X
Αγώνες

F1: R.I.P. Peter Warr

O πρώην διευθυντής της Lotus και της Wolf, Peter Warr, εξέπνευσε στο σπίτι του στο Ste Foy la Grande της Γαλλίας, σε ηλικία 72 ετών. Οδηγός αγώνων στα νιάτα του, ο Warr έκανε το όνομά του στη Formula 1 σε διοικητικό ρόλο, διαγράφοντας μια λαμπρή πορεία.

O πρώην διευθυντής της Lotus και της Wolf, Peter Warr, εξέπνευσε στο σπίτι του στο Ste Foy la Grande της Γαλλίας, σε ηλικία 72 ετών. Οδηγός αγώνων στα νιάτα του, ο Warr έκανε το όνομά του στη Formula 1 σε διοικητικό ρόλο, διαγράφοντας μια λαμπρή πορεία.
Έπειτα από θητεία στο Πεζικό του Βρετανικού Στρατού, το 1958, σε ηλικία 20 ετών, ο Warr προσχώρησε το 1958 στην πρόσφατα ιδρυμένη Lotus Engineering, όταν αυτή βασιζόταν ακόμα στο Hornsey στο βόρειο Λονδίνο.
Ξεκίνησε την πορεία του ως βοηθός πωλήσεων του Colin Bennett, ωστόσο σύντομα μεταφέρθηκε στη Lotus Components, για να βοηθήσει στην πώληση της Lotus 18 (μονοθέσιο κατηγορίας Formula Junior), με την οποία αγωνιζόταν κιόλας.
Η μεγαλύτερη επιτυχία του ως οδηγός ήρθε το 1963, όταν νίκησε τον πρώτο αγώνα που είχε την ονομασία Ιαπωνικό Grand Prix, οδηγώντας μια Lotus 23 (σπορ πρωτότυπο) στη Suzuka, επικρατώντας των Mike Knight και Arthur Owen με ίδια αυτοκίνητα.
Το 1959, η Lotus μετακόμισε σε καινούργιες εγκαταστάσεις στο Cheshnut και η ανάπτυξη της εταιρίας ήταν τόσο μεγάλη που ο Warr έγινε σύντομα διευθύνων σύμβουλος της Lotus Components.
To 1966, o ιδρυτής της Lotus, Colin Chapman αποφάσισε να μετακομίσει τα αρχηγεία της στο Norfolk, ωστόσο ο Warr αποφάσισε να μην τον ακολουθήσει και να παραμείνει στο Λονδίνο, διατηρώντας μια επιχείρηση με slot cars (τους ηλεκτρικούς αυτοκινητόδρομους με τα υπό κλίμακα μοντέλα), για τρία χρόνια, πριν αποφασίσει ακολουθήσει και αυτός.
O Warr ανέλαβε τη θέση του μάνατζερ της ομάδας της F1 από τον Andrew Ferguson στο τέλος του 1969, και το 1970 η Lotus κατέκτησε το Πρωτάθλημα με τον Jochen Rindt. Δεύτερη επιτυχία ακολούθησε δυο χρόνια αργότερα, με τον Emerson Fittipaldi Πρωταθλητή και ο Warr παρέμεινε στη Lotus μέχρι το τέλος του 1976 (για να συνεργαστεί με οδηγούς όπως οι Ronnie Peterson, Jacky Ickx και Mario Andretti), όταν τον προσέλκυσε ο Καναδο-Αυστριακός ιδιοκτήτης πετρελαϊκής εταιρίας Walter Wolf να αναλάβει την ομάδα του, πλέον, αφού είχε πάρει τον έλεγχό της από τον Frank Williams.
H Wolf νίκησε στο ντεμπούτο της, το GP Αργεντινής του 1977, με τον Jody Scheckter στο τιμόνι της WR1 την οποία είχε σχεδιάσει ο Hravey Postlthwaite. O Warr παρέμεινε στην ομάδα (στην οποία μετέβη και ο James Hunt), αλλά ο Wolf έχασε το ενδιαφέρον του και στο τέλος της χρονιάς του 1979 πούλησε την επιχείρηση στον Emerson Fittipaldi. O Warr προσχώρησε στην ομάδα του πρώην οδηγού του και παρέμεινε εκεί έως ότου τέλειωσαν τα χρήματα και έκλεισε, στο τέλος του 1982.
Το κλείσιμο της Fittipaldi συνέπεσε με τον θάνατο του Colin Chapman και η Lotus ζήτησε από τον Warr να αναλάβει την ομάδα της ξανά. Στα χρόνια που ακολούθησαν, δεν πίστεψε ποτέ πραγματικά στις ικανότητες του Nigel Mansell, έχοντας κάνει την περίφημη δήλωση «δεν πρόκειται να νικήσει Grand Prix όσο έχω τρύπα στον πισινό μου», ο οποίος αποδείχθηκε εντέλει ο πιο επιτυχημένος Βρετανός οδηγός στην ιστορία της F1, με 31 νίκες. Ωστόσο, στη συνέχεια διόρθωσε το ατόπημα, προσλαμβάνοντας τον Ayrton Senna, εναντίον των επιθυμιών του βασικού σπόνσορα της Lotus, JPS. Ο Βραζιλιάνος κατέκτησε τις τελευταίες νίκες της Lotus στη Formula 1, πριν μεταβεί στη McLaren το 1988.
Η Team Lotus άρχισε τότε την τερματική πτωτική της πορεία και ο Warr έφυγε το 1989, όταν η οικογένεια Chapman αποφάσισε να φέρει καινούργια διοίκηση στην ομάδα, αποτελούμενη από τους RupertMainwaring και PeterCollins.
Το 1991 ο Warr έγινε γραμματέας της λέσχης αγωνιστικών οδηγών της Βρετανίας (BRDC), ενώ την επόμενη χρονιά διατέλεσε μόνιμος αγωνοδίκης στη Formula 1. O Warr παρέμεινε στο BRDC, υποστηρίζοντας τα σχέδια του Tom Walkinshaw να εισέλθει η λέσχη στην αυτοκινητική αγορά. Όταν το BRDC έδιωξε τον Walkinshaw, o Warr αποχώρησε μαζί του. Το 1996, πούλησε τη συλλογή του από κράνη σε μια δημοπρασία στη Γενεύη, βγάζοντας μισό εκατομμύριο δολάρια, με τα οποία αποσύρθηκε στη Γαλλία.
Ο Bernie Ecclestone δήλωσε: «Όταν ο Peter ήταν στη Formula 1, με βοήθησε να τη χτίσω σε αυτό που είναι σήμερα. Σε ευχαριστών Peter».
Ο γιος του Colin Chapman, Clive, δήλωσε ότι ο Warr έζησε τη ζωή στο μέγιστο και πάντοτε έδινε πολύ περισσότερα από όσα έπαιρνε. «Ήταν ηγετική φυσιογνωμία στη Formula 1 τη δεκαετία του ’70 και βοήθησε πολλούς κορυφαίους οδηγούς να πραγματοποιήσουν τα όνειρά τους. Στη Lotus, διαχειριζόταν όχι μόνο την ομάδα, τους σπόνσορες και τους οδηγούς, αλλά πιθανώς πιο σημαντικά, τον πατέρα μου. Διαδραμάτισε ζωτικό ρόλο στο να επιτρέψει στον πατέρα μου να πραγματοποιήσει τις δυνατότητες της μηχανολογικής του λαμπρότητας. Μετά το θάνατο του πατέρα μου το 1982, ηγήθηκε της Team Lotus για να τη φέρει πίσω στον κύκλο των νικητών με τον Ayrton Senna στο τιμόνι. Ένα φανταστικό επίτευγμα υπό δύσκολες συνθήκες», ανέφερε ο Clive Chapman.
Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr
Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!