X
Αγώνες

F1: Red Bull RB7-Επίσημη παρουσίαση

Πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια του μονοθεσίου με το οποίο θα υπερασπιστεί τους τίτλους της η Red Bull. Το καινούργιο δημιούργημα του Adrian Newey αποκαλείται RB7.

Πραγματοποιήθηκαν τα αποκαλυπτήρια του μονοθεσίου με το οποίο θα υπερασπιστεί τα πρωταθλήματά της η Red Bull. Το καινούργιο δημιούργημα του Adrian Newey αποκαλείται RB7 και το κυριότερο χαρακτηριστικό της, σε σύγκριση με όλα τα υπόλοιπα καινούργια μονοθέσια που έχουμε δει μέχρι στιγμής, είναι το προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα.
Οι Sebastian Vettel και Mark Webber, που θα αποτελέσουν το οδηγικό δίδυμο της Red Bull για 3η χρονιά, αποκάλυψαν την RB7 στη Βαλένθια. Η Red Bull θα συνεχίσει να εφοδιάζεται τους κινητήρες της από τη Renault, ενώ το KERS που θα χρησιμοποιεί έχει εξελιχθεί από τη συνεργασία της γαλλικής εταιρίας με τη Magneti Marelli, χρησιμοποιώντας στοιχεία και από το πρόγραμμα εξέλιξης του συστήματος στις εγκαταστάσεις της ομάδας στο Milton Keynes.
Όπως έχει δηλώσει εδώ και αρκετό καιρό ο Newey, το καινούργιο μονοθέσιο της Red Bull δεν είναι επαναστατικό, αλλά αποτελεί μια φυσική εξέλιξη του περυσινού μοντέλου, διατηρώντας το ανυψωμένο ρύγχος και την pullrod πίσω ανάρτηση που είχε παρουσιάσει το 2009 και τώρα αρχίζουν να αντιγράφουν και οι υπόλοιποι αντίπαλοί της. Τα καλύμματα των ψυγείων έχουν πολύ μικρό μέγεθος, ιδίως στο πίσω μέρος τους, με αποτέλεσμα οι απολήξεις των εξατμίσεων να βρίσκονται αρκετά μακριά από το διαχύτη. Όσον αφορά το προεκταμένο κάλυμμα κινητήρα, είναι παρόμοιο με την περυσινή έκδοση, αλλά έχει αφαιρεθεί το αμάξωμα στην περιοχή εμπρός από την πίσω αεροτομή, όπου οι καινούργιοι κανονισμοί απαγορεύουν την ύπαρξη οποιουδήποτε στοιχείου. Συνεπώς, το κάλυμμα κινητήρα της RB7 εκτείνεται μέχρι εκεί που επιτρέπεται, και στην πίσω αεροτομή υπάρχει ένα κεντρικά τοποθετημένο περισκοπικό εξάρτημα (όπως και στη Renault), το οποίο εμπεριέχει και τον μηχανισμό κίνησης του flap της.

O διευθυντής της πρωταθλήτριας ομάδας, Christian Horner, δήλωσε ότι η χρονική περίοδος κατασκευής και παραγωγής της RB7 ήταν η μικρότερη στην ιστορία της Red Bull. Παρά το γεγονός ότι ο Newey δεν παραδίδει τα σχέδιά του νωρίτερα απ’ ότι τις προηγούμενες σεζόν, η ομάδα επιτάχυνε τη διαδικασία κατασκευής του μονοθεσίου, με πολλούς υπαλλήλους της να θυσιάζουν τις διακοπές των Χριστουγέννων. Ο ίδιος ο «δημιουργός», ο Adrian Newey, επικεφαλής τεχνικό στέλεχος της Red Bull, δήλωσε ότι το φετινό μονοθέσιο αποτελεί την τρίτη γενιά στη γενεαλογική γραμμή που ξεκίνησε το 2009 με την RB5 και κατά συνέπεια είναι «μια περαιτέρω εξέλιξη της οικογένειας. Προσαρμόσαμε το μονοθέσιο να ταιριάζει στις αλλαγές κανονισμών, βάζοντας πάλι KERS, πηγαίνοντας πίσω στο μονό διαχύτη και αλλάζοντας μερικές άλλες λεπτομέρειες. Επίσης, είναι δύσκολο να σχεδιάσεις το μονοθέσιο επάνω στα ελαστικά της Pirelli. Προφανώς, είχαμε ένα μικρό τεστ έπειτα από τον αγώνα του Αμπού Ντάμπι πέρυσι, αλλά τα ελαστικά έχουν εξελιχθεί περαιτέρω από τότε, οπότε είναι ζήτημα εκμάθησης, κατά τη διάρκεια των τεστ».
Ο Newey σχολίασε και την επιστροφή του KERS στη Formula 1: «Είναι πρόκληση να διατηρήσεις το μονοθέσιο αρκετά ελαφρύ για τον Mark(Webber) να έχει τη δυνατότητα να αλλάξει την κατανομή βαρών λίγο, ανάλογα με την πίστα και τα χαρακτηριστικά των ελαστικών. Αποτελεί πρόκληση επίσης και στο “πακετάρισμά του”, χωρίς να συμβιβαστεί η αεροδυναμική. Τέλος, υπάρχουν επίσης όλα τα προβλήματα ελέγχου, να διασφαλίσεις ότι το μονοθέσιο συμπεριφέρεται καλά όσον αφορά τη δυναμική οχήματος με την προσθήκη του KERS, ιδιαίτερα όταν το σύστημα φορτίζει. Η RB5 είχε σχεδιαστεί να φέρει KERS και το δοκιμάσαμε για λίγο πριν από εκείνη τη σεζόν. Νομίζω ότι ένα από τα πράγματα που έγιναν ξεκάθαρα το 2009, ήταν ότι η απόδοση του KERS στην εκκίνηση ήταν σημαντική. Πρέπει να το κάνουμε να λειτουργήσει, για κανένα άλλο λόγο πέραν της απλής απόδοσης στην εκκίνηση». Ο Newey τόνισε επίσης ότι το αυξημένο όριο ελάχιστου βάρους, ώστε να γίνει πιο επικερδής η χρήση του KERS, θα επιβαρύνει περαιτέρω τα ελαστικά και τα φρένα.

 

 

Παρά το γεγονός ότι η Red Bull θα βρίσκεται σε διαφορετική θέση φέτος, υπερασπιζόμενη τους τίτλους της, ο Ηorner δήλωσε ότι για την ομάδα, η σεζόν δε διαφέρει από τις υπόλοιπες. «Νομίζω ότι αν δεν είχαμε κερδίσει κανένα από τα δυο πρωταθλήματα πέρυσι, θα υπήρχε αυτή η προσδοκία και προφανώς η πίεση που συνοδεύεται με αυτό. Νομίζω ότι είναι σα να κερδίζεις το πρώτο σου Grand Prix. Από αυτό πηγάζει αυτοπεποίθηση, αλλά όχι έπαρση».
Αντιθέτως, ο Παγκόσμιος πρωταθλητής, Sebastian Vettel, δηλώνει: «Προφανώς είναι μια δύσκολη κατάσταση αυτή στην οποία βρισκόμαστε τώρα, πιθανότατα πιο δύσκολη από πέρυσι. Φέτος είναι διαφορετική ιστορία. Πρέπει να προσπαθήσουμε να υπερασπιστούμε τον τίτλο, αλλά πρέπει να εξελιχθούμε από αυτό που ήμασταν πέρυσι, ειδάλλως θα κάνουμε ένα βήμα πίσω και οι άλλοι θα μας περάσουν. Εάν προσεγγίζαμε τη χρονιά το ίδιο με πέρυσι, δε θα κάναμε πρόοδο, οπότε πρέπει να προσπαθήσουμε να κινηθούμε προς τα εμπρός ξανά».
O έτερος πιλότος της ομάδας, Mark Webber, από την πλευρά του, είναι πεπεισμένος ότι θα ξεκινήσει τη σεζόν καλύτερα απ’ ότι πέρυσι. Προφανής στόχος για τον Αυστραλό είναι η κατάκτηση του τίτλου.
Φ.Λ.

fab@4troxoi.gr
 

Oι απολήξεις των εξατμίσεων είναι και φέτος τοποθετημένες χαμηλά, ωστόσο, βρίσκονται πολύ μπροστά για να επηρεάσουν ουσιαστικά τη ροή αέρα του διαχύτη και να βελτιώσουν την απόδοσή του. Στη φωτογραφία φαίνεται και η πίσω ανάρτηση τύπου pullrod.
 

Ο μηχανισμός αλλαγής γωνίας κλίσης του flap της πίσω αεροτομής, όντας διαμορφωμένος σαν πτερύγιο, λειτουργεί ως προέκταση του καλύμματος κινητήρα, το οποίο είναι σχεδιασμένο να φτάνει έως εκεί που επιτρέπουν οι κανονισμοί. 
 

Για την εξαγωγή του θερμού αέρα από τα ψυγεία, η Red Bull διατήρησε την κυκλική οπή στην ουρά του καλύμματος του κινητήρα, που μοιάζει με το πίσω μέρος μαχητικού αεροσκάφους (π.χ. F16). Τα πλευρικά τοιχώματα της πίσω αεροτομής εκτείνονται έως το επάνω μέρος του μικρού διαχύτη. Πολυάριθμα είναι τα μικρά πτερύγια που βρίσκονται στο εσωτερικό των πίσω τροχών.


H διάταξη KERS της Red Bull. Εμπρός από τον κινητήρα της Renault, που διαθέτει μεγαλύτερο ντεπόζιτο λαδιού (1) από πέρυσι, βρίσκεται η συνδεδεμένη με το στροφαλοφόρο γεννήτρια (2), δηλαδή ο ηλεκτροκινητήρας του συστήματος. Κάτω από την κυψέλη καυσίμου βρίσκονται οι μπαταρίες (3), ενώ στο αριστερό ψυγείο είναι τοποθετημένη η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου (4) του συστήματος.
 

 

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!