Μπορεί το Grand Prix της Σιγκαπούρης να είναι από τους αγώνες που προστέθηκε πρόσφατα στο ημερολόγιο της Formula 1, αλλά έχει ήδη αποκτήσει το κοινό του.
Μπορεί το Grand Prix της Σιγκαπούρης να είναι από τους αγώνες που προστέθηκε πρόσφατα στο ημερολόγιο της Formula 1, αλλά έχει ήδη αποκτήσει το κοινό του.
Όχι μόνο γιατί είναι νυχτερινός, αλλά και για τη σχεδίαση της πίστας στους δρόμους γύρω από τη μαρίνα της πόλης. Μονοθέσια και οδηγοί δοκιμάζουν τα όριά τους με τον Φέτελ να χρειάζεται ακόμη μία νίκη για να κατακτήσει και μαθηματικά το πρωτάθλημα οδηγών.
Η Σιγκαπούρη φιλοξένησε για πρώτη φορά νυκτερινό αγώνα στην ιστορία της Formula 1 το 2008. Ο Μπέρνι Εκλεστόοουν έτριψε τα χέρια του με την ανταπόκριση που είχε. Οι προβολείς που κάνουν τη νύχτα μέρα κι η φωτισμένη πόλη έδωσαν άλλο χρώμα στον αγώνα. Οι διοργανωτές υπέγραψαν πενταετές συμβόλαιο με την εταιρεία του ισχυρού άνδρα. Χρησιμοποίησαν τους δρόμους γύρω από τη μαρίνα της πόλης, τοποθέτησαν ειδικούς προβολείς, σύμφωνους με την ασφάλεια των οδηγών, αλλά και των θεατών κι έχτισαν πολυτελή paddock. Επίσης η ώρα διεξαγωγής του αγώνα είναι ιδιαίτερα ικανοποιητική για την Ευρώπη, αφού ουσιαστικά είναι ίδια με τα ευρωπαϊκά GP.
Στο καθαρά αγωνιστικό μέρος, η Σιγκαπούρη έχει όλα στοιχεία ενός αγώνα που διεξάγεται σε πίστα δρόμου, συν του ότι πραγματοποιείται νύχτα. Σε σχέση με τους πρώτους αγώνες έχει βελτιωθεί η ποιότητα του οδοστρώματος με αποτέλεσμα οι οδηγοί να βρίσκουν περισσότερη πρόσφυση. Οι περισσότεροι πιλότοι «κινούνται» σε ρυθμούς ευρωπαϊκών αγώνων μιας και οι ώρες διεξαγωγής ταιριάζουν απόλυτα, αν και είναι αρκετές ώρες μπροστά. Αυτό σημαίνει ότι τρώνε πρωινό αντί για μεσημεριανό! Η ζέστη είναι ακόμα ένας παράγοντας που επηρεάζει οδηγούς και μονοθέσια, αν και σύμφωνα με τις προβλέψεις αυτό το σαββατοκύριακο στη Σιγκαπούρη αναμένεται να είναι βροχερό. Η Pirelli θα δώσει στις ομάδες σετ μαλακής και πολύ μαλακής γόμας και έχει ενδιαφέρον να δούμε πώς θα κινηθούν τα μονοθέσια μέσα στην πίστα.
Grand Prix Σιγκαπούρης
Ημερομηνίες διεξαγωγής: 24-25 Σεπτεμβρίου
Έτος κατασκευής/Πρώτο GP F1: 2008
GP που έχουν διεξαχθεί στην πίστα/χώρα: 3
Μήκος πίστας: 5.073 μ.
Γύροι: 61 (309,316 χλμ.)
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές): 23 (9/14)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010: 292,5 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα: 175 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης: 1:56:06.337 (Λιούις Χάμιλτον, McLaren, 2009)
Ρεκόρ pole position: 1:45.390 (Φερνάντο Αλόνσο, Ferrari, 2010)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου: 1:47.976 (Φερνάντο Αλόνσο, Ferrari, 2010)
Βάθρο 2010
1. Φερνάντο Αλόνσο (Ferrari)
2. Σεμπάστιαν Φέτελ (Red Bull)
3. Μαρκ Γουέμπερ (Red Bull)
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Αρνητική άντωση 10/10
Φθορά ελαστικών 7/10
Καταπόνηση φρένων 8/10
Παροχή πρόσφυσης 4/10
Κατανάλωση καυσίμου 5/10
Αλλαγές σχέσεων 68
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι 44%/650 μ. (9 δλ.)
Pit lane: Απώλεια χρόνου/μήκος 19,3 δλ./400 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα 1,7