Ο Yuki Tsunoda, οδηγός που ανήκει στο δυναμικό της ακαδημίας της Red Bull και της Honda, βρέθηκε πίσω απ’ το τιμόνι του μονοθέσιου της AlphaTauri από το 2018, οδηγώντας στην πίστα της Ίμολα σε ιδιωτικές δοκιμές.
Πάνε πλέον 6 χρόνια από την τελευταία φορά που ένας Ιάπωνας βρέθηκε στο grid αγώνα της Formula 1 – ο Yuki Tsunoda μπορεί να γίνει ο επόμενος.
Ο γεννημένος το 2000 οδηγός, που φέτος αγωνίζεται στη Formula 2 για λογαριασμό της Carlin, αποτελεί μέλος της ακαδημίας της Red Bull, αλλά και της αντίστοιχης ακαδημίας της Honda.
Σήμερα βρέθηκε στην Ίμολα για ένα ιδιωτικό τεστ 300 χιλιομέτρων, οδηγώντας την STR13, το μονοθέσιο του 2018 της ομάδας που πλέον ονομάζεται AlphaTauri.
«Τίποτα το ιδιαίτερο για να είμαι ειλικρινής,» απάντησε, όταν ρωτήθηκε για την πρώτη του εντύπωση καθ’ οδόν για την πίστα.
«Μπορεί να αισθάνθηκα ‘Α, είμαι σε ένα μονοθέσιο Formula 1′ για λίγα λεπτά, αλλά δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά βγαίνοντας από το pitlane ανάμεσα σε ένα αυτοκίνητο F1 και σε έναν της Formula 2. Απλά ήταν φυσιολογικό, αλλά φαινόταν ιδιαίτερο όταν οι μηχανικοί έδιναν το σήμα να αφαιρέσουν τα λάστιχα από τις κουβέρτες. Αυτό ήταν πραγματικά τέλειο, το έχω δει μόνο στα video games. Αλλά πάντα ήθελα να το δω στην πραγματική ζωή και να δω πώς είναι. Αυτό ήταν λίγο ξεχωριστό.»
Φυσικά, εντόπισε ορισμένες διαφορές πιο μετά κατά τη διάρκεια του τεστ:
«Περίμενα ότι θα ήταν λιγότερο επίπονο σωματικά, καθώς ο λαιμός μου είναι αρκετά δυνατός και έχω εμπιστοσύνη στο αυχένα μου καθώς δεν αισθάνομαι και πολλά στην F2. Αφού οδήγησα το μονοθέσιο F1, το νιώθω τώρα. Ειδικά κατά την πέδηση, η δύναμη των φρένων είναι περισσότερη από όση περίμενα.
«Πρέπει να κάνω περισσότερη εκπαίδευση σε αυτό πριν την επόμενη φορά που θα οδηγώ αυτοκίνητο F1.»
Μάλιστα, αναφέρθηκε και στην ισχύς από τον V6 υπετροφοδοτούμενο κινητήρα της Honda στην πλάτη του:
«Η δύναμη, όταν πατάς το γκάζι, νιώθεις μεγάλη δύναμη από τον κινητήρα. Περισσότερο από ένα μονοθέσιο Formula 2, περισσότερο από ό,τι περίμενα.»
Ο Ιάπωνας αναμένεται να αντικαταστήσει τον Daniil Kvyat στην ιταλική ομάδα το 2021. Για να τα καταφέρει, θα πρέπει να παραμείνει στην πρώτη πεντάδα στη βαθμολογία του πρωταθλήματος της Formula 2, με δύο τριήμερα στο Μπαχρέιν να απομένουν.