top icon
Αγώνες

F1: Renault R31-Επίσημη παρουσίαση

Η Renault παρουσίασε την καινούργια R31, η οποία σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, James Allison, παρουσιάζει ιδιαίτερα φιλόδοξο σχεδιασμό, με στόχο την επιστροφή στις νίκες.

Η Renault παρουσίασε την καινούργια R31, η οποία σύμφωνα με τον τεχνικό διευθυντή της ομάδας, James Allison, παρουσιάζει ιδιαίτερα φιλόδοξο σχεδιασμό, με στόχο την επιστροφή στις νίκες. Το οδηγικό δίδυμο θα παραμείνει απαράλλακτο με πέρυσι, με τους Robert Kubica και Vitaly Petrov να διανύουν τη δεύτερη σεζόν τους ως team mates, παρά το ότι ο Πολωνός έχει παραδεχτεί ότι θα ήθελε κάποιον καλύτερο δίπλα του. Προσθήκες υπήρξαν στην παράταξη των δοκιμαστών, με τον Romain Grosjean να επιστρέφει στην ομάδα έπειτα από την ατυχή πορεία του στο δεύτερο μισό της σεζόν του 2009 με τη Renault. O 24χρονος Γάλλος θα αγωνιστεί με την ομάδα της DAMS στο GP2 φέτος. Παράλληλα, το όνομα Senna συνδέθηκε ξανά με την Lotus (η αυτοκινητοβιομηχανία, ο βασικός σπόνσορας της ομάδας) Renault, αφού ο Bruno Senna, που αγωνιζόταν πέρυσι με την HRT εντάχθηκε στη «στρατιά» δοκιμαστών της ομάδας, που περιλαμβάνει επίσης και τους Jan Charouz (23χρονος Τσέχος πρωταθλητής του Le Mans Series το 2009), Ho-Pin Tung και Fairuz Fauzy.
 
H ομάδα της Renault στοχεύει να ξεκινήσει τη σεζόν του 2011 πολύ καλύτερα απ’ ότι πέρυσι, που το μονοθέσιό της ήταν απογοητευτικό όταν παρουσιάστηκε, όντας πολύ συντηρητικό. Σύμφωνα με τον Eric Boullier, το μονοθέσιο με το οποίο τελείωσε τη σεζόν η ομάδα, ήταν 2 δλ. στο γύρο ταχύτερο από την έκδοση που αγωνίστηκε στον εναρκτήριο αγώνα της χρονιάς. Επιπλέον σύμφωνα με τον Γάλλο, τους τελευταίους 12 μήνες, η ομάδα έχει βελτιώσει τον εσωτερικό τρόπο λειτουργίας της, αυξάνοντας κατά 15% την αποδοτικότητά της. Ο Boullier έδωσε έμφαση και στην οικονομική σταθερότητα που προσφέρει στην ομάδα η πολυετής συμφωνία με το βασικό της σπόνσορα, το Group Lotus.
 
Το καινούργιο μονοθέσιο της Renault φαίνεται με την πρώτη ματιά ότι αποτελεί τον πιο επιθετικό σχεδιασμό της ομάδας τα τελευταία 5 χρόνια και ενδέχεται να επιφυλάσσει μερικές ισχυρές εκπλήξεις. Η Renault επιβεβαίωσε ότι θα χρησιμοποιεί KERS το οποίο εξέλιξε σε συνεργασία με την Magneti Marelli. Το σύστημα είναι τοποθετημένο κάτω από την κυψέλη του καυσίμου. Το περίβλημα του κιβωτίου της R31 είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο.

 

Robert Kubica, Gerard Lopez (ιδιοκτήτης), Eric Boullier (διευθυντής ομάδας), Vitaly Petrov.
 

Η Renault R31 παρουσιάζει το πιο χαμηλό ρύγχος από όλα τα μονοθέσια που έχουμε δει μέχρι στιγμής, και το επάνω μέρος του έχει επίσης το πιο έντονο V από τη φετινή γενιά. Πρωτοποριακός φαίνεται ότι είναι ο σχεδιασμός στην περιοχή κάτω από τα πόδια του οδηγού. Η Renault έκανε τη στροφή προς την πίσω ανάρτηση γεωμετρίας pullrod (δηλαδή σχολής Red Bull), με τον πίσω σύνδεσμο των ανώτερων ψαλιδιών να ξεπροβάλλει από το αμάξωμα. Είναι εντυπωσιακό πόσο μικρές είναι οι διαστάσεις του πίσω μέρους των καλυμμάτων των ψυγείων, ενώ οι εξατμίσεις είναι εκπληκτικά καλά κρυμμένες και ήδη έχουν κυκλοφορήσει μερικές ενδιαφέρουσες θεωρίες για την τοποθέτησή τους. Έκπληξη προκαλούν οι επιπλέον εισαγωγές αέρα στα πλαϊνά του αεραγωγού του κινητήρα, που είναι πανομοιότυπες με αυτές που είχε παρουσιάσει στο GP Βελγίου πέρυσι η ομάδα, αλλά για το f-duct της, η χρήση του οποίου έχει απαγορευτεί φέτος. Πρωτότυπος φαίνεται και ο σχεδιασμός του μηχανισμού αλλαγής κλίσης του flap της πίσω αεροτομής, ενώ αρκετά απλός φαντάζει ο διαχύτης.
 
Όταν οι Kubica και Petrov αποκάλυψαν το μονοθέσιο, όλοι έψαχναν τις απολήξεις των εξατμίσεων. Εντέλει, κανένας δεν τις βρήκε! Ωστόσο, έχει κυκλοφορήσει μια θεωρία στο διαδίκτυο, σύμφωνα με την οποία, οι εξατμίσεις της R31 δεν καταλήγουν στο πίσω μέρος, αλλά μπροστά από τον οδηγό. Στην ολιγόλεπτη παρουσίαση, κατά τη διάρκεια της οποίας οι άνθρωποι της Renault δεν άφησαν αρκετή ώρα για τα αδιάκριτα βλέμματα να διεισδύσουν στα μυστικά του μονοθεσίου, ήταν εμφανές ότι υπάρχει ένα περίπλοκο αεροδυναμικό εξάρτημα κάτω από τα πόδια του οδηγού στην R31. Εκεί συνήθως υπάρχει ένα διαχωριστικό της ροής του αέρα, ωστόσο, η θεωρία λέει ότι η Renault έχει τοποθετήσει εκεί μια αεροδυναμική διαμόρφωση που μοιάζει με διαχύτη. Στη ροή αέρα αυτής της διαμόρφωσης λέγεται ότι καταλήγουν οι απολήξεις των εξατμίσεων του V8 της R31! Περαιτέρω παρατήρηση του μονοθεσίου θα δώσει περισσότερες απαντήσεις επί του θέματος. Αν ισχύουν οι εικασίες αυτές, τότε η Renault ίσως να έχει παρουσιάσει μια σημαντική καινοτομία στον κόσμο της F1.

 

Υπάρχει περίπτωση οι εξατμίσεις της Renault R31 να… κρύβονται σε αυτή την περιοχή του μονοθεσίου, κάτω απ’ τα πόδια του οδηγού!

 
Ο τεχνικός διευθυντής της Renault, James Allison δήλωσε ότι όσον αφορά το σύστημα των εξατμίσεων, η ομάδα ξεκίνησε από λευκή κόλλα χαρτί. Το ίδιο συνέβη, όπως είναι φυσικό, και με την κινούμενη πίσω αεροτομή (Drag Control System – DCS), της οποίας η απόδοση θα διαφέρει από μονοθέσιο σε μονοθέσιο, σύμφωνα με τον Allison: «Το κέρδος σε τελική ταχύτητα από τη ρύθμιση της αεροτομής, δε θα είναι το ίδιο για όλα τα μονοθέσια. Το ποιος θα έχει το μεγαλύτερο πλεονέκτημα θα εξαρτηθεί από το ποιος θα σχεδιάσει την πιο αποτελεσματική έκδοση. Κάθε ομάδα θα ψάχνει για μια αεροτομή που παρέχει τον ιδανικό συμβιβασμό μεταξύ αρνητικής άντωσης στις στροφές, και του “ξεφορτώματος” της μέγιστης δυνατής ποσότητας αεροδυναμικής αντίστασης στις ευθείες. Όσο καλύτερα μπορεί να το κάνει αυτό η αεροτομή σου, τόσο καλύτερος θα είναι ο χρόνος σου στις κατατακτήριες δοκιμές, και τόσο πιο ανταγωνιστικός θα είσαι σε αγωνιστικές συνθήκες. Όσον αφορά πόσο ισχυρό είναι, τα κέρδη από τη ρύθμιση της πίσω αεροτομής θα είναι πολύ μεγαλύτερα από το κέρδος που είδαμε πέρυσι χρησιμοποιώντας το fduct. Aλλά όπως και το fduct, δεν είναι καθόλου απλό αεροδυναμικά και ξοδέψαμε πολύ χρόνο στο CFD (υπολογιστική υδροδυναμική) και την αεροδυναμική σήραγγα για να διασφαλίσουμε ότι η λύση μας αποδίδει τον καλύτερο συμβιβασμό». Ο Allison δήλωσε επίσης ότι η Renault δεν είχε χρησιμοποιήσει γεωμετρία αναρτήσεων pullrod εδώ και δεκαετίες.
 

Η Renault έχει ρίξει πολλή δουλειά στην κινούμενη πίσω αεροτομή, καθώς πιστεύει ότι το σύστημα αυτό μπορεί να κάνει τη διαφορά φέτος, ιδίως στις κατατακτήριες δοκιμές, όπου οι οδηγοί επιτρέπεται να το χρησιμοποιούν ελεύθερα.
 
Όπως δήλωσε ο Boullier, ο Robert Kubica αποτελεί ένα από τα πιο δυνατά χαρτιά της Renault. Ωστόσο, ο 26χρονος Πολωνός ήταν επιφυλακτικός όσον αφορά τις προσδοκίες του για τη φετινή σεζόν, αν και πιστεύει ότι η ομάδα βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση απ’ ότι τέτοια περίοδο πέρυσι, λόγω της σταθερότητας που επικρατεί στα εσωτερικά της τον τελευταίο χρόνο. Όσον αφορά το πρόγραμμα χειμερινών δοκιμών εξέλιξης, ο Kubica δήλωσε: «Ποτέ δεν είναι εύκολο, γιατί οι ημέρες που έχουμε για δοκιμές είναι περιορισμένες, αλλά νομίζω ότι υπάρχει, οριακά, αρκετός χρόνος για να είμαστε έτοιμοι για το Μπαχρέιν. Όλα εξαρτώνται από το πόσο καλά θα πάνε τα πράγματα στα πρώτα τεστ και πρέπει να ελπίζεις ότι δε θα υπάρχουν μεγάλες εκπλήξεις που θα σου κοστίσουν χρόνο στην πίστα. Επίσης, με τόσες πολλές αλλαγές φέτος, η αποστολή που αντιμετωπίζουμε είναι μεγαλύτερη απ’ ότι τα προηγούμενα χρόνια και η κατανόηση του KERS, της πίσω αεροτομής και των καινούργιων ελαστικών θα χρειαστούν πολλούς γύρους. Μάλιστα, η εκμάθηση για τα ελαστικά θα είναι το πιο χρονοβόρο απ’ όλα, γιατί πρέπει να δοκιμάσεις κάθε γόμα σε διαφορετικές συνθήκες, με διαφορετικά φορτία καυσίμου, και υπάρχουν τόσα πολλά να ανακαλύψεις. Κρατάω τα δάχτυλά μου σταυρωμένα, για ένα καλό, ομαλό ξεκίνημα στις δοκιμές, ώστε να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε στην απόδοση όσο το δυνατό νωρίτερα».
 
O Vitaly Petrov κατάφερε να διατηρήσει τη θέση στου στην ομάδα, χάρη και στη γενναιοδωρία των προσωπικών του χορηγών. Ο 26χρονος Ρώσος, έπειτα από μια κακή σεζόν το 2010, είναι αποφασισμένος να τα πάει καλύτερα φέτος και μίλησε για τη δεύτερη σεζόν του στη Formula 1, καθώς και για τη μετακόμισή του στην Αγγλία, κοντά στο εργοστάσιο της Renault: «Η ομάδα έχει δείξει πολύ πίστη σε μένα και είναι η ευκαιρία μου να δείξω σε όλους ότι είχαν δίκιο που πίστεψαν σε μένα. Νιώθω μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση και είμαι έτοιμος. Πέρυσι ήταν λίγο τεταμένα, αλλά τώρα είμαι ελεύθερος και μπορώ να αναπνεύσω, ξέρω τι πρέπει να αλλάξω, που μπορώ να βελτιωθώ και είμαι αποφασισμένος να τα πάω καλά. Τώρα, καταλαβαίνω πόσο δύσκολη είναι η Formula 1 σε κάθε επίπεδο και ξέρω ότι ακόμα και ένα μικρό λάθος, μπορεί να έχει μεγάλο αντίκτυπο στο σαββατοκύριακό σου. Φέτος θα επικεντρωθώ στο να τα κάνω όλα σωστά, μεγιστοποιώντας όλες τις περιόδους και να παραμένω συγκεντρωμένος ολόκληρο το σαββατοκύριακο. Στις αρχές Ιανουαρίου μετακόμισα στην Αγγλία και περνάω πολύ καιρό στο Enstone με την ομάδα. Πιστεύω ότι αυτό είναι σημαντικό, γιατί βοηθάει στην ενίσχυση των σχέσεών μου με τους μηχανολόγους, τους μηχανικούς και τους ανθρώπους γύρω μου».

Φ.Λ.
[email protected]
 

To πίσω μέρος της R31. O διαχύτης φαίνεται αρκετά απλός Τα πλευρικά τοιχώματα της πίσω αεροτομής εκτείνονται ως το διαχύτη, ενώ είναι ορατός ο σύδνεσμος του μονοκόματου ανώτερου ψαλιδιού της ανάρτησης με το κιβώτιο. Οι εξατμίσεις όμως είναι… άφαντες!

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!

ΤΙΜΕΣ - ΤΕΧΝΙΚΑ