top icon
Αγώνες

F1: Βαρκελώνη-Με το δεξί ο Webber

Ο Mark Webber με τη Red Bull ξεκίνησε στην κορυφή το τελευταίο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης για το 2011, πριν ξεκινήσει η σεζόν με το GP Αυστραλίας, το τελευταίο σαββατοκύριακο του Μαρτίου.

Ο Mark Webber με τη Red Bull ξεκίνησε στην κορυφή το τελευταίο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης για το 2011, πριν ξεκινήσει η σεζόν με το GP Αυστραλίας, το τελευταίο σαββατοκύριακο του Μαρτίου.
 
Tα 2/3 των ομάδων ξεκίνησαν σήμερα το δεύτερο συνεχόμενο τεστ στην πίστα της Καταλονίας, το οποίο θα διαρκέσει έως το Σάββατο. Ο Mark Webber σημείωσε την ταχύτερη φετινή επίδοση στο Μοντμελό το πρωί, σε ένα stint που αποτελούνταν από μονάχα αυτό το γρήγορο γύρο. Στην επόμενη εξόρμησή του στην πίστα, ο 34χρονος κινήθηκε 1/10 του δλ. πιο αργά, ενώ σε stint 5 γύρων σταματούσε τα χρονόμετρα στο 1:23. Το απόγευμα, ο Αυστραλός οδηγός της Red Bull επικεντρώθηκε σε stint μεγαλύτερου μήκους, διάρκειας 10, 13 και 17 γύρων, που έτειναν να ξεκινούν στο 1:27-1:28 και κατέληγαν στο 1:30-1:32, λόγω της φθοράς των ελαστικών.
 
Το μονοθέσιο της Red Bull έφερε μια καινούργια εμπρός αεροτομή σήμερα, με το εσωτερικό μέρος των flap (κοντά στον διαμήκη άξονα του μονοθεσίου) να είναι ανασηκωμένα. Παράλληλα, ο Webber πιστεύει ότι η ομάδα είναι έτοιμη για το ξεκίνημα της σεζόν: «Πάντα μπορείς να κάνεις με περισσότερα. Αλλά νιώθω ότι είμαστε έτοιμοι να πάμε τώρα και να είμαστε μέσα. Δεν πρόκειται να κάτσουμε εδώ και να πούμε ότι θα καταστρέψουμε τον πρώτο αγώνα και θα σκοτώσουμε τους πάντες, γιατί αυτό θα ήταν αφελές. Υπάρχει πολύς κόσμος με παρόμοια ταχύτητα, μην ανησυχείτε για αυτό». Ο Webber, διέψευσε επίσης τις φήμες που θέλουν τη Red Bull να μην έχει αποκαλύψει τις πλήρεις δυνατότητες του μονοθεσίου της στην πίστα μέχρι στιγμής: «Σίγουρα όχι. Θα ήθελα πάρα πολύ να έχω τη δυνατότητα να το πω αυτό. Δεν υπάρχει αρκετός χρόνος να παίζεις παιχνίδια με τον εαυτό σου, πόσο μάλλον με τους άλλους».
 
Στη δεύτερη θέση του σημερινού πίνακα των χρόνων, κατετάγη ο Jenson Button με την McLaren, o οποίος το πρωί να αναγκάστηκε να εγκαταλείψει μια προσομοίωση αγώνα, καθώς επέστρεψε στα pits τη στιγμή που στον προηγούμενο γύρο, η πινακίδα που του έδειχναν από το pit wall της ομάδας, έγραφε ότι του απέμεναν άλλοι 50 γύροι… Όταν ο Βρετανός επέστρεψε στην πίστα, είχε καλό ρυθμό, και σταμάτησε τα χρονόμετρα δυο φορές στο 1:22.9 κατά την προσομοίωση κατατακτήριων δοκιμών. Στα stint 6-7 γύρων που ακολούθησαν, η McLaren είχε ρυθμό στο 1:29, ενώ, κατά την εγκαταλειμμένη προσομοίωση αγώνα, ο Button ξεκίνησε από το 1:30 για να πέσει στο 1:34.
 
Το πρωί, η McLaren εξέπληξε όταν εμφανίστηκε στην πίστα με ένα εξόγκωμα στο επάνω μέρος του ρύγχους της ΜΡ4-26. Σε αυτό το εξόγκωμα, που περιείχε ένα σύστημα μέτρησης και δεν αποτελεί εξέλιξη την οποία θα δούμε στο μονοθέσιο στους αγώνες, κατέληγαν τέσσερις ράβδοι, οι οποίες εκτείνονταν έως τα άκρα της -καινούργιας- εμπρός αεροτομής. Η ομάδα ισχυρίζεται ότι το σύστημα αυτό της επιτρέπει να συλλέξει περισσότερα δεδομένα για την εξέλιξη του σχεδιασμού της εμπρός αεροτομής. Μερικές φήμες λένε μάλιστα, ότι το σύστημα είναι υδραυλικό, και πιέζει την εμπρός αεροτομή προς τα κάτω για να αναπαράγει διαφορετικούς βαθμούς κάμψης του συνόλου, επιτρέποντας στους τεχνικούς της McLaren να σχεδιάσουν μια εμπρός αεροτομή που θα λυγίζει με αντίστοιχο -επιθυμητό- τρόπο υπό τα αναπτυσσόμενα αεροδυναμικά φορτία.
 

 
Σήμερα, η McLaren είχε τον παραδοσιακό σχεδιασμό εξατμίσεων, με τις απολήξεις να είναι εμφανείς στο πίσω μέρος. Ο πιο πρωτοποριακός σχεδιασμός, με τις απολήξεις να μη φαίνονται, επειδή (κατά πάσα πιθανότητα)καταλήγουν στο κεντρικό κανάλι του διαχύτη, δημιούργησε πολλά προβλήματα υπερθέρμανσης σε μια περιοχή που δέχεται περιορισμένη εξωτερική ροή αέρα για να ψυχθεί. Το γεγονός αυτό έχει κοστίσει πολύτιμο χρόνο εξέλιξης στην ομάδα.
 
Ωστόσο, στην ΜΡ4-26 παρουσίασε σήμερα μια καινούργια εμπρός αεροτομή με πρωτοποριακό σχεδιασμό πλευρικών τοιχωμάτων, μια νέα πίσω αεροτομή (με διατρήσεις στο κάτω μέρος των πλευρικών τοιχωμάτων) και μικρά πτερύγια στα πλαϊνά του cockpit. H McLaren δεν πρόκειται να συμμετέχει στις δοκιμές την Πέμπτη, αλλά θα επιστρέψει στη δράση για τις δυο τελευταίες ημέρες του τεστ. Η ομάδα ισχυρίζεται ότι επέλεξε αυτό το πρόγραμμα έτσι ώστε να καταφθάσουν περισσότερα καινούργια εξαρτήματα από το εργοστάσιό της στο Woking της Αγγλίας.
 
Το μεγαλύτερο πρόβλημα της McLaren εξακολουθεί να είναι το γεγονός ότι έχασε πολλά χιλιόμετρα δοκιμών λόγω των επαναστατικών εξατμίσεων και έχει μείνει πίσω στην εξέλιξη. Ο Button παραδέχθηκε ότι αντιμετώπισε και σήμερα προβλήματα, ενώ ήταν εξαιρετικά επιφυλακτικός στα προγνωστικά του για τη Μελβούρνη: «Θα μου προκαλέσει έκπληξη αν καταφέρουμε να βρεθούμε στο επίπεδο των Red Bull και Ferrari όταν φτάσουμε στη Μελβούρνη. Νομίζω ότι είναι υπερβολική προσδοκία, δεδομένων των χιλιομέτρων που έχουμε καλύψει σε σύγκριση με αυτούς και την ταχύτητά μας στα τελευταία τεστ σε σύγκριση μαζί τους. Θα πρέπει να είμαστε ευχαριστημένοι με την πρόοδο που έχουμε κάνει, αλλά δεν είναι αρκετή ακόμα για να παλέψουμε στην κορυφή ακόμα. Υπάρχει πολλή δουλειά που χρειάζεται να γίνει για να είμαστε όσο γρήγορες είναι η Red Bull, η Ferrari και ίσως και μια-δυο άλλες ομάδες, αλλά κάνουμε πρόοδο. Δεν πρόκειται να είσαι ευχαριστημένος όντας η τρίτη ταχύτερη ομάδα, αλλά δε νομίζω ότι θα είναι κακός τρόπος να ξεκινήσουμε τη σεζόν. Μπορείς να κάνεις πολλά από αυτή τη θέση. Δεδομένων των τελευταίων τεστ και του ρυθμού μας, θα ήσουν αρκετά ευχαριστημένος με αυτό».
 
 
Την 3η και 5η θέση κατέλαβε η ομάδα της Renault, με τον Vitaly Petrov να αναλαμβάνει το τιμόνι της R31 από τον Nick Heidfeld το απόγευμα, καθώς ο Γερμανός είχε κρυολογήσει και δεν ήταν σε θέση να οδηγήσει περαιτέρω. Η Renault διέθετε μια καινούργια πίσω αεροτομή και καινούργιο πάτωμα, τα οποία σύμφωνα με τους ανθρώπους της ομάδας, βελτίωσαν την απόδοση του μονοθεσίου. Ο Heidfeld δήλωσε ότι είναι ευχαριστημένος με το ζύγισμα της R31, παρά τα αρνητικά σχόλια που είχε κάνει στο ξεκίνημα του προηγούμενου τεστ στη Βαρκελώνη. «Το ζύγισμα δεν ήταν όσο καλό ήταν στη Jerez, αλλά ήταν εντάξει. Με τις αλλαγές και τις αναβαθμίσεις που έχουμε για εδώ είναι ακόμα καλύτερα. Νομίζω ότι είναι ένα καλό ζύγισμα να έχεις τόσο νωρίς στη σεζόν». Ο Γερμανός όμως, δήλωσε ότι δεν είναι ευχαριστημένος από την αξιοπιστία του μονοθεσίου της Renault: «Είσαι ευχαριστημένος μονάχα όταν δεν έχεις κανένα πρόβλημα και είχαμε πάρα πολλά, τα οποία μας κόστισαν πολύ χρόνο δοκιμών. Αυτό είναι κρίσιμο φέτος, με τόσο περιορισμένες δοκιμές και καινούργια συστήματα και ελαστικά. Το θετικό είναι ότι αυτά τα προβλήματα φαίνεται ότι μπορούν να επιλυθούν μέχρι τον πρώτο αγώνα». Ο Heidfeld είναι από αυτούς που υποστηρίζουν ότι Red Bull κρύβει τις πραγματικές δυνατότητες του μονοθεσίου της στις δοκιμές, δηλώνοντας ότι δεν τον εκπλήσσουν οι χρόνοι της: «Νομίζω ότι ακόμα δε δείχνουν τα πάντα. Αν κοιτάξεις τους χρόνους των τμημάτων της πίστας, έχουν κάτι ακόμα τσέπη τους. Οπότε, από τους χρόνους των τμημάτων τουλάχιστον, ίσως υπάρχει ακόμα περισσότερο, που δεν το δείχνουν. Ακόμα νομίζω ότι προηγούνται των υπολοίπων αυτή τη στιγμή. Κατά πόσο; Αυτό είναι το ερώτημα».
 
Μεταξύ των δυο οδηγών της Renault βρέθηκε ο Sergio Perez με τη Sauber, o οποίος παραλίγο να κάνει την έκπληξη της ημέρας, σημειώνοντας χρόνο 1:21.1, δηλαδή 1,3 δλ. ταχύτερο από αυτόν του Webber. Ωστόσο, αυτός ο χρόνος του Μεξικανού μηδενίστηκε, διότι αποδείχθηκε ότι είχε παρακάμψει το chicane πριν την τελευταία στροφή. Η Sauber C31 διέθετε ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο σήμερα, που συμπεριλάμβανε καμινάδες στο εμπρός μέρος των ψυγείων (στην περιοχή των pod wings). Ωστόσο, η ελβετική ομάδα έχασε τουλάχιστον μια ώρα σήμερα, λόγω διαρροής στα υδραυλικά του μονοθεσίου.
 
Η Force India μοίρασε την ημέρα της μεταξύ του Paul Di Resta και του δοκιμαστή Nico Hulkenberg, που οδήγησε για πρώτη φορά την VJM04, το πρωί, για να την παραδώσει στον Σκοτσέζο το απόγευμα. Η Force India χρησιμοποιούσε για πρώτη φορά λειτουργικό KERS, αλλά αντιμετώπισε ένα πρόβλημα αξιοπιστίας.
 
Δυο οδηγοί βρέθηκαν πίσω από το τιμόνι και της Lotus. Oι Davide Valsecchi (Ιταλός, 24 ετών) και Luiz Razia (Βραζιλιάνος, 22 χρονών), οι οποίοι είναι οδηγοί της AirAsia, της θυγατρικής ομάδας της Lotus στο GP2. O Valsecchi εντυπωσίασε και πάλι (όπως είχε κάνει και στο τεστ με την HRT τον περασμένο Νοέμβριο), ωστόσο, έπειτα από τον ταχύτερο γύρο του (που τον είχε φέρει στην 3η θέση της κατάταξης μέχρι εκείνη τη στιγμή) είχε μια έξοδο. Κόκκινη σημαία προκάλεσε και ο πρώην δοκιμαστής της Virgin, Luiz Razia, όταν πάρκαρε την T128 με μηχανικό πρόβλημα στα τελευταία λεπτά της διαδικασίας.
 

 
Δεν ήταν καλή ημέρα για την Toro Rosso, καθώς έπειτα από μερικούς μόλις γύρους του Sebastien Buemi, αστόχησε ένα εξάρτημα, προκαλώντας ζημιές στο μονοθέσιο και σε ένα ελαστικό. Οι επισκευές διήρκεσαν ολόκληρο το πρωινό. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί στα paddock που πιστεύουν ότι σύμφωνα με τις μέχρι στιγμής ενδείξεις, η Toro Rosso μπορεί να αποτελέσει την έκπληξη της σεζόν.
 
Ο Jerome D’Ambrosio συμπλήρωσε την κατάταξη με την Virgin, ωστόσο ο Βέλγος δε σημείωσε ανταγωνιστικό χρόνο, καθώς η ομάδα επικεντρώθηκε στην προπόνηση στα pit stop. Στο τεστ της Βαρκελώνης δε θα συμμετάσχει ο Timo Glock, έπειτα από την πρόσφατη αφαίρεση της σκωληκοειδούς του απόφυσης.
 
Aύριο, στην πίστα θα βρεθούν όλες οι ομάδες, με τις Ferrari, Mercedes, Williams και HRT να ξεκινάνε το τεστ. Η ΗRT αναμένεται να παρουσιάσει την καινούργια F111, ενώ η Ferrari θα εμφανιστεί με ένα καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο για το μονοθέσιό της, το οποίο άλλαξε και πάλι όνομα και ονομάζεται πλέον 150o Italia. H Scuderia αναγκάστηκε να αφαιρέσει το F εμπρός από το 150, έπειτα από τα παράπονα της Ford, που διαθέτει ένα επιτυχημένο pick-up φορτηγό εν ονόματι F-150. Η Ferrari τέσταρε το καινούργιο αεροδυναμικό πακέτο του μονοθεσίου με τον 24χρονο Ιταλό Davide Rigon (δυο φορές πρωταθλητής στη Superleague Formula) στο τιμόνι, σε αεροδυναμικές δοκιμές στην (μήκους 2 χλμ.) ευθεία της πίστας του Vairano, την Κυριακή. H Ferrari έφερε καινούργιο σχεδιασμό απολήξεων εξατμίσεων, που πλέον εκτείνονται (όπως και της Red Bull) μέχρι τα εξωτερικά κανάλια του διαχύτη. Καινούργια ήταν και η πίσω αεροτομή (με εξελιγμένο σύστημα κίνησης του flap), όπως και ο διαχύτης. H Ferrari αναμένεται να παρουσιάσει μια καινούργια εμπρός αεροτομή στη Βαρκελώνη και ίσως και ένα επιπλέον πεντάλ στα πόδια του οδηγού, για το χειρισμό της κινητής πίσω αεροτομής. Η ομάδα έχει πειραματιστεί μέχρι τώρα στον τομέα χειρισμού της πίσω αεροτομής με κουμπιά στον αντίχειρα του οδηγού και μοχλούς πίσω από το τιμόνι, παρόμοιους με αυτούς αλλαγής σχέσης και ελέγχου του συμπλέκτη.
Φ.Λ.
[email protected]
 
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 08/03/2011. Πίστα: Καταλονίας (4.655 μ.)
Α/A
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μονοθ.
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύ.
1
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB7
1:22.544
203.019
97
2
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-26
1:22.910
0.366
202.123
74
3
Vitaly Petrov
Renault
R31
1:22.937
0.393
202.057
27
4
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
C30
1:24.117
1.573
199.223
90
5
Nick Heidfeld
Renault
R31
1:24.735
2.191
197.770
20
6
Paul di Resta
Force India-Mercedes
VJM04
1:25.039
2.495
197.063
38
7
Davide Valsecchi
Lotus-Renault
T128
1:25.406
2.862
196.216
50
8
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:26.004
3.460
194.851
48
9
Nico Hulkenberg
Force India-Mercedes
VJM04
1:26.030
3.486
194.793
31
10
Luiz Razia
Lotus-Renault
T128
1:26.723
4.179
193.236
29
11
Jerome D’Ambrosio
Virgin-Cosworth
MVR-02
1:32.060
9.516
182.033
57

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ