X
Αγώνες

F1: Preview GP Κίνας

Θα καταφέρει κάποιος να σπάσει το μονοπώλιο του Sebastian Vettel και της Red Bull στο GP Κίνας; Μόλια μια εβδομάδα μετά το GP Μαλαισίας, ο αγώνας στη Σαγκάη δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αντίδρασης στις ομάδες...

Θα καταφέρει κάποιος να σπάσει το μονοπώλιο του Sebastian Vettel και της Red Bull στο GP Κίνας; Ο αγώνας στη Σαγκάη, δεδομένου ότι διεξάγεται μόλις μια εβδομάδα μετά το GP Μαλαισίας, δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια αντίδρασης στις ομάδες, για να διορθώσουν τα κακώς κείμενα του προηγούμενου σαββατοκύριακου. Ωστόσο, η Ferrari θα προσπαθήσει να κάνει κάποιες αλλαγές. Η McLaren θέλει να «φορέσει» τον καινούργιο διαχύτη της και στον αγώνα, ενώ η Red Bull ευελπιστεί να μην εμφανίσει περαιτέρω προβλήματα το KERS της…
Πίστα: Shanghai International Circuit
Η πίστα της Σαγκάη δεν είναι ιδιαίτερα τεχνική και παρουσιάζει λιγότερες γρήγορες στροφές από τη Sepang. Ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της είναι οι δυο παρατεταμένες στροφές που διαθέτει (1 και 13), το μεγάλο πλάτος της, καθώς και η μεγαλύτερη ευθεία του πρωταθλήματος, μήκους 1,370 μ. Η πίστα απαιτεί από τα μονοθέσια καλή σταθερότητα στο φρενάρισμα, καλή έξοδο από τις αργές στροφές και υψηλή τελική ταχύτητα. Οι παρατεταμένες στροφές απαιτούν από το μονοθέσιο να διαθέτει ένα σταθερό εμπρός μέρος, για να επιτρέψει στον οδηγό να το τοποθετήσει με ακρίβεια στη στροφή. Ένα σημείο κλειδί στο στήσιμο των μονοθεσίων, είναι η στροφή 13, που προηγείται της μεγάλης ευθείας. Σε αυτή την παρατεταμένη στροφή, που ανοίγει σταδιακά, επιτρέποντας στους οδηγούς να επιταχύνουν καθώς τη διανύουν, τα μονοθέσια πρέπει να παράγουν αρκετή αρνητική άντωση για να εξέλθουν με αρκετή ταχύτητα ώστε να αναπτύξει τη μέγιστη τελική, έπειτα από 1,3 χλμ. ευθείας.
Για μια ακόμη φορά η Pirelli θα έχει στη διάθεση των ομάδων τη σκληρή και τη μαλακή γόμα ελαστικών της. Λόγω των χαμηλότερων θερμοκρασιών που θα επικρατούν σε σύγκριση με τη Μαλαισία, οι ομάδες περιμένουν διαφορετική ανταπόκριση από τα ελαστικά. Οι δυο παρατεταμένες στροφές ασκούν ιδιαίτερα ασυνήθιστες πλευρικές και επιμήκεις φορτίσεις στο εμπρός αριστερό ελαστικό, ενώ αυτά του πίσω άξονα καταπονούνται ιδιαίτερα από τις επιταχύνσεις κατά την έξοδο από τις πολυάριθμες αργές στροφές. Το πιο πιθανό είναι όμως να δούμε λιγότερα pit stop απ’ ότι στη Sepang. Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών που προβλέπονται, κάποιοι πιστεύουν ότι θα δούμε ξανά τα προβλήματα επίτευξης της κατάλληλης θερμοκρασίας λειτουργίας στα ελαστικά, που παρουσιάστηκαν στην Αυστραλία. Η Pirelli θα παράσχει στις ομάδες ένα επιπλέον σετ σκληρής γόμας για τις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής, όπως ακριβώς συνέβη και στην Αυστραλία.
Η πρώτη στροφή, γωνίας 300ο(!) είναι η πιο κλειστή του πρωταθλήματος και ασκεί την υψηλότερη φόρτιση στο τιμόνι από οποιαδήποτε άλλη στη σεζόν, λόγω της υψηλής ταχύτητας με την οποία τη διανύουν οι πιλότοι ενώ ταυτόχρονα φρενάρουν. Όπως εξηγεί ο Jenson Button: «Εισέρχεσαι με τέρμα γκάζι και 7η σχέση στο κιβώτιο και μετά αρχίζεις τα κατεβάσματα καθώς η στροφή γίνεται ολοένα και πιο κλειστή. Είναι πολύ μεγάλη στροφή -πρέπει να είσαι υπομονετικός- και υπάρχει μια ανομοιομορφία του ασφαλτοτάπητα στην είσοδο, που επίσης αποτελεί παγίδα». Το σύμπλεγμα στροφών 7 και 8 είναι το αγαπημένο των οδηγών, με την ταχύτατη αλλαγή κατεύθυνσης και ενώ στο κιβώτιο είναι «κουμπωμένη» η 6η σχέση. Στη συνέχεια, ο οδηγός πρέπει να είναι πολύ ακριβής στα φρένα για την 9η στροφή και εκεί είναι που μπορεί να κερδίσει χρόνο στο γύρο.
H FIA καθόρισε ότι οι οδηγοί θα μπορούν να ενεργοποιήσουν την κινητή πίσω αεροτομή (DRS) κατά τη διάρκεια του αγώνα στη μεγάλη ευθεία της πίστας (μεταξύ των στροφών 13 και 14), 902 μ. πριν τη στροφή 14. Για να έχουν το δικαίωμα οι οδηγοί να χρησιμοποιήσουν το DRS στον αγώνα, θα πρέπει η διαφορά από τον προπορευόμενό τους να είναι μικρότερη από 1 δλ. στη στροφή 12.
Ο παλαίμαχος οδηγός που θα αποτελεί μέλος της επιτροπής των αγωνοδικών, είναι όπως και το προηγούμενο σαββατοκύριακο, ο 49χρονος Ιταλός EmanuelePirro, πέντε φορές νικητής των 24 Ωρών του LeMans, που αγωνίστηκε στην F1 μεταξύ 1989 και 1991.


Πρόγραμμα τριημέρου & τηλεοπτικές μεταδόσεις
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 1: 05:00 (Conn-X TV Sport 3)
Ελεύθερες δοκιμές 2: 09:00 (Conn-X TV Sport 3)
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 3: 06:00 (Conn-X TV Sport 3)
Κατατακτήριες δοκιμές: 09:00 (Conn-X TV Sport 3)
Κυριακή
Αγώνας: 10:00 (Alpha, Conn-X TV Sport 3)
Ομάδες
Red Bull
Παρά το γεγονός ότι έχει κερδίσει τους δυο πρώτους αγώνες της σεζόν, η ομάδα γνωρίζει ότι είναι τρωτή λόγω των προβλημάτων που αντιμετωπίζει με το KERS. Στη Μαλαισία, το πρωτόγνωρο πρόβλημα που προέκυψε στο μονοθέσιο του Mark Webber ήταν ηλεκτρικής φύσεως. Αξίζει να αναφερθεί εδώ, ότι το KERS της RB7 είναι πρωτότυπα τοποθετημένο, με τις μπαταρίες να βρίσκονται στα πλαϊνά του κιβωτίου και την ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου του στυστήματος στο δεξί ψυγείο. Οι περισσότερες ομάδες έχουν τοποθετήσει ολόκληρο το KERS κάτω από το ρεζερβουάρ βενζίνης.
Όσον αφορά τη διαχείριση κινητήρων, η Renault Sport, ανακοίνωσε ότι για όλες τις ομάδες που προμηθεύει (Red Bull, Renault και Lotus) στοχεύει στο ίδιο πρόγραμμα. Να χρησιμοποιηθούν οι κινητήρες των τριημέρων Αυστραλίας και Μαλαισίας στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής, πριν τοποθετηθούν καινούργιες 8κύλινδρες μονάδες σε όλα τα μονοθέσια για το Σάββατο και έπειτα. Η Renault Sport θα ακολουθήσει φέτος διαφορετική στρατηγική από τους υπόλοιπους, όσον αφορά τη διαχείριση των μονάδων της, καθώς σκοπεύει να χρησιμοποιήσει την πλειονότητα των κινητήρων της (5) για μονάχα δυο πλήρη αγωνιστικά τριήμερα και μια ημέρα ελεύθερων δοκιμών. Ωστόσο, λόγω των 19 αγώνων, τουλάχιστον 3 κινητήρες θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν για τρία αγωνιστικά σαββατοκύριακα.
McLaren
Η βρετανική ομάδα ευελπιστεί να βελτιώσει ακόμα περισσότερο την απόδοσή της στην Κίνα, καθώς θα δοκιμάσει την Παρασκευή μια βελτιωμένη έκδοση του ελαφρύτερου διαχύτη της ΜΡ4-26, με επικάλυψη από PyroSic, που απορρίφθηκε στη Μαλαισία. Η McLaren ευελπιστεί να χρησιμοποιήσει αυτή τη φορά τον καινούργιο διαχύτη ολόκληρο το τριήμερο.
Ferrari
Έπειτα από την εσπευσμένη επιστροφή των Stefano Domenicali, Aldo Costa και Pat Fry στο Maranello, η ιταλική ομάδα, σύμφωνα με τον Fernando Alonso, θα δοκιμάσει στη Σαγκάη μια καινούργια εμπρός αεροτομή και άλλες αεροδυναμικές αναβαθμίσεις. Ο Alonsο πιστεύει ότι ο Vettel βρίσκεται εκτός εμβέλειας της Ferrari και στο GP Κίνας το ιταλικό στρατόπεδο θα επικεντρωθεί στον περιορισμό των ζημιών. Ο Ισπανός δήλωσε επίσης ότι η ομάδα διέγνωσε το πρόβλημα που παρουσιάστηκε στο DRS του μονοθεσίου του στη Μαλαισία και το επέλυσε. Όσον αφορά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Scuderia με τη διαφορά των δεδομένων που λαμβάνει από την αεροδυναμική της σήραγγα και την πραγματικότητα στην πίστα, κάποιοι γράφουν ότι ίσως συσχετίζεται με τις αναβαθμίσεις που πραγματοποιήθηκαν στις εγκαταστάσεις του Maranello πέρυσι την άνοιξη. Η αεροδυναμική σήραγγα της Ferrari αναβαθμίστηκε για να δέχεται μοντέλα κλίμακας 60%, αντί για 50% που υποστήριζε μέχρι τότε.
Renault
O τεχνικός διευθυντής της ομάδας, James Allison, παραδέχθηκε ότι το μονοθέσιο της ομάδας αποδίδει καλύτερα στον αγώνα, απ’ ότι στις κατατακτήριες δοκιμές. Η Renault θα παρουσιάσει στην Κίνα το δεύτερο μέρος του πακέτου αναβάθμισης που λάνσαρε στη Μαλαισία.
Williams
Έπειτα από το απογοητευτικό ξεκίνημα στη σεζόν για την ομάδα, που δεν έχει σημειώσει βαθμούς και βρίσκεται πίσω ακόμα και από την HRT στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, υπάρχουν ελπίδες για την Κίνα. Η Williams του Rubens Barrichello θα φέρει καινούργιο σύνολο εξατμίσεων/διαχύτη (τύπου Red Bull) στις ελεύθερες δοκιμές Παρασκευής.
Lotus
Τα μονοθέσια της ιταλικής ομάδας θα οδηγήσουν στην πρωινή περίοδο ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής ο Davide Valsecchi (24 ετών, Ιταλός) και ο Luiz Razia (22 χρονών, Βραζιλιάνος), οι οδηγοί της θυγατρικής AirAsia στο GP2.

Φ.Λ.
fab@4troxoi.gr

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Ακολουθήστε το 4troxoi στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα!