top icon
Αγώνες

F1: Τρεις εκκλήσεις του Whiting προς τη Ferrari

Παρά τους ισχυρισμούς της Ferrari ότι o αλυτάρχης του Βρετανικού GP άργησε πολύ να την ενημερώσει να στον Alonso να παραδώσει πίσω τη θέση που απέσπασε αντικανονικά τον Kubica, ο Charlie Whiting της FIA δήλωσε ότι το ζήτησε τρεις φορές από το pit wall της ιταλικής ομάδας.

Παρά τους ισχυρισμούς της Ferrari ότι όταν ενημερώθηκε από τον αλυτάρχη του Βρετανικού GP να δώσει εντολή στον Fernando Alonso να παραδώσει πίσω τη θέση που απέσπασε αντικανονικά τον Robert Kubica, όταν ο Πολωνός είχε ήδη αρχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα και είχε πέσει πιο πίσω, ο Charlie Whiting της FIA δήλωσε ότι ζήτησε τρεις φορές από το pit wall της ιταλικής ομάδας να επιστραφεί η κεκτημένη θέση στον οδηγό της Renault.
 
O Alonso έλαβε από τους αγωνοδίκες ποινή διέλευσης από το pit lane επειδή είχε προσπεράσει τον Kubica κόβοντας δρόμο στο chicane της Vale. H ποινή, την οποία η Ferrari θεώρησε πολύ αυστηρή, αποφασίστηκε από τους αγωνοδίκες 10 γύρους (15 λεπτά περίπου) μετά το προσπέρασμα του Ισπανού επί του Kubica και συνέπεσε με την επέμβαση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Οι κανονισμοί απαγορεύουν την έκτιση ποινών υπό το καθεστώς του αυτοκινήτου ασφαλείας, οπότε ο Alonso ήταν υποχρεωμένος να περιμένει την είσοδο της Mercedes-Benz SLS AMG στα pits για να εισέλθει και αυτός στο pit lane, όταν οι διαφορές μεταξύ όλων των οδηγών είχαν εκμηδενιστεί. Το γεγονός αυτό κόστισε στον Ισπανό πάρα πολλές θέσεις. Θα μπορούσε ίσως να έχει παλέψει για ένα βάθρο στο Silverstone, αντ’ αυτού περιορίστηκε στη 14η θέση.  
 
Αυτή τη φορά, σε αντίθεση με τη Βαλένθια, ο Alonso απέφυγε να σχολιάσει την απόφαση των αγωνοδικών, λέγοντας, ενδεχομένως με μια δόση ειρωνείας: «Δέχομαι οτιδήποτε κάνουν. Αυτοί είναι οι κριτές. Δεν είναι δουλειά μου. Εγώ οδηγώ το μονοθέσιο. Αυτό που λένε οι αγωνοδίκες είναι πάντοτε σωστό».
 
Παρά το γεγονός ότι η ποινή αποδόθηκε στον Alonso 10 γύρους μετά το συμβάν, ο αλυτάρχης όλων των Grand Prix της Formula 1, o Charlie Whiting της FIA, δήλωσε στον ιταλικό Τύπο ότι συμβούλεψε τη Ferrari να δώσει εντολή στον Ισπανό οδηγό της, να παραδώσει πίσω τη θέση του στον Kubica αμέσως μόλις πραγματοποιήθηκε το αντικανονικό προσπέρασμα (στον 17ο γύρο).
 
Στον ασύρματο, ο Whiting ενημέρωσε τη Ferrari ότι αν ο Αlonso έδινε πίσω τη θέση που κέρδισε, δε θα υπήρχε λόγος παρέμβασης των αγωνοδικών. Ωστόσο, η Scuderia δεν το έκανε αυτό και την τρίτη φορά που ο Whiting επανέλαβε την έκκλησή του προς το pit wall της, η απάντηση ήταν πως ο Kubica ήταν πλέον πολύ πίσω για να του επιστραφεί η θέση, καθώς είχε ήδη παρουσιαστεί το πρόβλημα στο αριστερό ημιαξόνιο της Renault που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει.
 
Ο Whiting διέψευσε τους ισχυρισμούς ότι πήρε πολλή ώρα στους αγωνοδίκες να αποφασίσουν, δηλώνοντας πως για τον ίδιο, ήταν άμεσα ξεκάθαρο ότι ο Alonso είχε κερδίσει πλεονέκτημα κόβοντας δρόμο. Εντούτοις, ο Ισπανός οδηγός της Ferrari δεν το βλέπει έτσι: «Εάν υπήρχε τοίχος εκεί, αντί για γρασίδι, θα είχα χτυπήσει επάνω του και πιθανότατα θα είχαν τιμωρήσει τον Kubica». Βέβαια, αν υπήρχε τοίχος εκεί, ίσως ο ίδιος δε θα είχε προσπαθήσει αυτή την κίνηση…
 
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, υπερασπίστηκε τον οδηγό του: «Ήταν επιθετικός και προσπάθησε να προσπεράσει. Παραπονούμαστε ότι οι οδηγοί δεν είναι επιθετικοί και παραπονούμαστε για την έλλειψη προσπερασμάτων», ήταν τα λόγια του Ιταλού, ο οποίος στη συνέχεια επιβεβαίωσε ότι το pit wall της Ferrari επικοινώνησε με τον Whiting.
 
Ωστόσο, ο Domenicali υποστηρίζει ότι όταν ο Whiting συμβούλεψε την ομάδα να αφήσει τον Kubica να ανακτήσει τη θέση που του είχε αποσπάσει ο Alonso, o Πολωνός είχε ήδη πέσει πολύ πιο πίσω με προβλήματα στο μονοθέσιό του, κάτι που όπως αναφέραμε, διαψεύδει κατηγορηματικά ο αλυτάρχης του αγώνα.
 
Ο Domenicali δήλωσε ότι υπάρχουν περιπτώσεις όπου υπάρχει η δυνατότητα να παραδοθεί πίσω άμεσα η κερδισμένη θέση, εάν η ομάδα κρίνει ότι πράγματι κερδήθηκε άνομο πλεονέκτημα. Ωστόσο, η Ferrari έκρινε, λανθασμένα όπως αποδείχθηκε, πως δεν επρόκειτο για τέτοια περίπτωση…
 
Συνεπώς, το Βρετανικό GP αποτέλεσε τον πρώτο φετινό αγώνα στον οποίο η Ferrari δεν κατάφερε να σημειώσει βαθμούς, παρά το γεγονός ότι αμφότερα τα μονοθέσιά της τερμάτισαν… Το μοναδικό θετικό πράγμα που μπορεί να πάρει από το Silverstone η Scuderia, είναι ότι η απόδοση της F10 έχει βελτιωθεί αισθητά. Αλλά αν η McLaren καταφέρει να απαντήσει με το δικό της σύστημα εξατμίσεων, θα είναι αυτό αρκετό; Η Ferrari θα πρέπει να κάνει κάτι καλό μέσα στους επόμενους δυο αγώνες, πριν τις αυγουστιάτικες διακοπές της F1, αν θέλει να παραμείνει σε τροχιά τίτλου, τουλάχιστον στο Πρωτάθλημα Οδηγών, όπου ο Alonso βρίσκεται 47 βαθμούς πίσω από τον Hamilton.
Φ.Λ.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ