Περιμένοντας τον… Μπότας, αφιερώνουμε λίγες γραμμές στα τελευταία τεκταινόμενα από το χώρο της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού.
Όπως κάθε χρόνο τέτοιες ημέρες, πολλά και διάφορα συμβαίνουν, εν όψει της εκκίνησης του νέου παγκόσμιου πρωταθλήματος της F1 τον Μάρτιο στην Αυστραλία. Κι όπως είναι ήδη γνωστό, αλλά όχι επισημοποιημένο, οι πιο ενδιαφέρουσες εξελίξεις αναμένονται από τις ομάδες της Mercedes και της Williams. Οι Γερμανοί, μετά την απρόσμενη αποχώρηση του παγκόσμιου πρωταθλητή του 2016 Νίκο Ρόζμπεργκ από την ενεργό δράση, βρέθηκαν να τρέχουν για να αναπληρώσουν το κενό. Συζητήθηκαν πολλά ονόματα, καθώς όλοι ενδιαφέρονται γι αυτό το κόκπιτ, καταλήγοντας (πάντα ανεπίσημα) στον Βάλτερι Μπότας. Ο πιλότος της Williams, του οποίου μέρος των δικαιωμάτων διατηρεί ο αγωνιστικός διευθυντής της Μercedes Τoto Wolff, φαίνεται να είναι ο καταλληλότερος για την περίσταση: Αξιόπιστος και με ειδίκευση στο μάζεμα βαθμών, γνωρίζει καλά τους κινητήρες της Mercedes αφού με αυτούς αγωνίζεται, ενώ και η σχέση του με τον Χάμιλτον είναι μέχρι στιγμής πολύ καλή.
Βέβαια, για να αποχωρήσει από τη Μercedes, χρειάστηκε να επιστρέψει στη F1 o άρτι αποχωρήσας Φελίπε Μάσα. Του έγινε μια νέα πρόταση από τη Williams, την οποία (πάντα ανεπίσημα) απεδέχθη, ακυρώνοντας τα δάκρυα που χύσαμε γι αυτόν στον πρόσφατο αγώνα της Βραζιλίας. Ήταν πολλά τα λεφτά, ενώ και ο χορηγός της ομάδας (Martini) δεν ήθελε με τίποτα να δει στο μονοθέσιο της βρετανικής ομάδας έναν άπειρο οδηγό (η απαίτησή της έπαιξε βαρύνοντα ρόλο στην εξέλιξη αυτή). Η απόφαση του Βραζιλιάνου δίχασε τις γνώμες των παλαιότερων οδηγών, αφού άλλοι τη θεωρούν σωστή και άλλοι λάθος. Μόλις χτες, η παλιά δόξα των Γάλλων Ζαν Αλεζί τοποθετήθηκε αρνητικά, εκφράζοντας την άποψη πως ο Φελίπε δεν έπρεπε να ξαναγυρίσει.
Και με τον ταλαντούχο Πασκάλ Βερλάιν, που ανήκει στο δυναμικό της Mercedes και ήθελε πολύ αυτή τη θέση; Όλα πήγαν καλά για αυτόν τελικά, αφού πήγε πακέτο στη Sauber, ομάδα σαφώς ισχυρότερη από τη Manor, με το μονοθέσιο της οποίας ασφαλώς θα πετύχει περισσότερα καλά αποτελέσματα σε σύγκριση με το 2016. Νεαρός είναι, έχει καιρό μπροστά του. Φαντάζεστε τί θα γινόταν αν αποδεικνυόταν ταχύτερος από τον Χάμιλτον και ανέπτυσσε τις δικές του φιλοδοξίες; Στη Mercedes δε θέλουν με τίποτα να ξαναζήσουν έναν εσωτερικό πολεμο…
Τα νέα μονοθέσια των ομάδων πότε θα τα δούμε; Μέχρι τώρα μόνο δύο ομάδες έχουν ανακοινώσει ημερομηνίες παρουσίασης των αγωνιστικών τους όπλων: η Mercedes θα μας το δείξει στις 23 Φεβρουαρίου στην εμβληματική πίστα του Silverstone και η Ferrari την επόμενη ημέρα, στο Φιοράνο. Όσο για τους υπόλοιπους, περιμένουμε τις δικές τους ανακοινώσεις. Κλείνοντας, σχετικά με τους νέους κανονισμούς που θα ισχύσουν για το 2017, υπάρχουν πολλά που είναι ακόμη άγνωστο πώς θα λειτουργήσουν. Ο αγωνιστικός διευθυντής της Mercedes λέει πως το γερμανικό μονοθέσιο θα είναι φέτος πιο δυσκολο-οδήγητο, εξαιτίας ακριβώς των νέων κανονισμών. Παράλληλα, οι περισσότεροι τεχνικοί της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού εκτιμούν ότι όλα τα μονοθέσια θα είναι φέτος τρία δευτερόλεπτα στο γύρο ταχύτερα από πέρισυ και αυτό θα βοηθήσει το θέαμα να επιστρέψει στα αυτοκινητοδρόμια. Για να δούμε…
Μείνετε συντονισμένοι, περιμένουμε τον Βάλτερι, που φρόντισε την περασμένη εβδομάδα να επισκεφτεί και το εργοστάσιο της Mercedes στη Στουτγάρδη. Προφανώς, δε θα πήγε εκεί για να δει μόνο τα εκθέματα του Μουσείου. Κατά τα λοιπά, ελπίζουμε να εισακουστούν από όλους οι ευχές μας για μια καλή και ενδιαφέρουσα αγωνιστική χρονιά. Το έχουμε ανάγκη και εμείς και εκείνοι…