Οι οπαδοί της F1 θεωρούν ότι οι μεγαλύτερες «μάχες» της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού διεξάγονται στην Ευρώπη. Aπό αυτό το Σαββατοκύριακο, θα γνωρίζουμε αν αυτό ακόμη ευσταθεί.
Το σιρκουί της Βαρκελώνης είναι μία δημοφιλής πίστα δοκιμών, γνωστή σε όλες τις ομάδες. Αυτό δεν οφείλεται μόνο στη βολική τοποθεσία της πίστας αλλά και στις αρκετές στροφές μέτριων – υψηλών ταχυτήτων που δοκιμάζουν όλες τις παραμέτρους επιδόσεων και προκαλούν αξιοσημείωτο βαθμό φθοράς και μείωση επιδόσεων. Η πίστα των 4.655 μέτρων περιλαμβάνει 16 στροφές, οι περισσότερες δεξιόστροφες, δίνοντας έμφαση κυρίως στο εμπρός αριστερό ελαστικό που αναλαμβάνει την πιο πολλή δουλειά. Ωστόσο, και τα πίσω ελαστικά πρέπει να αντέχουν την υψηλή καταπόνηση για να προσφέρουν τη συνδυασμένη πρόσφυση που απαιτείται στην έξοδο των πιο αργών στροφών στο τελευταίο κομμάτι του γύρου. Η άσφαλτος της Βαρκελώνης είναι αρκετά τραχιά. Αυτό σε συνδυασμό με τις υψηλές θερμοκρασίες που αναμένονται το Σαββατοκύριακο του αγώνα, αυξάνει τη φθορά των ελαστικών. Η στροφή τρία είναι η πλέον απαιτητική, με πλευρική επιτάχυνση 3,9G που καταπονεί παρατεταμένα τα ελαστικά. Στο σημείο φρεναρίσματος της στροφής 10, τα ελαστικά αντιμετωπίζουν επίσης μία επιβράδυνση 5,09G. Το μυστικό για ένα γρήγορο χρόνο γύρου στη Βαρκελώνη είναι να βρεθεί ο κατάλληλος συμβιβασμός μεταξύ αεροδυναμικής και μηχανικής πρόσφυσης. Οι περισσότερες ομάδες τρέχουν με σκληρό σετάρισμα μπροστά για να μπαίνουν πιο γρήγορα στις στροφές αλλά επιλέγουν πιο μαλακό πίσω για καλύτερη ελκτική πρόσφυση. Η αλλαγή κατεύθυνσης του αέρα είναι ένας παράγοντας που επηρεάζει σημαντικά το σετάρισμα του μονοθεσίου, κυρίως στην πρώτη στροφή. Οι νίκες στους εννέα από τους τελευταίους δέκα αγώνες στην πίστα είναι από pole position, με εξαίρεση τον περσινό που ήταν η πρώτη χρονιά της Pirelli στη Formula 1. Περίπου το 60% του γύρου γίνεται με τέρμα γκάζι, με τα μονοθέσια να τρέχουν με μέγιστη ταχύτητα που ξεπερνά τα 305 χλμ για 16 δευτερόλεπτα περίπου στην ευθεία. Το σετάρισμα απαιτεί μέτρια έως υψηλή αεροδυναμική πίεση. Για πρώτη φορά φέτος, η Pirelli επέλεξε συνδυασμό σκληρών (P Zero Silver) και μαλακών (P Zero Yellow) γομών.
Grand Prix Iσπανίας
Hμερομηνίες διεξαγωγής: 11-13 Μαΐου
CircuitdeCatalunya
Έτος κατασκευής/Πρώτο GP F1: 1991
GP που έχουν διεξαχθεί στην πίστα/χώρα: 20/40
Αριθμός στροφών (δεξιές/αριστερές): 16 (9/7)
Μέγιστη τελική ταχύτητα 2010: 312,2 χλμ./ώρα
Μέση ωριαία ταχύτητα: 205 χλμ./ώρα
Ρεκόρ συνολικής απόστασης: 1:31:36.230 (Massa-Ferrari, 2007)
Ρεκόρ pole position: 1:19.995 (M. Webber-Red Bull, 2010)
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου: 1:21.760 (Raikkonen-Ferrari, 2008)
Βάθρο 2011
1. Σεμπάστιαν Φέτελ (Redbull-Renault)
2. Λιούις Χάμιλτον (McLaren-Mercedes)
3. Τζένσον Μπάτον (McLaren-Mercedes)
Αρνητική άντωση: 9/10
Φθορά ελαστικών: 8/10
Καταπόνηση φρένων: 4/10
Πρόσφυση: 10/10
Κατανάλωση καυσίμου: 6/10
Αλλαγές σχέσεων: 44
Τέρμα γκάζι στο γύρο/μεγαλύτερο τμήμα με τέρμα γκάζι: 57% /1.140 μ. (16 δλ.)
Κατανάλωση ανά γύρο/απώλεια ανά γύρο για καύσιμα 5 χλμ.: 2,25 κ./0,08 δλ.
Pit lane Απώλεια χρόνου/μήκος: 18,6 δλ./370 μ.
Μέσος όρος αυτοκινήτων ασφαλείας ανά αγώνα: 0,3
Απόσταση γραμμών εκκίνησης/τερματισμού: 126 μ.
ΩΡΑΡΙΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟΥ
Παρασκευή
Ελεύθερες δοκιμές 1: 11:00 (OTETV)
Ελεύθερες δοκιμές 2: 15:00 (OTETV)
Σάββατο
Ελεύθερες δοκιμές 3: 12:00 (OTETV)
Κατατακτήριες δοκιμές: 15:00 (OTETV)
Κυριακή
Αγώνας: 15:00 (Alpha, OTETV)