top icon
Αγώνες

F1: Στις 28/1 η καινούργια Ferrari

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali αποκάλυψε την ημερομηνία παρουσίασης του καινούργιου μονοθεσίου της Scuderia και μίλησε για όλους και για όλα στην εκδήλωση Wroom.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali αποκάλυψε ότι η Scuderia θα παρουσιάσει το καινούργιο της μονοθέσιο στο Maranello την Παρασκευή 28 Ιανουαρίου. Εκείνη την ημέρα, η καινούργια Ferrari θα έχει το δικαίωμα να διανύσει 100 χλμ. στην ιδιόκτητη πίστα του Fiorano (με ελαστικά επίδειξης) για λόγους κινηματογράφησης διαφημιστικού υλικού.
 
Παράλληλα, η Team Lotus ανακοίνωσε ότι δεν πρόκειται να πραγματοποιήσει παραδοσιακή παρουσίαση του καινούργιου μονοθεσίου της, το οποίο θα αποκαλύψει στην πίστα Ricardo Tormo της Βαλένθια, όπου μεταξύ 1-3 Φεβρουαρίου θα διεξαχθεί το πρώτο τεστ χειμερινών δοκιμών εξέλιξης. Ο ιδιοκτήτης της Team Lotus, Tony Fernandes δήλωσε ότι το 2010 επένδυσε 37 εκατομμύρια ευρώ στην ομάδα, από την προσωπική του περιουσία.
 
Την ίδια στιγμή, η καινούργια Williams θα κάνει το ντεμπούτο της την 1η Φεβρουαρίου στη Βαλένθια, στα χέρια του Rubens Barrichello. H ομάδα έχει ακολουθήσει πιο επιθετική προσέγγιση στην FW33.
 
Eπιστρέφοντας στα της Ferrari, o Stefano Domenicali ανακοίνωσε την ημερομηνία παρουσίασης του καινούργιου μονοθεσίου στην εκδήλωση Wrooom της Philip Morris, που διοργανώνεται στις αρχές κάθε χρόνου στη χιονισμένη τον Ιανουάριο Madonna di Campiglio. Παρόντες και οι παράγοντες της ομάδας της Ducati στο MotoGP, η οποία είχε να επιδείξει το καινούργιο μεταγραφικό της απόκτημα, τον Valentino Rossi, ο οποίος τράβηξε την περισσότερη προσοχή.
 
Ο Fernando Alonso δεν πρόκειται να κάνει σκι αυτή τη φορά όμως, καθώς έχει υποστεί μια ελαφρά κάκωση σε μυ του δεξιού του ποδιού, καθώς εξασκούνταν στο γυμναστήριο. Σύμφωνα με τις πληροφορίες, παρά το ότι αυτό τον καιρό ο 29χρονος Ισπανός έχει αφήσει το ποδήλατο λόγω του τραυματισμού του και δηλώνει ότι πρέπει να παραμείνει στον καναπέ για να αναρρώσει, συνεχίζει την προετοιμασία του για την καινούργια σεζόν στο γυμναστήριο. Ο Alonso δηλώνει ότι είναι έτοιμος, έχει ξεπεράσει το 2010 και αμφιβάλλει ότι θα δούμε μονάχα μια ομάδα να κυριαρχεί φέτος.
 
Σήμερα, ο Stefano Domenicali έδωσε συνέντευξη Τύπου διάρκειας μιας ώρας στη Madonna di Campiglio, στην οποία δήλωσε για τον Alonso: «Σίγουρα ο Fernando ξεκινάει από μια εξαιρετική βάση, έπειτα από ένα δεύτερο μισό της σεζόν το οποίο ήταν σχεδόν τέλειο». Ο Domenicali συμφώνησε ότι ο Alonso χρειάστηκε το πρώτο μισό της σεζόν του 2010 για να προσαρμοστεί στο καινούργιο του περιβάλλον.
 
Ο 45χρονος Ιταλός αναφέρθηκε και στον Felipe Massa: «Περιμένω, επειδή ο Felipe είναι πολύ δυνατός, να βρίσκεται πιο κοντά στον Fernando, ή να είναι ακόμη καλύτερος. Είμαι σίγουρος ότι τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετώπισε πέρυσι θα λυθούν. Τον είδα ήδη στην πρώτη ημέρα του τεστ με την Pirelli να έχει διαφορετικό πρόσωπο. Γνωρίζει ότι έχει την πλήρη υποστήριξη της ομάδας».
 
Ο Domenicali υπογράμμισε ότι η Ferrari πρέπει να ξεκινήσει τη σεζόν του 2011 δυνατά, καθώς αυτός ήταν ένας από τους λόγους, κατά την άποψή του, για τους οποίους η ιταλική ομάδα έχασε τον περυσινό τίτλο: «Αυτό που πρέπει να αποφύγουμε φέτος είναι να αποτύχουμε να συγκεντρώσουμε τους σημαντικούς βαθμούς στο πρώτο μισό της σεζόν, όπως κάναμε πέρυσι. Ο λόγος για τον οποίο χάσαμε το πρωτάθλημα, πέραν του Αμπού Ντάμπι, ήταν οι σημαντικοί βαθμοί που δε συγκεντρώσαμε στο πρώτο μισό της σεζόν».
 
Ο Domenicali δήλωσε ότι η ομάδα της Ferrari θα πρέπει να είναι «τέλεια» από την αρχή της καινούργιας σεζόν: «Η προσδοκία μας είναι να έχουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο από την αρχή, ένα αξιόπιστο, δυνατό μονοθέσιο και πρέπει να πω ότι το είδαμε αυτό πέρυσι. Εάν δεν είσαι τέλειος εντός ενός τόσο ανταγωνιστικού περιβάλλοντος, με αντιπάλους που είναι τόσο δυνατοί, με ομάδες που επίσης διαφέρουν αριθμητικά, τότε είναι δύσκολο να νικήσεις. Οπότε, ο στόχος είναι να είμαστε καλύτεροι από πέρυσι, ειδικά όσον αφορά την απόδοση, με ένα μονοθέσιο που πρέπει να είναι ανταγωνιστικό από την αρχή, πρέπει να είναι αξιόπιστο -όπως ήταν πέρυσι- αλλά βελτιωμένο όπου είναι δυνατόν. Πρέπει να είμαστε τέλειοι στην ερμηνεία των γεγονότων που λαμβάνουν χώρα κατά τη διάρκεια των αγώνων και να μην κάνουμε λάθη ούτε σε αυτό τον τομέα. Προσεγγίζουμε μια καινούργια σεζόν με ενθουσιασμό, το σωστό ενθουσιασμό και νομίζω ότι αυτό είναι βασικό, ειδικά στην αρχή, να ξεκινήσεις βάζοντας στην άκρη -από ψυχολογική σκοπιά- τον τελευταίο αγώνα στο Αμπού Ντάμπι. Οπότε, από την πλευρά μου, αυτό που έκανα, και θα κάνω, είναι να εργαστώ επάνω σε μερικούς ψυχολογικούς τομείς, διότι από τεχνική σκοπιά έχουμε μερικούς μηχανολόγους που γνωρίζουν τι πρέπει να κάνουν, αλλά πρέπει, φυσικά, να το αποδείξουν με γεγονότα. Από τη δική μας πλευρά, πρέπει να στήσουμε μια καθαρή ομάδα, καθαρή από την άποψη ότι δε θα έχει φόβους».
 
Ο Ιταλός δήλωσε απόλυτα πεπεισμένος ότι οι ανακατατάξεις στο τεχνικό τμήμα της Ferrari θα φέρουν καλύτερα αποτελέσματα στην πίστα. Αυτές προβλέπουν ότι ο προ εξαμήνου αποκτηθείς (από την McLaren) Pat Fry θα αναλάβει τη διαχείριση των στρατηγικών στην πίστα. Ο Domenicali δήλωσε ότι ο Fry, σε συνεργασία με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Aldo Costa, έχουν δημιουργήσει μια καινούργια δομή και διαφορετική ροή εργασίας στο τεχνικό τμήμα του Maranello.  
 
Σύμφωνα με τις πληροφορίες στην Madonna di Campiglio, ο Neil Martin, τον οποίο η Ferrari προσέλαβε από τη Red Bull ως επικεφαλής έρευνας λειτουργιών, δε θα ταξιδεύει στους αγώνες, αλλά θα παραμένει στο εργοστάσιο του Maranello. O Martin θα κληθεί να σχεδιάσει λογισμικό ηλεκτρονικών υπολογιστών το οποίο θα επιτρέπει στους μηχανολόγους να κάνουν πιο εύστοχες επιλογές, βασιζόμενοι σε πιο ακριβείς προσομοιώσεις.
 
Ο Domenicali αναφέρθηκε στις αλλαγές που έφερε η πρόσληψη του Martin στο Maranello: «Έχουμε δημιουργήσει μια καινούργια διεύθυνση εντός του τεχνικού τμήματος. Το τμήμα έρευνας λειτουργιών θα αναφέρεται στον Aldo Costa και θα αποτελείται από μια ομάδα ανθρώπων η οποία αναλάβει να βελτιώσει τις προσομοιώσεις, τα δεδομένα από τις οποίες θα πρέπει να δίνονται στους μηχανολόγους. Το τμήμα έρευνας λειτουργιών θα ενσωματώσει τις αποφάσεις από τον προσομοιωτή, την αεροδυναμική σήραγγα και τους σχεδιαστές, όντας ένα τμήμα με ευρύτερα καθήκοντα, το οποίο θα προστεθεί στο σχεδιασμό την αεροδυναμική, την ομάδα, τους δομικούς υπολογισμούς εντός της ομάδας που αφορούν την κατασκευή. Αλλά όλοι θα λειτουργούν υπό κάποια επικεφαλής τεχνικά στελέχη και άλλες αποφάσεις, οπότε τίποτα δεν έχει αλλάξει από αυτή τη σκοπιά».
 
Ο Domenicali κλήθηκε να μιλήσει επίσης και για τη διαμάχη που έχει ξεσπάσει εντός της FOTA, της οποίας αρνήθηκε να παραμείνει αντιπρόεδρος για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Κάποιες ομάδες κατηγορούν τη Red Bull ότι ξόδεψε περισσότερα χρήματα απ’ όσα όριζε ως ανώτατο όριο η συμφωνία περιορισμού των εξόδων (RRA) για το 2010, ένα είδος εθελοντικού αυτοπεριορισμού που έχει υπογραφεί από όλες τις ομάδες. Ο Domenicali περιορίστηκε να δηλώσει ότι πιστεύει πως όλες οι ομάδες που υπέγραψαν τη συμφωνία περιορισμού εξόδων το 2009 τη σεβάστηκαν πέρυσι. Ο Ιταλός προσέθεσε ότι η FOTA ερευνά τους ισχυρισμούς ότι η Red Bull υπερέβη το ανώτατο όριο εξόδων για το 2010 και ότι δεν πρόκειται να υπάρξει αλλαγή των αποτελεσμάτων του πρωταθλήματος του 2010, καθώς η RRA είναι μια συμφωνία μεταξύ των ομάδων και δεν αφορά την FIA.
 
Ο διευθυντής της Red Bull, Christian Horner διέψευσε ότι η ομάδα του Milton Keynes έχει ξόδεψε περισσότερα χρήματα από το ανώτατο όριο για το 2010. Ο Βρετανός όμως δήλωσε: «Περιμένουμε ότι πιθανώς οι άλλες ομάδες να μας αμφισβητήσουν, όπως έχουν κάνει με εμπρός αεροτομές, την απόσταση του μονοθεσίου από το έδαφος και όλα τα υπόλοιπα κατά τη διάρκεια της περυσινής χρονιάς. Αλλά δεν έχουμε κανένα θέμα».
 
Σύμφωνα με πηγές του BBC, οι βασικές αρχές της καινούργιας RRA, που συμφωνήθηκαν στο GP Σιγκαπούρης, προβλέπουν την χαλάρωση των οικονομικών περιορισμών, αλλά την αύξηση της αυστηρότητας στην αστυνόμευση των ομάδων. Επίσης και οι ποινές για τυχόν παράβαση των όρων της RRA προβλέπεται ότι θα είναι πιο αυστηρές. Eντούτοις, η Red Bull αντιτίθεται σε αυτά τα μέτρα…
 
Ο Horner υποστηρίζει ότι η Red Bull είχε το 3ο ή 4ο υψηλότερο budget στη Formula 1 το 2010. Αλλά ο Domenicali δήλωσε στο ιταλικό περιοδικό Autosprint ότι η Ferrari ξοδεύει λιγότερα χρήματα στην εξέλιξη του πλαισίου της από την Red Bull (και την McLaren): «Είναι ώρα να εγκαταλείψουμε αυτή την ιστορία ότι η Ferrari είναι η ομάδα που ξοδεύει τα περισσότερα από οποιονδήποτε άλλο στην F1. Αυτό δεν είναι αλήθεια πια. Σίγουρα, η Red Bull και η McLaren ξοδεύουν περισσότερα από εμάς για να κατασκευάσουν το πλαίσιό τους. Έπειτα υπάρχει ο κινητήρας, ο οποίος αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό κόστος για εμάς, επειδή πρέπει να τον κατασκευάσουμε. Για αυτούς είναι απλά ένα τιμολόγιο να πληρώσουν γιατί τον αγοράζουν έτοιμο και ωραίο».
 
Στη Madonna di Campiglio, ο Domenicali αναφέρθηκε και στις διαπραγματεύσεις για την υπογραφή της καινούργιας Συνθήκης Ομονοίας, όπου οι ομάδες αναμένεται να ζητήσουν μεγαλύτερο μερίδιο (75% αντί για το ισχύον 50%) από τα εμπορικά δικαιώματα του σπορ: «Προς το παρόν τα πράγματα είναι λίγο ήσυχα. Περιμένω ότι μέχρι το μέσο της σεζόν, να λάβω νέα, καθώς είναι ευθύνη των ομάδων να διασφαλίσουν το μέλλον πέραν του 2012. Αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πρόκειται για συμφωνία μεταξύ τριών πλευρών: της FIA, του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων και των ομάδων, που πρέπει να συμφωνήσουν μεταξύ τους πως να προχωρήσουν. Αντιμετωπίζουμε έξι έντονους μήνες».
 
Ακόμη ένα πολύ σημαντικό σημείο της συνέντευξης Τύπου του Ιταλού, ήταν ότι στην ερώτηση εάν η αποχώρηση της HRT από την FOTA δημιούργησε ρωγμές εντός του συνδέσμου των ομάδων, ο Domenicali απάντησε «Ίσως…»
 
Ο Domenicali, στη συνέντευξή του στο Autosprint, αναφέρθηκε και στη ρυθμιζόμενη πίσω αεροτομή η οποία θα παρουσιαστεί το 2011 στη Formula 1, με σκοπό να αυξήσει τα προσπεράσματα: «Είναι άγνωστος τομέας: έχει καθοριστεί αρκετά καλά με αποσαφηνίσεις στους τεχνικούς κανονισμούς, αλλά όπως και με κάθε καινούργιο πράγμα, πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Ο οδηγός που βρίσκεται πίσω από έναν άλλο θα μπορεί να την ενεργοποιήσει για να μπει στο slipstream μονάχα σε προκαθορισμένα σημεία της πίστας και μονάχα εφόσον η διαφορά μεταξύ του ιδίου και του αντιπάλου του είναι πολύ μικρή. Θα εξαρτάται από τη διεύθυνση του αγώνα να σηματοδοτήσει τη δυνατότητα (χρήσης του συστήματος), με ένα φως στο cockpit. Ωστόσο, αναρωτιέμαι: εκτός από τη διευκόλυνση των προσπερασμάτων, αυτό το σύστημα θα κάνει τις μονομαχίες πιο συναρπαστικές, ή υπερβολικά προβλέψιμες. Προς το παρόν διατηρώ τις επιφυλάξεις μου, αλλά ελπίζω να κάνω λάθος. Ελπίζω επίσης οι τηλεοπτικοί σταθμοί να βρουν ένα τρόπο να κάνουν τον κόσμο να βλέπει στην οθόνη ποιος έχει ενεργοποιήσει το μηχανισμό και ποιος όχι, ειδάλλως δε θα καταλαβαίνεις τίποτα πια».
 
Στη Madonna di Campiglio, o Domenicali προσέθεσε για το ίδιο θέμα: «Οι ομάδες και η FIA πρέπει να τελειοποιήσουν τις λεπτομέρειες. Μέχρι στιγμής την έχουμε δοκιμάσει μονάχα στην αεροδυναμική σήραγγα. Αλλά πρέπει να οριστεί πότε μπορείς να τη χρησιμοποιήσεις και πόσο μεγάλη πρέπει να είναι η διαφορά μεταξύ δυο μονοθεσίων. Αυτό θα συμβεί τις επόμενες εβδομάδες. Τώρα θα καθοριστεί πόσο βελτιώνει το σύστημα την τελική ταχύτητα στις ευθείες. Το κατά πόσο τα προσπεράσματα θα είναι πιο εύκολα θα το δούμε. Καθώς είναι κάτι καινούργιο για τη FIA και τις ομάδες, θα υπάρχει μια περίοδος εκμάθησης. Οι κατατακτήριες δοκιμές δε θα πρέπει να είναι το ίδιο σημαντικές όσο στις πρόσφατες σεζόν. Τα ελαστικά φαίνεται να είναι πιο μαλακά. Αυτό θα βελτιώσει το θέαμα».
 
Όσον αφορά τον καινούργιο προμηθευτή ελαστικών της Formula 1, την Pirelli, o Domenicali δήλωσε: «Πρώτα απ’ όλα πρέπει να ευχαριστήσουμε την Pirelli. Χωρίς αυτήν θα τρέχαμε με τις ζάντες. Είμαι πεπεισμένος ότι θα παράγουν ένα καλό προϊόν. Το εμπρός ελαστικό έχει σχεδόν καθοριστεί, στον πίσω άξονα υπάρχει περισσότερη δουλειά. Δεν έχουμε δοκιμάσει τα ελαστικά βροχής. Εάν δε βρέξει στις ερχόμενες δοκιμές, δεν υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι να τα δοκιμάσουμε. Θα είναι ενδιαφέρον όταν θα βρέξει για πρώτη φορά».  
 
Ο 45χρονος Ιταλός διευθυντής του αγωνιστικού τμήματος της Ferrari αναφέρθηκε και στην απαγόρευση των δοκιμών εξέλιξης στη Formula 1: «Ο πρόεδρός μας εκφράζει συχνά την κριτική του εναντίον αυτού του κανονισμού, λέγοντας ότι είναι σα να απαγορεύεις σε μια ποδοσφαιρική ομάδα να προπονείται μεταξύ των αγώνων. Θέλω να υπενθυμίσω στον κόσμο ότι η Ferrari, αποδεχόμενη αυτό τον κανονισμό που απαγορεύει τις δοκιμές εξέλιξης, είναι η ομάδα που έχει αρνηθεί τα περισσότερα, όσον αφορά τις επενδύσεις της, γιατί στο παρελθόν βασιζόμασταν περισσότερο σε πραγματικές δοκιμές παρά στον προσομοιωτή, σε αντίθεση με άλλους. Ας μην ξεχνάμε ότι έχουμε δυο πίστες δοκιμών που δε χρησιμοποιούνται τώρα».
 
O Domenicali δήλωσε επίσης ότι 20 αγώνες είναι αρκετοί για μια σεζόν: «Είκοσι είναι ο σωστός αριθμός. Με περισσότερους θα ήταν δύσκολο. Από τα μέσα Μαρτίου μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου ωστόσο, είναι μια πολύ μεγάλη σεζόν. Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι σημαντικές για εμάς. Επίσης, οι ιστορικοί αγώνες σημαίνουν πολλά. Νομίζω ότι δε μπορούμε στο μέλλον να έχουμε δυο αγώνες στην ίδια χώρα. Επιπλέον, ο αγώνας θα πρέπει να προωθείται καλά στη χώρα. Στο παρελθόν δε συνέβαινε πάντοτε αυτό». Με αυτά τα λόγια, ο Ιταλός φάνηκε ότι φέρεται εναντίον του GP Ρώμης, που ενδέχεται να εισέλθει στο πρωτάθλημα το 2013, ωστόσο, αποσαφήνισε ότι είναι αναγκαίο να δούμε πως θα εξελιχθούν τα πράγματα με τα σχέδια για ένα Grand Prix στη Ρώμη.
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ