X
Αγώνες

F1: Τραυματίας ο Kubica σε ράλλυ (update 4)

Ο οδηγός της Renault, Robert Kubica, υπέστη πολλαπλά κατάγματα στα δεξιά άκρα του, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση της ομάδας, σε ατύχημα που είχε στο ράλλυ Ronde di Andora, στην Ιταλία.

Ο οδηγός της Renault, Robert Kubica, υπέστη πολλαπλά κατάγματα στα δεξιά άκρα του, σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση της ομάδας, σε ατύχημα που είχε στο ράλλυ Ronde di Andora, το οποίο διεξάγεται στην Ιταλία, όπου συμμετείχε με ένα Skoda Fabia. Αρχικά, είχε αναφερθεί ότι οι τραυματισμοί του Πολωνού ήταν στα αριστερά άκρα, αλλά αυτό δεν αληθεύει. Ο Kubica έχει αγωνιστεί σε πολλά ράλλυ στο παρελθόν, ωστόσο αυτή ήταν η πρώτη του εμφάνισε με αυτοκίνητο κλάσης S2000.
O 26χρονος Πολωνός, μόλις 4,6 χλμ. μετά την εκκίνηση του αγώνα στην πρώτη ειδική, στο χωριό Testico, έχασε τον έλεγχο του Skoda, ίσως λόγω της νωπής ασφάλτου και της αντικανονικής κλίσης της, αφού είχε φουσκώσει από τις ρίζες ενός δέντρου. Σε ένα γρήγορο S, όπου η άσφαλτος έχει κλίση, τo αυτοκίνητο Kubica γύρισε ξαφνικά 80 μοίρες προς τα δεξιά και προσέκρουσε βίαια στο άκρο ενός ενός μεταλλικού κιγκλιδώματος για να ακινητοποιηθεί στη συνέχεια επάνω στον τοίχο μιας εκκλησίας. Οι πυροσβέστες χρειάστηκαν πάνω από μια ώρα για βγάλουν τον Πολωνό από το κατεστραμμένο αυτοκίνητο, και μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείo Santa Corona di Pietra Ligure, στη Γένοβα. Ο Kubica διατήρησε τις αισθήσεις του για λίγα δευτερόλεπτα μετά το ατύχημα και έπειτα λιποθύμησε, ξυπνώντας μερικές φορές, χωρίς να έχει πλήρη γνώση του που βρίσκεται και τι συμβαίνει, όπως δήλωσε ο συνοδηγός του, Jakub Gerber, που δεν τραυματίστηκε.
Ο Kubica υπέστη πολλαπλά κατάγματα στο δεξί χέρι και το δεξί πόδι του και υποβάλλονταν σε χειρουργική επέμβαση καθώς γράφονταν αυτές οι αράδες. Οι τραυματισμοί δεν εκτιμάται ότι απειλούν τη ζωή του. Όταν γράφονταν αυτά, οι γιατροί έδιναν μάχη για το δεξί χέρι του Kubica, έχοντας καλέσει τον ειδικευόμενο σε αυτό τον τομέα χειρούργο δρ. Ιgor Rossello. Στο χειρουργείο βρίσκεται και ο δρ. Riccardo Ceccareli (πρώην γιατρός της Toyota), ο οποίος έχει ιδρύσει τον οργανισμό Formula Medicine, που έχει βοηθήσει ιατρικά πάρα πολλούς πιλότους της F1, και όχι μόνο.

Έγκυρες πηγές αναφέρουν ότι το άκρο του μεταλλικού κιγκλιδώματος εισχώρησε στην καμπίνα επιβατών από το εμπρός μέρος του Skoda Fabia S2000.

Σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από πρακτορεία ειδήσεων, η εωτερική αιμορραγία στο χέρι του Kubica έχει πρακτικά σταματήσει, χάρη στις προσπάθειες των γιατρών (οι οποίοι επικεντρώθηκαν στη διάσωση των οδών παροχής αίματος προς το άκρο), αλλά η χειρουργική επέμβαση θα συνεχιστεί μέχρι τις 21:00 ώρα Ελλάδας. Αποκλείστηκε το ενδεχόμενο ακρωτηριασμού, ωστόσο, είναι πολύ νωρίς ακόμα για να γίνει κάποια πρόγνωση όσον αφορά το το βαθμό στον οποίο θα καταφέρει να ανακτήσει τη λειτουργικότητα του χεριού του ο Kubica. 
 
H μικροχειρουργική επέμβαση στο δεξί χέρι του Kubica διήρκεσε 7 ώρες και πραγματοποιήθηκε από 7 γιατρούς, χωρισμένους σε δυο ομάδες. Τα κόκκαλα είχαν σπάσει σε δυο σημεία, στα οποία είχαν κοπεί και οι τένοντες. Οι χειρούργοι ανακατασκεύασαν τα κόκκαλα πριν περάσουν στη διόρθωση της ζημιάς στους ιστούς, αποκαθιστώντας την κυκλοφορία του αίματος. Στο τέλος της επέμβασης, η αγγειακή κυκλοφορία του ήταν καλή και το χέρι ήταν ζεστό, κάτι που αποτελεί καλό σημάδι. Επίσης, οι γιατροί αποκατέστησαν και το μηριαίο οστό του δεξιού ποδιού. Ο 26χρονος ήταν τυχερός και βρέθηκε σε πολύ καλά χέρια, καθώς η βάση του ειδικευόμενου και πολύ καλού σε τέτοιες επεμβάσεις δρ. Rossello, βρίσκεται μονάχα 30 χλμ. μακριά από την περιοχή που συνέβησαν όλα. Σύμφωνα με τους γιατρούς, υπήρχε ο κίνδυνος ακρωτηριασμού αμφότερων των χεριών του, επειδή είχε χάσει πάρα πολύ αίμα… Ο Kubica θα παραμείνει στην εντατική μονάδα του νοσοκομείου για τις επόμενες πέντε ημέρες και σύμφωνα με τον δρ. Rossello, θα πρέπει να παρέλθει μια εβδομάδα περίπου για να ξέρουμε αν θα επιζήσει το χέρι έπειτα από την επέμβαση… Η διαδικασία αποθεραπείας και ανάκτησης της λειτουργίας του χεριού ενδέχεται να διαρκέσει ακόμα και 12 μήνες, ενώ δεν έχει αποκλειστεί τον ενδεχόμενο περαιτέρω επεμβάσεων. Ωστόσο, οι οδηγοί αγώνων αναρρώνουν συνήθως νωρίτερα από τους κανονικούς ανθρώπους. Η ανάρρωση των κομμένων νεύρων θα κρίνει την ανάκτηση της λειτουργικότητας του χεριού. Ο Fernando Alonso επισκέφθηκε στο νοσοκομείο όπου διακομίστηκε ο στενός φίλος του, και μίλησε με τους γιατρούς αλλά όπως είναι φυσικό, δεν είχε τη δυνατότητα να τον δει από κοντά. O Kubica θα παραμείνει σε τεχνητό κόμα από το οποίο ενδέχεται να αφυπνιστεί το πρωί. Κατά τη διάρκεια της νύχτας θα παραμείνει υπό μόνιμη παρακολούθηση, γιατί η κατάστασή του παραμένει σταθερή, αλλά σοβαρή.
 
Ο 

Kubica δε θα βρίσκεται στην κατάλληλη φυσική κατάσταση για να αγωνιστεί φέτος και προς το παρόν όλοι ευελπιστούν ότι θα καταφέρει να συνεχίσει την καριέρα του
Ο Πολωνός είχε τραυματίσει τραυματίσει το αριστερό του χέρι πολύ σοβαρά παλαιότερα. Σε ένα αυτοκινητικό ατύχημα, το 2003, είχε σπάσει το αριστερό του χέρι και είχε υποστεί εγχείριση για να τοποθετηθούν 18 βίδες τιτανίου.
Ωστόσο, ο Kubica είναι γνωστός για τις ανακάμψεις του έπειτα από σοβαρά ατυχήματα. Το αυτοκινητικό του 2003 είχε καθυστερήσει το ντεμπούτο του στο Formula 3 Euro Series εκείνη τη χρονιά, αλλά με το που επέστρεψε στις πίστες, πήρε και τη μοναδική του νίκη εκείνη τη σεζόν, στο Norisring, παρά τον πλαστικό νάρθηκα και τις βίδες στο αριστερό του χέρι.
Το 2007, ο Kubica είχε ένα ανατριχιαστικό ατύχημα στο Grand Prix του Καναδά, όταν η BMW Sauber που οδηγούσε προσέκρουσε σε τσιμεντένιο τοίχο με 300 χ.α.ώ. (με την επιτάχυνση που δέχθηκε το σώμα του να αγγίζει τα 75 G στιγμιαία…), αλλά την είχε γλιτώσει με μια ελαφρά διάσειση και ελαφριά εξάρθρωση στον ένα αστράγαλο. Την επόμενη χρονιά, επέστρεψε στην πίστα του Μόντρεαλ και κατέκτησε την πρώτη του νίκη (και μοναδική μέχρι στιγμής) στη Formula 1!

Ευχόμαστε στον Robert τάχιστη ανάρρωση…

Η Renault θα αναγκαστεί να αντικαταστήσει τον Kubica. Η ομάδα διαθέτει δυο δοκιμαστές, τους Bruno Senna (αγωνίστηκε πέρυσι στην F1 με την HRT) και Romain Grosjean (που έχει να αγωνιστεί στην F1 από το 2009 και επέστρεψε πέρυσι στο GP2). Σύμφωνα με τον διευθυντή της Renault, Eric Boullier, o Senna είναι πιο καλά προετοιμασμένος για να αντικαταστήσει έναν από τους δυο αγωνιζόμενους οδηγούς σε περίπτωση προβλήματος. Ωστόσο, αν η Renault αναγκαστεί να αντικαταστήσει τον Kubica για μεγάλο χρονικό διάστημα, ίσως απευθυνθεί σε πιο έμπειρα χέρια.
(Εφόσον υπάρχουν περαιτέρω εξελίξεις, θα προστεθούν στο κείμενο με bold γραμματοσειρά. Δεύτερη ανανέωση: μπλε bold γράμματοσειρά. Τρίτη και τέταρτη ανανέωση: καφέ bold γράμματα).
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr


Η αριστερή πόρτα του Skoda, που έχει επανατοποθετηθεί μετά το ατύχημα, κρύβει την κατάσταση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!