Η 70η σεζόν της Formula 1 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο στο Albert Park της Μελβούρνης, με πολλές αλλαγές σε κάθε επίπεδο και, ίσως για πρώτη φορά μετά από δεκαετίες, με κάθε ομάδα να έχει ένα ισχυρό κίνητρο να αποδώσει τα μέγιστα.
Οι αποκαλύψεις των μονοθέσιων έγιναν, οι δοκιμές ολοκληρώθηκαν κι άπαντες είναι έτοιμοι για το πρώτο Grand Prix της χρονιάς, στην Αυστραλία. Οι αλλαγές, πολλές και ουσιώδεις. Τεχνικά, αγωνιστικά, και ψυχολογικά, η Formula 1 μπαίνει σε μία νέα φάση, που μπορεί να διαρκέσει για μόλις δύο χρόνια (μέχρι το 2021 και την αναμενόμενη ριζική αλλαγή κανονισμών). Σε κάθε περίπτωση, το 2019 είναι μία από τις πλέον αναμενόμενες σεζόν της δεκαετίας.
Νέο τεχνικό τοπίο
Αυτό που ξεχωρίζει φέτος είναι οι αλλαγές στα αεροδυναμικά, με σκοπό την επίλυση του προβλήματος με τα προσπεράσματα, και των παραπόνων των θεατών για το εν λόγω ζήτημα.
Η Liberty Media αναγνώρισε γρήγορα το πρόβλημα, και για φέτος, αποφάσισε την απλοποίηση της εμπρός αεροτομής, των brake ducts και της πίσω αεροτομής.
Πιο συγκεκριμένα, η εμπρός αεροτομή απλοποιείται, χάνοντας τα endplates που προκαλούσαν ιδιαίτερα μεγάλο vortex, κι άρα βρώμικο αέρα, ενώ γίνεται και πιο πλατιά κατά 200 χιλιοστά (από τα 1800, πηγαίνει στα 2000 mm).
Τα brake ducts, οι «οπές» δηλαδή στα εμπρός φρένα που φέρνουν φρέσκο αέρα για την ψύξη τους, αποτελούνταν και από ιδιαίτερα winglets, τα οποία μορφοποιούσαν τη ροή του αέρα κατά το δοκούν. Αυτό απαγορεύεται για το 2019, στο ίδιο πνεύμα με τις αλλαγές στην εμπρός πτέρυγα.
Και, σε ό,τι αφορά την πίσω αεροτομή, αυτή γίνεται χαμηλότερη, πλατύτερηκαι, το πιο σημαντικό, το flap του DRS θα ανοίγει 20 mm περισσότερο, που σημαίνει πως, όταν αυτό ανοίγει, η αύξηση σε τελική ταχύτητα θα είναι σαφώςμεγαλύτερη σε σχέση με ό,τι ίσχυε μέχρι πέρυσι.
Παράλληλα, ανεβαίνει το όριο καυσίμου κατά 5 κιλά, από τα 105 στα 110. Με αυτόν τον τρόπο, οι οδηγοί θα μπορούν (θεωρητικά) να πιέσουν περισσότερο μέσα στον αγώνα, αν και πλέον εγείρεται το ερώτημα αν οι ομάδες θα προτιμήσου να μη «φουλάρουν», ώστε να έχουν ελαφρύτερο μονοθέσιο στην εκκίνηση.
Έπειτα, η FIA θέλησε να δώσει λύση σε ένα μεγάλο ζήτημα για τους ψηλούς, πιο βαρείς οδηγούς (παράδειγμα οι Hulkenberg και Ricciardo), που έχουν σημαντικό μειονέκτημα έναντι των πιο βραχύσωμων, και ελαφρύτερων, συναθλητών τους. Η Ομοσπονδία έκανε τις απαραίτητες αλλαγές, και πλέον οδηγός και κάθισμα θα πρέπει να φτάνουν μαζί τα 80 κιλά. Σε διαφορετική περίπτωση (δηλαδή σε ελλιποβαρή συνδυασμό), θα προστίθεται έρμα, εξασφαλίζοντας πως κάθε οδηγός «ζυγίζει» το ίδιο, ανεξαρτήτως σωματοδομής.
Οδηγοί αλλάζουν «χρώματα»
Το gridτου 2019 θα είναι σημαντικά διαφορετικό σε σχέση με πέρυσι, αφού μόλις δύο ομάδες, η Mercedes και η Haas, διατήρησαν το ίδιο οδηγικό δίδυμο.
Η έλευση του Charles Leclerc στη Ferrari και η μετακίνηση του Daniel Ricciardo στη Renault δύνανται να αλλάξουν τη δυναμική και των δύο ομάδων, και είναι οι μεγαλύτερες αλλαγές στα line-up.
Φυσικά, ο ερχομός στη Formula 1 τριών εξαιρετικών νέων οδηγών, των George Russell, Lando Norris και Alexander Albon, σηματοδοτεί (μαζί και με την αποχώρηση του Fernando Alonso) την αρχή μίας νέας εποχής. Οι τρεις rookies, που τερμάτισαν ως η πρώτη τριάδα του περυσινού πρωταθλήματος της Formula 2, υπόσχονται να δώσουν νέα πνοή στο σπορ, με στόχο να πρωταγωνιστήσουν στο άμεσο μέλλον.
Αναλυτικά το grid του 2019:
Mercedes-AMG Petronas Motorsport
Οδηγοί: Lewis Hamilton, Valtteri Bottas
Μονοθέσιο: W10
Scuderia Ferrari Mission Winnow
Οδηγοί: Sebastian Vettel, Charels Leclerc
Μονοθέσιο: SF90
Aston Martin Red Bull Racing
Οδηγοί: Max Verstappen, Pierre Gasly
Μονοθέσιο: RB15
Renault F1 Team
Οδηγοί: Daniel Ricciardo, Nico Hulkenberg
Μονοθέσιο: R.S.19
Rich Energy Haas F1 Team
Οδηγοί: RomainGrosjean, Kevin Magnussen
Μονοθέσιο: VF-19
McLaren F1 Team
Οδηγοί: Carlos Sainz, Lando Norris
Μονοθέσιο: MCL34
SportPesa Racing Point F1 Team
Οδηγοί: Sergio Perez, Lance Stroll
Μονοθέσιο: RP19
Alfa Romeo Racing
Οδηγοί: Kimi Raikkonen, Antonio Giovinazzi
Μονοθέσιο: C38
Scuderia Toro Rosso
Οδηγοί: Daniil Kvyat, Alexander Albon
Μονοθέσιο: STR14
ROKiT Williams Racing
Οδηγοί: Robert Kubica, George Russell
Μονοθέσιο: FW42
Τι μάθαμε από τις δοκιμές
Οι οχτώ ημέρες δοκιμών στη Βαρκελώνη προσφέρονται για τα πρώτα σημαντικά check, και σε δεύτερο χρόνο, για την αξιολόγηση του γενικού πακέτου που ετοίμασε η κάθε ομάδα.
Η Ferrari μοιάζει να έχει το πάνω χέρι, αφού τόσο στον τομέα της απόδοσης, όσο και σε αυτόν την αξιοπιστίας, η SF90 εμφανίστηκε ως ένα ολοκληρωμένο μονοθέσιο, μία καλή βάση στην οποία θα πρέπει να χτίσει η Scuderia.
Πολλοί θεωρούν τη Red Bull δεύτερη δύναμη πριν την πρεμιέρα, όμως η πραγματικότητα είναι πως η Mercedes ήταν καλύτερη, ειδικά στα μεγάλα runs, στα οποία επιδόθηκε σχεδόν καθ’ όλη τη διάρκεια του τεστ.
Στο midfield, οι ειδικοί μιλούν ακόμα και για 6 ομάδες στο ίδιο δευτερόλεπτο. Ακόμα κι αυτή να μην είναι η διαφορά, όμως, η αλήθεια είναι ότι οι ομάδες από την 4η ως την 9η θέση (εξαιρώντας την Williams, που φαίνεται πως θα έχει και πάλι τον άχαρο ρόλο της τελευταίας), βρίσκονται πολύ κοντά.
Η Renault ίσως έχει ένα μικρό προβάδισμα, αλλά τόσο η Alfa Romeo, όσο και η McLaren έδειξαν δυναμική, που μένει να μετουσιώσουν στην Αυστραλία.
Η χρονιά αναμένεται συναρπαστική και το ενδιαφέρον είναι πως, κάθε οδηγός, κάθε ομάδα, έχουν κίνητρο για να παλέψουν για τους προσωπικούς τους στόχους.
Το πρόγραμμα του πρωταθλήματος:
# |
Αγώνας |
Ημερομηνία |
---|---|---|
1 |
Αυστραλία |
17 Μαρτίου |
2 |
Μπαχρέιν |
31 Μαρτίου |
3 |
Κίνα |
14 Απριλίου |
4 |
Αζερμπαϊτζάν |
28 Απριλίου |
5 |
Ισπανία |
12 Μαΐου |
6 |
Μονακό |
26 Μαΐου |
7 |
Καναδάς |
9 Ιουνίου |
8 |
Γαλλία |
23 Ιουνίου |
9 |
Αυστρία |
30 Ιουνίου |
10 |
Μεγάλη Βρετανία |
14 Ιουλίου |
11 |
Γερμανία |
28 Ιουλίου |
12 |
Ουγγαρία |
4 Αυγούστου |
13 |
Βέλγιο |
1 Σεπτεμβρίου |
14 |
Ιταλία |
8 Σεπτεμβρίου |
15 |
Σιγκαπούρη |
22 Σεπτεμβρίου |
16 |
Ρωσία |
29 Σεπτεμβρίου |
17 |
Ιαπωνία |
13 Οκτωβρίου |
18 |
ΗΠΑ |
27 Οκτωβρίου |
19 |
Μεξικό |
3 Νοεμβρίου |
20 |
Βραζιλία |
17 Νοεμβρίου |
21 |
Άμπου Ντάμπι |
1 Δεκεμβρίου |