλήρωσε τη χειμερινή του προετοιμασία με τη Mercedes, συμπληρώνοντας περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό σήμερα. Νωρίς τo πρωί, ο Γερμανός έκανε αρκετά stint πολύ λίγων γύρων, σε ένα από τα οποία σημείωσε και την ταχύτερη επίδοση της ημέρας (η οποία ήταν μονάχα μισό δέκατο του δευτερολέπτου πιο αργή από το χρόνο που σημείωσε εχθές το πρωί ο Fernando Alonso με ελάχιστα καύσιμα), ενώ το απόγευμα πραγματοποίησε μια προσομοίωση αγώνα, στην οποία έκανε ένα stint 30 γύρων, ένα σύντομο pit stop και επέστρεψε στην πίστα για να σταματήσει σε αυτήν έπειτα από 11 γύρους (στους οποίους ο ρυθμός του κυμαινόταν μεταξύ 1:22 και 1:23), λόγω ενός μικρού μηχανικού προβλήματος (στις 16:15) το οποίο η Mercedes επισκεύασε άμεσα. Το πρωί η Mercedes πραγματοποίησε αρκετές αλλαγές στο στήσιμο της MGP W01, βελτιώνοντάς το βήμα-βήμα, όπως δήλωσε ο Rosberg, o οποίος πρόσθεσε ότι η ομάδα δεν είχε εξορύξει το μέγιστο από το μονοθέσιό της τις τελευταίες δυο ημέρες. Ο Rosberg πιστεύει ότι υπάρχει ακόμα καλύτερο στήσιμο της MGP W01 το οποίο πρέπει να βρει η ομάδα, για να εκμεταλλευτεί στο μέγιστο τις δυνατότητές της, κάτι το οποίο σύμφωνα με τον 24χρονο Γερμανό δε συμβαίνει μέχρι στιγμής. Από την πλευρά του, ο Michael Schumacher δήλωσε ότι ενδέχεται η Mercedes να μην έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει νίκες από την αρχή της σεζόν, ωστόσο το πιο σημαντικό για τον ίδιο είναι να βελτιωθεί κατά τη διάρκεια της σεζόν. Αφότου έλεγξε τα χθεσινά δεδομένα, ο Schumacher διαπίστωσε ότι η γερμανική ομάδα γύριζε στην πίστα με μεγαλύτερο φορτίο καυσίμου από τις υπόλοιπες ομάδες και για αυτό οι χρόνοι του δεν έμοιαζαν εντυπωσιακοί ωστόσο, έπειτα από εκτενή ανάλυση, η απόδοση της MGP W01 είναι αρκετά καλή κατά την άποψή του. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε ότι δε θα ανησυχήσει αν η Mercedes δεν έχει τη δυνατότητα να διεκδικήσει νίκες στους πρώτους αγώνες της σεζόν, παρά μονάχα αν βρίσκεται δυο δευτερόλεπτα πίσω από τους πρωτοπόρους, κάτι που ο ίδιος δεν πιστεύει ότι θα συμβεί.
O Sebastien Buemi έγραψε τη δεύτερη επίδοση της ημέρας (7 δέκατα του δευτερολέπτου πιο αργή από αυτήν του Rosberg), το πρωί όταν έκανε αρκετά μικρά stint. To απόγευμα ο Ελβετός πέρασε σε προσομοίωση αγώνα, κάνοντας ένα stint 21 γύρων, ένα σύντομο pit stop και έπειτα άλλους 42 γύρους με τους χρόνους του να κυμαίνονται στο 1:26. Μισή ώρα μετά την ολοκλήρωση της προσομοίωσης αγώνα (στις 16:30), ο Buemi προκάλεσε μια από τις κόκκινες σημαίες της ημέρας.
Ο Jenson Button με τη McLaren, που ολοκλήρωσε τη χειμερινή του προετοιμασία, συμπλήρωσε την πρώτη τριάδα με μια επίδοση που σημείωσε αργά το απόγευμα. Ο Βρετανός παγκόσμιος πρωταθλητής δεν ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την ημέρα του, αφού μόλις ένα τέταρτο της ώρας μετά την έναρξη της διαδικασίας, προκάλεσε την πρώτη κόκκινη σημαία. Η ομάδα αφιέρωσε την επόμενη μιάμιση ώρα στην εφαρμογή του καινούργιου αεροδυναμικού πακέτου στην ΜΡ4-25. Στη συνέχεια, ο 30χρονος έκανε μερικούς αναγνωριστικούς γύρους για την πιστοποίηση του στησίματος της ΜΡ4-25 με το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο. Μετά το μεσημεριανό διάλειμμα, ο Button πραγματοποίησε μια προσομοίωση αγώνα στην αρχή της οποίας γύριζε σταθερά στο 1:25 και έπειτα από την αλλαγή ελαστικών στο 1:24. Η MP4-25 διέθετε σήμερα καινούργια εμπρός αεροτομή, pod wings, αμάξωμα γύρω από τις εξατμίσεις και διαχύτη, συν μερικές ακόμα μικρές τροποποιήσεις. Η καινούργια εμπρός αεροτομή της McLaren (φωτογραφία 2) παρουσιάζει πιο απλό σχεδιασμό στα πλευρικά τοιχώματα, τα οποία είναι πλέον μονοκόμματα, με δυο οπές στο κάτω εμπρός μέρος τους για την διοχέτευση του αέρα γύρω από τα εμπρός ελαστικά. Στην καινούργια εμπρός αεροτομή, πιο ογκώδη είναι και τα κάθετα στοιχεία στο εσωτερικό των κάτω πτερυγίων (που σήμερα ήταν μαύρα αντί για κόκκινα). Επίσης, δεν υπάρχει πλέον το μικροσκοπικό πτερύγιο στην εσωτερική επάνω γωνία του πλευρικού τοιχώματος. Η McLaren παρουσίασε σήμερα και μια καινούργια, πιο μεγάλη, περισκοπική εισαγωγή αέρα στο εμπρός επάνω μέρος του monocoque (φωτογραφία 3). Έπειτα από τις θεωρίες που προέκυψαν όσον αφορά τη διοχέτευση αέρα κατευθείαν από τον αεραγωγό του κινητήρα, επάνω στο βασικό πτερύγιο της πίσω αεροτομής, ακόμα μια εικασία (που ακούγεται παρατραβηγμένη αλλά είναι πιθανό να αληθεύει) προέκυψε όσον αφορά την περισκοπική εισαγωγή αέρα εμπρός από το άνοιγμα του cockpit. Σύμφωνα με αυτήν, η μικρή εισαγωγή επίσης τροφοδοτεί με αέρα την πίσω αεροτομή και ο οδηγός, όταν βρίσκεται σε ευθείες όπου το αριστερό του πόδι δε χρειάζεται για το χειρισμό του πεντάλ του φρένου, το μετακινεί για να ενεργοποιήσει μια βαλβίδα, η οποία τροποποιεί τη ροή του αέρα προς το βασικό πτερύγιο της πίσω αεροτομής (το οποίο όπως έχουμε αναφέρει παρουσιάζει δυο ανεπαίσθητες διατρήσεις που μαζί, εκτείνονται σε όλο σχεδόν το πλάτος του), προκαλώντας stalling (το σημείο όπου ο αέρας «ξεκολλάει» από το πτερύγιο και αυτό παύει να λειτουργεί όπως προβλέπεται), το οποίο μειώνει την παραγόμενη αρνητική άντωση και κατά συνέπεια την αεροδυναμική αντίσταση, επιτρέποντας την επίτευξη υψηλότερων τελικών ταχυτήτων στις ευθείες. Όταν ο οδηγός μετακινεί το πόδι του για να φρενάρει, η ροή του αέρα προς την πίσω αεροτομή επιστρέφει στο κανονικό. Αν αληθεύει η υπόθεση αυτή, η McLaren ίσως βρεθεί υπό το μικροσκόπιο των υπόλοιπων ομάδων, καθώς πρόκειται για μεταβολή της αεροδυναμικής συμπεριφοράς του μονοθεσίου από τον οδηγό, κάτι που ανήκει σε γκρίζα περιοχή των κανονισμών. Η ΜΡ4-25 έφερε επίσης καινούργια pod wings σήμερα (φωτογραφία 4), τα οποία είναι μεγαλύτερα από αυτά της έκδοσης της παρουσίασης, καθώς έχουν μεγαλύτερο πλάτος και εκτείνονται μέχρι το πάτωμα (σε αντίθεση με τα προηγούμενα). Στο κάτω μέρος τους κλίνουν προς το εσωτερικό του μονοθεσίου. Εντελώς διαφορετικός είναι και ο σχεδιασμός του αμαξώματος γύρω από τις απολήξεις των εξατμίσεων (φωτογραφία 5). Το αμάξωμα που τις περιβάλλει είναι πολύ πιο φουσκωμένο, δημιουργώντας γύρω τους μεγάλες οπές εξαγωγής θερμού αέρα από τα ψυγεία. Πιθανότατα λόγω αυτής της τροποποίησης εξαφανίστηκαν οι εξαγωγές αέρα στα πλαϊνά των προστατευτικών του κεφαλιού του οδηγού. Διαφορετικός ήταν και ο διαχύτης που χρησιμοποίησε η McLaren σήμερα (φωτογραφία 5), με το επάνω επίπεδο να μη φέρει πλέον τα καμπυλωτά κανάλια στο εσωτερικό του και την εμπρός επιφάνεια που καταλήγει στο κατώτερο πτερύγιο της πίσω αεροτομής να παρουσιάζει μια πολύ μεγάλη οριζόντια διάτρηση. Επίσης, το κάτω επίπεδο δε βυθίζεται πια στο κεντρικό μέρος του. Ο Button δήλωσε ότι ο ρυθμός της McLaren στην προσομοίωση αγώνα ήταν πάρα πολύ καλός. Ήταν ευχαριστημένος από τη συνοχή και το ρυθμό που παρήγαγε το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο στην πρώτη ημέρα χρήσης του, ωστόσο παραδέχθηκε ότι χρειάζονται μερικές αλλαγές στο στήσιμο για να βελτιωθεί το ζύγισμα και να εκμεταλλευτεί η ομάδα τις πλήρεις δυνατότητες της αναβαθμισμένης έκδοσης του μονοθεσίου της. Ενδέχεται η ομάδα να μην άντλησε σήμερα το μέγιστο από την αναβαθμισμένη ΜΡ4-25, ωστόσο προς αυτή την κατεύθυνση θα εργαστεί αύριο, με τον Lewis Hamilton. Ο Button δήλωσε επίσης ότι η απόδοση της Sauber θα προκαλέσει έκπληξη σε κάποιους, καθώς κατά την άποψή του η ελβετική ομάδα είναι ταχύτερη από όσο νομίζει ο περισσότερος κόσμος.
Ο Rubens Barrichello, με τη Williams, σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του αργά το απόγευμα, έχοντας επικεντρωθεί νωρίτερα σε μεγαλύτερα stint. O 37χρονος Βραζιλιάνος διέκοψε τη διαδικασία στις 11:40 το πρωί, με μια έξοδό του όταν η πίστα ήταν αρκετά βρεγμένη, καθώς και λίγα λεπτά πριν το τέλος της, σημαίνοντας τη λήξη των δοκιμών για σήμερα λίγο νωρίτερα από το προγραμματισμένο, όταν σταμάτησε στη μέση της πίστας. Σήμερα πιστοποιήθηκε ότι η Williams χρησιμοποιεί στη Βαρκελώνη καινούργιο διαχύτη (φωτογραφία 6), ο οποίος φέρει σε σύγκριση με την έκδοση της παρουσίασης τροποποιήσεις στο κάτω επίπεδό, με τις καταλήξεις των πλευρικών καναλιών να μην είναι πλέον ίσες. Το εξωτερικό κανάλι έχει γίνει μικρότερο και το εσωτερικό μεγαλύτερο. Επίσης, το μεσαίο κανάλι του κατώτερου επιπέδου έχει υψηλότερη «οροφή» που ακουμπάει την «ουρά» του μονοθεσίου (τη διάταξη απορρόφησης συγκρούσεων) αντί να βυθίζεται έντονα στο κέντρο της.
Ο Felipe Massa περιόρισε τους γύρους του μετά την εμφάνιση της βροχής, αφού η Ferrari έκρινε ότι δεν υπήρχε λόγος για το Βραζιλιάνο να γυρίζει σε βρεγμένη πίστα. Συνεπώς, η ομάδα εργάστηκε επάνω στο μονοθέσιο από τις 12:30 μέχρι τις 14:30 εκτελώντας διαδικασίες που ήταν προγραμματισμένες για αργότερα, έτσι ώστε να εκμεταλλευτεί καλύτερα τη στεγνή πίστα το απόγευμα. Ο Massa πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα το απόγευμα και σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του στην αρχή του τελευταίου stint αυτής, μετά την αλλαγή ελαστικών. Ενδιαφέρον έχει ο ρυθμός του Βραζιλιάνου μετά το pit stop αυτό (στο τελευταίο stint του υποθετικού αγώνα): 1:22.7, 1:22.4, 1:22.9, 1:22.7, 1:22.8, 1:22.7, 1:22.3. Είναι εντυπωσιακό πόσο μικρές είναι οι διαφοροποιήσεις στους χρόνους της Ferrari καθώς το ελαστικό αποδίδει το μέγιστο στους δυο πρώτους γύρους και παρουσιάζει μια απότομη πτώση απόδοσης στον τρίτο και πόσο λίγοι γύροι απαιτούνται για να σταθεροποιηθεί η συμπεριφορά του και να αρχίσει να αποδίδει (σε συνδυασμό με το ελαφρωμένο εντωμεταξύ ρεζερβουάρ) καλύτερους χρόνους. Ο Massa πιστεύει ότι η Ferrari οδεύει προς τη σωστή κατεύθυνση για το ξεκίνημα του πρωταθλήματος και είχε πολύ θετικές εντυπώσεις από το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο που ο ίδιος δοκίμαζε για πρώτη φορά.
Η Renault ξεκίνησε την ημέρα της με κάποια προβλήματα από τις χθεσινές δυσκολίες με την ανάρτηση της R30, αλλά κατάφερε να τα επιλύσει σύντομα και να φέρει το μονοθέσιο στις προτιμήσεις του Vitaly Petrov πριν το μεσημεριανό διάλειμμα. Ο 25χρονος Ρώσος ολοκλήρωσε σήμερα τη χειμερινή προετοιμασία του ενόψει της πρώτης του σεζόν στη Formula 1, πραγματοποιώντας προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών το απόγευμα και μια προσομοίωση αγώνα που δεν ολοκληρώθηκε.
Λόγω της βροχής, η Force India άλλαξε το πρόγραμμά της, που προέβλεπε προσομοίωση αγώνα και έπειτα από το shakedown του καινούργιου πλαισίου της VJM03, ο Adrian Sutil επικεντρώθηκε σε τεστ απόδοσης. Ο 27χρονος Γερμανός πιστεύει ότι οι φετινοί κανονισμοί θα τον ευνοήσουν, αφού κρίνει την προσαρμοστικότητα στο στιλ οδήγησης ως ένα από τα δυνατά του σημεία. Τα φετινά μονοθέσια θα αλλάζουν συμπεριφορά καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα και θα απαιτούν ανάλογες αντιδράσεις από τους οδηγούς τους.
Ο Sebastian Vettel κατετάγη 8ος έχοντας συμπληρώσει μονάχα 51 γύρους, αφού το πρωί, πέραν της βροχής, η Red Bull αντιμετώπιζε κάποια τεχνικά προβλήματα με το μονοθέσιό της. Ο 22χρονος Γερμανός επικεντρώθηκε αργά το απόγευμα στο στήσιμο της RB6 (με μεσαίου μήκους stint), ολοκληρώνοντας τον πρώτο του χρονομετρημένο γύρο μόλις δυο ώρες πριν την ολοκλήρωση της διαδικασίας, ενώ σημείωσε την ταχύτερη επίδοσή του στον τελευταίο γύρο του. Αύριο, οι δυο οδηγοί της Red Bull θα μοιραστούν το μονοθέσιο.
Ο Jarno Trulli με τη Lotus σημείωσε την 9η επίδοση της ημέρας, με την T127 να πραγματοποιεί στα χέρια του την πρώτη προσομοίωση αγώνα (η οποία ξεκίνησε σε βρεγμένη πίστα). Ο Trulli, που ολοκλήρωσε σήμερα τις δοκιμές του πριν το ξεκίνημα της σεζόν, δήλωσε ευχαριστημένος που η Lotus δεν παρουσιάζει προβλήματα αξιοπιστίας, ωστόσο αποκλείει το ενδεχόμενο η ομάδα να μάχεται με τις ήδη εδραιωμένες. Ο Ιταλός προβλέπει ότι η Lotus θα μάχεται ίσως με τη Virgin στους πρώτους αγώνες, ωστόσο ευελπιστεί ότι στο ευρωπαϊκό κομμάτι της σεζόν, όπου θα παρουσιαστούν αναβαθμίσεις στην Τ127, η κατάσταση θα βελτιωθεί.
Ο Kamui Kobayashi, με τη Sauber πραγματοποίησε προσομοίωση αγώνα πριν το μεσημεριανό διάλειμμα, πριν επικεντρωθεί επάνω στο στήσιμο της C29 το απόγευμα, για αυτό και δεν παρήγαγε εντυπωσιακούς χρόνους.
Μόλις 31 γύρους κατάφερε να συμπληρώσει και σήμερα ο Timo Glock, στην τελευταία ημέρα δοκιμών για τον ίδιο πριν την έναρξη της σεζόν, αφού η Virgin ταλαιπωρήθηκε από πολλά προβλήματα για μια ακόμη ημέρα. Το πρωί παρουσιάστηκε ένα πρόβλημα στο κιβώτιο, το οποίο καθυστέρησε το ξεκίνημα του προγράμματος και όταν η ομάδα ήταν έτοιμη, ξεκίνησε η βροχή. Κατά τους ελέγχους στο μεσημεριανό διάλειμμα, διαπιστώθηκε ένα κομμένο σφράγισμα στο σύστημα τροφοδοσίας, το οποίο για να αντικατασταθεί έπρεπε να αφαιρεθεί ο κινητήρας…
Φ.Λ.
Xειμερινές δοκιμές εξέλιξης: Βαρκελώνη, 27/02/2010
|
|||||||
A/A
|
Oδηγός
|
Ομάδα-Κινητήρας
|
Μοντέλο
|
Χρόνος
|
Διαφ.
|
Μ.Ω.Τ.
|
Γύροι
|
1
|
Nico Rosberg
|
Mercedes
|
MGP W01
|
1:20.686
|
|
207.694
|
128
|
2
|
Sebastien Buemi
|
Toro Rosso-Ferrari
|
STR5
|
1:21.413
|
0.727
|
205.839
|
106
|
3
|
Jenson Button
|
McLaren-Mercedes
|
MP4-25
|
1:21.450
|
0.764
|
205.746
|
105
|
4
|
Rubens Barrichello
|
Williams-Cosworth
|
FW32
|
1:21.975
|
1.289
|
204.428
|
101
|
5
|
Felipe Massa
|
Ferrari
|
F10
|
1:22.344
|
1.658
|
203.512
|
115
|
6
|
Vitaly Petrov
|
Renault
|
R30
|
1:22.523
|
1.837
|
203.071
|
68
|
7
|
Adrian Sutil
|
Force India-Mercedes
|
VJM03
|
1:22.606
|
1.920
|
202.867
|
61
|
8
|
Sebastian Vettel
|
Red Bull-Renault
|
RB6
|
1:23.123
|
2.437
|
201.605
|
51
|
9
|
Jarno Trulli
|
Lotus-Cosworth
|
T127
|
1:25.059
|
4.373
|
197.016
|
102
|
10
|
Kamui Kobayashi
|
BMW Sauber-Ferrari
|
C29
|
1:26.216
|
5.530
|
194.372
|
105
|
11
|
Timo Glock
|
Virgin-Cosworth
|
VR-01
|
1:26.305
|
5.619
|
194.172
|
31
|