Η McLaren ξεκίνησε την ανoδική της πορεία νωρίτερα από το συνηθισμένο φέτος. Ωστόσο, η Βαρκελώνη παραμένει σημείο-κλειδί στο πρόγραμμα ανάπτυξης της βρετανικής ομάδας, όπως και στον αγώνα της να πλησιάσει περαιτέρω τη Red Bull.
Το Grand Prix της Ισπανίας χαρακτηρίζεται πάντα από το γεγονός ότι είναι η πίστα στην οποία οι ομάδες έχουν τα περισσότερα δεδομένα. Ως εκ τούτου, είναι η κατάλληλη στιγμή για την εισαγωγή εκτεταμένων ενημερώσεων. Τα προηγούμενα χρόνια ήταν ένας από τους πρώτους ευρωπαϊκούς αγώνες και παραμένει νωρίς σε αυτό το σκέλος του προγράμματος. Ήταν επίσης παραδοσιακά ο χώρος όπου διεξάγονταν οι ετήσιες χειμερινές δοκιμές. Ο φετινός γύρος στη Βαρκελώνη είναι η αρχή μιας τριπλής προσπάθειας, σε συνδυασμό με το Αυστριακό και το Βρετανικό Grand Prix. Αυτό έκανε την απόφαση για το πότε θα εισαχθεί το δεύτερο, μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων ακόμα πιο περίπλοκη.
Οι περισσότερες ομάδες φαίνεται να έχουν επιλέξει το Silverstone ως τον ιδανικό τόπο διεξαγωγής, αλλά η όχι και τόσο εμφανής πρόοδος της σεζόν μέχρι στιγμής έχει αναμφίβολα εγείρει ερωτήματα σχετικά με το αν θα διατηρηθεί ή όχι το αρχικό πρόγραμμα, πολλές ομάδες θα αναρωτηθούν αν αξίζει να προχωρήσουν και να εισάγουν κάποιες αναβαθμίσεις στο Circuit de Barcelona-Catalunya αυτή την εβδομάδα. Κατά κάποιο τρόπο, η McLaren μπορεί να θεωρηθεί ούτως ή άλλως ως εξαίρεση, καθώς έχει ήδη παρουσιάσει την πρώτη της αναβάθμιση στο Μαϊάμι με μια προγραμματισμένη περαιτέρω εξέλιξη της MCL38 στην Ισπανία.
Από τον αγώνα στη Φλόριντα, η McLaren έχει δείξει πρόοδο με εξαιρετικά σταθερές επιδόσεις που σε ορισμένες πίστες είναι ανώτερες από αυτές της Red Bull. Η εξέλιξη αντιπροσωπεύει μια ευρεία εξέλιξη της αεροδυναμικής ιδέας. Είναι εξίσου σωστό να τονίσουμε ότι ο πρωταρχικός στόχος των μηχανικών στο Woking ήταν να διευρύνουν το εύρος χρήσης του μονοθεσίου, καθιστώντας το ανταγωνιστικό σε κάθε τύπο πίστας. Η αναβάθμιση που εισήχθη στο Μαϊάμι είχε ως αναγνωρίσιμο χαρακτηριστικό τον επανασχεδιασμό των εισόδων που ήταν πιο επιμήκεις και διέθεταν ένα χείλος κάλυψης για να χωρίζουν το δάπεδο σε δύο μέρη.
Η αύξηση των επιδόσεων ενός μονοθεσίου της Formula 1, ωστόσο, συνδέεται συχνά με το πακέτο εξέλιξης, το οποίο συχνά συνοδεύεται από μικρές βελτιώσεις στους χρόνους γύρου. Αυτό όμως δεν συμβαίνει πάντα. Στην πράξη, υποστηρίζεται ότι ένα πακέτο, όπως αυτό που έφερε η McLaren στο Μαϊάμι, εγγυάται βελτιωμένες επιδόσεις κατά περίπου τρία δέκατα του δευτερολέπτου. Το πακέτο αναβάθμισης που εισήγαγε η Ferrari στην Ίμολα, σύμφωνα με ορισμένους, παρείχε βελτίωση περίπου τεσσάρων με πέντε δέκατα ανά γύρο. Αυτές είναι, φυσικά, εκτιμήσεις που απέχουν πολύ από την αλήθεια. Ουσιαστικά, είναι σαν οι μηχανικοί της F1 να στρέφονται σε ένα «σούπερ μάρκετ εξέλιξης» και να αναζητούν «δύο κιλά απόδοσης στην τιμή του ενός». Αυτή η ίσως ελαφρώς υπερβολική σύγκριση έχει ως στόχο να τονίσει ότι, πρώτα και κύρια, η MCL38 έχει κερδίσει την ισορροπία, ή μάλλον, την έχει τελειοποιήσει σε κάθε τύπο πίστας. Η McLaren το πέτυχε αυτό χάρη στην αεροδυναμική που είναι λιγότερο ευαίσθητη στις μεταβολές της οδήγησης. Θα μπορούσαμε σχεδόν να πούμε ότι πέτυχε αυτό που (αξιοπερίεργο, δεδομένων των έξι νικών του Max Verstappen) δεν κατάφερε η Red Bull.
Στη Βαρκελώνη, οι παρεμβάσεις στα μονοθέσια της ομάδας με έδρα το Woking θα συνεχιστούν στην ίδια κατεύθυνση. Πράγματι, ο στόχος παραμένει να βελτιωθεί η απόδοση της MCL38 στις μεγάλες, γρήγορες στροφές. Για να επιτευχθεί αυτός ο στόχος, οι μηχανικοί της McLaren πρέπει να αυξήσουν το αεροδυναμικό φορτίο που δημιουργείται από το δάπεδο. Ωστόσο, αυτό συνεπάγεται την εγκατάλειψη ενός είδους «ζώνης άνεσης» που είχε επιτευχθεί μέχρι τώρα. Mετά τον αγώνα της Ισπανίας, πιθανά θα έχουμε μια πρώτη εικόνα.