X
Αγώνες

F1: Σκέψεις για μονοθέσια AWD από το 2025

Η Formula 1 οδεύει προς ριζικές αλλαγές στα μονοθέσιά της από το 2025, με την ιδέα της τετρακίνησης να έχει πέσει στο τραπέζι, και να αποκτά έρεισμα ανάμεσα στους ιθύνοντες του σπορ.

Το 2025 θα είναι μία χρονιά-ορόσημο για το μέλλον του σπορ. Μετά τις δραστικές αλλαγές σε αεροδυναμικό επίπεδο που θα έρθουν το 2022, το 2025 θα σημάνει την μετάβαση σε πιο αποδοτικά, χωρίς εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κινητήρια σύνολα.

Η εισαγωγή των βιοκαυσίμων είναι δεδομένη, ενώ έχει συζητηθεί και η υιοθέτηση ενεργών αεροδυναμικών μερών για την καλύτερη αεροδυναμική απόδοση και τη λιγότερη δυνατή κατανάλωση καυσίμου (λόγω της μειωμένης οπισθέλκουσας).

Σε ρεπορτάζ του RaceFans.net, γίνεται αναφορά και σε μία ακόμη ριζικά διαφορετική για την F1 τεχνολογία: την τετρακίνηση.

Ο Gilles Simon, επικεφαλής της FIA για τους κινητήρες, εξηγεί το σκεπτικό:

«Προφανώς, ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο είναι πιο αποδοτικό σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάκτηση της ενέργειας, την απόδοση, τις στροφές. Αλλά, προσθέτει και επιπλέον πολυπλοκότητα. Είναι ακόμα νωρίς, και εξετάζουμε διάφορες ιδέες. Η κατεύθυνση που θα ακολουθήσουμε θα χαραχτεί μαζί με την F1 και τους προμηθευτές των κινητήρων.»

Στο ίδιο μήκος κύματος κινείται και ο Pat Symonds, τεχνικός επικεφαλής της F1:

«Αν έχουμε ανάκτηση ενέργειας από τους εμπρός τροχούς, έχει νόημα να τους δώσουμε κίνηση. Αλλά θα πρέπει να θυμηθούμε πως είμαστε άθλημα, δεν θέλουμε να στρίβουν τα μονοθέσια σαν να βρίσκονται σε ράγες. Στην αρχή του project μας, τρέχαμε προσομοιώσεις με κίνηση και στους εμπρός τροχούς, αλλά μόνο όταν η επιτάχυνση έπεφτε κάτω από ένα συγκεκριμένο επίπεδο.»

Η τελευταία φορά που ένα μονοθέσιο F1 ήταν AWD, το ημερολόγιο έγραφε 1961. Ήταν η Ferguson P99, στο τιμόνι της οποίας βρέθηκε ο Stirling Moss, ο οποίος κέρδισε το Βρετανικό GP εκείνης της σεζόν.

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!