top icon
Αγώνες

F1: Συμφωνία διαφάνειας για τα ελαστικά του 2011

Oι ομάδες της Formula 1 ήρθαν σε συμφωνία μεταξύ τους για να διασφαλίσουν ότι καμία από αυτές δε θα έχει άδικο πλεονέκτημα επί των άλλων, δημιουργώντας πιο στενές σχέσεις με την Pirelli.

Oι ομάδες της Formula 1 ήρθαν σε συμφωνία μεταξύ τους για να διασφαλίσουν ότι καμία από αυτές δε θα έχει άδικο πλεονέκτημα επί των άλλων, δημιουργώντας πιο στενές σχέσεις με τον καινούργιο προμηθευτή ελαστικών του grid από το 2011, την Pirelli.
 
Mε την ιταλική εταιρία να επιστρέφει στη Formula 1 την επόμενη σεζόν, έπειτα από 20 χρόνια απουσίας, υπάρχουν ανησυχίες ότι μερικές ομάδες ενδέχεται να προσπαθήσουν να αποκτήσουν πλεονέκτημα, κάνοντας την εξέλιξη των καινούργιων ελαστικών να ταιριάζει στο μονοθέσιό τους ή τις προτιμήσεις τους.
 
Κατά τον καιρό που η Bridgestone αγωνιζόταν στη Formula 1, όταν ανταγωνιζόταν τη Michelin, μεγάλο μέρος της αρχικής εξέλιξης των ιαπωνικών ελαστικών διενεργήθηκε από τη Ferrari και τον Michael Schumacher, γεγονός που έδωσε στην ιταλική ομάδα σημαντικό πλεονέκτημα στην κατανόηση της σχέσης μονοθεσίου/ελαστικών, έναντι των αντιπάλων της.
 
Οι ομάδες, συζήτησαν το θέμα της Pirelli σε μια αρκετά μακροσκελή συνάντηση των εκπροσώπων τους στα paddock της Suzuka και σύμφωνα με τις πληροφορίες, επιτεύχθηκε συμφωνία που προβλέπει την πλήρη διαφάνεια στην εξέλιξη των ελαστικών.
 
Παρά το γεγονός ότι οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν έχουν τελειοποιηθεί ακόμα, η βασική αρχή είναι ότι όταν οποιαδήποτε ομάδα ζητήσει πληροφορίες για την εξέλιξη των ελαστικών ή δεδομένα γύρω από αυτά, η Pirelli θα τα παράσχει σε όλες τις ομάδες ανεξαιρέτως και όχι μονάχα σε αυτήν που έκανε την έκκληση.
 
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Sauber, Monisha Kaltenborn δήλωσε: «Όταν κάναμε τη συμφωνία με την Pirelli, δώσαμε μεγάλη έμφαση στο γεγονός ότι θα υπήρχε διαφάνεια. Ακόμα και εμείς οι ίδιοι δεν είμαστε απόλυτα σίγουροι πως θα λειτουργήσει, διότι δεν είχαμε ποτέ πριν αυτή την κατάσταση, αλλά η κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε, σε ότι αφορά γενικές πληροφορίες και ερωτήσεις, είναι ότι θα τις μοιραζόμαστε, όπως συμβαίνει και στην ηλεκτρονική πλευρά» (με την ενιαία ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου που παρέχει σε όλες τις ομάδες η MES).
 
«Αυτό πρέπει να γίνει από την Pirelli, καθώς η FOTA δε διαθέτει τους απαραίτητους μηχανισμούς» τόνισε η Kaltenborn, συμπληρώνοντας: «Εξαρτάται από το είδος των πληροφοριών. Εάν πρόκειται για γενικές πληροφορίες για τον τύπο των ελαστικών, τότε θα κοινοποιούνται».
 
Ο γενικός διευθυντής της Virgin Racing, Grame Lowdon προσέθεσε: «Νομίζω ότι αφορά λιγότερο τη συγκέντρωση πληροφοριών. Είναι πιο πολύ μια συμφωνία για όλους να είναι ανοιχτοί. Αυτό που δεν ήθελε κανείς να δει, ήταν την ανάπτυξη μιας ξεχωριστής σχέσης μεταξύ του καινούργιου προμηθευτή και μιας συγκεκριμένης ομάδας, οπότε όλοι είναι της γνώμης να μην υπάρξουν ειδικές σχέσεις. Δεν υπάρχει καθιερωμένο σύστημα, αλλά η ιδέα είναι ότι αν κάποιος απευθυνθεί στον προμηθευτή ελαστικών ζητώντας μερικές πληροφορίες, τότε όλοι θα τις λάβουν, αντί για κάτι αποκλειστικό και μοναδικό. Θα έχεις ακόμα το δικό σου άνθρωπο για τα ελαστικά και θα εξακολουθείς να εργάζεσαι σε βάση ενός προς έναν εκεί, αλλά η γενική εικόνα είναι ότι όλοι θα λαμβάνουν τις ίδιες πληροφορίες».
 
Σύμφωνα με τον Lowdon, οι πληροφορίες που δε θα κοινοποιούνται σε όλες τις υπόλοιπες ομάδες θα είναι αυτές που θα αφορούν το ρυθμό φθοράς συγκεκριμένων μονοθεσίων, ή αντίστοιχα δεδομένα που αφορούν μια συγκεκριμένη ομάδα.
 
Η Pirelli διεξάγει δοκιμές εξέλιξης μέχρι το τέλος της φετινής σεζόν με μια Toyota TF109 του 2009, ώστε να μη δημιουργηθεί πλεονέκτημα που θα ευνοεί οποιαδήποτε από τις εν ενεργεία ομάδες, οι οποίες θα πάρουν την πρώτη γεύση τους από τα ιταλικά ελαστικά στα τεστ που θα πραγματοποιηθούν στο Αμπού Ντάμπι, την εβδομάδα μετά τη διεξαγωγή του τελευταίου Grand Prix για τη σεζόν του 2010, στην πίστα της Yas Marina.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ