X
Αγώνες

F1: Βαλένθια-Ο Kubica στην κορυφή

Ο Robert Kubica, με την επαναστατική Renault, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελευταίας ημέρας του τεστ της Βαλένθια, κατά την οποία η Ferrari του Felipe Massa τυλίχθηκε στις φλόγες!

Ο Robert Kubica, με την επαναστατική Renault, σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της τελευταίας ημέρας του πρώτου τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης για το 2011, κατά την οποία η Ferrari του Felipe Massa τυλίχθηκε στις φλόγες! Σήμερα, οι διαφορές μεταξύ των ταχύτερων επιδόσεων των μονοθεσίων δεν ήταν τόσο μεγάλες όσο τις προηγούμενες ημέρες, αφού οι 9 πρώτοι βρέθηκαν εντός 1,5 δλ. Ωστόσο, η πίστα Ricardo Tormo, στο Cheste της Βαλένθια, όσο καλή και αν είναι για δοκιμές ελαστικών, δεν είναι ενδεικτική των δυνατοτήτων των μονοθεσίων, όσον αφορά τους χρόνους που σημειώνονται. Η χάραξη αποτελείται από πολύ κλειστές στροφές και θυμίζει περισσότερο πίστες όπως το Μονακό και το Hungaroring, όπου μονοθέσια που δεν έχουν καλή αεροδυναμική απόδοση, μπορούν να τα πάνε καλά.
Περίπου μια ώρα πριν τη λήξη της διαδικασίας, ο Kubica σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο του τριημέρου, σε ένα stint τριών γύρων, χωρίς όμως να καταφέρει να πέσει κάτω από το 1:13. Ο Πολωνός οδηγός της Renault έκανε τρεις γύρους στο 1:13 σήμερα και όλοι τους ήταν οι πρώτοι από stint τριών γρήγορων προσπαθειών. Προς το τέλος της ημέρας, ο Kubica έκανε ένα μεγάλο stint, κατά τη διάρκεια του οποίου οι χρόνοι του κυμάνθηκαν από τα μέσα 1:16 έως τα ψηλά 1:17, με μεγάλη πτώση απόδοσης έπειτα από τη συμπλήρωση 18 γύρων.
O Kubica αποκάλυψε ότι μερικά προβλήματα στα ηλεκτρικά της R31 καθυστέρησαν το ξεκίνημα της πραγματικής δουλειάς για τη Renault μέχρι τις 13:30 το μεσημέρι. Ωστόσο, ο Πολωνός πρόλαβε να κάνει λίγη δουλειά στο στήσιμο του μονοθεσίου, συγκρίνοντας παράλληλα τις τρεις γόμες ελαστικών της Pirelli που ήταν διαθέσιμες στη Βαλένθια (μέση, μαλακή, πολύ μαλακή). «Πρέπει να συνεχίσουμε να πιέζουμε, να βελτιώσουμε το μονοθέσιο και να λύσουμε μερικά προβλήματα που είχαμε στη Βαλένθια» ήταν το σχόλιο του Kubica. Mε τις καινούργιες εξατμίσεις, οι άνθρωποι του τμήματος κινητήρων της Renault πρέπει να σχεδιάσουν καινούργιες χαρτογραφήσεις για τον γαλλικό V8. O Kubica δήλωσε «μπορώ να το αισθανθώ στις αργές στροφές, καθώς η απόκριση δεν είναι ακόμα ιδανική».
Παράλληλα, στον εμπορικό τομέα, η ιδιοκτήτρια εταιρία της ομάδας της Renault, η Genii Capital, θα συνεργαστεί με τον τρεις φορές Παγκόσμιο πρωταθλητή Jackie Stewart. Ο Σκοτσέζος θα αναλάβει να βοηθήσει την επενδυτική εταιρία από το Λουξεμβούργο στις εμπορικές της λειτουργίες.
Ο Adrian Sutil, με την περυσινή Force India, βρισκόταν στην κορυφή για το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας, ενώ πίσω από τον Γερμανό κατετάγη ο Jenson Button, με την επίσης περυσινή McLaren. H ομάδα του Woking θα παρουσιάσει αύριο (4/2) στο Βερολίνο το καινούργιο της μονοθέσιο σε μια εκδήλωση που θα μεταδοθεί ζωντανά από τον δικτυακό της τόπο, το mclaren.com, στις 13:00 ώρα Ελλάδας.


Mark Webber (Red Bull-Renault)
Τον 4ο χρόνο σημείωσε ο Mark Webber με την καινούργια Red Bull (8/10 του δλ. πίσω από τον Kubica), ο οποίος κατάφερε σήμερα να συμπληρώσει 105 γύρους (420 χλμ). Ο Αυστραλός δεν είχε προλάβει να οδηγήσει το μονοθέσιο παρά μόνο 40 λεπτά εχθές, λόγω αστοχίας της κεντρικής βαλβίδας του συστήματος πέδησης της RB7, που μετατρέπει τις εντολές του οδηγού από το πεντάλ στην αντίστοιχη υδραυλική πίεση για το φρενάρισμα.
Ο Αυστραλός, ξεκίνησε την ημέρα όντας ταχύτατος, με ένα stint 7 γύρων στο 1:15 με 1:16, και έκανε ένα εντυπωσιακό stint 20 γύρων το μεσημέρι, στο οποίο κατέβασε τους χρόνους του από τα μέσα 1:16 στα χαμηλά 1:15, καθώς ελαττώνονταν το φορτίο καυσίμου. Ο καλύτερος χρόνος του Webber ήρθε στο πρώτο από τα πέντε stint 7 γύρων που πραγματοποίησε, κάτι που πιθανότατα σημαίνει ότι ο Αυστραλός θα μπορούσε να έχει κινηθεί πιο γρήγορα από την σημερινή ταχύτερη επίδοσή του.
Το σημερινό πρόγραμμα της Ferrari διακόπηκε απότομα, μόλις μισή ώρα μετά την έναρξη της διαδικασίας, όταν μια διαρροή λαδιού (λόγω μιας σπασμένης δαγκάνας) προκάλεσε φωτιά στο πίσω μέρος της F150. Οι επισκευές κόστισαν στην ιταλική ομάδα τέσσερις ώρες, ωστόσο ο Massa κατάφερε να συμπληρώσει 80 γύρους, τους περισσότερους στις τελευταίες 2,5 ώρες της διαδικασίας. Αρχικά, οι καλύτεροι χρόνοι του (γύρω στο 1:14.5) είχαν σημειωθεί στο ξεκίνημα μερικών stint 12 γύρων, και εντέλει έγραψε την ταχύτερη επίδοσή του σε ένα από τα δυο stint τριών γύρων που πραγματοποίησε.


H φωτιά στο πίσω μέρος της Ferrari του Massa προκλήθηκε από διαρροή λαδιού.
Ο Timo Glock κατετάγη 6ος, με την περυσινή Virgin, ενώ την 7η θέση πήρε ο Pastor Maldonado, στην πρώτη του πλήρη ημέρα πίσω από το τιμόνι της καινούργιας Williams. Ο πρωτοεμφανιζόμενος Βενεζουελανός ξεκίνησε την ημέρα του με μεγάλα stint, στα οποία ο ρυθμός του ήταν σταθερά στα 1:16. Το απόγευμα, ο Maldonado έκανε μικρότερα stint, που του επέτρεψαν να κατέβει στο 1:14, αλλά είχε πολύ μεγάλες διακυμάνσεις στους χρόνους του, που συνιστούν ότι η Williams δεν είχε περάσει ακόμα στην εξερεύνηση της απόδοσης των ελαστικών. O τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Sam Michael αποκάλυψε ότι σήμερα η Williams λειτουργούσε κανονικά το KERS της, το οποίο είχε παρουσιάσει προβλήματα την πρώτη ημέρα του τέστ.

Ο άλλος πρωτοεμφανιζόμενος λατινοαμερικανός, ο Μεξικανός Sergio Perez κατετάγη 8ος. Ο 21 ετών οδηγός της Sauber αναγκάστηκε να περιμένει στο γκαράζ, καθώς έπειτα από μόλις 9 γύρους, η ελβετική ομάδα αναγκάστηκε να αντικαταστήσει το κιβώτιο της C30, διαδικασία που της κόστισε περίπου δυο ώρες. Η Sauber έχει αρχίσει να «παίζει» με το set-up του μονοθεσίου για να το προσαρμόσει καλύτερα στις απαιτήσεις των ελαστικών της Pirelli.
Ο Michael Schumacher, που βρέθηκε στην 9η θέση στην πρώτη του επαφή με το σύστημα KERS της Mercedes, ξεκίνησε την ημέρα του με stint λίγων γύρων, οι ταχύτεροι εκ των οποίων κυμαίνονταν στα μεσαία με υψηλά 1:14. Ο 42χρονος Γερμανός έκανε το απόγευμα μεγαλύτερα stint, και στο καλύτερο (διάρκειας 20 γύρων), είχε μέσο όρο χρόνων στο 1:16, πέφτοντας περιστασιακά και στο 1:15. O Schumacher ήταν ευχαριστημένος από την οδηγική αίσθηση που δίνει MGP W02, ενώ ο διευθυντής της γερμανικής ομάδας, Ross Brawn, ανέφερε ότι οι τεχνικοί του Brackley έχουν αρχίσει να κατανοούν τη συμπεριφορά του μονοθεσίου και τον τρόπο που αντιδράει σε διάφορες αλλαγές set-up. «Δε βρισκόμαστε στην κορυφή, αλλά είμαστε εύλογα ενθαρρυμένοι», συμπλήρωσε ο Brawn. O Schumacher δήλωσε ότι δεν ανησυχεί πολύ για τους χρόνους, αν και προσέθεσε ότι δε θα μπορούσε κανείς να περιμένει την Mercedes να βρίσκεται κατευθείαν στην κορυφή του πίνακα των χρόνων έπειτα από την κακή πορεία της στην περυσινή σεζόν.


Michael Schumacher (Mercedes)
H Mercedes ξεκίνησε τις φετινές δοκιμές της με αρκετά προβλήματα (υδραυλικά, ηλεκτρικά), καθώς η ομάδα του Brackley δεν έχει εμπειρία με το KERS (η Brawn δεν το χρησιμοποίησε το 2009). Ο Brawn σχολίασε: «Έχουμε εξακριβώσει τα προβλήματα νωρίς και τα έχουμε μπαλώσει κάπως προς το παρόν. Θα πρέπει να κάνουμε μερικές σωστές διορθώσεις. Έχουμε μερικές περιοχές όπου ανέβαινε υπερβολικά η θερμοκρασία και ένα-δυο άλλα πράγματα που πρέπει να διευθετήσουμε».
Ο Sebastien Buemi, που συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα με την εφοδιασμένη με KERS Toro Rosso, πέρασε την πλειονότητα της ημέρας του κάνοντας stint πέντε γύρων, μια τακτική την οποία ακολούθησε και ο Narain Karthikeyan με την περυσινή HRT. Ο Iνδός είχε καταταγεί 6ος εχθές, αλλά ο χρόνος του δεν ήταν έγκυρος, επειδή κάπου «έκοψε δρόμο».
Eντέλει, η Lotus δεν είχε σήμερα στη διάθεσή της τα καινούργια εξαρτήματα που χρειάζεται για εξυγιάνει τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο σύστημα υποβοήθησης του τιμονιού της T128 εχθές. Ωστόσο, η Lotus θα παραλάβει τα απαραίτητα εξαρτήματα αύριο καθώς θα παραμείνει στη Βαλένθια, διενεργώντας ένα μονοήμερο ιδιωτικό τεστ. Η ομάδα είχε ανταλλάξει την πρώτη ημέρα του συλλογικού τεστ για το σκοπό αυτό. Χωρίς υποβοήθηση τιμονιού, ο Jarno Trulli πραγματοποίησε μονάχα γύρους εισόδου και εξόδου από τα pits (38 τον αριθμό), χωρίς να σημειώσει χρόνο, πραγματοποιώντας ελέγχους συστημάτων και αεροδυναμικές δοκιμές με σταθερή ταχύτητα, για την επαλήθευση των στοιχείων που έχει παράγει η αεροδυναμική σήραγγα. O Trulli ήταν πάντως ευχαριστημένος από τις πρώτες του εντυπώσεις.
Καλεσμένος της Lotus στo τεστ της Βαλένθια ήταν ο πρώην οδηγός της HRT, Κarun Chandhok και είναι πολύ πιθανό να εξασφαλίσει τη θέση του δοκιμαστή στην ομάδα του Hingham.


Jarno Trulli (Lotus)
Όσον αφορά τα ελαστικά της Pirelli, τα πρώτα σχόλα αναφέρουν ότι οι οδηγοί αντλούν 1-2 γρήγορους γύρους από αυτά και έπειτα η απόδοσή τους πέφτει κατακόρυφα, ιδιαίτερα όσον αφορά τις πιο μαλακές γόμες. Στόχος της Pirelli είναι να μπορούν τα ελαστικά να έχουν τη δυνατότητα να διανύσουν 100 χλμ. Αυτό σημαίνει ότι κατά τη διάρκεια του αγώνα θα απαιτούνται τουλάχιστον δυο pit stop, ενδεχομένως και τρία. Ο Michael Schumacher σχολίασε: «Μερικά από τα ελαστικά παρουσιάζουν μεγαλύτερη συνοχή από άλλα και είχα μερικές πολύ συναρπαστικές στιγμές στην πίστα, όταν βρισκόμουν σε συγκεκριμένα ελαστικά τα οποία δε διαρκούσαν πάρα πολύ και ήταν σα να οδηγώ σε πάγο». O δημοσιογράφος James Allen, ισχυρίζεται στο blog του ότι το «κόλπο» για να διατηρηθούν ζωντανά τα Pirelli κρύβεται στην ελαχιστοποίηση της πτώσης απόδοσης έπειτα από τον πρώτο γρήγορο γύρο, μέσω σωστής διαχείρισης. Ο Βρετανός πιστεύει ότι ο Alonso έχει ήδη ανακαλύψει μερικά πράγματα που μπορεί να πετύχει μέσω του στιλ οδήγησης και του στησίματος του μονοθεσίου. Ίσως φέτος, ομάδες με μονοθέσια που είναι ευγενικά προς τα ελαστικά τους (όπως η περυσινή Ferrari) και πιλότοι με λείο οδηγικό στιλ (Jenson Button, Nico Rosberg) να έχουν κάποιους λόγους παραπάνω να χαμογελούν. Το κρίσιμο τεστ για τα ελαστικά θα είναι αυτό στη Βαρκελώνη, όπου η πίστα της Καταλονίας τα καταπονεί πολύ, ιδιαίτερα το εμπρός αριστερό. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, δήλωσε ότι ο σκελετός των ελαστικών είναι κοινός και για τις τέσσερις γόμες, στις οποίες δε θα υπάρξουν παρά μονάχα μικρές αλλαγές σε λεπτομέρειές τους μέχρι τον πρώτο αγώνα της σεζόν, στο Μπαχρέιν.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Χειμερινές δοκιμές εξέλιξης, 3/2/2011. Πίστα: Ricardo Tormo, Βαλένθια (4.055 μ.)
Α/Α
Οδηγός
Ομάδα-Κινητήρας
Μονοθ.
Χρόνος
Διαφ.
Μ.Ω.Τ.
Γύρ.
1
Robert Kubica
Renault
R31
1:13.144
197.118
95
2
Adrian Sutil
Force India-Mercedes
VJM03 *
1:13.201
0.057
196.965
117
3
Jenson Button
McLaren-Mercedes
MP4-25 *
1:13.553
0.409
196.022
105
4
Mark Webber
Red Bull-Renault
RB7
1:13.936
0.792
195.006
105
5
Felipe Massa
Ferrari
F150
1:14.017
0.873
194.793
80
6
Timo Glock
Virgin-Cosworth
VR-01 *
1:14.207
1.063
194.294
114
7
Pastor Maldonado
Williams-Cosworth
FW33
1:14.299
1.155
194.054
101
8
Sergio Perez
Sauber-Ferrari
C30
1:14.458
1.314
193.639
104
9
Michael Schumacher
Mercedes
W02
1:14.537
1.393
193.434
110
10
Sebastien Buemi
Toro Rosso-Ferrari
STR6
1:14.801
1.657
192.751
73
11
Narain Karthikeyan
HRT-Cosworth
F110 *
1:16.535
3.391
188.384
63
12
Jarno Trulli
Lotus-Renault
T128
χωρίς χρ.
38
* Μονοθέσια του 2010

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!